To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nasze samochody - Duster2 : b_tyc

Viktor - 2019-01-14, 15:01

Mi też na początku tyle spalał, ale chyba przez moją czasem za 'ciężką nogę'. Dodam, że ja, jakoś nie mogę rozpocząć 'współpracy' z tempomatem. W starych samochodach tego nie miałem i się 'nie nauczyłem'. Ale wyświetlane 'aktualne zużycie' w czasie jazdy, zmobilizowało mnie do lżejszego traktowania pedała gazu i na trasie mam niemal zawsze poniżej sześciu.
A co do tempomatu... Przed wyjazdami w dłuższą trasę, zaglądam do instrukcji jak go użyć, a potem na trasie i tak o tym zapominam... :oops:

b_tyc - 2019-01-14, 19:49

Witam

Viktor - akurat dla mnie tempomat w Dusterze 2 był mega intuicyjny. Zalapałem jego użytkowanie po jedej trasie. Jestem ciekaw jak tempomat wpłynie na spalanie na trasie 300 km, bo tyle mam z Wwa w rodzinne strony (rejony Bielska-Białej). Ogólnie mi największy problem sprawia obsługa radia za pomocą pilota pod kierownicą i jego programowanie ..... ale opanuje tą sztukę.

Pozdrawiam
Btyc

Marek1603 - 2019-03-03, 14:46

Musisz sobie zadać pytanie czy 4x4 ci potrzebne. Duster 4x2 też sobie nieźle radzi. Ja kupiłem ze względu na działkę w górach, a wyjazd mam z 70m po trawie, pod górę.
Marek1603 - 2019-03-03, 16:15

Ja mam opony AT i spalanie wychodzi z grubsza 2L więcej niż 4x2.

Jeździsz dużo po mieście to krótka skrzynia zmusza do częstego wachlowania biegami ale lepszy w tym przypadku jest automat. Ja akurat zrezygnowałem np. z metalika i szyb elektrycznych z tyłu na korzyść napędu. Ale mnie jest w sezonie potrzebny co najmniej raz w miesiącu kilka razy podczas wyjazdu na weekend. Jeżeli ciągasz przyczepę to jedynka się super do tego nadaje. Np. ruszanie po trawie z pola campingowego to bajka. Tak twierdzą co ciągają.

Marek1603 - 2019-03-03, 18:46

Średnio na 100 z całego baku ale większość jest po mieście.
Zwykłe to chyba biały i brązowy. Nie wiem czy jest jeszcze taki niebieski dostępny.
Zobacz na dacia.pl

Po dzisiejszym wyjeździe do Sosnowca jest 10,6 z połowy baku. Ale tak jak mówię jeździ moja druga połówka. Ja bym spokojnie mieszczę się w 9,5. A dlaczego? Dlatego, że ja wyjeżdżam z podwórka na raz i bez gazu po odpaleniu, a ona na trzy razy i z gazem przód - tył. I tak codziennie więc musi się to odbić na zużyciu.

tomekptk - 2019-03-03, 19:20

Leszek napisał/a:
Witam mam pare pytan ale głównie bym prosił o odpowiedz użytkowników DUSTER którzy posiadaja naped 4x4 i silnik 1.6 benzyna jakie macie spalanie w miescie i na trasie ? jak sobie to auto radzi z napedem 4x4 w terenie czy silnik benzynowy jest ok do tego napedu czy lepiej wybrac wersje 4x2 z benzyna 1.6 + LPG ?


Jeżeli zależy Ci na dużych przebiegach pod dobrych drogach i małym spalaniu to 4x4 nie będzie dobrym wyborem. Dodatkowe elementy wał, tylny most i półosie oznaczają zwiększone opory. Napęd 4x4 to ok. 1l/100km większe spalanie, ale wiele zależy od techniki jazdy. W moim aucie ze starszym silnikiem 1,6 4kM i niezbyt agresywną jazdą - oczywiście poza jazdą w terenie ;-) , średnie spalane to 8,39, przy czym przy krótkich moich dojazdach do pracy (7 km) w zimie na zimnym silniku "wyciągam: nawet 11l/100km, ale na trasie już czasami ok 7,5l/100km. Notuję wszystkie przebiegi i tankowania od początku, czyli 2013 roku, więc te liczby są wiarygodne. Mój silnik czyli 105KM daje radę, ale przy ostrych, błotnistych podjazdach wymaga utrzymania odpowiednich obrotów. W tej wersji 4x4 jest krótsza, "terenowa" jedynka, która udaje trochę reduktor - przy 6 biegowej skrzyni. Ale na autostradzie to zestrojenie jest trochę niekorzystne i przydałby się 7 bieg. Generalnie trzeba dokładnie przeanalizować, co chcemy tym autem robić.

Hiszpan_JS - 2019-03-03, 19:59

Cytat:
zreszta podobno w wersji 4x4 posze tu o DD2 powyzej 80 km/k i tak dziala tylko naped na przedna oś

Nie prawda. Napęd 4x4 w trybie "AUTO" działa cały czas. Do ~80km/h działa tryb "LOOK" :-) I też nie do końca, bo blokada działa do ok 45km/h a potem to tylko kontrolka się świeci :-/

Hiszpan_JS - 2019-03-03, 20:02

Do usług :lol:
Marek1603 - 2019-03-03, 20:39

2 litry na 100 więcej.

Z tego co ja wiem to w AUTO nie działa cały czas, a jest w gotowości i dołącza się tył jak tracą przyczepność przednie. W LOOK jest spięte do około 60km/h.

Hiszpan_JS - 2019-03-03, 21:01

Marek1603 napisał/a:
Z tego co ja wiem to w AUTO nie działa cały czas, a jest w gotowości i dołącza się tył jak tracą przyczepność przednie. W LOOK jest spięte do około 60km/h.


Tak, masz rację, oczywiście w AUTO dołącza się kiedy jest to potrzebne (chodziło mi o to że w pełnym zakresie prędkości, a nie do 80km/h). Natomiast co do szybkości przy jakiej rozłącza się tryb LOOK to ja akurat taką informację znalazłem gdzieś na forum. Ale nie wiem na 100% więc kłócił się nie będę :-)

Marek1603 - 2019-03-03, 21:21

Jest ta prędkość zapisana w UCH i ktoś to kiedyś wygrzebał.
Hiszpan_JS - 2019-03-03, 22:33

"Uwaga: jeśli pojazd jedzie z prędkością
ponad 80 km/h lub jedzie z prędkością
60–80 km/h przez więcej niż jedną minutę
w trybie „4WD Lock", system automatycznie
zmienia tryb na "AUTO". Lampka kontrolna
’ gaśnie."

Cytat z instukcji obsługi. Str 2.31. To chyba wyjaśnia wszystkie wątpliwości.
Marek1603 miałeś racje :oops: ;-)

Marek1603 - 2019-03-04, 09:31

No tak mi się kojarzyło, że ktoś kiedyś to podawał, dlatego pisałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group