To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Pierwszy przegląd

Kapitan Shinobi - 2020-01-22, 23:15

mikeleft napisał/a:
Cześć.
Ja planuję wymienić olej i filtr oleju po przejechaniu pierwszych 2500km.

Później wymiany oleju co rok lub 15kkm.
Kontrole planuję przeprowadzać zgodnie z teorią zawartą w książkach dla "samochodówek". Z tego powodu część serwisów będzie dodatkowo płatna.

Od marca 2019 obowiązuje nowy harmonogram przeglądów w DD. Wcześniej wymiany oleju były co 20kkm lub rok. Teraz jest 30kkm lub 2 lata. Czy konstrukcja silnika i jego wykonanie też polepszyły się o 50%? :-P

Pozdrawiam,
Michał


A to jest ciekawe, bo ja mam auto z przełomu września/października (zamawiane w lipcu), a harmonogram 30kkm lub co roku. Skąd te dwa lata się wzięły?

klazow - 2020-01-23, 00:23

U mnie odbiór 04.11.2019 i już jest 30 tys. lub 2 lata. Tak mi na piśmie dali. Oczywiście ani myślę się słuchać. Pierwsza wymiana pomiędzy 2 i 3 tys. a potem co rok (nie zakładam przebiegów rocznych powyżej 15kkm).
Stary Maciej - 2020-01-23, 09:05

Sprawdźcie "Warunki Gwarancji Producenta" jest tam Program Przeglądów Pojazdu. Zakup koniec maja 2019 - olej co 30 tyś lub 2 lata ALE przegląd co roku. Bo są dwa rodzaje przeglądów: przegląd Dacia A i Przegląd Dacia B.Zresztą sprawdźcie sobie sami bo to za dużo pisania. Albo ktoś kumaty niech wrzuci zdjęcie bo ja do kumatych nie należę.
wolvier - 2020-01-24, 18:44

W salonie mi powiedzieli i na osobnej kartce - warunki gwarancji producenta - mam kropeczkę przy 1 rok/30 tysięcy.
Klombik92 - 2020-01-26, 21:05

wolvier napisał/a:
W salonie mi powiedzieli i na osobnej kartce - warunki gwarancji producenta - mam kropeczkę przy 1 rok/30 tysięcy.


Ale mówisz teraz o przeglądzie gwarancyjnym, który ma się odbywać co roku lub co 30 tyś km? Jeżeli tak to zgoda. Ale jeżeli co 30 tyś masz wymieniać olej, to klękajcie narody. Nie wierzę w te zapewnienia. Jak odbierałem Dustera w 2017 to wymiana oleju była wskazana co 20 tyś km, co i tak dla mnie było nie do pomyślenia..
Z szacunku dla moich ciężko zarobionych i wydanych pieniędzy po dotarciu wymieniam olej co 10 tyś km, żeby jednak ten silnik trochę pożył.

Stary Maciej - 2020-01-29, 18:57

[quote="Klombik92"]
wolvier napisał/a:
W salonie mi powiedzieli i na osobnej kartce - warunki gwarancji producenta - mam kropeczkę przy 1 rok/30 tysięcy.


Ale mówisz teraz o przeglądzie gwarancyjnym, który ma się odbywać co roku lub co 30 tyś km? Jeżeli tak to zgoda. Ale jeżeli co 30 tyś masz wymieniać olej, to klękajcie narody. Nie wierzę w te zapewnienia. Jak odbierałem Dustera w 2017 to wymiana oleju była wskazana co 20 tyś km, co i tak dla mnie było nie do pomyślenia..
Z szacunku dla moich ciężko zarobionych i wydanych pieniędzy po dotarciu wymieniam olej co 10 tyś km, żeby jednak ten silnik trochę pożył.[/quote

Kolombik92!Olej filtr uszczelka- wszystko jasne A co z filtrem powietrza u Ciebie? Ja mam w warunkach gwarancji co 4 lata albo 60 tysięcy. To dla mnie tez głupota. Jak Ty wymieniasz?

Stary Maciej - 2020-01-29, 18:59

Cosik mi to cytowanie nie wychodzi. Kolombik92, powyżej to pytanie do Ciebie . Co z filtrem powietrza?
Kapitan Shinobi - 2020-01-30, 00:05

Klombik92 napisał/a:
wolvier napisał/a:
W salonie mi powiedzieli i na osobnej kartce - warunki gwarancji producenta - mam kropeczkę przy 1 rok/30 tysięcy.


Ale mówisz teraz o przeglądzie gwarancyjnym, który ma się odbywać co roku lub co 30 tyś km? Jeżeli tak to zgoda. Ale jeżeli co 30 tyś masz wymieniać olej, to klękajcie narody. Nie wierzę w te zapewnienia. Jak odbierałem Dustera w 2017 to wymiana oleju była wskazana co 20 tyś km, co i tak dla mnie było nie do pomyślenia..
Z szacunku dla moich ciężko zarobionych i wydanych pieniędzy po dotarciu wymieniam olej co 10 tyś km, żeby jednak ten silnik trochę pożył.


Oczywiste jest, że te 30 tys to lipa. To założenie producenta, przy eksploatacji w idealnych, wręcz "laboratoryjnych" warunkach. Jazda miejska (jakakolwiek) z automatu wyklucza idealne warunki. Ja osobiście robię małe przebiegi (ale jak np. miałem auto sportowe, to intensywnie korzystałem z zapasu mocy), więc co roku wymieniam.

Co do filtra powietrza. Znajomy mechanik mi doradzał częstą wymianę, z racji niskiej jakości powietrza w moim rejonie zamieszkania. Staram się co roku wymieniać, choć to może być przesada przy niskim przebiegu.
Wszakże widywałem już akcje (fakt, że to było kilka lat temu), że gościu przychodzi z filtrem w łapie i "panie, weź pan przedmuchaj kompresorem". No to masz pan pistolet - i facet sobie "przedmuchuje", powstaje wówczas mniejsza bądź większa chmurka dymu, po czym koleś radośnie sobie zakłada filtr. Nie wiem na ile jest to metoda skuteczna, aczkolwiek Polak potrafi!.

Klombik92 - 2020-01-30, 17:01

Stary Maciej napisał/a:
A co z filtrem powietrza u Ciebie?



No sprawdziłem w końcu dokładnie w papierach i zderzyłem się z rzeczywistością, bo myślałem, że mam wymieniany filtr powietrza przy każdym serwisie rocznym. A tu jednak nie. W papierach w wyszczególnionych pozycjach było m.in.:
- filtr kabinowy,
- wymiana filtra kabinowego.
Jak na szybo zaglądałem w te papiery to widniały mi dwie pozycje od filtra i byłem święcie przekonany, że jedno to kabinowy, a drugi to filtr powietrza właśnie. Jakąś fiksację wzroku chyba miałem...


W każdym razie teraz mam 30 000 km przebiegu i na pewno go wymienię po zimie, ale z ciekawości zajrzę w wolnej chwili jak on wygląda.

Klombik92 - 2020-02-02, 20:21

Dzisiaj wyjąłem filtr powietrza, żeby sprawdzić w jakim jest stanie po 30 000 km przebiegu. Zdjęcia poniżej. Jak już miałem na wierzchu ten filtr, to go oczywiście przedmuchałem sprężonym powietrzem, ale docelowo filtr jest do wymiany. Auto jeszcze na gwarancji, ale nie będę jechał w takiej sprawie do ASO, filtr kosztuje grosze, a w ASO kto wie...
Hiszpan_JS - 2020-02-02, 21:41

Filtr jest ewidentnie brudny. Przedmuchanie go nie na wiele się zda. Może zamiast jechać do ASO, wystarczyłoby kupić filtr w sklepie motoryzacyjnym i wymienić go samemu. Koszt ok. 30-40 zł. i 10 min. roboty.
Klombik92 - 2020-02-03, 13:56

Hiszpan_JS, No przecież dokładnie to napisałem ;-)
BLACHA_997 - 2020-02-03, 17:30

W ASO filtr normalny trochę ponad 60 zeta a węglowy powyżej 80 zł. ale do Dustera 2 - nie wiem czy jest zgodny z jedynką.
LESNICZYy - 2020-02-03, 17:42

BLACHA_997 napisał/a:
W ASO filtr normalny trochę ponad 60 zeta a węglowy powyżej 80 zł. ale do Dustera 2 - nie wiem czy jest zgodny z jedynką.

W DD1 masz dwa inne filtry do K4M i H4M :mrgreen: . Do DD2 zaś bydzie inny .

Hiszpan_JS - 2020-02-03, 18:59

Klombik92 napisał/a:
Hiszpan_JS, No przecież dokładnie to napisałem ;-)
Oczywiście. Racja. Nie wiem dlaczego zrozumiałem że chcesz jechać do ASO żeby wymienić filtr :oops: .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group