To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Kredyty i ubezpieczenia - EASY SERVICE & Formuła Non Stop

Kamil357 - 2019-12-09, 13:50
Temat postu: EASY SERVICE & Formuła Non Stop
Witam , zbliża się moment podjęcia decyzji w sprawie tych ubezpieczeń czy ktoś was może przybliżyć jak dokładnie to działa chodzi mi o informacje które nie są dostępne od strony sprzedawcy.

nie do końca rozumiem budowę tych ubezpieczeń czy mogą być dwa czy jedno czym się to dokładnie rożni i najważniejsze czy warte są swojej ceny.
będą wam bardzo wdzięczny za pomoc

Kamil357 - 2019-12-14, 00:37

nikt z was tego nie kupował ??
jammo - 2020-01-08, 20:12

Easy serwis to jest raczej przedłużenie gwarancji mechanicznej na auto odpowiednio do 4 lub 5 lat wraz z darmowymi przeglądami a nie forma ubezpieczenia. Kupując ten pakiet w salonie, masz zagwarantowane w cenie już koszt robocizny i części na wszystkich przeglądach gwarancyjnych w określonym umową czasie. Ja osobiście mam wykupiony pakiet easy serwis w opcji na 4 lata lub 80 000 km, wiem tyle ile ci napisałem i tak po prawdzie nie zagłębiałem się już w jakieś dodatkowe formułki.
JS - 2020-01-08, 20:39

Trzeba przemyśleć decyzję o zakupie ES w 2020 r. z tego powodu, że bodaj od 2019 nowe auta Dacii mają obowiązkowe przeglądy co 30.000 km (lub raz na 2 lata). Trochę to zmienia sytuację klienta, bo przeglądów jest jakby mniej, więc musisz dokładnie sprawdzić kwoty i km, które mniej więcej zapłacisz (i przejedziesz). Przeciętny przegląd olejowy kosztuje około 500 zł.

Moje auto ma jeszcze system przeglądów ES co 20.000 km (5 lat/100.000 km), a i tak zmieniam olej i filtry LPG co 10.000 - zależnie od zakresu danego przeglądu, zatem dopłacam poza ES, żeby furka śmigała prawidłowo.

Popytaj w salonie o zasady, ASO o ceny przeglądów i pokalkuluj. Pewnie taki ES gwarantuje stałą cenę usług w okresie ES, a skoro co roku ceny wszystkiego na pewno będą wzrastać, to może się opłacać. Powodzenia!

tommylee1 - 2020-01-09, 23:46

Wydłużenie przeglądów do 30 000 km wcale nie oznacza, że będziemy rzadziej w serwisie.
Załóżmy, że ktoś robi 18k km rocznie. Po roku musi jechać na przegląd rocznym bez względu na przebieg. Następny przegląd nie będzie za kolejny rok ale przy 30k km. Czyli w ciągu dwóch lat po zakupie auta, będziemy w serwisie trzy razy. No chyba, że ktoś jeździ mniej niż 15k km rocznie.
Każda taka wizyta niech kosztuje 600-700 zł. Chyba nie trzeba więcej pisać o opłacalności rasy service za 2000-2300 zł.

JS - 2020-01-10, 13:58

Ale tommy, poczytaj uważnie nowinki: co 30.000 km lub raz na 2 lata. To zmienia zupełnie częstotliwość przeglądów, no chyba że jeździmy rocznie około 30.ooo km, a wtedy przebieg będzie warunkował termin przeglądu.
Stary Maciej - 2020-01-10, 18:46

tommylee1 napisał/a:
Wydłużenie przeglądów do 30 000 km wcale nie oznacza, że będziemy rzadziej w serwisie.
Załóżmy, że ktoś robi 18k km rocznie. Po roku musi jechać na przegląd rocznym bez względu na przebieg. Następny przegląd nie będzie za kolejny rok ale przy 30k km. Czyli w ciągu dwóch lat po zakupie auta, będziemy w serwisie trzy razy. No chyba, że ktoś jeździ mniej niż 15k km rocznie.
Każda taka wizyta niech kosztuje 600-700 zł. Chyba nie trzeba więcej pisać o opłacalności rasy service za 2000-2300 zł.
.
Jesteś w błędzie . Jeśli ktoś zrobił 18k km rocznie .to następny przegląd ma za 30k km lub rok ,czyli przy przebiegu 48k km lub za rok. A teraz interwały są 30tysięcy lub 2lata

tommylee1 - 2020-01-10, 19:41

Nie wydaje mi się, żebym był w błędzie. Przejrzyj się harmonogramowi przeglądów. Musisz być na serwisie co roku "z różnych powodów", a interwały właśnie mogą zagęścić te wizyty.

Jeżeli robi ktoś 18k km rocznie (1500 km/miesiąc), w serwisie będzie pierwszy raz po roku (zgodnie z harmonogramem), a następnie przy 30k km w 20 miesiącu użytkowania. W czasie tej wizyty zrobią mu wymianę oleju. W tym przypadku zadziała interwał. Następną wizytę będzie miał po 4 miesiącach, czyli w sumie 24 miesiącach (2 latach), po zakupie auta. Tutaj zadziała plan wizyt serwisowych. Czyli w dwa lata jesteśmy trzy razy obowiązkowo w Daci.

Sprawdza się to na stronie My Dacia. I zachęcałbym do tego, bo można przegapić i dużo stracić.
Na stronie można za symulować sobie ilość wizyt w kolejnych latach.

W moim przypadku mam auto z czerwca 2019. teraz mam przejechane 16500 km. N2 2020 i 2021 przewidują mi 4 wizyty w serwisie:

CZE, 2020
LIP, 2020
CZE, 2021
LIP, 2021



Jedynym sposobem, aby raz w roku być w serwisie jest przejeżdżanie rocznie poniżej 1500 km.
Wtedy trafisz po 2 latach na wymianę oleju i przegląd roczny. Każde większy roczny kilometraż, przywoła Cię do serwisu pomiędzy rocznymi wizytami.

Stary Maciej - 2020-01-10, 20:48

Oczywiście masz rację. Ja mam pierwszy przegląd w maju mimo że nie ukręcę 30tysięcy. Ale ja będę wymieniał olej co roku.
tommylee1 - 2020-01-10, 22:53

Ja już to zrobiłem. Niestety trzeba zadbać o swój samochód samemu.
Ale to nie jest duży wydatek poza ASO.

jammo - 2020-01-11, 17:06

Ja miałem roczny przegląd przy przebiegu 7450 km i wtedy też miałem wymianę oleju z filtrem oleju oraz kabinowy. Mam easy serwis i w moim przypadku wymiana oleju jest przy każdej rocznej wizycie bez względu na zrobiony przebieg. U mnie interwał jest rok lub 20 kkm , w zależności co pierwsze wystąpi.
Stary Maciej - 2020-01-14, 09:08

tommylee1 napisał/a:
Ja już to zrobiłem. Niestety trzeba zadbać o swój samochód samemu.
Ale to nie jest duży wydatek poza ASO.

Czyli rozumiem że wymieniałeś olej po dotarciu ? Ja też wymieniałem przy przebiegu 2600. Olej mój reszta +robocizna ASO bo chciałem mieć fakturę. Ale rozmawialiśmy o planowych przeglądach i ten będę miał pod koniec maja. I też przyjadę z własnym olejem i każę go wymienić.

tommylee1 - 2020-01-16, 15:26

Zrobiłem wymianę przy 15k km. Co tyle mam zamiar robić kolejne wymiany.
Po zakupie zastanawiałem się czy nie zrobić wymiany po 3k km. Byłem jednak na wakacjach we Włoszech i po powrocie miałem już około 7k km, wiec zaczekałem.
Kupiłem RN17 i filtr, a wymiany dokonał mój znajomy mechanik.
Myślę, że po 30k km to raczej nie będę jechał ze swoim olejem.
Po zakupie obchodziłem się z autem jak z jajkiem. Teraz mnie już przeszło. I chyba dobrze bo to była lekka przesada.

Nerrob - 2020-09-28, 14:17

tommylee1 napisał/a:
Zrobiłem wymianę przy 15k km. Co tyle mam zamiar robić kolejne wymiany.
Po zakupie zastanawiałem się czy nie zrobić wymiany po 3k km. Byłem jednak na wakacjach we Włoszech i po powrocie miałem już około 7k km, wiec zaczekałem.
Kupiłem RN17 i filtr, a wymiany dokonał mój znajomy mechanik.
Myślę, że po 30k km to raczej nie będę jechał ze swoim olejem.
Po zakupie obchodziłem się z autem jak z jajkiem. Teraz mnie już przeszło. I chyba dobrze bo to była lekka przesada.

Moim zdaniem, używanie oleju z normą RN17 w silnikach wolnossących, jest po prostu naciąganiem przez serwisy na wyższe koszta i wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
Specyfikacja RN17 została opracowana dla silników benzynowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TGDI) i obejmuje ochronę filtra cząstek stałych w silnikach benzynowych (GPF).

W mojej "Drakuli" podczas wymiany oleju w serwisie, leją oczywiście Elf Evolution Rn-tech Elite RN17 5W30 , kasując ok. 65 PLN-ów za litr, podczas gdy w instrukcji obsługi mam wpisany olej o specyfikacji RN700 i RN710. Na moje pytanie - "Dlaczego leją droższy?" - odpowiedź: " Ponieważ jest dużo lepszy i poza tym, w serwisach nie używa się już 700 i 710."
Ciekawe ?
Aha, ostatnio zalali Castrolem z normą RN17, podobno dlatego, że Castrol zaczął sponsorować team Renault w F1 i w związku z tym serwisy przeszły z Elfa na Castrol.

Hydrant - 2021-10-14, 11:43

Witam.
Dziś zadzwonił do mnie diler w celu ustalenia procedury odbioru samochodu i zaproponował mi od razu dokupienie pakietu serwisowego na 5 lat w kwocie ok. 2600zł. Czy ktoś kalkulował ten temat czy to się opłaca, czy może nie ma sensu? Proszę o każdą opinie gdyż jest to mój pierwszy nowy samochód i jestem "zielony" w tej materii.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group