To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Jakie opony wybrać ?

mikeleft - 2020-02-21, 20:59

Ja kupiłem opony
Matador MPS400 Variant All Weather 2

Na oblodzonej i zaśnieżonej drodze pod górkę wyjechałem bez problemu.

mikeleft - 2020-02-23, 23:28

Opony fabryczne mam "Opona Całoroczna BRIDGESTONE DUELER H/P SPORT AS 215/60R17 96H". To jest opona letnia. Auto odbierane w lipcu 2019.
Kapitan Shinobi - 2020-02-24, 22:49

mikeleft napisał/a:
Opony fabryczne mam "Opona Całoroczna BRIDGESTONE DUELER H/P SPORT AS 215/60R17 96H". To jest opona letnia. Auto odbierane w lipcu 2019.


To jest dokładnie ten sam przypadek, co fabryczne moje opony - Conti Cross Contact LX2.
Niby Continental na swojej stronie chwali się, że to opona letnia. Ale - bieżnik (i tu i tu) ponacinany lamelkami, jak pod wielosezon. Mój Conti ma też oznaczenie M+S (nie wiem jak w Twoim przypadku, podejrzewam, że też). Także trudno jednoznacznie wyrokować.
Zresztą wystarczy wklepać sobie w internet grafiki, jak wygląda Bridg. Dueler Sport H/P (standardowy) i porównać. Dla ułatwienia dodam, że zwykły Dueler Sport H/P wygląda jak typowe, szosowe lato dla typowej osobówki (coś jakby skrzyżowanie starszych generacji Turanzy z Potenzą).

matiax - 2020-02-25, 20:45

Polecam BFGOODRICH G-FORCE WINTER 2 SUV 215/65R16. Dobrze jeżdżą i dobrze wyglądają.
Dobrodziej - 2020-03-22, 18:26

Ja dzisiaj testowalem swojego nowegu Dusterka w zimnych warunkach (na Slowacji mamy asfaltowa droge na wysokosc 1500m), ale troszke zawiedziony jestem, niestety bardzo slizgal sie na lodzie na oponach z salonu, musialem lancuchy dac bo z jednej strony przepasc a co chwile stracal przyczepnosc. W dol jak pod koniec zalodzonej drogi zdjalem juz lancuchy, to jechal jak na lyzwach, na szczescie nic nie jechalo bo nie wiem jak bym skonczyl. Moze opony sa ok na normalne uzywanie, ale na prawdziwe zimowe warunki na pewno nie polecam - chociaz w Polsce chyba takie drogi nie sa. A moze za duzo oczekajue, miejscowi mowia ze na swoje auta z napedem na 4 kola daja lancuchy na ta droge...
klazow - 2020-03-22, 23:27

Tak z ciekawości.
Na jakich oponach wyjechałeś z salonu? W Polsce klient Dusterem takim jak Twój przez cały rok wypuszczany jest na letnich... chyba, że sobie w salonie drugie od razu dokupi.
Co do jazdy na lodzie i z górki, to wychodzi, że decyduje co masz na kołach.

http://www.brd24.pl/techn...ej-nawierzchni/

Dobrodziej - 2020-03-24, 14:42

u nas tez tylko letnie Bridgestone daja. bylem ciekaw jak sie zachowa duster na letnich oponach w trudnych zimowych warunkach, ale nie dal rady. jestem ciekaw jaka bylaby roznica przy zimowkach,
klazow - 2020-03-24, 16:40

Dobrodziej napisał/a:
u nas tez tylko letnie Bridgestone daja...


A to mnie zaskoczyłeś. U nas rozumiem, bo zimówki to nie obowiązek lecz tylko zalecenie...

Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Teraz będziesz miał porównanie i osobiste doświadczenie, co zimówki dają. :mrgreen:

Dobrodziej - 2020-03-25, 09:11

na Slowacji tez nie jest obowiazek zimowych opon, jedynie trzeba miec opony odpowiednie do warunkow panujacych na drodze. Nie bede zmienial teraz opony pod koniec marca na zimowe takze porownianie przyjdzie dalszej zimy :)
Anonymous - 2020-03-26, 12:20

Wiele osób zastanawia się nad pójściem w kierunku opon całorocznych. Nie wiem czy jest to dobry kierunek z tego względu, że opony całoroczne jak sama nazwa wskazuje, najlepiej sprawdzają się w klimacie w którym nie występuje zbyt duża różnica temperatur.
W polskich warunkach, najlepszą opcją wydaje się opona inna na lato i inna na zimę.
Jestem zwolennikiem opon typu goodyear excellence - które pod względem ceny do jakości sprawdzają się moim zdaniem bardzo dobrze.
Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://www.sklepopon.com...year-excellence
Witryn na której można znaleźć trochę więcej informacji z tego zakresu.

Long Man - 2020-03-26, 12:37

star napisał/a:
że opony całoroczne jak sama nazwa wskazuje, najlepiej sprawdzają się w klimacie w którym nie występuje zbyt duża różnica temperatur.

W takim układzie to by nie miało sensu, wystarczyły by na cały rok albo letnie, albo zimowe...

LESNICZYy - 2020-03-26, 18:01

Long Man napisał/a:
star napisał/a:
że opony całoroczne jak sama nazwa wskazuje, najlepiej sprawdzają się w klimacie w którym nie występuje zbyt duża różnica temperatur.

W takim układzie to by nie miało sensu, wystarczyły by na cały rok albo letnie, albo zimowe...

Zgadzam się z Star . Zima 2019/20 pokazała , że całoroczne mają sens bo nie było śniegu i było dość ciepło . Szczególnie dla tych co nie robią dużych przebiegów i nie muszą się spieszyć do roboty itd. Fabryczne opony DD , czyli letnie , nadają się jak nie ma śniegu i powyżej 5 stopni C .

piku - 2020-04-06, 11:39

star napisał/a:
Jestem zwolennikiem opon typu goodyear excellence - które pod względem ceny do jakości sprawdzają się moim zdaniem bardzo dobrze.
Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://www.sklepopon.com...year-excellence


Pod linkiem, który podałeś nie ma rozmiarów typowych dla Dusterów, czyli 215/65r16 lub 215/60r17. Nie wchodzą też jako opony do SUVów.

sluka - 2020-04-07, 11:07

LESNICZYy napisał/a:
... nadają się jak nie ma śniegu i powyżej 5 stopni C .


To pachnie legendami. Zimowa, letnia to przede wszystkim bieżnik. Zimowa opona podczas mrozów na asfalcie może być lepsza, ale nie musi. To zależy od chropowatości nawierzchni. Na bardziej gładkiej nawierzchni lepsza będzie letnia. Wraz ze wzrostem chropowatości nadrabiać będzie zimowa większymi możliwościami wprasowania się w nawierzchnię. Dramat się robi, kiedy po opadach na drodze jest śnieg, lub błoto pośniegowe. Tu wygrywa zimówka, bo ma bieżnik, który ma lepiej radzić sobie w takich warunkach. Letnia ma bieżnik do odprowadzania wody, nie szczypie lamelkami podłoża, nie oczyszcza się z błota.
Opona całoroczne to najczęściej układ śnieżno-wodny na letnich mieszankach. Terenowa to układ błotny na leniej mieszance, a czysta zimówka błotno-śniegowy na zimowej (miękkiej) mieszance. Są jeszcze wersje zimówek z bieżnikiem śnieżno-wodnym, ale w stosunku do całorocznych są one pozbawione sensu istnienia.
Guma w oponach zimowych jest słabsza, ponieważ może być słabsza. Pisząc słabsza nie piszę w kategorii lepsza-gorsza, tylko słabsza-mocniejsza. Dokładnie mogą być to gumy o mniejszej wytrzymałości, ponieważ stykają się podłożem o mniejszej wytrzymałości, tym samym są słabiej obciążane. Na twardych nawierzchniach zużywają się bardzo szybko, a dodatkowo w dodatnich temperaturach robią się "pływające".
Ponieważ nie istnieją opony o identycznych bieżnikach, letnich i zimowych, nie da się obiektywnie porównać i empirycznie udowodnić, że zimowa guma, to głownie oszczędność na ilości zastosowanych kauczuków i marketing...

piku - 2020-04-07, 12:58

sluka napisał/a:
Zimowa, letnia to przede wszystkim bieżnik. (...)
Guma w oponach zimowych jest słabsza, ponieważ może być słabsza. (...) mogą być to gumy o mniejszej wytrzymałości, ponieważ stykają się podłożem o mniejszej wytrzymałości, tym samym są słabiej obciążane. (...)
nie da się obiektywnie porównać i empirycznie udowodnić, że zimowa guma, to głownie oszczędność na ilości zastosowanych kauczuków i marketing...


O rety! Ratujta mnie ludzie! Same nowości! Zmarznięty asfalt zimą jest miększy i ma mniejszą wytrzymałość od rozgrzanego asfaltu latem! Różnice między zimówką, a oponą letnią to głównie bieżnik! Guma w zimówkach jest słabsza (a co ze oponami sportowymi?)! I nie da się obiektywnie sprawdzić, która guma jaka jest! Uff! A myślałem, że fakenewsy lecą teraz tylko o koronkowych majtach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group