To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Wymiana/naprawa sprzęgła 4WD

otadek - 2020-06-03, 15:47
Temat postu: Wymiana/naprawa sprzęgła 4WD
Witam
Tu Tadek
Padł mi napęd 4wd, nie włącza się w trybie auto i lock, zaczęło się od lampek związanych z przegrzewaniem a teraz nie działa już wcale
Muszę sprawdzić co siadło i chcę się przygotować stąd kilka pytań:
1. do sprzęgła dochodzą dwie żyły - zapewne prądowa elektromagnesu i czujnika temperatury - która jest która, jaki zakres napięć lub oporu należy się spodziewać, jak sprawdzić
2. czy oprócz elektromagnesu mógł paść jakiś element cierny.
3. czy sprzęgło się da naprawić, czy to element nierozbieralny.
4. czy po odkręceniu sprzęgła od dyfra należy się spodziewać oleju, czy go tam nie ma.
5. ile kosztuje sprzęgło nowe, jak ewentualnie sprawdzić używane.
6. czy w DD 2013 było kilka wersji dyfra czy jedna.
7. jak nie sprzęgło to co mogło paść

Może źle kombinuję, jak ktoś ma jakiś pomysł proszę o sugestię

Z góry dziękuję za pomoc

LESNICZYy - 2020-06-03, 18:17

6 w Dusterze nie ma mostu :roll:
tomekptk - 2020-06-03, 19:33

LESNICZYy napisał/a:
6 w Dusterze nie ma mostu :roll:


No chyba jednak jest most. Koledze chodzi o pewnie o tylny most. Czyli półosie, dyferencjal, wcześniej jest sprzęgło, które stwarza problem. Masz wersję 4x2, więc wg poniższej definicji nie masz tylnego mostu.

Cytat:

Most napędowy - elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne

Hiszpan_JS - 2020-06-03, 19:44

Nie kolego, nie ma mostu. Jest dyfer mocowany do nadwozia i z niego wychodzą półosie które nie są niczym osłonięte. Więc zgodnie z definicją którą podałeś nie ma elementu który przejmowałby część ciężaru pojazdu i był elementem nośnym.

Ale może ktoś odpowie na pytanie które zadał otadek? :-)

DS - 2020-06-04, 22:12

Znajdź sterownik 4WD i sprawdź, czy podaje cokolwiek na wyjściu, zakres od 0.0 do 2.8A. W zasadzie można to sprawdzić na wejściu do sprzęgła.
Obydwa kable to zasilanie cewki elektromagnesu. Czujnik temperatury może znajdować się nad sprzęgłem, ale równie dobrze temperatura może być szacowana na podstawie danych z innych źródeł.
Po odkręceniu od dyfra olej ze sprzęgła się nie wyleje, jest teoretycznie niewymienny, w osobnej obudowie.
Wg serwisów sprzęgło nie nadaje się do naprawy, ale są ludzie, którzy potrafią ogarnąć temat.

otadek - 2020-06-05, 09:31

witam
dzięki za informacje, Masz może namiar do "ludzi, którzy potrafią ogarnąć temat", znalazłem na YT ruski film z remontu, problemem jest dostęp do łożyska oporowego nie ma oznaczeń i nie wiadomo jak dobrać, a cała operacja trochę mnie przerasta :)

https://www.youtube.com/watch?v=0-rcXte_qMU

https://www.youtube.com/watch?v=lP7KLeYdQQQ

DS - 2020-06-05, 09:51

Niestety nie mam namiarów, ktoś gdzieś kiedyś na jakimś forum... :(
Mam tylko kilka fotek rozebranego sprzęgła.
EDIT - widzę, że dyfer jest odizolowany (wychodzi z niego wał), więc olej się nie wyleje.
Sprawdź w pierwszej kolejności, czy aby na pewno to nie sterownik, przełaącznik albo przewody :)

traks - 2024-04-11, 16:38

Odgrzeję starego kotleta. Miiędzy sprzęgłem a dyfrem pojawił się wyciek oleju. Podejrzeważ że puścił uszczelniacz. Orientuje się może ktoś jaki uszczelniacz tam przychodzi? Jakieś numer ew. wymiary


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group