Dział ogólny - Ubytek płynu chłodniczego
LESNICZYy - 2020-09-25, 17:59
Hiszpan_JS napisał/a: | LESNICZYy napisał/a: | Jaki zamknięty układ . To są podstawowe wiadomości ... | Podstawowa wiadomość jest taka że układ chłodzenia jest układem... ZAMKNIĘTYM (ciśnieniowym). Po rozgrzaniu silnika, ciśnienie w układzie (sprawnym) oscyluje w okolicach 0,6 - 0,8 bara. Chyba ostatni produkowany silnik z układem otwartym to silnik Andorii. Słynna seria "S" (Nie wszystkie. Część była chłodzona powietrzem.). |
Źle mnie zrozumiałeś . Odpowietrznik powoduje upływ ciśnienia z układ więc do końca nie jest w 100 % zamkniętym układem w moim miemaniu .
badboy85 - 2020-09-25, 18:17
miałem przjechane mniej niz 1000KM to dolewałem płynu , teraz mam 11000 i trzyma poziom
Hiszpan_JS - 2020-09-25, 18:34
LESNICZYy napisał/a: | Odpowietrznik powoduje upływ ciśnienia z układ więc do końca nie jest w 100 % zamkniętym układem w moim miemaniu . | Przyznaję, źle Cię zrozumiałem . Ale to trochę też Twoja wina . Kluczem jest słowo "odpowietrznik". To bardziej zawór ciśnieniowy, jak odpowietrznik .
LESNICZYy - 2020-09-25, 19:12
badboy85 napisał/a: | miałem przjechane mniej niz 1000KM to dolewałem płynu , teraz mam 11000 i trzyma poziom |
1000KM to ma Toyota Supra po tuningu , Ty masz 1000 km
P0 10 kkm dużo nie może ulecieć chyba że masz wyciek .
LESNICZYy - 2020-09-25, 19:14
Hiszpan_JS napisał/a: | LESNICZYy napisał/a: | Odpowietrznik powoduje upływ ciśnienia z układ więc do końca nie jest w 100 % zamkniętym układem w moim miemaniu . | Przyznaję, źle Cię zrozumiałem . Ale to trochę też Twoja wina . Kluczem jest słowo "odpowietrznik". To bardziej zawór ciśnieniowy, jak odpowietrznik . |
Przeca to prawie zwykła dziura w korku zbiorniczka przeważnie czy się mylę
Lucek - 2020-09-26, 09:42
Witam.
U mnie po 30 tyś. ubytek płynu jest niewielki. Przy zimnym silniku stan trochę powyżej min.
Hiszpan_JS - 2020-09-26, 13:46
LESNICZYy napisał/a: | Przeca to prawie zwykła dziura w korku zbiorniczka przeważnie czy się mylę | Korek zbiorniczka to wbrew pozorom dość skomplikowane urządzenie. To zawór upustowy (ciśnieniowy) który ma za zadanie z jednej strony, dbać o to by pompa wody nie rozerwała Ci węży i chłodnicy (są silniki w których pompa na wysokich obrotach potrafi dać 1.5 bara), a z drugiej strony dba żeby przy stygnięciu silnika nie wytworzyło się za duże podciśnienie (możliwość uszkodzenia chłodnicy i nagrzewnicy).
P.S.
To co napisałem tyczy się układu w którym nie ma korka na chłodnicy. Jeżeli na chodnicy jest korek, to on przejmuje wszystkie te zadania, a korek na zbiorniczku wyrównawczym ma wtedy (jak to napisałeś) prawie zwykłą dziurkę .
badboy85 - 2020-09-26, 21:34
LESNICZYy napisał/a: | badboy85 napisał/a: | miałem przjechane mniej niz 1000KM to dolewałem płynu , teraz mam 11000 i trzyma poziom |
1000KM to ma Toyota Supra po tuningu , Ty masz 1000 km
P0 10 kkm dużo nie może ulecieć chyba że masz wyciek . |
Niech i tak będzie ;)
badboy85 - 2020-12-30, 17:10
14200 przejechane , a od nowości już dolałem 0.65L. Pan co przyjmuje auto do aso stwierdził , że norma na rok to 200ml.
Ostanio napisałem , że nic nie ubywa , a wychodzi na to , że dawno nie zaglądałem pod maskę:D
miela - 2020-12-30, 21:18
badboy85, mi po 15k ubyło trochę, jakoś 1-2 cm, ale na przeglądzie mi dolali w ramach ES. Teraz przegląd mam za miesiąc ale zrobiłem ledwie 9k i wydaje mi się, że nic lub b. niewiele ubyło.
Naprawdę płyn chłodniczy ubywa i to jest eksploatacyjne, nie wada? 10 lat w fabii dolewałem i myślałem, że to jakaś zagadka wszechświata czemu tak. Wlałem tam dziesiątki uszczelniaczy, nawet sprzedałem z butelką płynu
badboy85 - 2020-12-30, 21:47
Zużycie 200 ml jest eksploatacyjne wg ASO Dacia/Renault . Nie wdawałem sie w sczegóły dzisiaj , bo pojechałem tylko po stempel w książce. Od ostatniego razu nic nie ubyło , a to będzie jakieś 1500km więc jest nadzieja , że będzie już spokój:) .
Z kolei w moim starym VW to wiadrami trzeba dolewać i jakoś mnie to już nie wzrusza :D
arnold - 2020-12-31, 10:28
Po pierwsze tam zawsze jest trochę powietrza, wiec to naturalne odpowietrzenie. Układ na linii napełniany jest w kilkanaście sekund i nikt nie spuszcza się na tym jak mechanik podczas napełnienia układu po obsłudze w warsztacie.
Po drugie może ulecieć cześć gazów (atmosferycznych) rozpuszczonych w płynie, podobny efekt dzieje się w układach CO gdzie zaraz po napełnieniu na świeżo woda też gazuje- rozpuszczalność gazów w cieczach maleje wraz ze wzrostem temperatury (przyducha latem w jeziorach np. ). Płyn podczas napełniania przelewania itp. jest wzburzony i naturalnie oddaje cześć gazów w nim rozpuszczonych. (Nie mówię o pianie)
Po trzecie płyn chłodniczy to mieszanina 50/50 wody i glikolu etylenowego lub propylenowego plus dodatki uszlachetniające, antykorozyjne itp. Woda ma wyższą prężność par i niższą temperaturę wrzenia więc odparowuje powoli z roztworu zmieniając proporcje. Część ubytków poziomu można byłoby uzupełniać samą wodą, szczególnie po kontroli stężenia glikolu.
Nałoży się te trzy zjawiska naraz i w nowym samochodzie wyparowuje pól litra płynu.
marta123 - 2021-03-18, 07:42
Przebieg 6000 km. Stan na minimum. Nie pamiętam ile było 3 miesiące temu w dniu odbioru, ale chyba w połowie. Jutro przyjedzie płyn to się uzupełni.
adamantos - 2021-07-07, 07:09
kilka dni temu zauwazylem , ze w moim dusterze tez ubylo plynu. Gdy odbieralem smochod w maju poziom byl na max, a teraz zszedl do poziomu okolo 2 mm powyzej minimum. Przejechane mam 1100 km. Wg serwisu to normalne bo uklad sie prawdopodobnie odpowietrzyl.
Jednak gdy dolewalem plyn zaniepokoila mnie inna rzecz. Plyn w zbiorniczku wyrownawczym smierdzi. Trudno mi okreslic ten zapach, jest delikatnie mowiac nieprzyjemny. Czy to normalne? Jak to wyglada u Was? Mozecie sprawdzic?
fanx - 2021-07-19, 19:37
Moze i głupie pytanie ale chcialbym kupić płyn ale na rynku dedykowane do renault/dacia sa ,zielone" lub ,,jasno zielone".....
Ja w zbiorniczku mam żółty a takiego w oryginale noe moge dostać....
Mozecie coś polecić??
|
|
|