Dział ogólny - Ubytek płynu chłodniczego
JS - 2021-07-19, 22:10
Jest to bodajże żółty płyn Glaceol, firmowy, dostępny w każdym ASO Renault - i w internecie.
Hipolit - 2021-07-19, 23:28
Ja kupiłem bezbarwny w lokalnym sklepie motoryzacyjnym. Cenowo wychodził podobnie jak kolorowe.
JS - 2021-07-20, 11:20
Mój wybór był swego rodzaju koniecznością, bo w razie poważniejszej awarii na pewno miśki z ASO uznałyby, że z powodu wyboru innego płynu niż dedykowany tracę gwarancję itp., a kolor płynu to jakby znak rozpoznawczy.
marta123 - 2021-07-20, 12:19
Przecież Glaceol Rx type D jest dostępy w każdym ASO i internecie
JS - 2021-07-20, 13:35
Tak, to prawda, ale jest wpisany przez ASO do rejestru płynów i części zalecanych. Nie chodziło mi o miejsce zakupu, ale o konkretny typ produktu.
Czasami mam wrażenie, że przygięcie anteny zewnętrznej o 10 stopni w dół może skutkować utratą gwarancji na lakier (bo zmienia się kąt padania światła słonecznego lub drut ociera o dach!), radio (bo pochylenie osłabia moc odbiornika!) i zapewne wszelkie inne podzespoły auta. Obym tylko nie był złym prorokiem!
Kiedy odebrałem swoje autko w październiku 2017 r., wszystko było ok, ale tydzień później czyszcząc alusa, zahaczyłem rękawiczką o drucik wystający ok. 1 cm z nowej opony po lewej stronie. Była to ewidentna drobna wada opony (żadnego bicia, pływania etc. do dzisiaj - po 50.000 km jeździ jak nówka), bo nigdzie po krawężnikach nie jeździłem, ale w ASO za pół roku powiedziano mi, że to na pewno moja wraża interwencja i opona powinna być wymieniona, gdyż zagraża itd.
Pierwszy lepszy oponiarz tak zabajerował, że sam nie mogę znaleźć tego miejsca, gdzie ów drucik wystawał.
Cytrynola - 2021-08-17, 22:43
Ja gdy pytałem przy odbiorze samochodu, jaki płyn lać do chłodnicy otrzymałem odpowiedź "Glikol" bez wskazania marki.
W związku z tym, że ona taki ładny - żółty nie chciałem zalewać czerwonym Borygo i pojechałem do serwisu, bo bliżej niż do innego sklepu.
Po dolaniu zaszła ciekawa sytuacja - część żółta pozostała przy dnie, a na niej lekko zielonkawy roztwór koncentratu z wodą. Zobaczę jutro, czy się wymiesza.
Dolanie było konieczne bo po 5,7 kkm poziom na zimnym silniku wyglądał tak, jak na zdjęciu niżej. Dziś przy dolewaniu na nieco cieplejszym silniku było z 1 cm wyżej.
komar1 - 2023-01-01, 22:36
Witam ja w swoim dasterze zauważyłem ubytek płynu chłodniczego dwa cm poniżej minimum po przejechaniu ok 2000 km .Gdy go odbierałem z salonu sprawdzałem stan był prawie na max po jeżdzie na gorącym silniku stan prawie się nie podniósł czy przy tak małym przebiegu już tak duże ubytki .Pod samochodem brak wycieków ,za niedługo przegląd ciekawe co powiedzą .
apede - 2023-01-02, 10:39
Z moich obserwacji wynika że w nowych samochodach jest taki jednorazowy ubytek płynu. Miałem tak w dusterze, wcześniej we fiacie i suzuki. I diesel i benzyna.
Lucek - 2023-01-10, 10:40
U mnie po trzech latach i przebiegu 75 tyś. ubyło około 1cm.
Marek250518 - 2024-03-04, 02:52
Podłączę się pod temat. W okresie gwarancji miałem jedną małą dolewkę w ASO. Obecnie auto zbliża się do wieku 6 lat (maj) i teraz mam stan 1 cm poniżej zgrzewu zbiorniczka wyrównawczego. Instrukcja mówi o wymianie płynu po 5 latach, ale chcę to połączyć z wymianą paska akcesoriów i rolek o których instrukcja wspomina że na 6 lat. Mały mam przebieg, zbliża się do 30 tyś. km. Co o tym sądzicie? W zasadzie płynu nie ubywa, ale jednak to 6 lat już krąży w układzie. Polecacie wymienić? Bo jeśli tak to kupię płyn zalecany wg Renault, znalazłem FEBI : Płyn do chłodnic (5L, -35°C), Bezkrzemianowy, zielony, norma: RENAULT Glaceol RX type D, zawiera: glikol monoetylenowy. Nie chcę mieszać z innym bo przy wymianie i tak cały obecny nie spłynie. Koszt takiego płynu FEBI za 5 litrów to około 93 zł na stronie Intercars. W ASO pewnie więcej, choć przyznam że nie pytałem.
Sajmon117 - 2024-03-04, 17:55
Wymieniaj
Sprawdź jeszcze płyn hamulcowy też trzeba wymienić,
Bogdan Misiek - 2024-03-05, 21:29
Marku! Zobacz np. tutaj, bo 93 zł. to chyba drogo.
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-plyn-do-chlodnic-renault-dacia-oe-glaceol-rx-type-d-5l-14598895647
Oczywiście, że stary 5 - 6 letni płyn mimo, że nie zamarza, może nie mieć już wszystkich potrzebnych właściwości (np. aktywnych inhibitorów korozji).
|
|
|