To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nasze samochody - Jak to w końcu z tym przyspieszeniem? Diesel vs benzyna.

Godefroy_1987 - 2020-11-21, 21:30
Temat postu: Jak to w końcu z tym przyspieszeniem? Diesel vs benzyna.
Podjąłem decyzję o zakupie Dustera, wersja 4x4 z osłonami podwozia bo auto użytkowane w nieraz trudnym terenie (ale też na długich trasach żeby w ten teren dojechać oraz zimą prawie tylko w mieście).

Cały czas waham się czy brać:
- diesel 1.5 115KM
- benzyna 1.3 150KM

Znajduje sprzeczne info o przyspieszeniu. Strona Dacii podaje przyspieszenie dla benzyny do setki w 10.6s a diesla zaledwie 10.2. O benzynie piszą, że silnik żwawy, przyspiesza bardzo dobrze a o dieslu, ze raczej tak sobie, nikt nie chwali za żwawość. No to jak to w końcu jest? Znalazłem test i tam podają 0-100 dla tego diesla nie 10.2 a 12.1.

Diesel korci małym spalaniem, ale nie chce auta o gorszych osiągach niż moje Sedici 4x4. I jakoś nie wierzę, że te 115 rozpędza Dustera do setki szybciej niż 150KM. Choć z drugiej strony moment obrotowy podobny...

Wypowie się ktoś z tym dieslem?

Darek - 2020-11-21, 23:12

Benzyną 150 Km nie jeździłem, ale dieslem jeżdżę.
Jechałem 1.3 130 Km, do dCi niewielkie szanse.
Dustery z reguły do wyścigów się nie nadają :mrgreen:
Mój wybór padł na diesla, jest to już sprawdzona jednostka i nie miałem wątpliwości że nie podoła moim wymaganiom (wcześniej miałem 1.5 dCi 110 Km). Jest trochę cięższy od benzyny, co dla mnie jest akurat na plus.
Fakt, spalanie mniejsze, przyspieszenie - łatwo się nie daje. :mrgreen:
Jedynie 1.3 tce 150Km powinien osiągać nieznacznie większą prędkość i przyspieszenie, jest lżejszy.
PS. kontaktowałem się z renomowaną firmą tuningową, bez żadnych uszczerbków na silniku 130Km/300Nm :shock:

Porównanie na YT. :mrgreen:
Duster 2019 1.3 TCe vs 1.5 dCi Gearbox RPM & Fuel Consumption

Kacper_Potocki - 2020-11-22, 18:56

No własnie 1.3 TCe 150 koni bez problemu na 165 powinien iść :)
Black Dusty - 2020-11-22, 19:35

Porównanie danych oficjalnych
https://www.dacia.pl/samo...techniczne.html

klazow - 2020-11-22, 23:18

Ja wybrałem benzynę.
Mam o 50 koni więcej niż w poprzednim aucie i bardzo pozytywne związane z tym doznania.

Jedna uwaga do przyspieszenia 0-100. W praktyce ma to znaczenie jedynie na dojazdówkach (no chyba, że ktoś jest entuzjastą ścigania się spod świateł). W jeździe autostradowej liczy się elastyczność i chęć auta do przyspieszania powyżej 80 km.
TCe 150 żwawo przyspiesza co najmniej do 160. Więcej nigdy nie potrzebowałem. Czy i kiedy jest ten moment, że nie czujesz efektu wciśnięcia gazu ja nie wiem i raczej sprawdzać nie będę. :shock:
Stwierdzenie czy auto jest dynamiczne zawsze będzie subiektywne. Pewnie też mocno zależne od stylu jazdy i tego czym się jeździło. Moja rada: Zorganizuj sobie jazdę próbną umożliwiającą sprawdzenie Dustera na jakiejś autostradzie czy ekspresówce. Ja przed zakupem "dostałem" Dustera na trzy godziny. Zaraz po otwarciu salonu nie ma kolejek kupujących.

Hipolit - 2020-11-24, 10:53

Kacper_Potocki napisał/a:
No własnie 1.3 TCe 150 koni bez problemu na 165 powinien iść :)


Nie jestem tego taki pewien. Obydwa silniki 1.3 to raczej ta sama konstrukcja. Czy da się z nich wycisnąć jeszcze więcej?

Silnik 1.5 dci spokojnie daje się tuningować. Widziałem wersje nawet 140KM i 310Nm. Ale nawet 130KM to już świetny wynik. Dla porówniania. Jeździłem Outlanderem 2.0 did, który fabrycznie ma 140KM i 310Nm (przed tuningiem :-P ). Auto dużo cięższe od Dustera ale jeździło się przyjemnie.

wojtek013 - 2020-11-24, 19:55

Dlaczego ma "nie iść" skoro w innych markach osiąga 160 KM w serii?
Bogdan Misiek - 2020-11-25, 22:38

Tce 130 ma 240 Nm, Tce 150 ma 250 Nm, dci 110KM lub 115KM mają po 260 Nm.
Czyli jak diesel ma 260 niutków to musi dobrze ciągnąć. Prędkości obrotowe przy których te silniki osiągają max. moment są bardzo zbliżone zwłaszcza w Tce 150 i dci. Moment obrotowy liczy się na trasie.
Ten, który ma najwięcej koni osiągnie pewnie największą V max. Ale powiem szczerze, że od 140 km/h nie czułem się pewnie w Dusterze i nie było stabilnie (tak jak w "przyklejonych do ziemi" osobówkach).
I jak mówi klazow - nie chodzi chyba o sprint z pod świateł. Trzeba popróbować pojeździc, który przyjemniej brzmi, który leży bardziej w charakterze kierowcy.
(A czy instalacja z mocznikiem nie przeszkadza kolegom w nowym dci? Ja kupiłem specjalnie z końca serii bez tego dodatku.)

Hipolit - 2020-11-26, 14:02

Dzwoniłem ostatnio po firmach tuningowych. KreatorMocy zaproponował mi ok. 135KM i ok. 290Nm bezpiecznej modyfikacji. Podobno po tym zabiegu Dusterek na ma takiego przymulenia na wyższych obrotach, tylko równie ochoczo przyspiesza w całej skali. Mocno się zastanawiam.
steiner - 2020-11-26, 19:26

Powiem tak. Mam w domu 1.5 dci 4x4 i 1.3Tce 130 4x2. Po przesiadce z 1.6 105 w DDI na 1.5 115 w DDII wydawało mi się że on jest mega zrywny i elastyczny, do momentu kiedy żona kupiła 1.3 130 i zacząłem jej zazdrości przyśpieszenia (co prawda 4x2 i bez koła zapasowego jest dużo lżejszy) więc postanowiłem podnieść moc w swoim dci. 130KM/330Nn pozwoliło na spore odbicie się od wyników w 1.3 130. Żona na odzień jeżdżąca swoim Tce, okazyjnie wsiadając za kierownice mojego dci za każdym razem potwierdza że lepiej jeździ się jej moim autem, zarówno przyspieszenie, jak i elastyczność (na trasie) jest wyraźnie lepsza, a do tego znacznie pewniej trzyma się drogi, mniej nerwowo reaguje na ruchy kierownica i wiatr. Przyspiesza na autostradzie załadowany po dach bez żadnego wysiłku do 180 km/h - więcej nie próbowaliśmy.
Z AdBlue żadnych problemów, tylko uzupełnianie zbiornika kiedy wskaże komputer czas na to...

klazow - 2020-11-26, 23:22

Hipolit napisał/a:
Kacper_Potocki napisał/a:
No własnie 1.3 TCe 150 koni bez problemu na 165 powinien iść :)


Nie jestem tego taki pewien. Obydwa silniki 1.3 to raczej ta sama konstrukcja. Czy da się z nich wycisnąć jeszcze więcej?


Coś się dać musi. w końcu w Kadjarze też jest ten silnik tyle, że w opcjach 140 lub 160 koni...
Pytanie co z żywotnością... w końcu to już jest wysilona jednostka.

Ja raczej dodawać koni nie będę. Braku nie czuję :mrgreen: A jeśli już to nie za szybko. Niech się doświadczenie zbierze (bo to wciąż nowy silnik).
Teraz jest gwarancja więc, jak dla mnie, tematu nie ma.

Hipolit - 2020-11-27, 02:57

steiner, gdzie robiłeś program?
steiner - 2020-11-27, 07:29

Hipolit napisał/a:
steiner, gdzie robiłeś program?

W Łodzi, na Demokratycznej.

Bogdan Misiek - 2020-11-27, 09:04

Interesujące, gdzie w Poznaniu lub okolicach można dobrze zrobić program?
Nie spotkałem nikogo z moich okolic, co korzystał.
--------------------------------
Fajna możliwość do porównania, jak ktoś (steiner) ma dwa takie samochody w różnych wersjach.
Ja mam jeszcze fiata bravo benzyna/gaz 120 KM i 209 Nm Turbo-Jet - przy małych prędkościach jest żwawszy, chętnie i dłużej się kręci, ale przy wysokiej prędkości/dużym obciążeniu Duster w końcu wygrywa.

Hipolit - 2020-11-27, 11:48

steiner, dzięki.
Ja po wstępnej selekcji wybrałem Cinsoft na Śląsku. Mam relatywnie najlepszy dojazd, a i opinie o firmie są bardzo dobre. Niestety tuner z Rzeszowa, który robił mi Outlandera nie odbiera telefonu. Chyba zakończył działalność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group