To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Strony WWW - ...znika napęd 150 KM i 4×4!...

klazow - 2020-12-16, 20:12
Temat postu: ...znika napęd 150 KM i 4×4!...
Jak w tytule: ...znika napęd 150 KM i 4×4!...

Zbrodnia czy zbrodnia?

https://francuskie.pl/nowa-dacia-duster-2021-polski-cennik-jest-drozej-nowy-silnik-znika-naped-150-km-i-4x4/

matiax - 2020-12-16, 21:06

nie zniknął wszystko będzie
TomDas - 2020-12-17, 20:16

W konfigratorze Dacii nie ma też silnika 1.0 tce a zamiast niego jest tce 90.....co się dzieje? O cenniku nie wspomne
Black Dusty - 2020-12-17, 22:24

Zwykłe zamieszanie jak co roku, przecież od stycznia znów się normy zmieniają bo kretyni z UE nie maja co robić.
LESNICZYy - 2020-12-19, 09:15

Debile kierują motoryzacją w strone elektryków na ekologiczny prąd z wongla :shock: . Brawo UE :-P
klazow - 2020-12-19, 11:10

No przy okazji tej ekologii kasa też płynie.
Jak się dobrze zastanowić to może wcale nie tacy debile...
Zwyczajnie kolejny sposób dojenia znaleźli.

JS - 2020-12-19, 11:28
Temat postu: EKO
Już dawno temu mądrzy ludzie mawiali: uciekaj daleko od wszystkiego, co zahacza o "eko" (nie wspomnę tu nawet o trybie eko w Daciach, bo kto nimi jeździ, ten wie, systemie start-stop i innych pomysłach).
Nie oszukujmy się, Panowie: przekonuje mnie jedynie ekonomia przy zakupie auta z LPG, natomiast wszelkie wynurzenia na temat eko mogą być usprawiedliwione tylko umykaniem producentów od norm spalin, inaczej po prostu im nie ufam.
Finansowa (i eokologiczna!) opłacalność aut elektrycznych i podobnych jest żadna! Robiono już niejeden test i zwykle wychodzi kicha pod każdym względem: cena zakupu, cena koniecznych napraw i serwisu, także tych mild hybryd - to już niebawem będzie temat główny na forach elektryków - cena ładowania i sposób robienia tego na dłuższej trasie.
Niedawno krążył taki mem autentyk z Holandii, jak to ichnia policja nabyła jakieś elektryki i dzielnie ładowała je z generatora zasilanego, a jakże!, olejem napędowym. Piękne i straszne.

A żeby nie odbiegać zbytnio od nowoczesnych posiadaczy jeszcze nowocześniejszych hybryd, powtórzę z uporem: mam i ja - Pb i LPG!

Kapitan Shinobi - 2020-12-20, 00:03

Nasza Policja też ma elektryki, tzn hybrydy - Toyoty Aurisy. Teraz wyobraźmy sobie pościg za bandziorem, a autko wchodzi w tryb oszczędzania baterii i jedzie na pół gwizdka ;-)

Z innej, lecz nieco powiązanej beczki: pamiętam w jakiejś gazecie motoryzacyjnej porównanie sportowej Tesli z jakimś Dodge'm Challengerem/Chargerem, mniejsza o szczegóły - idea testu była prosta:
tor wyścigowy i 700 koni z amerykańskiego Hemi V8, vs Elektryk (wiecie, nowoczesny, wyładowany po dach wszelkimi systemami itd.).
I teraz najlepsze. Na pierwszym okrążeniu autka szły w miarę równo (Dodge ma więcej koni, ale też wyższą masę), problem pojawił się na drugim, kiedy to w Tesli zaczeły się wyczerpywać akusie, więc siłą rzeczy auto zwolniło (i to znacznie ;-) ).
Podsumowanie wyścigu V8 Benzyna vs elektryk:
Ten pierwszy robi pierwsze okrążenie (dajmy na to) 4:50, drugie okrążenie 4:50.
Ten drugi robi pierwsze okrążenie 4:50, i jest po wyścigu. Na trzecim Dodge może już jechać na wstecznym, i tak będzie szybszy, bo elektryk się musi naładować.

Także ten, tego... Całe szczęście, że Dacia jest tanią marką, więc elektryki zastąpią spalinówki w ostatniej kolejności.

klazow - 2020-12-20, 14:30

Kapitan Shinobi napisał/a:
(...) Całe szczęście, że Dacia jest tanią marką, więc elektryki zastąpią spalinówki w ostatniej kolejności.


Może też tak być, że pod marką Dacia ruszy sprzedaż rozwiązań zastępowanych nowszymi. Tyle, że nie będzie to tak jak teraz, że klient sprawdzone i dobre (choć stare) technologie w Dacii otrzyma. Do wozideł na baterie raczej patenty z okresu prób i błędów trafią.

Dobra nasza. Zdążyliśmy z zakupem przed erupcją eco-radykalizmu.

Kapitan Shinobi - 2020-12-20, 23:35

Tak, całe szczęście. Radość z jazdy spalinówką z napędem 4x4 i przyzwoitym poziomem mocy jest nie do opisania ;-) .
slyczkowski - 2020-12-22, 20:52

A konfigurator zaczyna cenę od... 47900pln...
klazow - 2021-01-08, 00:51

Zajrzałem na stronę Dacii.
TCe 150 4 x 4 jest znów. Wyłącznie Prestige. Cena podstawowa 82 800.
Porównując do tego co było gdy wybierałem (rok z haczykiem temu)… to drogo.
„Zarobiłem” decydując się na przyspieszenie wymiany auta.

Jednak to nadal najtańsze dostępne nowe i uterenowione 4x4.
A przez "łee...kologię" w 2022 pewnie jeszcze gorzej będzie.

Tur - 2021-08-20, 17:56

klazow napisał/a:
TCe 150 4 x 4 jest znów. Wyłącznie Prestige. Cena podstawowa 82 800.
Porównując do tego co było gdy wybierałem (rok z haczykiem temu)… to drogo.

Ile kosztowało wcześniej?

klazow - 2021-08-20, 19:21

Nim odpowiem jedna uwaga.
Mój powyżej przytoczony wpis jest mało aktualny.
Na dziś kwota startowa to 85 000.
Tyle, że chyba nie ma to związku z podniesieniem cen lecz jest wynikiem wrzucenia na sztywno części kiedyś opcjonalnego wyposażenia do wersji Prestige.

Co do samego pytania. Cena mojego Dustera (bez rabatu) to było 79 000. Z zabawy konfiguratorem dziś wyszło 89 300.
Dodatkowe uwagi:
- mój kolor już nie jest dostępny (do kalkulacji przyjąłem taki z mniejszą dopłatą)
- wychodzi, że szuflada pod siedzeniem pasażera w obecnie oferowanych DD zniknęła. Nie wiem za ile można to kupić jako część zamienną i założyć.

Tur - 2021-08-20, 20:04

klazow napisał/a:
- wychodzi, że szuflada pod siedzeniem pasażera w obecnie oferowanych DD zniknęła. Nie wiem za ile można to kupić jako część zamienną i założyć.

Ja szufladę kupiłem w ASO (wraz z montażem) do mojego Dusterka - Essential g. 2021 - lekko poniżej 400zł. Niestety tylko po stronie pasażera. Pod fotelem kierowcy się nie mieści - pewnie kiedyś dało radę, bo ASO się zapierało, że pasuje, ale przy montażu okazało się, że jednak nie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group