To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Elektryka - Mniejsza moc na niskich obrotach na benzynie

Artas1700 - 2021-01-26, 21:38
Temat postu: Mniejsza moc na niskich obrotach na benzynie
Cześć wszystkim, spotkała mnie taka rzecz, ostatnimi czasy padł mi reduktor od LPG , tego samego dnia jeżdżąc na benzynie zapalił się check oraz czerwona od silnika i zaczął chodzić na 3 cylindrach i miał problem z odpalaniem. Pojechałem do gazownika, naprawił reduktor oraz wymienił mi wtryskiwacz benzyny na 4 cylindrze bo powiedział, że padł. Teraz sprawa wygląda następująco, auto na LPG działa idealnie, natomiast na benzynie odpala bez problemu, obroty nie falują, ale przy biegach od 3 w górę przy dynamicznym przyspieszaniu auto jak by się delikatnie dławiło, nie wkręca się na obroty tak ochoczo. To samo jak wrzucę np 4bieg i 2 tys obrotów po dodaniu gazu auto delikatnie szarpie i czuć delikatnie nierówna pracę. Błędów żadnych nie ma, dodam że na LPG auto chodzi bez zarzutów, te same testy na LPG i chodzi wzorowo. Do momentu, aż nie wyrzuciło kontrolek auto na benzynie było bardzo elastyczne, nic nie szarpało i zbierało się płynnie. Ma ktoś pomysł co może jeszcze nie działać? Dacia Duster 1.6 2011r + LPG przebieg 110tys.
mikeleft - 2021-01-27, 10:24

Silnik na benzynie dostaje za dużo paliwa. Któryś z wtrysków zalewa silnik lub komputer źle dopiera dawkę. Najprościej chyba sprawdzić pracę komputera.
Black Dusty - 2021-01-27, 11:34

Artas1700 napisał/a:
Ma ktoś pomysł co może jeszcze nie działać?

Artas1700 napisał/a:
wtryskiwacz benzyny na 4 cylindrze

Artas1700 - 2021-01-27, 21:01

mikeleft napisał/a:
Silnik na benzynie dostaje za dużo paliwa. Któryś z wtrysków zalewa silnik lub komputer źle dopiera dawkę. Najprościej chyba sprawdzić pracę komputera.

Czyli może, być że ten wytrysk za mocną dawkę paliwa daje, albo jeszcze jakiś jest uszkodzony. Muszę podjechać do elektryka w takim razie co zna się na rzeczy

Viktor - 2021-10-04, 09:12

Temat o mocy...
W tamtym roku zdarzyło mi się to raz. Wczoraj znów. Jechałem autostradą. W jedną stronę było OK. Przy wyprzedzaniu różnych 'tirów' miałem ponad 150 i starałem się za dużo nie przekroczyć 160. Obroty ok 4000. W drodze powrotnej, najpierw było podobnie, ale po ok 15stu minutach jazdy 'moc zdechła'! Mimo, że mocno wciskałem gaz, prędkość utrzymywała się w granicach 120 -130. 'Coś' nie pozwalało jechać szybciej. Na czwartym biegu, owszem, uzyskałem 4 tys obrotów, ale na 5, one spadały... Miałem wrażenie że komputer ogłupiał. Po zjechaniu z autostrady, wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję. Wam tez się tak zdarza?

klazow - 2021-10-04, 18:28

Czy tryb eco tu nie namieszał?
Viktor - 2021-10-05, 07:00

Kiedyś wspominałem, że jestem przyzwyczajony do 'normalnego' prowadzenia samochodu. Jak dotąd, nie używałem jeszcze 'eco'. Wiem, że są tacy co go często używają, że wygoda... Ja nawet nie pamiętam gdzie i jak go włączyć... :oops:
W tym czasie, gdy ta moc mi zaczęła szwankować, wielokrotnie lekko wciskałem i popuszczałem pedał gazu. Nie zwracałem uwagi na to, czy wyświetla mi się coś dodatkowego...
Ale możliwe, że tym zachowaniem, sprowokowałem komputer do 'wahania się', jaką pracę silnika bym chciał... :?:

klazow - 2021-10-05, 18:17

Ja do tego trybu byłem bardzo negatywnie nastawiony... po doświadczeniach z autem żony. Obiecałem Dusterowi nigdy tego nie włączyć. Jednak włączyłem. Pojęcia nie mam kiedy i jak. Nie wiem też ile czasu z tym jechałem. Pewnie mi się niechcąco nacisnęło. :oops:
Stąd moje pytanie.

Ps.
Choć "szkodnik" eco mojego Dustera zauważalnie nie muli (przynajmniej w trakcie dostojnej jazdy :-/ ... ) to jednak to był ten jeden jedyny raz. Więcej wpadek nie było. Od wtedy słowa dotrzymuję.

apede - 2021-10-05, 19:55

Tryb eco jest w sumie dobry na pierwsze kilometry po zimowym rozruchu - jak ktoś ma ciężką nogę i zapomni oszczędzać panewki zanim olej się rozgrzeje :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group