Elektryka - Mniejsza moc na niskich obrotach na benzynie
Artas1700 - 2021-01-26, 21:38 Temat postu: Mniejsza moc na niskich obrotach na benzynie Cześć wszystkim, spotkała mnie taka rzecz, ostatnimi czasy padł mi reduktor od LPG , tego samego dnia jeżdżąc na benzynie zapalił się check oraz czerwona od silnika i zaczął chodzić na 3 cylindrach i miał problem z odpalaniem. Pojechałem do gazownika, naprawił reduktor oraz wymienił mi wtryskiwacz benzyny na 4 cylindrze bo powiedział, że padł. Teraz sprawa wygląda następująco, auto na LPG działa idealnie, natomiast na benzynie odpala bez problemu, obroty nie falują, ale przy biegach od 3 w górę przy dynamicznym przyspieszaniu auto jak by się delikatnie dławiło, nie wkręca się na obroty tak ochoczo. To samo jak wrzucę np 4bieg i 2 tys obrotów po dodaniu gazu auto delikatnie szarpie i czuć delikatnie nierówna pracę. Błędów żadnych nie ma, dodam że na LPG auto chodzi bez zarzutów, te same testy na LPG i chodzi wzorowo. Do momentu, aż nie wyrzuciło kontrolek auto na benzynie było bardzo elastyczne, nic nie szarpało i zbierało się płynnie. Ma ktoś pomysł co może jeszcze nie działać? Dacia Duster 1.6 2011r + LPG przebieg 110tys.
mikeleft - 2021-01-27, 10:24
Silnik na benzynie dostaje za dużo paliwa. Któryś z wtrysków zalewa silnik lub komputer źle dopiera dawkę. Najprościej chyba sprawdzić pracę komputera.
Black Dusty - 2021-01-27, 11:34
Artas1700 napisał/a: | Ma ktoś pomysł co może jeszcze nie działać? |
Artas1700 napisał/a: | wtryskiwacz benzyny na 4 cylindrze |
Artas1700 - 2021-01-27, 21:01
mikeleft napisał/a: | Silnik na benzynie dostaje za dużo paliwa. Któryś z wtrysków zalewa silnik lub komputer źle dopiera dawkę. Najprościej chyba sprawdzić pracę komputera. |
Czyli może, być że ten wytrysk za mocną dawkę paliwa daje, albo jeszcze jakiś jest uszkodzony. Muszę podjechać do elektryka w takim razie co zna się na rzeczy
Viktor - 2021-10-04, 09:12
Temat o mocy...
W tamtym roku zdarzyło mi się to raz. Wczoraj znów. Jechałem autostradą. W jedną stronę było OK. Przy wyprzedzaniu różnych 'tirów' miałem ponad 150 i starałem się za dużo nie przekroczyć 160. Obroty ok 4000. W drodze powrotnej, najpierw było podobnie, ale po ok 15stu minutach jazdy 'moc zdechła'! Mimo, że mocno wciskałem gaz, prędkość utrzymywała się w granicach 120 -130. 'Coś' nie pozwalało jechać szybciej. Na czwartym biegu, owszem, uzyskałem 4 tys obrotów, ale na 5, one spadały... Miałem wrażenie że komputer ogłupiał. Po zjechaniu z autostrady, wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję. Wam tez się tak zdarza?
klazow - 2021-10-04, 18:28
Czy tryb eco tu nie namieszał?
Viktor - 2021-10-05, 07:00
Kiedyś wspominałem, że jestem przyzwyczajony do 'normalnego' prowadzenia samochodu. Jak dotąd, nie używałem jeszcze 'eco'. Wiem, że są tacy co go często używają, że wygoda... Ja nawet nie pamiętam gdzie i jak go włączyć...
W tym czasie, gdy ta moc mi zaczęła szwankować, wielokrotnie lekko wciskałem i popuszczałem pedał gazu. Nie zwracałem uwagi na to, czy wyświetla mi się coś dodatkowego...
Ale możliwe, że tym zachowaniem, sprowokowałem komputer do 'wahania się', jaką pracę silnika bym chciał...
klazow - 2021-10-05, 18:17
Ja do tego trybu byłem bardzo negatywnie nastawiony... po doświadczeniach z autem żony. Obiecałem Dusterowi nigdy tego nie włączyć. Jednak włączyłem. Pojęcia nie mam kiedy i jak. Nie wiem też ile czasu z tym jechałem. Pewnie mi się niechcąco nacisnęło.
Stąd moje pytanie.
Ps.
Choć "szkodnik" eco mojego Dustera zauważalnie nie muli (przynajmniej w trakcie dostojnej jazdy ... ) to jednak to był ten jeden jedyny raz. Więcej wpadek nie było. Od wtedy słowa dotrzymuję.
apede - 2021-10-05, 19:55
Tryb eco jest w sumie dobry na pierwsze kilometry po zimowym rozruchu - jak ktoś ma ciężką nogę i zapomni oszczędzać panewki zanim olej się rozgrzeje
|
|
|