To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Strony WWW - Tak wygląda Dacia Duster po liftingu

piku - 2021-09-08, 21:07

Cytrynola napisał/a:
mnie kusi podświetlenie przycisków w kierownicy, mnie tego brakuje.


Nie wiem, czy podświetlenie jest mi potrzebne, może bardzo delikatne, bo i tak to wszystko mocno świeci nocą.
Ja bym te przyciski nieco inaczej rozmieścił...Bardziej ergonomicznie, czyli na pustych obecnie miejscach, dalej od obwodu kierownicy. Obecnie zdarza mi się nacisnąć np. przycisk zmiany widoku wyświetlacza podczas kręcenia kierownicą, a obsługa tych przycisków wymaga cofnięcia dłoni - gdyby były "głębiej" w stosunku do obwodu kierownicy - a są tam miejsca, byłoby bardziej ergonomicznie, wygodniej. Takie mam wrażenie.

Nerrob - 2021-09-28, 15:01

Ciekawe, czy regulacja nowych reflektorów nadal jest na archaicznych linkach ?
A może zrobili tak, jak w Seicento, hydrauliczne (?) :-P :lol: :lol: :-/
Wiecie coś ?

Bogdan Misiek - 2021-09-28, 16:24

No właśnie!
Myślałem jak kupiłem i nie mogłem po ciemku wyłączyć tempomatu na kierownicy, że zapomnieli w fabryce włożyć żarówkę albo jakiś kabelek podłączyć.

Cytrynola - 2021-09-28, 16:26

piku napisał/a:
Cytrynola napisał/a:
mnie kusi podświetlenie przycisków w kierownicy, mnie tego brakuje.


Nie wiem, czy podświetlenie jest mi potrzebne, może bardzo delikatne, bo i tak to wszystko mocno świeci nocą.


Weź mi wytłumacz, jak Ty sobie radzisz bez podświetlania przestawiając w nocy tempomat. Ja mam we wnętrzu ciemno, nic mi kierownicy nie podświetla więc by trafić w jakiś guzik muszę oderwać wzrok od drogi. Z czasem można już się przyzwyczaić do obsługi na czuja, ale tempomatu nie używa się zbyt często, bo nasi kierowcy nie są przyzwyczajeni jechać ze stałą prędkością.

Bogdan Misiek - 2021-09-28, 16:31

Zasadniczo staram się obmacywać kierownicę z niejakim wyprzedzeniem zachodzącej sytuacji.
Ale jak ktoś słabszy jest w obmacywaniu lub nie zdąży już , to można jeszcze lekko szturchnąć pedał stopu i się rozłączy tempomat.

(A! to jeszcze piku chyba ma się wypowiedzieć)

marta123 - 2021-10-15, 10:53

Że co, że inny wzorek świateł. Olać. Jedynie ta 6 biegowa skrzynia czasem by się przydała na autostradzie.
piku - 2021-10-15, 12:02

Bogdan Misiek napisał/a:
Zasadniczo staram się obmacywać kierownicę z niejakim wyprzedzeniem zachodzącej sytuacji.
(A! to jeszcze piku chyba ma się wypowiedzieć)


Manipulatory na kierownicy Dustera II są podzielona na 7 pól (a dokładniej: 7 z lewej i 3 z prawej; ale można je podzielić na 7 pol z każdej strony). Może to moje indywidualne odczucie, a może jednak chodzi o ergonomię. Gdy normalnie trzymam kierownicę, łatwiej mi bez odrwania rąk/zmiany pozycji rąk na kierownicy nacisną kciukiem przyciski leżące dalej od środka kierownicy, niż te blisko obwodu. Tymczasem po prawej stronie te aktywne przyciski są właśnie przy obwodzie. O wiele bardziej intuicyjnie, także po ciemku, operować położonymi dalej od obwodu. Skoro już nie wszystkie działają (bo nie są potrzebne), niech aktywne będą te bardziej ergonomiczne. Oczywiście, nie mam nic przeciwko temu, żeby były leciutko podświetlone, ale wydaje mi się, ze ważniejsze jest, aby zachowano zasady ergonomii. Wtedy łatwiej działać intuicyjnie, a podświetlenie jest mniej potrzebne. Nie wiem, czy wystarczająco klarownie wyraziłem to, co miałem na myśli...

Cytrynola - 2021-10-15, 18:57

Mam podobne odczucia, że aktualne ułożenie przycisków nie jest zbyt intuicyjne, ale zabawy w przerabianie jest zbyt dużo w stosunku do efektów.
Natomiast opcja, że można na tempomacie przyspieszyć i po zakończeniu tej operacji on sam przejmuje sterowanie jest bardzo wygodna. Szczególnie, gdy jadąc na tempomacie na autostradzie chcemy podczas wyprzedzania nieco przyspieszyć, by nie robić tego manewru w wersji "ciężarowej" czyli +2 km/h ;) W innych samochodach taka akcja włączała automatycznie pauza, podobnie jak przyhamowanie.

marta123 napisał/a:
Że co, że inny wzorek świateł. Olać. Jedynie ta 6 biegowa skrzynia czasem by się przydała na autostradzie.


6 biegowa skrzynia biegów to się przydaje niezależnie od wersji i liftingu. 6 bieg, który nawet nie pozwala na jakieś dynamiczne akcje jest lepszy od jego braku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group