Nasze samochody - Markowy 4WD - TCe150
kasmar - 2021-07-02, 14:20 Temat postu: Markowy 4WD - TCe150 Witam
Po przeszło 2 miesięcznym poślizgu odebrałem w końcu kolejne wozidełko z otwieraczem na kracie wlotu powietrza. Była i jeszcze jest Lodgy 1.6Sce, w międzyczasie Sandero BlackLine 1.4MPi zamieniona na Sandrero Stepway 90TCe a teraz wyczekany śnieżnobiały Duster 4WD.
Jak w powiedzeniu im dalej w las tym więcej drzew, pierwsze wrażenia z jazdy więcej niż pozytywne. Silnik cichy, elastyczny jak w Lodgy ale z werwą do jazdy jak z Sandero 90TCe.
Oby sprawował się jak Lodgy czy Sandrero, które poza przeglądem w ASO wymagają jedynie uzupełniania ET95 w baku, a to niestety obecnie nie są tanie rzeczy.
Pozdrawiam
kasmar - 2021-09-15, 19:26
Samochód od dwóch miesięcy w rodzinie i na liczniku 3000km.
Wrażenia z jazdy bardzo dobre. Fotele wygodne, wspomaganie kierownicy wyraźnie lepiej działa niż w Sandero. Jak pojeździłem dłużej Dusterem i wsiadłem do Sandero, myślałem że mam usterkę układu kierowniczego.
Silnik dynamiczny i bardzo elastyczny, odrobinę denerwująca jest skrzynia biegów. Trzeba się przyzwyczaić, że biegi są tu najprościej mówiąc przesunięte o jeden wyżej i bieg nr. 1 jest praktycznie nieużywany.
Na duży plus działa ogrzewanie wnętrza, podejrzewam jakąś tajemniczą grzałkę ponieważ dosłownie po odpaleniu silnika i ruszeniu w drogę czuć ciepłe powietrze z kratek nawiewowych.
Przed okresem zimowym i korzystając, że silnik odrobinę się ułożył wymieniłem filtr i olej w silniku. Sprawa prosta ale najwięcej pracy ze zdjęciem i założeniem osłony silnika, która swoje waży i jest dość nieporęczna w montażu.
Przy spokojnej jeździe średnie spalanie mam na poziomie 7,1L/100km.
Pozdrawiam
matiax - 2021-09-15, 20:51
fajny ten silniczek tylko szkoda, że automatycznej skrzyni nie ma w opcji w teren by się przydała nie trzeba by palić sprzęgła :)
kasmar - 2021-09-15, 21:04
Skrzyni automatycznej faktycznie brakuje, przy tym momencie obrotowym zdała by egzamin ale cóż trzeba się przyzwyczaić do manualnej.
klazow - 2021-09-15, 22:08
matiax napisał/a: | (...) tylko szkoda, że automatycznej skrzyni nie ma w opcji (...) |
Co prawda jedynie dla 4x2 ale w konfiguratorze już jest .
https://www.dacia.pl/samo...2FAFtFuJ0nI8uhX
Pewnie dla 4x4 jest problem z tą krótką jedynką co na pocieszenie zamiast reduktora dają...
Ps.
A ja lubię drążek
kasmar - 2021-09-16, 13:24
A kto by tam w wersji 4x4 używał z pierwszego biegu, ruszam zawsze z dwójki co jest w zgodzie z instrukcją
klazow - 2021-09-16, 21:17
Tylko ten co z asfaltu... w jakieś błotko... czasem zjedzie...
matiax - 2021-09-16, 21:47
kasmar napisał/a: | A kto by tam w wersji 4x4 używał z pierwszego biegu, ruszam zawsze z dwójki co jest w zgodzie z instrukcją |
Jak założysz większe opony o kilka cali to ruszasz właśnie z tej jedynki
slyczkowski - 2021-09-16, 23:17
Hmmmm, jakie oponki? Chyba nie w DD.
U mnie też ruszanie tylko z dwójki, chyba że naprawdę ciężki teren.
LESNICZYy - 2021-09-17, 18:49
Lubię Browar Markowy
LESNICZYy - 2021-09-17, 18:51
matiax napisał/a: | kasmar napisał/a: | A kto by tam w wersji 4x4 używał z pierwszego biegu, ruszam zawsze z dwójki co jest w zgodzie z instrukcją |
Jak założysz większe opony o kilka cali to ruszasz właśnie z tej jedynki |
Mało prwdopodobne bo Duster to SUV a nie terenówka . Nie da rady z oponami 35 cali .
kasmar - 2021-09-17, 19:28
Jaki on tam SUV, normalna osobówka kombi
LESNICZYy - 2021-09-17, 20:39
kasmar napisał/a: | Jaki on tam SUV, normalna osobówka kombi |
Czyli SUV
klazow - 2021-09-17, 20:40
kasmar napisał/a: | Jaki on tam SUV, normalna osobówka kombi |
Sprawdź jeszcze raz czym z salonu przyjechałeś.
A tak bardziej serio... akurat Dustera cenię za to, że jest tym na co wygląda. Teraz to rzadkość.
kasmar - 2021-09-18, 02:18
Serio tak jest w homologacji, ale cóż swego czasu kawałek kratki zamontowanej do cinquecento zmieniał miejskiego malucha w ciężarówkę 🤣
|
|
|