Mechanika - [1.0 Tce lpg ] odpalanie
rajtkezjusz - 2022-05-04, 15:32 Temat postu: [1.0 Tce lpg ] odpalanie Cześć.
Pojazd ma 26 tyś km i zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym ) ,czasem trzeba 2 razy odpalać. ASO nic nie stwierdza , błędów podobno nie ma, ale mnie coś mówi, że takie coś daje zły sygnał od czujnika wału -może to być i czy to wyczyścić czy wymienić ? Gdzie szukać tego czegoś ? A jeśli to to ,to jaka nazwa błędu byłaby ?
tomkasz - 2022-05-04, 15:54
Wg obserwacji moich i kilku innych osób na forum tutaj i daciaklub.pl ten silnik (1.0 TCe LPG/ECO-G) od nowości nie zawsze odpala w pół obrotu / na dotyk. Czasem musi dłużej pokręcić, tak po prostu, ze swojej natury rzeczy. Czy Tobie rajtkezjusz zawsze odpalał "na dotyk" do tej pory?
Lelupi - 2022-05-04, 19:14
Owszem, zdarzy się, że dłużej kręci, ale nigdy nie ma potrzeby odpalać dwa razy.
tomkasz - 2022-05-04, 20:22
Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci".
rajtkezjusz - 2022-05-04, 22:15
Muszę zapytać, bo ja mam Clio Tce 4 cyl i pali na dotyk,ale to inna generacja , zapytam użytkowniczki auta :) . Niepokoi mnie z doświadczenia posiadania silników z turbo ta rzadka wymiana świec ,w innych autach co 30 tyś km ,a tutaj chyba co 60 ?
tomkasz - 2022-05-04, 22:42
Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG.
Lelupi - 2022-05-05, 16:15
tomkasz napisał/a: | Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci". |
Nie napisałem, że u mnie samo kręci, więc "wie" :) ile potrzeba.
rajtkezjusz - 2022-05-06, 14:32
tomkasz napisał/a: | Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG. |
w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo
LESNICZYy - 2022-05-06, 20:23
rajtkezjusz napisał/a: | tomkasz napisał/a: | Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG. |
w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo |
Wytłumacz mi to kolego ? Mom zwykłe świece i cewki mają się dobrze
tomkasz - 2022-05-06, 20:39
rajtkezjusz napisał/a: | w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo |
Ma/Masz rację, MultiAir ma w instrukcji wpisane dla świec 30 000 lub 2 lata. Podobno niedługo po przekroczeniu tego okresu zdarzały się przypadki "skończenia" się świec.
Ale w Dacii dla 1.0 TCe LPG/ECO-G jest 60 000 km lub 4 lata.
rajtkezjusz - 2022-05-07, 06:33
Tak, Dacia ma optymistycznie i trochę się tego obawiam jak wymiany oleju co 30 tyś w DCI ;) Filtr powietrza w uturbionych po 15 tyś km jest do wymiany, ale Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę - przecież turbo ssie więcej niż wolnossak ?
Bogdan Misiek - 2022-05-07, 10:15
W 1,4 T-Jet (fiatowskia turbobenzyna) i w dusterze mam wymianę co 60 kkm, a w Kia 2,0 i lancerze 1,8 (benzyny ale wolnossaki) co 40 kkm - wg. instrukcji. Czyli całkiem odwrotnie.
Myślę, że tyle powietrza jest potrzebne ile potrzebujesz spalić paliwa (tzw. proporcje stechiometryczne), a nie zależy to od sposobu jego dostarczenia. Kia spala 2 x większą ilość paliwa niż reszta stadka.
Natomiast inżynierowie projektanci i tak inaczej, po swojemu to sobie obliczyli.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jeszcze taka ciekawostka z instrukcji lancera:
wymiana świec "zwykłych" co 30 kkm lub irydowych/platynowych co 100 kkm.
Wniosek: najprościej wykonać przeglądy według programu dedykowanego dla swojego modelu.
A jeśli kgoś stać i jest mu łatwiej zapamiętać aby wymienić wszystkie materiały np. co 30 kkm,
to żadnemu samochodowi jeszcze nie zaszkodziła wymiana filtra lub oleju.
Sajmon117 - 2022-05-07, 14:18
rajtkezjusz napisał/a: | Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę |
To nie Reno tylko Unia naciska
Chcesz być eko to się stosuj nasze zasady
krimar - 2022-05-13, 13:09
rajtkezjusz napisał/a: | zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym ) |
A nie odpaliłeś silnika poprzednio (np w przeddzień) na chwilkę?
Z moich obserwacji wynika, że jak się odpali zimny samochód i przejedzie pół metra (np żeby łatwiej wyciągnąć rower z garażu) i zgasi, to na drugi dzień trzeba długo kręcić rozrusznikiem aby zapalił.
Sprawdzone na paru samochodach różnych marek.
Podejrzewam, że przyczyną jest zalanie świec w trakcie krótkiej pracy zimnego silnika, przy następnym rozruchu świece muszą się osuszyć w trakcie kręcenia rozrusznikiem i stąd odpalanie trwa dłużej.
Stasi kierowcy pamiętają zalewanie świec w samochodach gaźnikowych ze ssaniem. Trzeba było wyłączyć ssanie wcisnąć gaz do dechy i kręcić rozrusznikiem aż świece wyschną i dadzą iskrę.
|
|
|