To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - [1.0 Tce lpg ] odpalanie

rajtkezjusz - 2022-05-04, 15:32
Temat postu: [1.0 Tce lpg ] odpalanie
Cześć.
Pojazd ma 26 tyś km i zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym ) ,czasem trzeba 2 razy odpalać. ASO nic nie stwierdza , błędów podobno nie ma, ale mnie coś mówi, że takie coś daje zły sygnał od czujnika wału -może to być i czy to wyczyścić czy wymienić ? Gdzie szukać tego czegoś ? A jeśli to to ,to jaka nazwa błędu byłaby ?

tomkasz - 2022-05-04, 15:54

Wg obserwacji moich i kilku innych osób na forum tutaj i daciaklub.pl ten silnik (1.0 TCe LPG/ECO-G) od nowości nie zawsze odpala w pół obrotu / na dotyk. Czasem musi dłużej pokręcić, tak po prostu, ze swojej natury rzeczy. Czy Tobie rajtkezjusz zawsze odpalał "na dotyk" do tej pory?
Lelupi - 2022-05-04, 19:14

Owszem, zdarzy się, że dłużej kręci, ale nigdy nie ma potrzeby odpalać dwa razy.
tomkasz - 2022-05-04, 20:22

Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci".
rajtkezjusz - 2022-05-04, 22:15

Muszę zapytać, bo ja mam Clio Tce 4 cyl i pali na dotyk,ale to inna generacja , zapytam użytkowniczki auta :) . Niepokoi mnie z doświadczenia posiadania silników z turbo ta rzadka wymiana świec ,w innych autach co 30 tyś km ,a tutaj chyba co 60 ?
tomkasz - 2022-05-04, 22:42

Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG.
Lelupi - 2022-05-05, 16:15

tomkasz napisał/a:
Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci".

Nie napisałem, że u mnie samo kręci, więc "wie" :) ile potrzeba.

rajtkezjusz - 2022-05-06, 14:32

tomkasz napisał/a:
Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG.

w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo

LESNICZYy - 2022-05-06, 20:23

rajtkezjusz napisał/a:
tomkasz napisał/a:
Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG.

w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo

Wytłumacz mi to kolego ? Mom zwykłe świece i cewki mają się dobrze :mrgreen:

tomkasz - 2022-05-06, 20:39

rajtkezjusz napisał/a:
w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo

Ma/Masz rację, MultiAir ma w instrukcji wpisane dla świec 30 000 lub 2 lata. Podobno niedługo po przekroczeniu tego okresu zdarzały się przypadki "skończenia" się świec.
Ale w Dacii dla 1.0 TCe LPG/ECO-G jest 60 000 km lub 4 lata.

rajtkezjusz - 2022-05-07, 06:33

Tak, Dacia ma optymistycznie i trochę się tego obawiam jak wymiany oleju co 30 tyś w DCI ;) Filtr powietrza w uturbionych po 15 tyś km jest do wymiany, ale Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę - przecież turbo ssie więcej niż wolnossak ?
Bogdan Misiek - 2022-05-07, 10:15

W 1,4 T-Jet (fiatowskia turbobenzyna) i w dusterze mam wymianę co 60 kkm, a w Kia 2,0 i lancerze 1,8 (benzyny ale wolnossaki) co 40 kkm - wg. instrukcji. Czyli całkiem odwrotnie.
Myślę, że tyle powietrza jest potrzebne ile potrzebujesz spalić paliwa (tzw. proporcje stechiometryczne), a nie zależy to od sposobu jego dostarczenia. Kia spala 2 x większą ilość paliwa niż reszta stadka.
Natomiast inżynierowie projektanci i tak inaczej, po swojemu to sobie obliczyli.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jeszcze taka ciekawostka z instrukcji lancera:
wymiana świec "zwykłych" co 30 kkm lub irydowych/platynowych co 100 kkm.

Wniosek: najprościej wykonać przeglądy według programu dedykowanego dla swojego modelu.
A jeśli kgoś stać i jest mu łatwiej zapamiętać aby wymienić wszystkie materiały np. co 30 kkm,
to żadnemu samochodowi jeszcze nie zaszkodziła wymiana filtra lub oleju.

Sajmon117 - 2022-05-07, 14:18

rajtkezjusz napisał/a:
Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę


To nie Reno tylko Unia naciska

Chcesz być eko to się stosuj nasze zasady

krimar - 2022-05-13, 13:09

rajtkezjusz napisał/a:
zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym )

A nie odpaliłeś silnika poprzednio (np w przeddzień) na chwilkę?
Z moich obserwacji wynika, że jak się odpali zimny samochód i przejedzie pół metra (np żeby łatwiej wyciągnąć rower z garażu) i zgasi, to na drugi dzień trzeba długo kręcić rozrusznikiem aby zapalił.
Sprawdzone na paru samochodach różnych marek.
Podejrzewam, że przyczyną jest zalanie świec w trakcie krótkiej pracy zimnego silnika, przy następnym rozruchu świece muszą się osuszyć w trakcie kręcenia rozrusznikiem i stąd odpalanie trwa dłużej.

Stasi kierowcy pamiętają zalewanie świec w samochodach gaźnikowych ze ssaniem. Trzeba było wyłączyć ssanie wcisnąć gaz do dechy i kręcić rozrusznikiem aż świece wyschną i dadzą iskrę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group