To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Car Audio - Dacia Media Nav Evolution Toolbox

viper126pzgc - 2022-05-12, 20:49
Temat postu: Dacia Media Nav Evolution Toolbox
Podczas próby uruchomienia Media Nav Evolution Toolbox wyskakuje komunikat: BŁĄD POŁĄCZENIA 104. Wystąpił problem z połączeniem z internetem. Sprawdź połączenie internetowe. Dodam, że z połączeniem internetowym wszystko jest OK. Czy ktoś z Was spotkał się już z tym problemem? Jeżeli tak, to w jaki sposób go rozwiązać.
tomkasz - 2022-05-12, 21:45

Może nie puszcza go firewall ... to Windows 7/10/...?
viper126pzgc - 2022-05-13, 07:30

Windows 7. Próbowałem wyłączać osłony Avast ale zapomniałem o osłonie systemowej. Zaraz spróbuję.
viper126pzgc - 2022-05-13, 07:37

Bez zmian. Przy wyłączonej osłonie systemowej nadal to samo.
Lelupi - 2022-05-13, 08:55

Najnowsza wersja Toolboxa?
viper126pzgc - 2022-05-13, 09:00

Na starszej z tamtego roku wyskoczył mi taki sam komunikat. Pobrałem ze strony Naviextras najnowszą wersję i nadal nie może nawiązać połączenia. Podczas aktualizacji w czerwcu 2021 nie miałem problemów, na tym samym komputerze z tą samą konfiguracją. Router i dostawca internetu też ten sam co rok temu.
tomkasz - 2022-05-13, 22:55

Uruchamiałeś jako administrator?

Może to chwilowy problem na połączeniu u Twojego dostawcy internetu do tych konkretnych serwerów navi. Sprawdź np. na połączeniu przez komórkę jeżeli to np laptop/pc z wifi.

viper126pzgc - 2022-05-14, 09:45

Dostawca internetu od kilkunastu lat ten sam. Sprzętowo i pod względem oprogramowania nic sie u mnie nie zmieniło od czasu gdy ostatnio korzystałem bezproblemowo z Dacia Media Nav Evolution Toolbox. Wszystkie inne programy działają, strony otwierają się. Dziwna sprawa.
tomkasz - 2022-05-14, 20:20

viper126pzgc napisał/a:
Dostawca internetu od kilkunastu lat ten sam.

8-) to niewiele zmienia, bo zanim dotrzesz przez swojego dostawcę do serwerów Navi to idzie jeszcze przez kilka routerów (sieci) niezależnych ani od Ciebie ani od dostawcy. I zawsze po drodze może coś zostać zablokowane / źle przekierowane.

Spróbowałbym jeszcze odinstalować ten Toolbox, usunąć folder w którym był (jeżeli pozostał). Potem restart i ponowna instalacja. Czasem pomaga, jeżeli instalator jest w stanie usunąć wszystko.

tomekptk - 2022-05-14, 20:45

Problem może być związany z Windows 7 i brakami aktualizacji systemowych. Np. protokół SSL TLS - większość serwisów przeszła z wersji 1.1 na 1.2, trzeba tego dopilnować w 7 TLS 1.2. Jeśli masz możliwość to sprawdź działanie tego programu na nowszym systemie w tej samej sieci.
Mogą pojawić się też i inne problemy. Szczególnie z serwisami, które wymagają logowania i odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Myślę, że czas pomyśleć o przejściu na Win 10 lub 11. Wiem, że może się to wiązać z wymianą sprzętu, ale niestety są granice używania przestarzałych systemów.

tomkasz - 2022-05-14, 22:18

O TLS nie pomyślałem, ale tam problem byłby w inną stronę. Tzn. jeżeli naviextras toolbox łączyłby się po 1.1 to mógłby być problem. Bo domyślnie nie jest puszczane nic poniżej 1.2 na nowych przeglądarkach za wyjątkiem IE. Poza tym w oficjalnych wymaganiach Toolboxa jest:
Cytat:

W tym celu będą Ci potrzebne:
• nośnik pamięci USB;
• szerokopasmowe łącze internetowe;
• komputer z jednym z obsługiwanych systemów operacyjnych:
− Windows 7 lub nowszym;
− OS X 10.10 lub nowszym.

https://dacia.welcome.naviextras.com/guide_pl.html

viper126pzgc - 2022-06-02, 17:55

Na Windows 10 chodzi bez problemu. Zaktualizowałem, ale nadal zamiast ikony "Nawigacja" jest ikona "Ustawienia", a czytałem gdzieś, że ten błąd został poprawiony.
Black Dusty - 2022-06-02, 21:50

viper126pzgc napisał/a:
że ten błąd został poprawiony

Został ale w 4



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group