To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Stuki zawieszenia w DD2

przecinak - 2022-05-31, 22:09
Temat postu: Stuki zawieszenia w DD2
Witam, Mam pytanie do forumowiczów z większym przebiegiem DD2, czy komuś już się coś rozsypało w przednim zawieszeniu.Mój Duster dobija właśnie 80tyś km i zaczęło coś stukać w zawieszeniu,jak na złość byłem na przeglądzie miesiąc temu. Zawieszenie stuka dziwnie jakby puknięcie przy ruszaniu do przodu, ale również głuche stukanie na nierównościach zwłaszcza na lekko skręconej kierownicy. Pozdrawiam
Sajmon117 - 2022-06-01, 05:24

Przegub
mikeleft - 2022-06-02, 10:55

Pojedź na dobrą stację diagnostyczną z "szarpakami" i poproś, żeby dokładnie sprawdzili wszystkie połączenia w zawieszeniu (gumy i śruby) oraz mocowanie silnika i skrzyni biegów.
Sam przegub dawałby dźwięk regularnego terkotania przy ruszaniu z maksymalnie skręconymi kołami.

Sajmon117 - 2022-06-03, 23:12

Przegub potrafi też stukać na dziurach a terkotać nie musi zależy od modelu auta
Bogdan Misiek - 2022-06-04, 11:40

Fajnie, że można się tak na odległość przekomarzać, co stuka.
Po przejechaniu 80 kkm w samochodach w najczęściej zużywają się łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, niektóre modele mają "słabe" przeguby-końcówki wahaczy (ale chyba nie Duster).
W żadnym samochodzie jeszcze nie miałem awarii przegubu napędowego.
Jak to sprawdzić samemu pewnie jest dużo poradników, ale ponieważ prawdopodobnie będzie to naprawiał zawodowy mechanik, to patrz dwa posty wyżej.
Zwłaszcza, że SKP czy OSKP są stale i wszędzie dostępne i często świadczą szybkie naprawy po bardzo przystępnych cenach.

dovectra - 2022-06-08, 11:29

jak przy ruszaniu to może być silentblok wahacza.
Ale jak koledzy pisali, najczęściej padają łączniki stabilizatora,
czasem stukają zaciski hamulcowe jak wyrobi się blaszka /sprzężynka napinająca.
Jak ściągniesz koło to poruszaj zaciskiem góra-dół.
MI na przeglądzie wykryli padnięta końcówkę drążka, nie stukała.
W moim egzemplarzu, jeżdżonym w terenie co 60-70 tyś km padały gumy i sworznie wahacza.
Wymieniali całe wahacze bo kosztują około 200 zł.

przecinak - 2022-06-20, 21:49

Dzięki za podpowiedzi okazało się że padła końcówka drążka dość trudne to było do znalezienia bo stukała tylko w jednym konkretnym położeniu tak przy skręconej kierownicy ok 3/4 obrotu na początku podejrzenie padło na maglownicę.
Przy okazji okazało się że dyferencjał przedni ma spory luz i wewnętrzne przeguby które do niego wchodzą też mają dziwny luz poprzeczny mechanik twierdzi że podejrzane duży luz. I to mi tak wygląda że to jest sprawca wyjącej skrzyni biegów którą to akurat w moimi egzemplarzu wymieniono i właściwie nic to nie zmieniło.

dovectra - 2022-06-21, 09:49

Skrzynie 6-tki są delikatne, jak upalasz w terenie mogą się rozlecieć.
Tam trzeba dać dobry olej i wymieniać go oraz ceramizer nie zawadzi.
Ja mam w aucie drugą skrzynię 70 tyś km, i juz synchronizator wadzi, ceramizer i wymiana na dobry olej pomogła. To jest stara konstrukcja skrzyni, dla której producent przewidział wymianę oleju co 60 tyś km. i tego się trzeba trzymać.
Co do półosi-przegubów, to ponoć trzeba isć w SNR/ lub oryginały (też SNR),
bo wszystkie zamienniki słabe są.

Sajmon117 - 2022-06-21, 20:31

Tzw słaba czy tez


W 1,0 tce LPG mam też 6 skrz.i też jest ta sama ?

tomkasz - 2022-06-21, 21:49

Także się dołączę, czy te opinie i wymiana oleju co 60 tyś tyczy się także skrzyni 6 biegów z 4x2? Czy to te same skrzynie? Bo o tych z 4x4 słyszałem, że mają strasznie krótką jedynkę do jazdy w terenie ... dziwne by było aby była taka sama skrzynia w 4x2 ... chyba, że tylko przełożeniami się różnią ...
dovectra - 2022-06-22, 10:23

Sajmon117 napisał/a:
Tzw słaba czy tez


W 1,0 tce LPG mam też 6 skrz.i też jest ta sama ?

4x4 to symbol TL8
a w 4x2 to raczej inna skrzynia TL4?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group