Zloty i spotkania - Targi Off Road Show Poland 7-8.11.2015 Warszawa
Duster Poznań - 2015-10-21, 18:58 Temat postu: Targi Off Road Show Poland 7-8.11.2015 Warszawa cześć Klubowicze, może ktoś ma ochotę wybrać się na targi w Warszawie? będziemy prezentować Dustera w wersji Overlimit , czyli po przeróbkach umożliwiających jazdę w cięższym terenie. Jeśli będziecie na targach, wpadnijcie na kawkę do nas, zapraszamy.
piku - 2015-10-22, 13:52
Kolego,
Fajnie, ze piszesz. Overlimit budzi dobre emocje. Czy dobrze zobaczyłem, że od pierwszej prezentacji na forum cena podstawowego wariantu - Fun - wzrosła o ok. 2 tys. zł (było poniżej 7 tys. jest blisko 9 tys.)?
Duster Poznań - 2015-10-22, 14:40
cześć, dzięki,
tak , fun -8699 , bo to z montażem, ale można też kupić bez montażu - 6300 zł
brian749 - 2015-10-22, 22:02
Będę bo blisko a i pytanie ile U Was kosztuje montaż wciągarki (komplet)?
Coś w rodzaju Waszego pakietu Fun zamontowałem u siebie : amorki i sprężyny +2''
opony 205/80/16 i jestem zadowolony .
piku - 2015-10-22, 22:38
brian749 napisał/a: | Będę bo blisko |
Ja ma dalej, ale może Overlimit pojawi się kiedyś na targach motoryzacyjnych w Lublinie?
Tam w grę wchodzą nie tylko amory i sprężyny i wyższe opony (stąd pewnie w sumie aż 60 mm większy prześwit), ale także chyba rozpórka usztywniająca między kielichami z przodu (a może mi się przywidziało?). Co oznacza zwrot "elementy przywracające geometrię zawieszenia" (czy chodzi np. o drążek panharda? Może to banalne pytania, alem ciekaw.
brian749 - 2015-10-23, 15:26
Sprężyny to 45mm większy prześwit, opony 15mm i razem jest rzeczone 60mm.Elementy od zbieżności to śruby mocujące amortyzator z możliwością regulacji pochylenia koła i ustawienia zbieżności.
DD - 2015-10-23, 18:11
Nie wiem, dla jakiego rozmiaru opon podałeś te 15mm. W tym artykule wspomniano o 225/75/R16 oraz o 205/80R16. Z teoretycznych wyliczeń wychodzi, że te pierwsze podnoszą o 29mm (58mm większa średnica vs dusterowy standard 215/65R16), te drugie zaś o ok. 24mm (48,5mm większa śr. vs 215/65R16). W praktyce, w przypadku opon AT, może być jeszcze więcej.
brian749 - 2015-10-24, 05:26
Należy przyjąć,że rozmiar np. 205/80R16 w zależności od firmy różni się. W trakcie zamontowania wielkością (sprawdziłem na własnym przykładzie).Jedne opony obcierały mi nadkole(na dole przy chlapaczu w trakcie ostrego skretu) a drugie bez jakichkolwiek problemów (opony o tym samym rozmiarze)..U mnie jest tak:prześwit standardowy 21 cm,sprężyny 2"(tak na prawdę 4,5 cm),opona 2,5cm i wychodzi 28 cm .Dobrze napisałeś że może być więcej w zależności od producenta opony AT.W sumie dla mojego zawieszenia po przeróbce optymalne powinno być ogumienie 205/75R16
DD - 2015-11-01, 20:32
Tak, tak, bo teoria dobra rzecz, ale praktyka jeszcze lepsza . Te wymiary opon uzyskane z teoretycznych obliczeń należy traktowac tylko jako orientacjne, bo nawet przy tym samym rozmiarze mogą się różnić (i nierzadko różnią) w zależnosci od producenta, modelu opony itp. Jeżeli miejsca na kolo jest tak akurat "na styk", to takie różnice mogą mieć decydujące znaczenie. Tak samo np. stan spręzyn i amorków, liczba przewożonych pasażerów lub/i bagaży/towarów.
brian749 - 2015-11-03, 09:21
Stwierdzone jest na własnym przykładzie , obecne zawieszenie po podniesieniu i dużo wyższy komfort jazdy na oponach 205/80R16 niż na 215/65R16.Koła zimowe mam na oponach 215/65R16 jeżdżę już dwa tygodnie i jeszcze nie mogę przyzwyczaić się do pracy zawieszenia z niższym profilem opony . Gdy tylko opony zimowe się zużyją od razu kupuję 205/80R16 ewentualnie 205/75R16.
corrado - 2015-11-03, 11:02
A jaka opona największa z 16tek wejdzie w seryjne zawieszenie i nie będzie obcierać jeszcze?
Bo też myslalem nad czymś cieńszym ( 205 szerokość ) i większym profilu .
piku - 2015-11-03, 19:02
brian749 napisał/a: | Stwierdzone jest na własnym przykładzie , obecne zawieszenie po podniesieniu i dużo wyższy komfort jazdy na oponach 205/80R16 niż na 215/65R16.Koła zimowe mam na oponach 215/65R16 jeżdżę już dwa tygodnie i jeszcze nie mogę przyzwyczaić się do pracy zawieszenia z niższym profilem opony . Gdy tylko opony zimowe się zużyją od razu kupuję 205/80R16 ewentualnie 205/75R16. |
Jak rozumiem, zawieszenie jest znacznie twardsze od seryjnego. A komfort poprawia tylko wyższy profil opony. Trzeba jednak pamiętać, że tendencja ogólna w motoryzacji jest odmienna - dąży się do zmniejszenia profili opon (bezpieczeństwo? lepsze trzymanie w zakrętach?).
Podobna sytuację do opisywanej przez Briana miałem w Octavii, tj. letnie opony na felgach 16" i niskim profilu, a zimówki węższe, wyższe na felgach 15" - zdecydowanie odczuwałem poprawę komfortu jazdy właśnie gdy zakładałem zimowe koła.
brian749 - 2015-11-05, 15:01
Tak zawieszenie jest twardsze od seryjnego(seryjne to pływające autko w porównaniu do obecnego).Nie tak do końca w momencie gdy zawieszenie po zmianach się ułożyło(około 3 miesięcy)jest dużo lepsze na standardowych kołach niż zawieszenie przed przeróbkami . Nie ma możliwości abym kiedykolwiek powrócił do standardowego . A zakładając opony 205/80 R16...to już bajka dla użytkownika . Podsumowując standardowe zawieszenie(amorki i sprężyny) są słabe w porównaniu do amortyzatorów i sprężyn terenowych jakie mam na ogumieniu 215/65R16 (zimowe opony AT)komfort jazdy , trzymanie w zakrętach(bez bujania budą tak jak na seryjnym zawieszeniu)nie ma porównania ale to trzeba przeżyć na własnej skórze . Tym bardziej ,że można powiedzieć iż jestem prekursorem tych przemian autka . A opony 205/80R16(letnie AT) to już bajka...trwało przyzwyczajanie się do nowego zawieszenia 3 miesiące ale po ułożeniu jestem w pełni zadowolony. Zaznaczam ja mam w pełni terenowe zawieszenie a nie wsadzane dystanse na amortyzatory ...a to duża różnica.
piku - 2015-11-19, 23:29
To już po targach. Czy ktoś z klubowiczów był i widział Dustera overlimit?
|
|
|