To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nasze samochody - Zakurzony

mroczny-kosiarz - 2016-04-23, 23:13
Temat postu: Zakurzony
Nazwa zobowiązuje - Duster został zakurzony. :-)



Górna część zderzaków w wersji Open polakierowana jest w kolorze nadwozia. Relingi dachowe - czarne, czarna także tapicerka.



Na stalowe felgi założyłem błyszczące, czarne kołpaki Delta Black, pasujące do lakieru Czarna Perła.





Spotkanie Filomeny z Dusterem. :-)





Badge nad tylnym błotnikiem, charakterystyczny dla wersji Open:



Samochód odebrałem 2 dni temu, więc jeżdżę ostrożnie, starając się nie przekraczać 2 tys. obrotów/min, ze względu na to, że silnik jest na dotarciu. Silnik Diesla mruczy cicho, rozpędzając się do 100 km/godz. na szóstym biegu (nadal przy zaledwie 2 tys. obrotów/min.). Cały czas w trybie ECO.

Dominus - 2016-04-24, 13:36

Bardzo ładnie prezentuje się Twój Duster.
Szkoda tylko że fele nie masz czarne, bo jednak szary z pod kołpaków przebija.
Albo może jakieś alu czarne kupisz na letnie, a stalówki zostaną na zimowe.

mroczny-kosiarz - 2016-04-24, 18:54

Dominus napisał/a:
Bardzo ładnie prezentuje się Twój Duster.
Szkoda tylko że fele nie masz czarne, bo jednak szary z pod kołpaków przebija.
Albo może jakieś alu czarne kupisz na letnie, a stalówki zostaną na zimowe.


Dzięki za miłe słowa. :-)
Poczytałem trochę w necie o wadach i zaletach felg stalowych i aluminiowych i zdecydowałem się na stalowe. Nie skorzystałem więc z promocji na alufelgi za 600 zł do wersji Open. Rozważałem dwukolorowe kołpaki srebro-czarne, ostatecznie zdecydowałem się na czarne, zakładając, że szary kolor stalowych felg i tak będzie przebijać spod czarnych kołpaków. :-)

Kubuch - 2016-04-24, 22:40

mroczny-kosiarz napisał/a:

Poczytałem trochę w necie o wadach i zaletach felg stalowych i aluminiowych i zdecydowałem się na stalowe. Nie skorzystałem więc z promocji na alufelgi za 600 zł do wersji Open.


Zarzuć jakieś wady tych alufelg bo ciekawy jestem. 600 zł za fabryczne alu to grzech nie kupić...

mroczny-kosiarz - 2016-04-24, 23:15

Kubuch napisał/a:
Zarzuć jakieś wady tych alufelg bo ciekawy jestem. 600 zł za fabryczne alu to grzech nie kupić...


Droższe, łatwiej pękają, łatwiej uszkodzić przy wymianie opon i drożej kosztuje ich wymiana, bardziej podatne na działanie soli w zimie, większe ryzyko kradzieży kół z alufelgami, wymagają czyszczenia specjalnymi środkami. Taki sam efekt wizualny (albo lepszy) można uzyskać za pomocą 4 plastikowych kołpaków za 40 zł, tyle, że wybór dostępnych wzorów kołpaków jest dużo większy.

Dominus - 2016-04-25, 07:37

Nie do końca bym się zgodził z twoimi argumentami.
mroczny-kosiarz napisał/a:
Droższe

Fakt kosztują drożej, ale jeżeli chodzi o felgi aluminiowej za dopłate 600zł za komplet to jest świetna cena (nowy komplet o standardowych wymiarach dla Dustera ~ 1300zł w górę)

mroczny-kosiarz napisał/a:
łatwiej pękają
W Dusterz'e z takim profilem opony wątpie aby dało się uszkodzić felgę

mroczny-kosiarz napisał/a:
łatwiej uszkodzić przy wymianie opon i drożej kosztuje ich wymiana
Koszt na komplecie 10-20zł, a co do uszkodzenia przy wymianie, to już zależy u kogo się to robi. Zdarzają się rzeźnicy pracujący w wulkanizacji :-P

mroczny-kosiarz napisał/a:
bardziej podatne na działanie soli w zimie

Z tym się na pewno nie zgodze ;-)
Kupiłem używki alu na zimę, w tym samym czasie koledzy Duster'owcy kupili stalówki.
Ich dawno są już pokryte rudą, u Mnie alusy jak nowe już po 3 zimach.

mroczny-kosiarz napisał/a:
większe ryzyko kradzieży kół z alufelgami

Jeżeli mówimy o rozmiarze felg Duster'a, to nie obawiałbym się, jeżeli chodzi o jakieś 19" , 20" z niskim profilem to może się jeszcze zdarzają takie kradzieże

mroczny-kosiarz napisał/a:
wymagają czyszczenia specjalnymi środkami

Można, ale nie trzeba. Ja żadnego specjalnego środka nie używam.

mroczny-kosiarz napisał/a:
Taki sam efekt wizualny (albo lepszy) można uzyskać za pomocą 4 plastikowych kołpaków za 40 zł, tyle, że wybór dostępnych wzorów kołpaków jest dużo większy.

To już jest kwestia gustu. Mi osobiście od razu rzucają się w o czy prześwitujące stalówki z pod kołpaków. Ale jak już pisałem , gusta guściki :)

piku - 2016-04-25, 10:41

Wydaje mi się, że jedyne przewagi stalówek to: koszt i łatwość naprawy. Moja Rumunka dość dobrze wygląda na czarnych stalówkach - moim zdaniem, znacznie lepiej niż na srebrnych oryginałach. Chciałbym dokupić jakieś fajne małe dekielki czarne, ale gdzie?
Dominus - 2016-04-25, 10:44

piku, a może oryginalne dekielki te małe do Duster'a i przemalować je na czarno?
piku - 2016-04-25, 10:49

Może, może... potrzebuję też srebrnych do oryginalnych felg. A znasz sposób, typ farby, żeby to zrobić skutecznie? Muszę przemalować "spinki" do tapicerki na kolor zbliżony do oryginalnych mocujących podsufitkę (z czarnego)?
Dominus - 2016-04-25, 11:11

Jest teraz pełno tych gum w sprayu. Osobiście tego nie stosowałem, ale gdyby coś poszło nie tak to można zawsze zerwać. Koledzy z forum drobne elementy jak znaczki na grillu itp malowali tym specyfikiem i wyszło ok. Więc może warto spróbować.
piku - 2016-04-25, 11:31

Dominus napisał/a:
pełno tych gum w sprayu. .


To może na dekielki, ale co w terenie - chodzi mi właśnie o dekielki na felgi, na których mam AT-ki) - gdzie szoruje się to piaskiem, błotem?
A skąd kolor do tych "zapinek" tapicerskich (muszę/powinienem dać dłuższe, żeby lampka tylna kabiny "wygodnie" sobie siedziała w podsufitce)?

Dominus - 2016-04-25, 15:01

To chyba każde dekielki nie ważne czym wymalowane to i tak w terenie zostaną porysowane. Jak ta guma właściwości mam nie wiem.
Kolor zapinek, niestety nie wiem. Może lepiej poszukać i kupić szare oryginalne i wymienić, bo nigdy nie wymalujesz jak oryginalne.
Skończmy oftop u kolegi w temacie. :)
pozdro

Dar1962 - 2016-04-25, 15:29

do jazdy po terenie zdecydowanie felgi stalowe - łatwiej potem w razie biedy (i o wiele taniej) wyprostować a porysowane prysnąć sprayem i ok. Lepiej też zrezygnować z jakichkolwiek kołpaków, kołpaczków itd, bo zwykle się gubią albo łamią
Kubuch - 2016-04-25, 22:23

mroczny-kosiarz napisał/a:

Droższe, łatwiej pękają, łatwiej uszkodzić przy wymianie opon i drożej kosztuje ich wymiana, bardziej podatne na działanie soli w zimie, większe ryzyko kradzieży kół z alufelgami, wymagają czyszczenia specjalnymi środkami. Taki sam efekt wizualny (albo lepszy) można uzyskać za pomocą 4 plastikowych kołpaków za 40 zł, tyle, że wybór dostępnych wzorów kołpaków jest dużo większy.


Chciałem coś napisać ale odpuszczę... Miazga...

mroczny-kosiarz - 2016-04-26, 00:32

:-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group