Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster po 20k kilometrow
Autor Wiadomość
gert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-12-14, 20:30   

Auto wyprodukowano w 2018-tym na zachodni rynek, więc ostatnie pół roku chyba nie gra roli. Wkurzyło mnie jednak że wymieniając szybę w ASO za prawie 1900 zl. musiałem dopłacać za wersje z CZUJNIKIEM DESZCZU który włącza mi tylko tylną wycieraczkę :P

Kolejny defekt to prawe przednie lusterko, które jest pęknięte. ASO nie posiada lusterka na wymianę, co czyni ten element nienaprawialnym. Gratulacje.
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 347
Wysłany: 2019-12-14, 20:39   

gert napisał/a:
CZUJNIKIEM DESZCZU który włącza mi tylko tylną wycieraczkę :P

To raczej nie czujnik Ci ją włącza a wrzucenie wstecznego (można to regulować lub wyłączyć przez dd4all) a czujnik musisz aktywować dd4all aby działał po włączeniu wolnego biegu wycieraczek - poczytaj informacje z linku wcześniej.
 
     
gert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-12-14, 21:18   

Wycieraczka włącza się podczas jazdy do przodu, mimo wyłączonej w konsoli.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-12-17, 16:20   

DusterFaster! napisał/a:
Wiem, że pytanie nie do mnie, ale zdaje się że to info jest w instrukcji do MediaNav.


Tak. Na stronie PL.76 :-D
Już to wiem, bo od dziś mam instrukcję Media-NAV Evolution.

Cyrk z tym był.
Mój Duster przyszedł do salonu w ostatni dzień października. Odebrać mogłem najwcześniej 04.11... wiadomo Wszystkich Świętych. No ale usiedzieć nie mogłem. Po pracy pojechałem wziąć papiery potrzebne do rejestracji aby w poniedziałek sprawniej poszło. Poprosiłem też o Instrukcję aby mieć przyjemną lekturę na weekend. Oczywiście dostałem. W dniu odbioru sprzedawca wydając samochód zapytał: Czy instrukcjE już dał? A ja odpowiedziałem: Tak mam instrukcjĘ. No i pojechałem. W ten sposób zostałem z jedną a nie dwoma :cry:
W sumie, to byłem zbulwersowany, że w całej instrukcji jest jedna karteluszka z ogólnikami na temat multimediów... ale jakoś mnie to nie poruszyło... wiadomo marka budżetowa...
Dobrze, że jest to forum:
Najpierw "gert" mnie ostrzegł, potem "Black Dusty" obśmiał (skądinąd słusznie i konstruktywnie), a na koniec "DusterFaster" oświecił (choć przyznam, że w pierwszym odruchu w istnienie drugiej instrukcji nie uwierzyłem :oops: ).
Panowie. Wasza praca zespołowa przyniosła owoc. Mam instrukcję. Mam też nadzieję, że z jej pomocą i przy ewentualnym wsparciu infolinii i córki mapy sobie zaktualizuję.
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2019-12-17, 19:59   

[quote="gert"]Jesli chodzi o zawieszenie, to chcialbym jasno powiedziec, że żadnych problemów na drodze do tej pory nie miełem. Auto z 115-ma koniami sprawia wrażenie dynamicznego. Piszę o wrażeniu, bo efekt psuje krótka skrzynia i informacja od producenta, by ruszać z 2go biegu, jeśli to możliwe. Efekt jest taki, że przyspieszam szybko, ale lewarkiem biegów muszę równie szybko machać.



260 Nm w naszych silnikach pozwala bezproblemowo ruszać z drugiego biegu, nawet bez dodawania gazu na równym podłożu i bez większego obciążenia,
Jedynka spełnia role reduktora, głównie ruszam tam gdzie nie daje rady dwójka, t/j grząski teren, przyczepa, strome wzniesienie itp. czasami by i ruszyła ale wtedy szkoda sprzęgła.
Instrukcja dobrze opisuje sposób ruszania z 2, ale tyczy sie to głównie napędów 4x4, w 4x2 występują inne przełożenia w skrzyni biegów.
Ruszając ostro z drugiego biegu Duster potrafi zerwać przyczepność (tylko napęd w pozycji -2wd) przyspiesza bardziej dynamicznie, wystarczy powyżej 2-2,5 tys obr. zmieniać na wyższe biegi a i wtedy przyspieszenie też jest akceptowalne.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-12-17, 20:04   

gert napisał/a:

Kolejny defekt to prawe przednie lusterko, które jest pęknięte. ASO nie posiada lusterka na wymianę, co czyni ten element nienaprawialnym. Gratulacje.


Znany tekst jakoś mi się nasuwa: "Aaalee o co chodziiii?"
Sprowadzą na kiedyś, czy sam musisz kupić sobie w internecie?

Co do reszty, to fajnie się czytało (i wcale nie było za dużo :mrgreen: ). Generalnie przy większości punktów kiwałem tylko głową bo dokładnie tak mam.
Grzanych foteli nie zakupiłem... a teraz, po przeczytaniu, trochę żal. Dacia powinna Twój opis do folderu wrzucić. Kupił bym.

Różnice postrzegania też są. W dwóch wypadkach konsumuję Dustera inaczej.
Wycieraczki. Nie znoszę automatu. U żony w aucie to coś jest. Ona sobie chwali... ja cierpię.
Wcale nie byłem zadowolony, że w wybranej wersji będę to miał. Tymczasem niby jest, a jakby nie było. Dla mnie super. Cały jestem szczęśliwy, że Duster sam z siebie tylko ogonem macha, co mi akurat nie przeszkadza. A ja sam zarządzam wycieraniem szyby przedniej. I robię to kiedy trzeba.
Pytanie otwarte: Jaka korzyść z tego ustrojstwa?

Kwestia hamulca. Wierzę, że rozwiązanie, z którego korzystasz ma zalety i jest wygodne... może nawet mógłbym się z tym zaprzyjaźnić... ale ja bardzo się cieszę, że kupiłem jeden z ostatnich samochodów gdzie jest PRAWDZIWY ręczny. W opisanej przez Ciebie sytuacji aż się prosi aby go używać. Nie szukałbym innych opcji.

Twierdzę, że zabranie kierowcy normalnego hamulca ręcznego, to czyn paskudniejszy niż zabranie dziecku zabawki.
Kto ma inne zdanie?

Ps.
Fotkę zawieszenia od początku odebrałem jako pokazanie ciekawostki a nie zgłoszenie jakiegoś problemu :mrgreen:
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-12-17, 20:38   

klazow napisał/a:
Kwestia hamulca. Wierzę, że rozwiązanie, z którego korzystasz ma zalety i jest wygodne... może nawet mógłbym się z tym zaprzyjaźnić... ale ja bardzo się cieszę, że kupiłem jeden z ostatnich samochodów gdzie jest PRAWDZIWY ręczny. W opisanej przez Ciebie sytuacji aż się prosi aby go używać. Nie szukałbym innych opcji.

Twierdzę, że zabranie kierowcy normalnego hamulca ręcznego, to czyn paskudniejszy niż zabranie dziecku zabawki.
:shock:
Cytat:
"Aaalee o co chodziiii?"
Coś chyba źle zrozumiałeś ;-) . To, co opisał kolega gert to Hill-holder. Normalny ręczny też jest.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-12-17, 20:49   

Hiszpan_JS napisał/a:
Coś chyba źle zrozumiałeś ;-) . To, co opisał kolega gert to Hill-holder. Normalny ręczny też jest.


Wiem, że jest. I wiem, że normalny (też mam Dustera :-P )

Tylko, że w opisanej sytuacji "gert" go nie używa.
gert napisał/a:

Automatyczny hamulec: ... W poprzednim aucie operowałem hamulcem ręcznym i nie wyobrażałem sobie parkowania bez niego. Tutaj na postoju z górki lub pod górkę, gdy wciśniemy hamulec i wybierzemy...


a ja bym używał... zawsze i wszędzie.
Uwielbiam ręczny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-12-17, 21:17   

klazow napisał/a:
ale ja bardzo się cieszę, że kupiłem jeden z ostatnich samochodów gdzie jest PRAWDZIWY ręczny.

klazow napisał/a:
Twierdzę, że zabranie kierowcy normalnego hamulca ręcznego, to czyn paskudniejszy niż zabranie dziecku zabawki.
No to chyba ja cię nie zrozumiałem :roll: .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-12-17, 22:14   

Hiszpan_JS napisał/a:
No to chyba ja cię nie zrozumiałem :roll: .


Fakt.
Ale raczej z mojej winy.
O dwóch rzeczach pisałem naraz i wyszło jak wyszło... znaczy pewnie tak, że tylko autor wie co miał na myśli :-/ .
No to autor wyjaśnia:
Nad pustą linijką jest o tym, że w przeciwieństwie do "gert"-a pozostałbym przy używaniu ręcznego.
A nad Ps. wzięło mnie jeszcze na wykrzyczenie mej niechęci do elektrycznych ręcznych.
No nie mogłem się powstrzymać.
A co lubisz je?
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-12-18, 04:39   

Czy lubie elektryczny ręczny? :-? Nie. Raczej nie, ale swojego auta z takim wynalazkiem nigdy nie miałem. Natomiast Hill-Holder mi nie przeszkadza, czasami ułatwia życie :-P .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-12-18, 09:05   

Darek napisał/a:
Ruszając ostro z drugiego biegu Duster potrafi zerwać przyczepność (tylko napęd w pozycji -2wd) przyspiesza bardziej dynamicznie, wystarczy powyżej 2-2,5 tys obr. zmieniać na wyższe biegi a i wtedy przyspieszenie też jest akceptowalne.


Zgadza sie ;) Za to w trybie "auto" jak jest mokro i mu wdusisz gaz to startuje spod swiatel jak z procy :)
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-12-18, 12:50   

klazow napisał/a:
gert napisał/a:
Co myślicie o tylnim zawieszeniu po zdjęciu koła?

Wyobrażałem sobie, że tam jest coś bardziej masywnego ;-)
Ale nic złego do głowy mi nie przyszło. Zawieszenie uznane, sprawdzone i chwalone. Znaczy tak ma być.

Zawieszenie niezależne wielodrążkowe, bardzo dobre (niegdyś - dawno temu - w sportowych autach). Sprawdza się znakomicie. W DD1 miałem różne awarie (niegroźne i niedrogie, wiekszość na gwarancji) z przodu, a z tyłu tylko jakieś łączniki stabilizatora.
_________________
Piotrek
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2019-12-18, 15:08   

Właśnie tak, w tylnym zwieszeniu to tylko wymieniłem olej w dyfrze. Natomiast przód potwierdzam, wymieniony prawie w całości. :evil:

gogol napisał/a:
Darek napisał/a:
Ruszając ostro z drugiego biegu Duster potrafi zerwać przyczepność (tylko napęd w pozycji -2wd) przyspiesza bardziej dynamicznie, wystarczy powyżej 2-2,5 tys obr. zmieniać na wyższe biegi a i wtedy przyspieszenie też jest akceptowalne.


Zgadza sie ;) Za to w trybie "auto" jak jest mokro i mu wdusisz gaz to startuje spod swiatel jak z procy :)


Jeszcze w trybie 4WD przy wyłączonym ESP, fajnie można poszaleć na śliskiej ośnieżonej nawierzchni, prawie drift :mrgreen:
 
     
gert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-12-18, 21:57   

Dziękuję za pozytywne słowa. Dacia to marka budżetowa i pewnie dlatego tak mało czytelnych interpretacji opcji ich pojazdów. Swoją drogą nie uczymy się o tym w szkole czy na kursie Prawa jazdy. To raczej kwestia indywidyalna danej marki i naszego zainteresowania. W różnych markach oprogramowanie może inaczej sterować (z nazwy) tym samym systemem. Przykładem jest Moja Mazda(2018) i Duster(2018) z czujnikiem martwego pola w lusterku, Automatycznym hamulcem ręcznym( w Mazdzie jest tylko przycisk, w Dusterze jest lewarek). Czasem żałuję, że nie mam opcji zabrania auta na 1 tydzień do domu przed zakupem, ponieważ dopiero takie użytkowanie pozwoliłoby na bezstresową zabawę opcjami które oferuje. W salonie pozwolono mi na jazdę autem i wręczono klucze. Sprawdziłem jedynie dynamikę ruszania i widoczność za kierownicą. Jazda prostych odcinków, zmiana pasa przy max 50km/h w mieście raczej nie powiększyła mojej TEORETYCZNEJ/ katalogowej wiedzy.

klazow napisał/a:
Hiszpan_JS napisał/a:
Coś chyba źle zrozumiałeś ;-) . To, co opisał kolega gert to Hill-holder. Normalny ręczny też jest.


Wiem, że jest. I wiem, że normalny (też mam Dustera :-P )

Tylko, że w opisanej sytuacji "gert" go nie używa.
gert napisał/a:

Automatyczny hamulec: ... W poprzednim aucie operowałem hamulcem ręcznym i nie wyobrażałem sobie parkowania bez niego. Tutaj na postoju z górki lub pod górkę, gdy wciśniemy hamulec i wybierzemy...


a ja bym używał... zawsze i wszędzie.
Uwielbiam ręczny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Jesli chodzi o HillHolder, to oczywiście, mam tradycyjny ręczny. Zapewne nie wiedziałbym o istnieniu tej elektroniki, gdyby nie fakt parkowania na stromym parkingu, przy krórym jest baaardzo ruchliwa droga. HillHolder to wybawienie dla mnie. Robi automatycznie całą pracę asekuracji auta przed stoczeniem. Można używać tradycyjnego lewarka, ale jest to ZAMIENNIK. Podnosząc lewarek wyłączamy całkowicie "asekurację" elektroniki i jesteśmy zdani na siłę mięśni. Jak wspomniałem, parkuję na STROMEJ górce, więc czasem tych mięśni brakowało...
Chcę też powiedzieć że nauczenie się odruchu kożystania z Automatycznej Asekuracji nie było proste. Trwało to kilka tygodni zanim moja głowa przestała mi podpowiadać, żeby do manewrowania NIE zaciągać ręcznego. Podniesiony lewarek jest jedynym wyłącznikiem systemu HillHolder. W stresowych sytuacjach złe kożystanie może spowodować większy stres i kolizję, dlatego warto poćwiczyć zanim zaczniemy ufać w/w elektronice. Ręczny hamulec natomiast bezwzględnie zaciągam na (stromym) postoju. Przy wyłączonym silniku system nie działa i pozostawienie tylko na 1 biegu/wstecznym może skutkować stoczeniem się auta. (stromy parking, ruchliwa droga).

Jest też Asystent Zjazdu. Nie chciałbym mylić tych dwóch. Chodzi o opcję z ikoną "samochodzika na pochyłej kresce". Jego wyłącznik znajduje się w linii nad pokrętłami wentylacji. Po włączeniu jego lampka pojawia się na tablicy wskaźników. Używam sporadycznie i polega na ustaleniu prędkości zjazdu w dół z górki. Jeśli jedziemy 30km/h, auto utrzyma tą prędkość samodzielnie dodając gazu, lub wciskając hamulec. Jeśli przychamujemy do np 15km/h, auto utrzyma tą prędkość.

Automatyczny hamulec działa automatycznie przy ruszaniu i nie aktywuje się go przyciskiem na desce rozdzielczej.

20190701_071736 (1).jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 229,8 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 12