Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy marka Dacia przetrwa?
Autor Wiadomość
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-10, 19:12   Czy marka Dacia przetrwa?

Ciekawe czasy Unia Europejska nie tylko nam nabywcom ale i producentom aut zafundowała. Jedni wyjdą z tego zwycięsko inni w niebyt popaść mogą.
Jak obstawiacie szanse i przyszłość Daci?
Czy myślenie ich prezesa do Was przemawia?
https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-lpg-2020-elektryczna-przyszlosc/
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-10, 22:42   

Generalnie, to ja życzę Dacii jak najlepiej, choć pewnie jeszcze ze dwa lata temu zwisała mi i powiewała ;-) . Z punktu widzenia czysto ludzkiego, to zniknięcie Dacii z rynku dla wielu ludzi oznaczać będzie koniec marzeń o nowym aucie. No bo jaka jest alternatywa - coraz droższe Skody, czy używany z Niemiec (przysłowiowo)?
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-17, 18:56   

Temat „przetrawiłem” i niezmiennie mi wychodzi, że to „jojczenie” o problemie Dacii, to zwyczajnie pobożne życzenia pewnych „ekspertów” są.
Jakoś o przyszłość Dacii to ja się nie boję. Pomysł aby robić możliwie dobre samochody w budżecie co najmniej 20% niższym od konkurencji (tej zwykłej a nie „premium”) to strzał w dziesiątkę. Politykę maksymalizacji jakości produktu w ramach okrojonego budżetu opanowali w sposób mistrzowski.
To przeciwieństwo stawiania na innowacyjność i myślenia, że przewaga we wdrażaniu najnowszych technologii rozstrzyga. Owszem to działa ale tylko do pewnego stopnia i nie w stosunku do wszystkich nabywców.
Dacia poszła inną drogą. I natrafiła na brak konkurencji. Skoda kiedyś też taka była ale już dawno do głównego trendu się dostosowała. Swoją drogą ciekawe czy pojawią się konkurenci w segmencie „auta budżetowe”. Jeśli nie to (przynajmniej w Europie) za parę lat główną marką koncernu Renault/Nissan/Dacia może być Dacia. Bo marka pieruńsko się rozwija. Stereotyp gnijącego mocno awaryjnego szmelcu dawno się ulotnił. Nie chodzi już o ratowanie produkcji samochodów w Rumunii. Dacie powstają w Rumunii, Kolumbii, Brazylii, Argentynie, Rosji, Iranie, Maroku, RPA, Indiach i Indonezji. Są sprzedawane pod własną marką lub ze znaczkiem Renault… i jakoś nie rujnują wizerunku francuskiej marki.
Ludzi, którzy chcą kupić samochód spełniający ich potrzeby zamiast takiego „najlepsiejszego” jest bardzo dużo.
Co do CO2… przy obecnej daninie Dacia i tak utrzyma pozycję najtańszego producenta. W artykule jest o ich pomysłach doraźnych w temacie dopilnowania aby poziom różnicy cenowej się nie zmniejszył. Mogą nawet zyskać bo wzrost cen musi dotyczyć również innych marek. Pewnie część ludzi z tego powodu już tylko na Dacię będzie stać (chodzi o tych, którzy w ramach posiadanego budżetu do tej pory mogli wybierać również skromniejsze wersje bardziej „uznanych” konkurentów).
W dalszym okresie (gdy wielkość daniny wzrośnie) wszystko zależeć będzie od tego jak trafią z nowymi modelami i jak ze sprzedażą aut bezemisyjnych poradzi sobie cały koncern Renault. Znaczy się nic nowego i niezwykłego. Przyszłość wszystkich producentów od tego zależy.

W drugiej połowie ubiegłego roku czytałem o tym, że w jakimś tam okresie 2019, w całej UE (we wszystkich grupach sprzedażowych) sprzedało się więcej Dacii niż BMW. Dla kogoś przez dekady nasiąkającego stereotypami motoryzacyjnymi (mam na myśli siebie :oops: ) taki fakt to (zacytuję „Kapitana Shinobiego”) „czysta aberracja” jest.
O tym, że w Polsce w grupie nabywców indywidualnych Dacia „zamiata” i to nie tylko Dusterem (Sandero :mrgreen: lepsze od Vitary :cry: ), pewnie nikomu tu przypominać nie trzeba… ale „ku pokrzepieniu serc” dwa miłe linki podpinam:

https://www.auto-swiat.pl...019-rok/1z0z8y4
https://www.auto-motor-i-...19-roku,39030,4
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 10