Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Konfigurator Dustera
Autor Wiadomość
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-03-06, 22:12   Konfigurator Dustera

Witam wszystkich. Od wczoraj w konfiguratorze Dustera nie widzę opcji wyboru alufelg w wersji Prestige: zamiast 17-calowych Maldive można było do niedawna wybrać 16-calowe srebrne, typowe dla wersji Comfort z pakietem Look lub z LPG.
Ładniejsze są raczej te siedemnastki, ale z uwagi na jakość dróg w mojej okolicy rozważałem wstępnie te 16.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-06, 23:32   

Ja nie bawiłem się konfiguratorem w ogóle, natomiast z uwagi na stan naszych dróg jako takich, wolałem 16' i to stalowe, które uznałem za mocniejsze. Zresztą moje potencjalne zapędy off roadowe wykluczyły alumy z kręgu zainteresowań. Wziąłem po prostu najmniejsze felgi jakie były dostępne, żeby zyskać na profilu opony. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie ma zamiaru użytkować auta w terenie, to w 17' Dusterka i tak ma dość wysoki profil, i spokojnie wystarczy on na polskie drogi. Większość osobówek i tak będzie się męczyć na niższym profilu.

Nie wiem jak wyglądają drogi w Twojej okolicy, ale jeśli jeżdżą tam i "zwykłe" osobówki, to spokojnie możesz brać 17' jeśli Ci się podobają. Oczywiście, będzie też nieco droższa opona, jak mniemam, ale jest to do przełknięcia.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-03-07, 06:46   

Twoje wyjaśnienie na temat opon 16" i 17"jak najbardziej popieram i uważam za prawidłowe. Natomiast nie ogarniam stwierdzenia:
Kapitan Shinobi napisał/a:
Zresztą moje potencjalne zapędy off roadowe wykluczyły alumy z kręgu zainteresowań.
Dlaczego Off Road wyklucza alumy? Nie uważam żeby stalówki były mocniejsze od felg aluminiowych. Odważyłbym się nawet na stwierdzenie że dobre, markowe alumy wytrzymają więcej niż stalówka. Duster nie jest jakąś wyczynową przeprawówką i napewno alusy wytrzymają wszystkie Twoje zabawy w terenie. Wiesz, może źle Cię zrozumiałem, ale to stwierdzenie przypomina mi twierdzenie kolegi "Powolnego" z forum "Dacia Klub". On twierdził że alusy w terenie "nie robią", i na felgach aluminiowych zakopie się dużo szybciej niż na stalowych. :shock: :-D
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2020-03-07, 20:30   

Offroad nie wyklucza alufelg, pytanie co rozumiemy pod pojęciem offroad.

Jeżeli masz na myśli jakieś szutry po polach i lasach, to w zasadzie wybór jest uzależniony tylko Twoim widzimisię, ale ostre jazdy to większe ryzyko uszkodzenia takiej felgi i mimo, że aluminiowa jest mocniejsza też może ją szlak trafić, a wtedy kasa płynie... Taniej wychodzi kupowanie kolejnych stalówek, stąd przekonanie o tym, że alusy nie lubią offroad'u.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO

Wysłany: 2020-03-07, 20:51   

Zgadzam się , jeżdże na alu po lesie i nie ma z tym problemów . Drogi mamy kamieniste lub gruntowe , korzenie też nie stanowią problemów . W góry może już by mi było szkoda tych felg z obawy o jakieś uszkodzenie choćby estetyki .
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-07, 22:49   

Powiem tak - widziałem raz w życiu alumę, ofiarę off roadu, i nie było z niej co zbierać. Stalówki w podobnym stanie nigdy. Co oczywiście niczego nie wyklucza, bo mam np. za małą próbę statystyczną. Wszakże krótko mówiąc, felga nie nadawała się do naprawy, i teraz trzeba by kombinować taką samą pojedynczą sztukę. Stalówkę zawsze łatwiej znaleźć, i tańszym kosztem.

Drugi aspekt. Alumy może i będą mocniejsze, jeżeli np. mówimy o samochodzie typu Amarok czy tam Land Cruiser. W przypadku auta typu DD, sądzę, że to są zwykłe alu, jak do kompaktu. Oczywiście mówię o wyposażeniu fabrycznym. I teraz mając do wyboru fabryczne alu, oraz stalówki wybrałem te drugie. No i jasne, że żadna tam leśna/polna/szutrowa droga nie zniszczy alumy, a przynajmniej nie w sposób nie odwracalny, ale tu dochodzimy do trzeciego aspektu.

Spójrzcie jak wyglądają obecnie oferowane alumy w SUV-ach. Zwykle są to wszelkiego rodzaju fikuśne gwiazdki, najczęściej dwu kolorowe. Część felgi polerowana, część malowana. Zwykle na czarny lub inny ciemny kolor. Zasada jest prosta - im prostsza (w budowie) felga, tym łatwiej ją naprawić (przywrócić fabryczny wygląd). Im bardziej kształt felgi jest "udziwniony", tym trudniej (i drożej) uzyskać podobne efekty. Czasem nie potrzeba off roadu, wystarczy nieumiejętne parkowanie przy wysokim krawężniku.

Puenta.
Jeśli poharatam sobie stalówkę na przysłowiowej hałdzie, to trudno - większość ludzi i tak tego nawet nie zauważy. Dopóki będzie ona trzymać luft, i będzie osiowo prosta, można jeździć. W zasadzie, to obstawiam, że bardziej grozi mi uszkodzenie opony lub zgubienie ozdobnego kołpaczka na piastę niż uszkodzenie felgi.
Jeżeli poharatam sobie alumę, to nawet jeśli będzie ona idealnie prosta, to "kosmetyczne" zaniedbanie od razu kłuje w oczy. I zostaje albo szukać kogoś, kto jest w stanie odtworzyć fabryczny poler i fabryczny lakier, albo jeździć z brzydką alu.

PS. Nie twierdzę że tylko ja mam rację, przedstawiam jedynie mój tok rozumowania w temacie stal va alu w DD.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-03-08, 11:02   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Powiem tak - widziałem raz w życiu alumę, ofiarę off roadu, i nie było z niej co zbierać. Stalówki w podobnym stanie nigdy.
Podejdź do większego warsztatu gdzie naprawiają felgi. Przy odrobinie szczęścia zobaczysz stalówkę, która też nadaje się na złom. I nie ofiarę off roadu, tylko ofiarę miasta :lol:
Kapitan Shinobi napisał/a:
W przypadku auta typu DD, sądzę, że to są zwykłe alu, jak do kompaktu.
Ale przecież stalówki montowane fabrycznie w Dusterze to też takie same felgi jak np. w Clio.
Co do trzeciego aspektu to się z tobą zgadzam :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-08, 11:27   Re: Konfigurator Dustera

JS napisał/a:
Witam wszystkich. Od wczoraj w konfiguratorze Dustera nie widzę opcji wyboru alufelg w wersji Prestige: zamiast 17-calowych Maldive można było do niedawna wybrać 16-calowe srebrne, typowe dla wersji Comfort z pakietem Look lub z LPG.
Ładniejsze są raczej te siedemnastki, ale z uwagi na jakość dróg w mojej okolicy rozważałem wstępnie te 16.


A czy nie lepiej wziąć na tych "ładnych", przełożyć na stalówki i z zyskiem niepotrzebne sprzedać?
Co z nadwyżką kasy zrobić nie podpowiadam, bo pewnie sam sobie poradzisz. :mrgreen:
Ps.
Jeśli nie masz ochoty na "zabawę", to pewnie salon okaże zrozumienie i ktoś tam zarobi, a Ty wyjedziesz na stalówkach :-P
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO

Wysłany: 2020-03-08, 11:43   Re: Konfigurator Dustera

klazow napisał/a:
JS napisał/a:
Witam wszystkich. Od wczoraj w konfiguratorze Dustera nie widzę opcji wyboru alufelg w wersji Prestige: zamiast 17-calowych Maldive można było do niedawna wybrać 16-calowe srebrne, typowe dla wersji Comfort z pakietem Look lub z LPG.
Ładniejsze są raczej te siedemnastki, ale z uwagi na jakość dróg w mojej okolicy rozważałem wstępnie te 16.


A czy nie lepiej wziąć na tych "ładnych", przełożyć na stalówki i z zyskiem niepotrzebne sprzedać?
Co z nadwyżką kasy zrobić nie podpowiadam, bo pewnie sam sobie poradzisz. :mrgreen:
Ps.
Jeśli nie masz ochoty na "zabawę", to pewnie salon okaże zrozumienie i ktoś tam zarobi, a Ty wyjedziesz na stalówkach :-P

Moim zdaniem stalówki na zimę a alu na lato . Mam tak i nie muszę stać w kolejce na wymianę :mrgreen: . Oba zestawy kół użytkowane w paskudnych warunkach typu błoto i kamienie . I nic się nie dzieje alusą w terenie .
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-08, 13:03   Re: Konfigurator Dustera

LESNICZYy napisał/a:

Moim zdaniem stalówki na zimę a alu na lato . Mam tak i nie muszę stać w kolejce na wymianę :mrgreen: . Oba zestawy kół użytkowane w paskudnych warunkach typu błoto i kamienie . I nic się nie dzieje alusą w terenie .


Ja opony przekładam a na kolejki znalazłem patent.
Co do "alusów", to mi pasują ale mam wysoką tolerancję na zadrapania i inne takie.
Ps.
Jak dla mnie, to w Dusterze nawet na 17-stkach jeszcze całkiem sporo opony zostaje.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-08, 22:09   

Hiszpan_JS napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
Powiem tak - widziałem raz w życiu alumę, ofiarę off roadu, i nie było z niej co zbierać. Stalówki w podobnym stanie nigdy.
Podejdź do większego warsztatu gdzie naprawiają felgi. Przy odrobinie szczęścia zobaczysz stalówkę, która też nadaje się na złom. I nie ofiarę off roadu, tylko ofiarę miasta :lol:
Kapitan Shinobi napisał/a:
W przypadku auta typu DD, sądzę, że to są zwykłe alu, jak do kompaktu.
Ale przecież stalówki montowane fabrycznie w Dusterze to też takie same felgi jak np. w Clio.
Co do trzeciego aspektu to się z tobą zgadzam :-) .


Ad 1. Tak oczywiście, tylko stalówkę do większości popularnych modeli kupisz za drobne w przyzwoitym stanie, a nawet jeśli będzie pognita, to bez trudu znajdziesz serwis który za drobne wypiaskuje i pomaluje. Na parę lat wystarczy. Z wymianą alu już bywa większy problem. Nieraz widziałem akcje typu "gościu znalazł sobie alumę (identyczną jaką miał z wyglądu), na allegro czy gdziekolwiek indziej, zakupił, wszystko się zgadza w tym parametry typu szerokośc, średnica, odsadzenie, marka i model, przychodzi do montażu i d... blada, bo jeden jedyny parametr nie pasuje - rozstaw np. 120 zamiast 112". Często alumy są jakieś specyficzne i wogóle nie osiągalne itd. Podobnież nie były rzadkością sytuacje, że kupiona felga owszem, pasowała, ale przy wyważeniu wyszło że i tak trzeba ją wpierw wyprostować, i znów strata finansowa i czasowa, bo rzadko od ręki się to zrobi.

Ad 2. Nie są to takie same felgi. Porównaj kształty felg z Dustera, z felgami z jakiejkolwiek osobowej
"renówki" tudzież innego porównywalnego pojazdu. Np. Opla Astry/Corsy. Nie sprawdzałem na wadze, ale są też wyraźnie cięższe od "osobowych". Oczywiście ktoś może powiedzieć "no tak, gorszej jakości materiał, to więcej go odlali" i nie mam na to kontr argumentu, bo nie jestem w stanie zrobić odpowiedniego testu. Ale jakoś felgi z Logana ważą mniej więcej podobnie (i podobnie wyglądają) co ich odpowiedniki rozmiarowe z Renault czy czegokolwiek innego.
PS. Jeśli chcesz twardych danych, to jestem w stanie zważyć felgę 16" Clio IV, oraz swoją z DD (fabryczną, o tym specyficznym wzorze). Oczywiście mowa o stalowych, choć mniemam, że jakby dobrze poszukać, to znajdą się dane z netu co ile waży.

klazow napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:

Moim zdaniem stalówki na zimę a alu na lato . Mam tak i nie muszę stać w kolejce na wymianę :mrgreen: . Oba zestawy kół użytkowane w paskudnych warunkach typu błoto i kamienie . I nic się nie dzieje alusą w terenie .


Ja opony przekładam a na kolejki znalazłem patent.
Co do "alusów", to mi pasują ale mam wysoką tolerancję na zadrapania i inne takie.
Ps.
Jak dla mnie, to w Dusterze nawet na 17-stkach jeszcze całkiem sporo opony zostaje.


Odnośnie PS.
Tak, zgadzam się (zresztą pisałem o tym w pierwszym swoim poście w tym temacie). 215 60 to całkiem spory profil, i żeby uszkodzić taką oponę/felgę to trzeba mieć sporego pecha. Dopiero w 18-19 byłby problem, bo w tedy Dacii wypadały by profile typu osobowego, a wówczas traci się zalety "SUV-owego" koła (czytaj dużego).
Ale mało kto budżetówkę typu Duster "katuje" takimi kołami, gdzie np. zbliżone Qashqai'e często z takimi wyjeżdżają z fabryk.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10