Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dardus Junior
Autor Wiadomość
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-06-07, 16:16   

He! he! dobre
Dzięki Black Dusty
Z reguły tak mam, jak coś kupię to najpierw to rozpakowuje ewentualnie uruchamiam, dopiero potem czytam lub nie instrukcję obsługi :roll:
Na Dusterowej skończyłem na obsłudze karty :mrgreen:
Dlatego zastanawiał mnie ten przycisk RES na kierownicy, ale nie chciałem kombinować przy 140km/h :evil:
Chyba trzeba będzie temat bliżej ogarnąć, jest tam parę ciekawych wiadomości, czekam na urlup może na plaży będzie duużo czasu do zapoznania sie z obsługą. :mrgreen:
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-06-08, 04:54   

Przeważnie tak to jest :lol: . Jeśli zawiodą wszystkie inne sposoby, zajrzyj do instrukcji :-) :-) :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-07-17, 21:43   

Wreszcie nowy Duster doczekał się pierwszego serwisu olejowego.
Teraz można podpinać przyczepę :mrgreen:

20200717223407.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 102,04 KB

20200717223334.jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 102,15 KB

Ostatnio zmieniony przez Darek 2020-11-10, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-07-21, 19:49   

Przy okazji podpięcia przyczepy do Dustera, zaobserwowałem dziwną rzecz.
Rzecz dla mnie ważną. Zależy mi na działaniu lodówki zasilanej w czasie jazdy na 12V. A tu zonk. Napięcie ładowania w samochodzie wskazuje 12.4 a zabezpieczenie rozładowania aku włącza się po 13.5V. Podsumowując lodówka nie działa. Ale wpadłem na pomysł, przecież z przyczepą powinno jeździć się na światłach i oczywiście po włączeniu oświetlenia lodówka też ożyła, a ładowanie wróciło do normy 14.5V. Morał taki nie wolno jeździć z przyczepą bez świateł nawet dziennych :mrgreen: :lol:
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-11-12, 18:53   

Pora na dodanie czegoś nowego.
Skończyłem na przyczepie, więc zacznę od tego.
Duster sprawdził się wyśmienicie z przyczepką, pokonaliśmy razem w sumie ok. 2 tys km. nie było się do czego doczepić, w pełni spełnił moje oczekiwania, nawet z nawiązką.
:lol: foto 1

Była tylko jedna sprawa a raczej mały problem, gdzie przy początkowej fazie przyspieszania tracił moc, ale jak się okazało nie z jego winy.
Winny okazał się futrzak kempingowy, któremu posmakował króciec dolotowy.
Objawiało się to przy mniejszych obrotach silnika lekkim zadławieniem, głównie przy obciążeniu jazdy z przyczepą. Ścianka rury okazała się być uszkodzona na przestrzał :oops: foto 2

W międzyczasie Dardus doczekał się stopni bocznych. Jak dla mnie nabrał charakteru, prezentuje się trochę inaczej :mrgreen: foto 3

Ostatnio chyba dołączy do grupy ofroadowców, jak go oczywiście przyjmą :roll: foto 4

I teraz wygląda jeszcze inaczej :?: foto 5,6

20200927.jpg
DMC 1200 kg
Tylko taki tam ogonek Dusterek sobie ciąga
Plik ściągnięto 93 raz(y) 73,72 KB

2.jpg
znać ślady konsumowania, a raczej jej próby
Plik ściągnięto 114 raz(y) 137,8 KB

3.jpg
Podziękowanie koledze toka93 z forum.
Plik ściągnięto 105 raz(y) 75,56 KB

4.jpg
mam i ja
Yokohama Geolandar A/T 215/65/16
homologacja zimowa
Plik ściągnięto 80 raz(y) 119,41 KB

5.jpg
małe czerwone dodatki w postaci emblematów i odblasków
Plik ściągnięto 110 raz(y) 115,12 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 101 raz(y) 110,59 KB

 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-11-13, 23:05   

Widzę, że i u Ciebie Duster był gwiazdą urlopu... choć ze zdjęć wynika, że ciężko musiał pracować. Ufam, że po odpięciu przyczepy pozwoliłeś mu trochę swobodnie pohasać.

Ps.
Czy od czasu zamontowania stopni bocznych nie masz problemu z pobrudzonymi nogawkami?
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-11-15, 14:24   

klazow napisał/a:
choć ze zdjęć wynika, że ciężko musiał pracować.

Duster już przy kupnie był przewidziany z myślą do ciągnięcia przyczepy, więc wypadło na takiego co się już wcześniej sprawdziło, tutaj wątpliwości nie miałem.
Zaręczam, z tą przyczepą jeszcze ciężko nie ma i spokojnie daje radę. Ma to swoje plusy, ponieważ jazda przez dłuższy czas, pozytywnie wpływa na przepalenie całego układu wydechowego (w poprzedniku świetnie to się sprawdzało). W sytuacji kiedy większość eksploatacji odbywa się przeważnie w koło komina, taka jazda jest wskazana dla dobrej kondycji silnika.
Po odpięciu przyczepy to się robi dopiero wariat, trzeba delikatnie z gazem bo od razu są piski. :mrgreen:

W kwestii progów, jeszcze porządnie ich nie upaprałem, żeby nogawki pobrudzić.
Ale gdyby coś takiego było, to już bym dawno wiedział. Małżonka jest na tym tle uczulona, jak do tej chwili nic mi nie meldowała :lol:
W mojej opinii w tym temacie, więcej jest pozytywów niż negatywów. :-D
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-11-19, 18:54   

Dardus ostatnio doczekał się takiego czegoś, dla wtajemniczonych - bułka z masłem. :mrgreen:
Dla ułatwienia dodam podpowiedź, przymocowane jest po samochodem :roll:
Nie przejmować się wykonaniem, (robota majstra) ważne że spełnia swoją funkcję. :-P

2.jpg
Plik ściągnięto 117 raz(y) 27,87 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 20,51 KB

 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-11-29, 18:58   

Odpowiedź z tematu ,, wymiana opon..
Fajny podnośnik, jak oryginał.
Mój jest potrójny, dlatego musiałem dać wzmocnienie.
Początkowo zamysł był do podśnika kanałowego, głównie zależało mi na wysokości dźwigania, ale jak tył cały ładnie dziwigał, to przód nie bardzo chciał. Mimo że udźwig ma do 2tony. Chodziło o uniesienie Dustera. Lżejsze auta bez problemu dawał radę. Został więc przkwalifikowany do szybkiego podnoszenia za progi. :-D
Kanałowy jest teraz hydrauliczny. Żeby ktoś nie myślał, że na samym podnośniku dźwigam pół auta, otóż Nie. Do kanałowego potrzebny jest trawers. Częściwo jest pokazany na fotce powyżej.
Mój po złożeniu ma 14cm a po rozł. może uzyskać nawet 46cm. Duster przez wysoki skok zawieszenia wystarcza przy podnoszeniu, ale i tak stosuję drewniany klocek, przez co nie muszę pompować go na maxa i jest ok.

CAM00031_copy_486x648.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 107,08 KB

CAM00033(1)_copy_486x648.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 120,26 KB

CAM00034(1)_copy_486x648.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 117,62 KB

 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-01-08, 14:59   

Zapytam kolegę.... przy jakiej temperaturze płynu gaśnie niebieski wskaźnik niskiej temperatury? Możesz zrobić rozpiskę, która obrazowałaby zależność: ilość zapalonych segmentów na komputerze / realna temperatura?
Używasz w mieście trybu eco? Ja zauważyłem, że na eco samochód się nagrzewa, ale rzadziej też dopala DPFa. Twoja apka jest w stanie wyciągnąć jakieś info na temat tego co się aktywuje a co dezaktywuje po włączeniu eco?

ps: widzę, że zapodałeś osłonę tego ustrojstwa na wydechu? (klapy gaszącej jak dobrze pamiętam? ...nie ogarniam tego, co dostał silnik w pakiecie z AdBlue)
_________________
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2021-01-09, 11:09   

Bardziej zobrazować ok.
Temperatura zewnętrzna - 1°, odpalam silnik po załadowaniu aplikacji w telefonie czas ok. 30 sek. wskazanie temperatury silnika mam już 6°C. Po minucie jazdy temp. silnika dochodzi do 40°C a wskazanie temperatury na kompie 1 segment.
Przy temp. silnika 52 °C gaśnie niebieska kontrolka, podświetla się 2 segment. Przy temp. na aplikacji ok. 75° komputer dochodzi do połowy swojej skali i na tym kończą się jego wskazania. Szkopuł polega na tym, że przy dużym obciążeniu silnika temperatura jego spokojnie osiąga 100°C, a komp nadal wskazuje połowę skali.
Co jeszcze ważnego dotyczące temperatur to nagrzewanie oleju silnikowego. Stwierdziłem że nagrzewa się on praktycznie jednocześnie z silnikiem. różnica temperatur to zaledwie kilka stopni.

W trybie EKO nie stwierdzam większych oszczędności w spalaniu, przeważnie używam go poza miastem. Na pewno ogranicza obroty dmuchawy, co zatym idzie wydajność klimatyzacji i ogrzewania. Niema to wpływu na nagrzewanie silnika.

Do szczegółowej diagnostyki Dusrera używam Maxiecu, ostatnio dodali aplikacjię na Androida, jest tam dużo ciekawych informacji. Mjn. z tego dowiedziałem się o kilku czujnikach temperatur silnika, oleju, adblue nawet sprzęgła.

Jeśli chodzi o osłonę na fotce powyżej, to jest to osłona dyfra. Osłona klapy jest całkowicie odmienna.
Całkowicie się zgadzam silnik 1.5 blue dci i 1.5 dci mają wspólny tylko słupek, reszta to już jest inna bajka.

cytat: Ja zauważyłem, że na eco samochód się nagrzewa, ale rzadziej też dopala DPFa.
Na jakiej podstawie stwierdzasz. kiedy i jak wypala się DPF. Mnie jeszcze nie rzuciło się to w oczy.

Screenshot_20210103-125522_Maxi327.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 237,95 KB

20201119182432_copy_800x370.jpg
osłona klapy gaszącej Blue dci
Plik ściągnięto 78 raz(y) 54,31 KB

 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-01-09, 15:35   

Z tym dopalaniem to jest tak, że silnik podczas pracy jakby bardziej dudni (bardzo subiektywne odczucie). Jak wyjdziesz na zewnątrz nie gasząc silnika, to z wydechu będzie dużo bardziej dmuchać. Poza tym spod maski czuć wydzielanie dużo większych ilości ciepła. Poza tym po zgaszeniu silnika w takiej sytuacji dłużej pracuje ta pompka chłodząca (słychać takie piszczenie chyba z okolic turbiny... nie udało mi się tego zlokalizować).

Co do trybu eco zauważyłem, że na biegu jałowym silnik pracuje wolniej niż normalnie (800 zamiast około 900 rpm). Nie słychać też praktycznie turbiny (to może być przyczyną tego pierwszego... otwarcie/zamknięcie jakiegoś zaworu?). Dodatkowo silnik jest bardziej zmulony od dołu (pewnie dlatego generuje mniej sadzy i rzadziej następuje dopalanie DPFa). Najbardziej mnie zastanawia, to czy eco wyłącza grzałki nurkowe w obiegu wodnym?
_________________
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2021-01-09, 19:59   

Szkoda że niema żadnej kontrolki sygnalizującej wypalanie DPF.
W poprzedniku wypalanie DPFa na postoju lub w czasie jazdy wymagało ~ 3000 rmp, dodatkowo musiały być spełnione jeszcze inne warunki. Tutaj tego nie zauważyłem.
Z obrotami to trochę dziwnie, ja mam cały czas ~850 rmp. jedynie co zauważyłem to wzrost obrotów do 900 rmp tylko wówczas kiedy temperatura zewnętrzna spada poniżej 4°C, nawet kiedy silnik osiągnął już optymalną temperaturę pracy.
Następny powód do zgłoszenia w ASO przy pierwszym przeglądzie.
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-01-10, 21:42   

Z tymi 3000 obrotów i wypalaniem, to może to jest wartość wymagana do aktywacji. Renault ma swój całkiem zmyślny system dopalania polegający na dodatkowym wtryskiwaczu. Jedyne czego potrzeba więc przy dopalaniu, to powietrze. Raz czekałem przed garażem z włączonym silnikiem aż skończy dopalać. Stałem wtedy na zewnątrz pojazdu i słychać było coś jakby stuknięcie jakiegoś zaworu. Po tym silnik wrócił do normalnych odgłosów pracy. Z dopalaniem może wiązać się jeden problem. Z tego co wiem, to wymagana jest wysoka temperatura (600 stopni?). Podobno DPF razem z katalizatorem znajdują się obecnie tuż za silnikiem - czyli jak wnioskuję między blokiem silnika a grodzią. Zastanawia mnie, jak długofalowo będzie to wpływać na żywotność osprzętu. Poza tym z tego co zauważyłem, to dopalanie nie wpływa na pokazywaną wartość chwilowego spalania, a tylko na spalanie średnie pokazywane przez komputer. Co do samego trybu eco, spróbuj go włączyć jak będziesz stał na światłach i obserwuj obrotomierz. Jeżeli wyłączysz też radio, to na ucho wyłapiesz też inny odgłos pracy silnika. Jeżeli chodzi o sterowanie dmuchawami, to u mnie chyba to nie działa, bo mam manualną klimę.
_________________
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2021-03-25, 22:38   

Pierwszy przegląd Dustera to już historia.
Pacjent okazał się zdrowy, o czym informują poniższe fotki.

Diagnostyka komputerowa
Aktualizacja oprogramowania sterownika AdBlue
Wymiana oleju i filtrów, oleju i kabinowego.
Sprawdzenie testerem akumulatora.
Gratisowo uzupełnienie płynu AdBlue i chłodniczego.
Plus oczywiście standardowy przegląd według specyfikacji technicznej producenta.
Całość trwała ok. 3 godz.
Po cięzkich negocjacjach dzięki stronie Dacia Shop, całkowity koszt wyniósł 254 zł. w tym podkładka 9 zł.
Dla wyjaśnienia wszystkie materiały miałem własne, poza podkładką korka oleju, (która została się w domu) i płynem do chłodnicy.

Trzeba przyznać obsługa ASO Częstochowa się wykazała. Wysłuchali, spisali wszystkie moje uwagi wynikłe z eksploatacji, nawet na moją prośbę dali mi wymieniony filtr oleju, potrzebowałem go do ekspertyzy.
Proponowali jeszcze mycie, ale nie chciało mi się dłużej czekać.

Reasumując, takie przegłądy nie muszą drenować kieszeni jak to zwykle wszędzie się mówi i czyta.
Zwykly przegląd, już po okresie gwarancyjnym też kosztuje, tylko trzeba czasami dodatkowo wydać na uszkodzone lub zużyte części. Nie wspominając o diagnostyce wszystkich podzespołów samochodu, co generuje dodatkowe koszty.

Screenshot_20210325-220857_Gallery.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 499,99 KB

Screenshot_20210325-210511_Video Player.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 309,92 KB

Screenshot_20210325-210845_Gallery.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 450 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13