Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłączenie strat&stop (S&S) DDT4ALL
Autor Wiadomość
Logier

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Kwi 2019
Posty: 6
Wysłany: 2020-01-19, 16:13   Wyłączenie strat&stop (S&S) DDT4ALL

Dezaktywacja Start & Stop

Ścieżka w DDT4ALL:

BCM / UCH -> T4 VS BCM DDT v29 -> GEE -> GEE - Konfiguracja -> E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF -> „true”.

Koniec kłopotu z S&S :)
 
     
Cytrynola


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 135
Wysłany: 2021-05-11, 00:41   

Czy po deaktywacji Start Stop istnieje możliwość jego ręcznego włączania przyciskiem na konsoli?
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2021-05-11, 03:30   

Nie.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-05-11, 15:27   

Cytrynola napisał/a:
Czy po deaktywacji Start Stop istnieje możliwość jego ręcznego włączania przyciskiem na konsoli?

Tylko po co ? SS to najbardziej beznadziejny system niby coś oszczędzający .
 
     
Cytrynola


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 135
Wysłany: 2021-05-12, 10:49   

Ekologia, po to to w końcu zrobiono. Skoro jest możliwość deaktywacji przyciskiem, to naturalne jest, że powinno się przestawiać tylko stan początkowy.
Jeżeli masz automatyczną wycieraczkę, czy światła mijania, to po deaktywacji nadal możesz to włączać.
W każdym razie dzięki za info.
_________________
Witam wszystkich, muszę się przyznać, że DD jest żony, a ja tylko czasem z niej korzystam ;)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-05-12, 14:55   

Cytrynola napisał/a:
Ekologia, po to to w końcu zrobiono..

Pseudoekologia , auto spala tylko ciut mniej mniej paliwa a tylko system wykańcza rozrusznik , silnik i akumulator . Ekologia to spalanie LPG 8-) :mrgreen: .
Polecam zasadzić kilka drzew a nie powtarzać dyrdymały producenta kitu .
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-05-13, 19:37   

My to się nasadziliśmy Leśniczy co? Masz rację z tym start stopem. Odruch sobie wyrobiłem i wyłączam tuż po ruszeniu. Odruchowo. ot co
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-05-13, 21:08   

U mnie bez zmian.
Do zauroczenia z pierwszych dni posiadania nie powróciłem.
Też wyłączam.
Zwykle zaraz na początku... niekiedy zaraz po pierwszym zadziałaniu. :oops:
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-05-14, 09:59   

Gdy ktoś nie chce grzebać w konfiguracji S&S można wyłączyć mechanicznie poprzez stałe zadziałanie krańcówki w zamku maski.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 270
Wysłany: 2021-05-14, 11:53   

Cytrynola,
S&S wydłuża czas nagrzewania silnika, czyli skraca żywotność wszystkich elementów potrzebujących temparatury do poprawnej pracy.

S&S odcina olej dostarczany do turbo sprężarki. Lecisz autostradą, a na bramkach "pyk" i nie ma smarowania i chłodzenia.

Może dzięki S&S spalisz mniej w mieście, stojąc na światłach. Ale na usuwanie awarii pójdzie tyle chemii, że to już nie będzie ekologiczne.

Ja wyłączyłem S&S poprzez krańcówkę w zamku maski.
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-05-14, 18:10   

Turbina ma wymuszone chłodzenie przez elektryczną pompkę płynu.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-05-14, 20:58   

mikeleft napisał/a:
Cytrynola,
(...) Lecisz autostradą, a na bramkach "pyk" i nie ma smarowania i chłodzenia.(...)


Z czasów gdy z S&S korzystałem pamiętam, że takich numerów nie robił. Gdy "pocisnąłem" autostradą to sam się wyłączał. Pojawiał się komunikat i tyle. Pewnie jakieś zabezpieczenie mu zaprogramowali.

Jak pisałem przestałem tego używać. Zachęcony wcześniejszą rozmową na forum policzyłem ile dodatkowych "odpaleń" silnika zafunduję dzięki S&S autu przez 10 lat... i wyszło mi, że to okrucieństwo wobec niego będzie.
Zabójstwo... raczej też.

Przebieg przebiegiem ale jakieś dodatkowe 50 tysięcy rozruchów zwyczajnie musi zrobić swoje.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 270
Wysłany: 2021-05-16, 22:31   

arnold napisał/a:
Turbina ma wymuszone chłodzenie przez elektryczną pompkę płynu.


Ciekawe rozwiązanie w silnikach Tce.

Dopytam na kolejnym przeglądzie serwisowym, czy 1.5dci też mają turbo chłodzone płynem.
 
     
Cytrynola


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 135
Wysłany: 2021-05-18, 20:50   

Tak dla wyjaśnienia dodam, że ja też to wyłączam standardowo, bo auto prywatne. Jak miałem służbowego Focusa to mi ta opcja nie przeszkadzała, bo i tak auto trzeba było po jakimś czasie oddać ;)
Idea, o którą pytałem jest taka, że w końcu jest to standardowe wyposażenia auta, więc diagnosta powinien sprawdzić, czy to działa. Czy to zrobi, to inna rzecz, ale wydaje się, że gdyby dawało się ustawić tę funkcjonalność na OFF z opcją włączenia guzikiem, to byłoby to najlepsze dla wszystkich. Ewentualnie pamięć ostatniego stanu, ale pamiętam, że mamy Dacie :)

A wspomnieliście coś o turbinie. Pamiętam z poprzednich samochodów, że po forsownej jeździe zalecane było przechłodzenie turbiny przez pozostawienie samochodu na biegu jałowym przez około 3 minuty. Dotyczyło to wprawdzie silników diesla, ale czy takie zwyczaje mają jakieś zalety również w przypadku takich doładowanych silników benzynowych?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 270
Wysłany: 2021-05-19, 13:50   

W naszych firmowych Fordach Mondeo S&S działał na początku jak w Dacii. Wyłączał silnik natychmiast, bez względu na styl jazdy. Po interwencji w serwisie, zmienili oprogramowanie ECU i S&S obecnie opóźnia wyłączenie silnika. W Dacii nie ma takiej możliwości.

S&S ma służyć tylko do spełnienia wymogów norm Euro. Silnik chodzi mniej, więc auto pali mniej, więc produkuje mniej CO2 i NOx. Inne czynniki nie są istotne z punktu widzenia koncernów. ASO nie może wyłączyć S&S na stałe lub ustawić go na OFF z możliwością włączenia guzikiem, ponieważ byłoby to działanie omijające założenia norm Euro. Tak, jak średnie spalanie dwulitrowego silnika w MB GLE350de o mocy 320 KM i 700 Nm na poziomie 1,1L/100 km jest omijaniem norm Euro. Było o tym niedawno głośno w mediach.

Po wpisie @klazow, na jednej trasie w korku, policzyłem sobie ile razy S&S chciałby wyłączyć mój silnik (ikonka przekreślonego "A" w kółeczku). Na odcinku niecałego kilometra było to 6 razy. Każde z wyłączeń trwałoby 10-30 sekund. Bezsens. Dlatego mam zablokowany S&S mechanicznie.

Kiedyś zamiast S&S używało się logiki. Wiesz, że będziesz stał ponad 60sek - wyłącz silnik. Teraz mamy dobrobyt, małopalące służbowe "darmowozy" i część myślenia starają się przejąć automaty S&S.

Odnośnie turbiny. Według mnie turbina to turbina. Benzynowa czy dieslowska, zasada działania podobna. Po forsownej jeździe warto nie wyłączać silnika nie tylko z powodu turbiny, ale i innych chłodzonych elementów silnika, które zmieniają swój rozmiar pod wpływem temperatury.
Ostatnio zmieniony przez mikeleft 2021-05-30, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11