Wyłączenie strat&stop (S&S) DDT4ALL |
Autor |
Wiadomość |
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-05-19, 16:37
|
|
|
mikeleft napisał/a: |
Kiedyś zamiast S&S używało się logiki. Wiesz, że będziesz stał ponad 60sek - wyłącz silnik.
|
Gdzieś kiedyś czytałem ,że opłaca się wyłączać conajmniej na 2 minuty .
Osobiście stosuje może od 3 minut . Kilka minut pracy silnika na wolnych to jakieś grosze za paliwo .
Służbowe , taaaaaaaaa . U przedstawicieli to tak , mi nikt nie da |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-05-19, 19:22
|
|
|
mikeleft napisał/a: |
S&S ma służyć tylko do spełnienia wymogów norm Euro. Silnik chodzi mniej, więc auto pali mniej, więc produkuje mniej CO2 i NOx. Inne czynniki nie są istotne z punktu widzenia koncernów. ASO nie może wyłączyć S&S na stałe lub ustawić go na OFF z możliwością włączenia guzikiem, ponieważ byłoby to działanie omijające założenia norm Euro. |
Dokładnie.
System jest sposobem na wypełnienie wymogów emisji spalin. To albo kolejne zmniejszenie pojemności/mocy było do wyboru.
Teoretycznie cały czas z S&S jeździmy. Tylko tak deklarowaną emisję osiągnąć można.
Pozostaje się nam cieszyć, że względy bezpieczeństwa uzasadniają istnienie możliwości wyłączania tego ustrojstwa.
Trzeba też podziękować projektantom naszych Dusterków, że w bardzo poręcznym miejscu przycisk do wyłączania przedmiotowego wynalazku umieścili. |
|
|
|
accu
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 29
|
Wysłany: 2021-06-22, 13:41
|
|
|
Witam ja w kwestii wyłączenia S&S przy masce chodzi chyba o tą wtyczkę przy zamku?
Wystarczy ją tylko odpiąć czy jeszcze dodatkowo zewrzeć? |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-06-23, 10:09
|
|
|
Tak, to ta wtyczka przy zamku maski. Wystarczy ją wysunąć. |
|
|
|
Piitubski
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-23, 10:23
|
|
|
Czy wypięcie tej wtyczki nie pływa na działanie innych elementów samochodu? |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-06-23, 10:42
|
|
|
U mnie nic się nie zmieniło. Nie mam alarmu, więc nie wiem, czy ten zamek jest kontrolowany przez alarm. |
|
|
|
kajak111
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 02 Kwi 2021 Posty: 2
|
Wysłany: 2021-06-23, 19:37
|
|
|
Wszystko się da wyłączyć. Ja u siebie wyłączyłem bez problemu w ddt4all. I już nie ma s&s
Jak znajdę zdjęcie to dodam.
Na forum dacia polska jest instrukcja jak to zrobić.
Pozdrawiam |
|
|
|
Cytrynola
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Kwi 2021 Posty: 135
|
Wysłany: 2021-06-24, 14:06
|
|
|
Jak każdą inną rzecz da się włączyć, natomiast powstaje pytanie, czy nie jest to zmiana zmieniająca funkcjonalność samochodu na tyle, że diagnosta powie, że nie podbije.
Komenda dla tych, co uważają, że nie ma problemu, którą znalazłem dla MY2018
BCM/UCH -> T4 VS BCM DDT v29 -> [BCM/UCH] T4 VS BCM DDT v29 -> GEE -> GEE – Configuration -> E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF -> “true”. |
|
|
|
|