1.0 tce szarpie gaśnic na zimnym |
Autor |
Wiadomość |
Gliwicki
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021 Posty: 7
|
Wysłany: 2022-01-12, 12:36 1.0 tce szarpie gaśnic na zimnym
|
|
|
Może ktoś z Was miał też taki problem . Duster przy mrozach po odpaleniu za zimnym silniki gaśnie przy ruszaniu szarpie dusi sie ale dosłownie 300m później wraca do normy. Serwis nic nie stwierdził macie może jakieś pomysły? |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2022-01-12, 15:43
|
|
|
Witej . W moim może coś takiego wystąpić jak cewki dostają wilgoci , więc nie teraz . |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 417 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-01-12, 23:42 Re: 1.0 tce szarpie gaśnic na zimnym
|
|
|
Gliwicki napisał/a: | Może ktoś z Was miał też taki problem . Duster przy mrozach po odpaleniu za zimnym silniki gaśnie przy ruszaniu szarpie dusi sie ale dosłownie 300m później wraca do normy. Serwis nic nie stwierdził macie może jakieś pomysły? |
Mam to samo
Stoi na serwisie z zamarzającym reduktorem i gaśnięciem |
|
|
|
Gliwicki
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021 Posty: 7
|
Wysłany: 2022-01-13, 20:39
|
|
|
Daj znać proszę czy coś pomogli na serwisie jak odbierzesz |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 417 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-01-15, 00:46
|
|
|
Gliwicki napisał/a: | Daj znać proszę czy coś pomogli na serwisie jak odbierzesz |
Na razie robią |
|
|
|
Arczi1976
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Lut 2022 Posty: 2
|
Wysłany: 2022-03-12, 06:30
|
|
|
Mam to samo, w poniedziałek oddaje auto do serwisu, zobaczymy czy cis zdiagnozują, bo ms być ciepłej i obawiam się, że przy wyższej temperaturze powietrza mogą nic nie zdiagnozować. |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2022-03-12, 11:28
|
|
|
Te 3 cylindry rzeczywiście tak u mnie mają, jak jest zimno. Wg mnie to jest "ficzer" a nie "bug" jak mawiają programiści. Tzn. że taki jest "urok" tej konstrukcji. Bez podniesienia obrotów czasem gaśnie przy ruszaniu, ale to jest tak przez kilka-kilkanaście sekund od rozpoczęcia jazdy "na zimnym". Poza tym to jest cały czas na benzynie - jeszcze ma za niską temp. do przełączenia. Nie wiem czy parownik może mieć coś z tym wspólnego. Na pewno te 3 cylindry bardzo szybko schodzą z obrotów i bogatej mieszanki - wyjeżdżam z garażu, zamykam bramę i już schodzi do normalnych wolnych obrotów. I wtedy przy ruszaniu naprawdę trzeba podnieść obroty i mieć wyczucie żeby nie zgasł. Ale jak się tylko trochę podgrzeje to chodzi "jak złoto". Gdzieś tu na forum lub daciaklub było, że ktoś na to dostał nowe oprogramowanie do ECU, ale nie widziałem skonkretyzowanej odp. co to za soft i czy inne osoby coś takiego potwierdziły. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 417 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-03-13, 10:26
|
|
|
Tak jak piszesz
Jak odpalę i od razu jadę i ma jeszcze wysokie obroty [a mam lekko pod górkę] to idzie ostro
A wiadomo-- pasy, radio ,z obrotów zejdzie na normalne wolne to pod górkę gaz do dechy atu jak by przyczepa z gnojem z tyłu zaczepiona
(Co do gnoju akurat jest obok mnie pole i sąsiad akurat wozi i rozrzuca )Tak mnie jakoś się z kojarzyło |
|
|
|
kontraktor
Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 09 Mar 2019 Posty: 1
|
Wysłany: 2022-11-13, 22:48
|
|
|
Odgrzewam tamat bo mam tą samą przypadłość w swoim Jogger (po zapaleniu żeby ruszyć trzeba trzymać go na bardzo wysokich obrotach przy niższych temperaturach - po przejechaniu 500m problem ustępuje) - czy jest na to rozwiązanie? |
|
|
|
Hezar
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Lis 2022 Posty: 1 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2022-11-14, 09:48
|
|
|
Również podłączam się pod temat - temperatury na zewnątrz coraz niższe, więc problem szarpania to teraz norma.
W tym tygodniu oddaję auto do serwisu - czy ktoś może potwierdzić, że wgranie nowego oprogramowania cokolwiek poprawiło?
Może ktoś przerobił już temat i problem leży gdzie indziej?
Dodam, że oczywiście przy poprzedniej wizycie i podpięciu pod komputer niczego nie stwierdzono, ASO rozłożyło ręce twierdząc, że takiej usterki jak dotąd nie stwierdzili. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 417 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-11-16, 18:48
|
|
|
Tak już jest |
|
|
|
Lelupi
Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021 Posty: 32
|
Wysłany: 2022-11-16, 20:58
|
|
|
Może producent wybrał mniejsze zło, tym sposobem zminimalizował rozcieńczanie oleju paliwem, co częste w obecnych małych uturbionych silnikach? |
|
|
|
Gliwicki
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021 Posty: 7
|
Wysłany: 2022-11-19, 23:59
|
|
|
Ja borykam się z tematem od tamtego roku w Aso ostatnio wymienili oprogramowanie wtryskiwaczy niestety nie pomogło w pon znowu wraca na serwis |
|
|
|
Gliwicki
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021 Posty: 7
|
Wysłany: 2022-12-13, 11:05
|
|
|
Stwierdzono nieszczelny reduktor lpg czekam na wymianę bo oczywiście część niedostępna |
|
|
|
jankowski2
jankowski2
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Gru 2022 Posty: 1 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2022-12-14, 14:42
|
|
|
Witam,
Jestem tu nowy, ale zaglądałem do tego wątku już kilka razy.
Posiadam Dustera 1.0 TCe LPG od stycznia 2022 i do listopada było wszyatko OK, ale przyszły mrozy i zaczęło się to co u Was, czyli po odpaleniu rano na zimnym, bądź popołudniu gdy stał cały dzień pod pracą przez dosłownie kilkaset metrów (100-300m) szarpanie, dławienie, nawet potrafił zgasnąć gdy było lekko pod górkę i nie utrzymałem pedałem gazu większych obrotów.
I teraz tak: gdy w okolicach marca/kwietnia tego roku zatankowałem benzynę do pełna tak do tej pory mi wystarczyła na odpalanie i wiadomo później na gaz się przełączał, więc wpadłem na pomysł że przejadę się troszeczkę ostrzej tylko na benzynie (jakieś 30 minut jazdy) i co? I pomogło od tego czasu nie szarpie i nie dławi się na zimnym. Dolałem jeszcze świeżego paliwa i od tygodnia wszystko jest OK.
Pozdro |
|
|
|
|