Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomrańczowa Dacia Duster 1.0 LPG by tomkasz
Autor Wiadomość
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-19, 23:11   Pomrańczowa Dacia Duster 1.0 LPG by tomkasz

Pół v6 na podtlenku LPG ;) w najładniejszym, pomarańczowym kolorze. Najlepiej wykonana Dacia (jako model), z naprawdę świetnym zawieszeniem i zadziwiająco sprawnym silnikiem.

Opis:

Marka: Dacia
Model: Duster 2 ph.1
Silnik: 1.0 TCe LPG
Pojemność: 999 cm3
Typ silnika: 3 cylindrowy, turbo, wtrysk wielopunktowy (pośredni) + wtrysk LPG, GPF, Euro6 AP
Moc seryjna: 100 KM / 170 Nm (LPG) | 90 KM / 160 Nm (Pb)
Instalacja LPG: Landi Renzo LC03/ECO EVO (fabryczna) + zbiornik Stako (fabryczny)
Pojemność zbiorników paliw: 32 LPG + 50 Pb
Wersja: Prestige + wszystkie dodatki
Kolor: Orange Atacama
Rok produkcji: 2021
Skrzynia biegów: manualna 6 biegowa
Układ napędowy: FWD
Układ wydechowy: standard
Zawieszenie: standard
Koła letnie: opony Bridgestone Touranza T005 215/60 R17 + alufelgi Maldives 17" (fabryczne)
Koła zimowe: opony Kleber Krisalp HP3 SUV 215/60 R17 + alufelgi Maldives 17" (drugi komplet)
Masa własna: 1311 kg
Pojemność bagażnika: standardowo 445 l, po złożeniu siedzeń 1478 l
Prześwit - 210 mm
Długość - 4341 mm
Szerokość - 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi - 2052 mm
Wysokość całkowita - 1693 mm
Rozstaw osi - 2674 mm

Wyposażenie:

Wersja wyposażenia Prestige zawierająca:
relingi w kolorze ciemnego metalu
osłony podwozia przód i tył w kolorze chrom satynowy
lusterka w kolorze srebrnym
obręcze kół aluminiowe Maldive 17"
szyby tylne przyciemniane
Media Nav Evolution 3 (DAB, Nawigacja, Android Auto, Apple Car Play, USB)
komputer pokładowy
czujniki parkowania tył
tapicerka materiałowa czarna z białymi przeszyciami i logiem Duster
centralny zamek
szyby przednie i tylne elektryczne
boczki przednich drzwi ze skóry eko
kierownica i gałka biegów pokryte skórą eko
kanapa tylna składana 1/3 2/3
fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego oraz podłokietnikiem
kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
nawiewy na tylną kanapę
automatyczne światła mijania
lusterka zewn. podgrzewane i regulowane elektrycznie
światła przeciwmgłowe
światła do jazdy dziennej led
klimatyzacja automatyczna
poduszki: czołowe, boczne i kurtynowe przednie
ABS/ESP/HSA/AFU
system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni z ABS)
system monitorowania martwego pola
tempomat / ogranicznik prędkości

Dodatkowe wyposażenie:
fotele przednie podgrzewane
Multiview camera (4 kamery: przód, tył, boki)
dostęp bezkluczykowy
gumowe dywaniki wnętrza Dacia
gumowa mata bagażnika Dacia

Dodatki tradycyjne:
zakupiona czapka zimowa Renault (Dacia nie oferuje) - to już taka mała tradycja
skompletowanie wszystkich żarówek które mogą się spalić
pokrowiec na koło zapasowe (uszyty przez siostrę) -> wożę jedno z kompletu zima/lato
znalezienie wszystkich zamienników filtrów

Poprawione/zrobione:
poprawki w ramach gwarancji: poprawki lakiernicze (pękająca mastyka - tylna rynienka dachu, utleniony lakier na rantach - drzwi+maska, wytarty lakier wnęk tylnych drzwi + zabezpieczenie)
dorobiony (podtoczony) korek do tankowania LPG (oryginał jest nieszczelny - zamarzanie w zimie)
włączone opcje: zegarek i temp. zewn. na komputerze pokładowym (OBD ELM327 + ddt4all)
wyciszenie stukającego airbaga pasażera (źle zaprojektowane mocowanie - na grubszą ściankę)
wyciszenie: osłon głośników wysokotonowych, czujnika światła i wyłącznika airbagu
wyciszenie brzęczących mocowań dolnych pasów przód (gumowe podkładki, + uzupełnienie wkręta tapicerki - nie dali w fabryce ;-) )
malowanie bębnów (tył) i czyszczenie zacisków (przód) przy wymianie kół na letnie

W planach:
póki co brak, wszystko co miało być zrobione to jest zrobione ;-)

Eksploatacja:
08.2021 / 3102 km -> wymiana oleju (+filtr) po dotarciu; dodatkowo wymieniony filtr kabinowy
11.2021 / 13294 km -> wymiana: olej+filtr, filtr powietrza, filtry gazu (f. ciekła i lotna), filtr kabinowy + czyszczenie wymiennika klimatyzacji
03.2022 / 23441 km -> wymiana: olej+filtr, filtr powietrza, filtry gazu (f. ciekła i lotna), filtr kabinowy

Galeria:
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-04-21, 21:25, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
dovectra
dovectra

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 99
Wysłany: 2022-04-20, 12:44   

Gratuluję, nie katuj tylko tego silniczka na niskich obrotach min 2000,
Jak czytam kolegów którzy jeżdzą bęnzyną z turbo i się zastanawiają co tak buczy przy 1000 obrotów....
To silnik płacze, że go zarzynają....
Ciekawy jestem ile ten motor wytrzyma.'
Ładny kolorek daje takiego radosnego blasku, szkoda że mój jest szary(srebrny) taki ponury
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-20, 13:34   

dovectra napisał/a:
Gratuluję, nie katuj tylko tego silniczka na niskich obrotach min 2000

Dziękuję. Zgadzam się całkowicie - 2000 obr to minimum i dla tych 3 cylindrów i dla dumasy ... . Ogólnie ten pół V6 czuje się dobrze w zakresie 2000-3500 obr, w zasadzie zachowuje się jak diesel (po dodaniu stukania wtrysków LPG na wolnych obrotach, to już prawie rasowy wysokoprężny ;-) ). Wcześniej miałem 2.0 TDI i bardzo dobrze mi się jeździ tym 1.0 TCe!
dovectra napisał/a:
Ciekawy jestem ile ten motor wytrzyma.

Poczekamy - zobaczymy. W każdym razie na razie nie było żadnej zgłoszonej, poważnej awarii w tych silnikach, a trochę już są na rynku.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-04-20, 19:32   

tomkasz napisał/a:
3 cylindrów i dla dumasy ...


Chyba niema
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-20, 20:23   

Sajmon117 napisał/a:
Chyba niema

Oj ma :-D . Wystarczy tylko zmienić nagle przyspieszanie na hamowanie silnikiem, czyli gwałtowanie puścić gaz na 4, 3 biegu. Od razu "czuć" przesuwanie się dwumasy ze skrajnego do skrajnego położenia.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-21, 21:27   

Dziś przy okazji zmiany kół na letnie, bębny zostały potraktowane czarnym, błyszczącym Hammerite.

_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
dovectra
dovectra

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 99
Wysłany: 2022-04-22, 08:07   

Czasem warto zdjąć bębny i wyczyścić z pyłu.
Mechanizmy mogą się zacinać.
Ja potraktowałem epoxydem bębny.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-04-23, 00:28   

Sinik
skrzynia
podzespoły
W chromie na wysoki połysk
warto
brud tak nie osiada
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-23, 16:05   

dovectra napisał/a:
Czasem warto zdjąć bębny i wyczyścić z pyłu.
Mechanizmy mogą się zacinać.
Ja potraktowałem epoxydem bębny.

Jasne, że warto ale jeszcze nie przekroczyłem 30 tyś.km. - to jeszcze za wcześniej. Ale na tyle ile mogłem wydmuchałem przez otwory na śruby i szczelinę między bębnem i osłoną. Swoją drogą ciekawe ile wytrzyma ta powłoka z Hammerite. Epoxyd też dobry i sprawdzony - a ile wytrzymał u Ciebie, dovectra?

Sajmon117 napisał/a:
Sinik
skrzynia
podzespoły
W chromie na wysoki połysk

To taki rodzaj żartu, Sajmon117, czy tak masz zrobione u siebie? :-> Jeżeli żart to :mrgreen: , kumam odniesienie, ale jednak pół godziny na przeczyszczenie i położenie pędzelkiem farby na dwa bębny to jest takie prawie nic, a trochę oko nacieszy ;-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-04-23, 21:43   

Jak się wycisza airbag pasażera?
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-23, 21:46   

Tutaj popełniłem byłem opis: http://www.daciaklub.pl/f...1832316#1832316 . Smacznego :!: I powodzenia :!:
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-04-26, 20:07   

Dziękuje za informację i o ruchomej blaszce airbaga. Zrobiłem, to przy użyciu gumowych uszczelek ze skutkiem. (Przydałby się klucz "płasko-grzechotkowy").
- I o zgrozo, w czasie jazdy próbnej hałas się nasilił mimo, że miałem lampkę i drzwi schowka na uszczelkach. Okazało się, że twardy futerał z okularami w schowku hałasuje. :lol:
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-26, 20:14   

Bogdan Misiek napisał/a:
- I o zgrozo, w czasie jazdy próbnej hałas się nasilił mimo, że miałem lampkę i drzwi schowka na uszczelkach. Okazało się, że twardy futerał z okularami w schowku hałasuje.

Im bardziej się jedno usztywni tym więcej czasem hałasuje reszta :). Może daleki przykład, ale jak w starym już Punto zrobiłem zawieszenie z wybitego na sztywne (nowe elementy gumowe), to nagle wszystko w środku zaczęło hałasować ;-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
dovectra
dovectra

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 99
Wysłany: 2022-04-27, 08:48   

tomkasz napisał/a:
Epoxyd też dobry i sprawdzony - a ile wytrzymał u Ciebie,

epoxyd dopiero położony,- miesiąc temu , auto jest nowe/stare.
Po prostu zajrzałem do bębnów bo mają 250 tyś km i nie były ruszane nigdy.
Miałem kupić nowe bębny i szczeki, ale okazało się że bębnów jeszcze trochę zostało i okładziny jeszcze na trochę wystarczą. Wyczyściłem bo pyłu było sporo, przemyłem mechanizmy, bębny mocno skorodowane (10 lat)przeszlifowałem i mam jak nowe.
tomkasz napisał/a:
Swoją drogą ciekawe ile wytrzyma ta powłoka z Hammerite.

W walce z rdzą na samochodzie Hammeraid u mni nie był za dobry, najlepsze efekty to R-stop, albo epoxyd - masterbond.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-04-27, 10:48   

dovectra napisał/a:
epoxyd dopiero położony,- miesiąc temu , auto jest nowe/stare.
Po prostu zajrzałem do bębnów bo mają 250 tyś km i nie były ruszane nigdy.
Miałem kupić nowe bębny i szczeki, ale okazało się że bębnów jeszcze trochę zostało i okładziny jeszcze na trochę wystarczą. Wyczyściłem bo pyłu było sporo, przemyłem mechanizmy, bębny mocno skorodowane (10 lat)przeszlifowałem i mam jak nowe.


Racja! Czytałem, bo przecież opisywałeś swój konkretny egzemplarz. No to zobaczymy jak długo moje i Twoje malowanie wytrzymają.

dovectra napisał/a:
W walce z rdzą na samochodzie Hammeraid u mni nie był za dobry, najlepsze efekty to R-stop, albo epoxyd - masterbond.


Najwyżej jak zejdzie Hamm... to zrobię jak Ty. Póki co wszystko poprawiłem w Dusterze to na razie ... nie mam co robić przy aucie ;-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11