Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1.3 tce szarpanie przy obrotach 1500-2000
Autor Wiadomość
Mr.Q

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2022
Dołączył: 14 Kwi 2022
Posty: 4
Wysłany: 2022-04-15, 20:36   1.3 tce szarpanie przy obrotach 1500-2000

Dzień dobry, mam takie pytanie, czy ktoś mia taką przypadłość jak szarpanie przy obrotach 1500 - 2000 obr.?
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-04-15, 22:50   

Turbina się włącza
 
     
Mr.Q

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2022
Dołączył: 14 Kwi 2022
Posty: 4
Wysłany: 2022-04-16, 12:59   

Tak, tylko chyba nie jest to normalne zeby przy np. stałych obr. 1800 szarpało , turbina ma liniowy przyrost cisnienia, nie wiemy czy to czasem nie roszczelnienie rury turbo-intercooler przy niskim cisnieniu, jak w ciskam pedał przyspieszenia to znika objaw, tak jakby rura sie uszczelniała na oringach, chyba że coś innego, w serwisie twierdza żeby jeździć dalej jak sie poglebi, przyjechać,tylko jest to irytujące.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-04-17, 20:58   

Tak będzie
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2022-04-18, 20:35   

A nie jest tak, że obroty są po prostu za niskie?
Wolnossący też będzie szarpał, dławił się przy za niskich obrotach.
Turbo turbem, ale praw fizyki się nie oszuka, silnik musi mieć moc żeby "udźwignąć" jazdę a DD nie jest taka znowu lekka.
Chyba że się mylę.
Ja raczej utrzymuję wyższe obroty, 2000+ (zmiana biegów zwykle w okolicy 2500, 3000). Raz, że silnik "nie ma czym jechać", dwa, że "biego-niańka" pokazująca wskaźnik zmiany biegu już nieco powyżej 1500 jest całkowicie oderwana od rzeczywistości. Jasne, że to nie jest japońska "szlifierka" typu Mazda Wankel, czy tam stary Type R, które "ciągną" do 7k czy iluś tam (Wankel to chyba nawet pod 9k podchodzi), ale nadal to spaliniak, bez obrotów nie pojedzie.
 
     
Mr.Q

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2022
Dołączył: 14 Kwi 2022
Posty: 4
Wysłany: 2022-04-19, 06:11   

Z tego co zauważyłem to przy nizszych obrotach i wyzszym biegu tak ok.1000obr na 4 biegu slychac taki podziwiek basowy przy probie przyspieszanai i jest to normalne(z braku momentu i mocy), ale szarpanie przy stalych obrotach to juz nie bardzo, wydaje mi sie ze moze to byc np. lewe powietrze, cos z wtryskami, zmienna faza rozrzadu lub w ogole problem z softem, jak sprawdzalem przez obd2, to przy tym poszarpywaniu skacza w pewnych granicach parametry podcisnienia powietrza zasysanego,najlepsze jest to ze obrotosciomierz w ogule nie reaguje na te poszarpywania , tak jakby byl specjalnie zaprogramowany na takie skoki.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-04-19, 21:49   

Mam to samo w kia RIO 1,4 crdi
Jak jadę tak normalnie pod górkę jak jest zimny na tej granicy zmienić bieg czy nie to tak podszarpuje mikro
Już 6 lat od nowości
Się nie przejmuj
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2022-04-20, 23:10   

Sprawdziłem dziś, kilka razy niejako specjalnie zaniżając obroty, brak oznak szarpania. Czyli nawet te 1500-1800 RPM-ów silnik dźwiga. Oczywiście na równym. Także myślę, że te szarpania nie powinny mieć miejsca w sprawnym samochodzie.
 
     
Mr.Q

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2022
Dołączył: 14 Kwi 2022
Posty: 4
Wysłany: 2022-04-21, 15:03   

Ok.Dzieki,bede musiał podjechać do aso, samochód jest na gwarancji,niech coś wymyślą na te poszarpywania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10