Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.0 Tce lpg ] odpalanie
Autor Wiadomość
rajtkezjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021
Posty: 21
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2022-05-04, 15:32   [1.0 Tce lpg ] odpalanie

Cześć.
Pojazd ma 26 tyś km i zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym ) ,czasem trzeba 2 razy odpalać. ASO nic nie stwierdza , błędów podobno nie ma, ale mnie coś mówi, że takie coś daje zły sygnał od czujnika wału -może to być i czy to wyczyścić czy wymienić ? Gdzie szukać tego czegoś ? A jeśli to to ,to jaka nazwa błędu byłaby ?
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-05-04, 15:54   

Wg obserwacji moich i kilku innych osób na forum tutaj i daciaklub.pl ten silnik (1.0 TCe LPG/ECO-G) od nowości nie zawsze odpala w pół obrotu / na dotyk. Czasem musi dłużej pokręcić, tak po prostu, ze swojej natury rzeczy. Czy Tobie rajtkezjusz zawsze odpalał "na dotyk" do tej pory?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-05-04, 19:14   

Owszem, zdarzy się, że dłużej kręci, ale nigdy nie ma potrzeby odpalać dwa razy.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-05-04, 20:22   

Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci".
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
rajtkezjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021
Posty: 21
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2022-05-04, 22:15   

Muszę zapytać, bo ja mam Clio Tce 4 cyl i pali na dotyk,ale to inna generacja , zapytam użytkowniczki auta :) . Niepokoi mnie z doświadczenia posiadania silników z turbo ta rzadka wymiana świec ,w innych autach co 30 tyś km ,a tutaj chyba co 60 ?
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-05-04, 22:42   

Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-05-05, 16:15   

tomkasz napisał/a:
Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci".

Nie napisałem, że u mnie samo kręci, więc "wie" :) ile potrzeba.
 
     
rajtkezjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021
Posty: 21
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2022-05-06, 14:32   

tomkasz napisał/a:
Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG.

w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2022-05-06, 20:23   

rajtkezjusz napisał/a:
tomkasz napisał/a:
Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG.

w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo

Wytłumacz mi to kolego ? Mom zwykłe świece i cewki mają się dobrze :mrgreen:
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-05-06, 20:39   

rajtkezjusz napisał/a:
w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo

Ma/Masz rację, MultiAir ma w instrukcji wpisane dla świec 30 000 lub 2 lata. Podobno niedługo po przekroczeniu tego okresu zdarzały się przypadki "skończenia" się świec.
Ale w Dacii dla 1.0 TCe LPG/ECO-G jest 60 000 km lub 4 lata.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
rajtkezjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021
Posty: 21
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2022-05-07, 06:33   

Tak, Dacia ma optymistycznie i trochę się tego obawiam jak wymiany oleju co 30 tyś w DCI ;) Filtr powietrza w uturbionych po 15 tyś km jest do wymiany, ale Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę - przecież turbo ssie więcej niż wolnossak ?
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-05-07, 10:15   

W 1,4 T-Jet (fiatowskia turbobenzyna) i w dusterze mam wymianę co 60 kkm, a w Kia 2,0 i lancerze 1,8 (benzyny ale wolnossaki) co 40 kkm - wg. instrukcji. Czyli całkiem odwrotnie.
Myślę, że tyle powietrza jest potrzebne ile potrzebujesz spalić paliwa (tzw. proporcje stechiometryczne), a nie zależy to od sposobu jego dostarczenia. Kia spala 2 x większą ilość paliwa niż reszta stadka.
Natomiast inżynierowie projektanci i tak inaczej, po swojemu to sobie obliczyli.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jeszcze taka ciekawostka z instrukcji lancera:
wymiana świec "zwykłych" co 30 kkm lub irydowych/platynowych co 100 kkm.

Wniosek: najprościej wykonać przeglądy według programu dedykowanego dla swojego modelu.
A jeśli kgoś stać i jest mu łatwiej zapamiętać aby wymienić wszystkie materiały np. co 30 kkm,
to żadnemu samochodowi jeszcze nie zaszkodziła wymiana filtra lub oleju.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-05-07, 14:18   

rajtkezjusz napisał/a:
Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę


To nie Reno tylko Unia naciska

Chcesz być eko to się stosuj nasze zasady
 
     
krimar

Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021
Posty: 10
Wysłany: 2022-05-13, 13:09   

rajtkezjusz napisał/a:
zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym )

A nie odpaliłeś silnika poprzednio (np w przeddzień) na chwilkę?
Z moich obserwacji wynika, że jak się odpali zimny samochód i przejedzie pół metra (np żeby łatwiej wyciągnąć rower z garażu) i zgasi, to na drugi dzień trzeba długo kręcić rozrusznikiem aby zapalił.
Sprawdzone na paru samochodach różnych marek.
Podejrzewam, że przyczyną jest zalanie świec w trakcie krótkiej pracy zimnego silnika, przy następnym rozruchu świece muszą się osuszyć w trakcie kręcenia rozrusznikiem i stąd odpalanie trwa dłużej.

Stasi kierowcy pamiętają zalewanie świec w samochodach gaźnikowych ze ssaniem. Trzeba było wyłączyć ssanie wcisnąć gaz do dechy i kręcić rozrusznikiem aż świece wyschną i dadzą iskrę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10