[1.0 Tce lpg ] odpalanie |
Autor |
Wiadomość |
rajtkezjusz
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021 Posty: 21 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2022-05-04, 16:32 [1.0 Tce lpg ] odpalanie
|
|
|
Cześć.
Pojazd ma 26 tyś km i zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym ) ,czasem trzeba 2 razy odpalać. ASO nic nie stwierdza , błędów podobno nie ma, ale mnie coś mówi, że takie coś daje zły sygnał od czujnika wału -może to być i czy to wyczyścić czy wymienić ? Gdzie szukać tego czegoś ? A jeśli to to ,to jaka nazwa błędu byłaby ? |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2022-05-04, 16:54
|
|
|
Wg obserwacji moich i kilku innych osób na forum tutaj i daciaklub.pl ten silnik (1.0 TCe LPG/ECO-G) od nowości nie zawsze odpala w pół obrotu / na dotyk. Czasem musi dłużej pokręcić, tak po prostu, ze swojej natury rzeczy. Czy Tobie rajtkezjusz zawsze odpalał "na dotyk" do tej pory? |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Lelupi
Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021 Posty: 32
|
Wysłany: 2022-05-04, 20:14
|
|
|
Owszem, zdarzy się, że dłużej kręci, ale nigdy nie ma potrzeby odpalać dwa razy. |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2022-05-04, 21:22
|
|
|
Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci". |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
rajtkezjusz
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021 Posty: 21 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2022-05-04, 23:15
|
|
|
Muszę zapytać, bo ja mam Clio Tce 4 cyl i pali na dotyk,ale to inna generacja , zapytam użytkowniczki auta :) . Niepokoi mnie z doświadczenia posiadania silników z turbo ta rzadka wymiana świec ,w innych autach co 30 tyś km ,a tutaj chyba co 60 ? |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2022-05-04, 23:42
|
|
|
Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Lelupi
Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021 Posty: 32
|
Wysłany: 2022-05-05, 17:15
|
|
|
tomkasz napisał/a: | Tak to możemy przegwarzyć pół życia. Jak się króciutko zakręci to pewnie za drugim razem łapie. Pytanie czy za pierwszym razem za krótko się nie "kręci". |
Nie napisałem, że u mnie samo kręci, więc "wie" :) ile potrzeba. |
|
|
|
rajtkezjusz
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021 Posty: 21 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2022-05-06, 15:32
|
|
|
tomkasz napisał/a: | Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG. |
w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2022-05-06, 21:23
|
|
|
rajtkezjusz napisał/a: | tomkasz napisał/a: | Irydowe i platynowe są w stanie tyle wytrzymać nawet na LPG. |
w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo |
Wytłumacz mi to kolego ? Mom zwykłe świece i cewki mają się dobrze |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2022-05-06, 21:39
|
|
|
rajtkezjusz napisał/a: | w 500X z turbo max 30 tyś km irydowe ,stąd pytanie o technologię Renault, że 2 razy tyle. Pewnie i tam by wytrzymały ,ale to kosztem cewek - nic za darmo |
Ma/Masz rację, MultiAir ma w instrukcji wpisane dla świec 30 000 lub 2 lata. Podobno niedługo po przekroczeniu tego okresu zdarzały się przypadki "skończenia" się świec.
Ale w Dacii dla 1.0 TCe LPG/ECO-G jest 60 000 km lub 4 lata. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
rajtkezjusz
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021 Posty: 21 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2022-05-07, 07:33
|
|
|
Tak, Dacia ma optymistycznie i trochę się tego obawiam jak wymiany oleju co 30 tyś w DCI ;) Filtr powietrza w uturbionych po 15 tyś km jest do wymiany, ale Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę - przecież turbo ssie więcej niż wolnossak ? |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2022-05-07, 11:15
|
|
|
W 1,4 T-Jet (fiatowskia turbobenzyna) i w dusterze mam wymianę co 60 kkm, a w Kia 2,0 i lancerze 1,8 (benzyny ale wolnossaki) co 40 kkm - wg. instrukcji. Czyli całkiem odwrotnie.
Myślę, że tyle powietrza jest potrzebne ile potrzebujesz spalić paliwa (tzw. proporcje stechiometryczne), a nie zależy to od sposobu jego dostarczenia. Kia spala 2 x większą ilość paliwa niż reszta stadka.
Natomiast inżynierowie projektanci i tak inaczej, po swojemu to sobie obliczyli.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jeszcze taka ciekawostka z instrukcji lancera:
wymiana świec "zwykłych" co 30 kkm lub irydowych/platynowych co 100 kkm.
Wniosek: najprościej wykonać przeglądy według programu dedykowanego dla swojego modelu.
A jeśli kgoś stać i jest mu łatwiej zapamiętać aby wymienić wszystkie materiały np. co 30 kkm,
to żadnemu samochodowi jeszcze nie zaszkodziła wymiana filtra lub oleju. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 417 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-05-07, 15:18
|
|
|
rajtkezjusz napisał/a: | Renault/Dacia upiera się na bardzo rzadką wymianę |
To nie Reno tylko Unia naciska
Chcesz być eko to się stosuj nasze zasady |
|
|
|
krimar
Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021 Posty: 10
|
Wysłany: 2022-05-13, 14:09
|
|
|
rajtkezjusz napisał/a: | zdarza się czasem , że nie odpala na dotyk (na zimnym ) |
A nie odpaliłeś silnika poprzednio (np w przeddzień) na chwilkę?
Z moich obserwacji wynika, że jak się odpali zimny samochód i przejedzie pół metra (np żeby łatwiej wyciągnąć rower z garażu) i zgasi, to na drugi dzień trzeba długo kręcić rozrusznikiem aby zapalił.
Sprawdzone na paru samochodach różnych marek.
Podejrzewam, że przyczyną jest zalanie świec w trakcie krótkiej pracy zimnego silnika, przy następnym rozruchu świece muszą się osuszyć w trakcie kręcenia rozrusznikiem i stąd odpalanie trwa dłużej.
Stasi kierowcy pamiętają zalewanie świec w samochodach gaźnikowych ze ssaniem. Trzeba było wyłączyć ssanie wcisnąć gaz do dechy i kręcić rozrusznikiem aż świece wyschną i dadzą iskrę. |
|
|
|
|