Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedni hamulec nie odbija.
Autor Wiadomość
adamantos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 24
Wysłany: 2022-05-07, 12:31   Przedni hamulec nie odbija.

Tak jak w temacie. Przedni lewy hamulec w mojej niespelna rocznej dacii duster nie puszcza od razu po zwolnieniu pedalu hamulca. Jakis czas temu zauwazylem, ze po przednia felga od strony kierowcy jest czasem ciepla, a tarcza wrecz parzy. Po drugiej stronie nie ma tego zjawiska. Podnioslem samochod na lewarku i kolo normalnie krecilo sie, ale po nacisnieciu i zwolnieniu pedalu hamulca bylo nadal przyblokowane. Hamulec nie "puszczal" od razu. Dopiero po kilku obrotach kolo stopniowo, najpierw ciezko, opozniej lzej i w koncu zaczynalo sie normalnie krecic.
W tym tygodniu mialem pierwszy roczny przeglad mojego dustera w ASO. Zglosielm blokujace sie hamulce w serwisie. ASO wykonalo: przesmarowanie zacisku hamulca, prowadnice zacisku oraz miejsce stuku klocki hamulcowe - jarzmo hamulcowe. Po wykonaniu tych czynnosci poprosilem o udostepnienie mi sprawdzenia hamulcow. Wydawalo sie, ze wszystko jest ok. Samochod byl uniesiony na podnosniku, wciskalem hamulec i kolo sie nie blokowalo.
Jednak po opuszczeniu serwisu i przejechaniu okolo 20 km, podczas tankowania dotknalem kola i felga od strony kierowcy ciepla, z drugiej strony zimna. Co moze byc przyczyna? Poradzicie co robic w tej sytuacji? Drązyc temat w ASO, czy moze na wlasna reke lepiej sie tym zajac?
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-05-07, 14:15   

Jeżeli nie blokuje się już po ASO koło .<Nie piszesz żebyś sprawdzał >

Może być efekt taki że jednak Ty siedzisz i koło mocniej pracuje niż inne


Gdybam :lol:
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-05-14, 22:10   

Jeszcze np. od cylinderków zależy dociśnięcie i odsunięcie klocków do/od tarczy. W rocznym samochodzie taki element zazwyczaj jest sprawny (nie zdążł skorodować, zanieczyścić się itp.). Mechanik nie wymienia wszystkiego na raz, bo może pierwsza interwencja pomoże.
Przecież autko na gwarancji jest, dla czego samemu się tym zajmować.
To są jedne z prostszych napraw dla mechaników, zrobią ze skutkiem za drugim razem.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 269
Wysłany: 2022-05-16, 11:08   

Bogdan Misiek napisał/a:

Przecież autko na gwarancji jest, dla czego samemu się tym zajmować.
To są jedne z prostszych napraw dla mechaników, zrobią ze skutkiem za drugim razem.


Dokładnie, zrób, jak napisał Bogdan. Wracaj do serwisu z reklamacją. Posmarowali klocki i prowadnice. Nie pomogło. Kolejny jest tłoczek. Nie pomoże? Dalej są przewody... i tak aż do pompy ABS.

Jeżeli masz takie miejsce, sprawdź we własnym zakresie, czy to koło grzeje się również bez hamowania, od samej jazdy. Wtedy wadliwe mogą być łożyska. Rozpędzaj auto i hamuj silnikiem oraz na końcu ręcznym.
 
     
dovectra
dovectra

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 99
Wysłany: 2022-05-16, 15:31   

1) prowadnice zacisku zardzewiały zatarły się,
2) tłoczek się zatarł
3) przewód jest gdzieś zagięty -ściśnięty.
 
     
adamantos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 24
Wysłany: 2022-06-30, 12:55   

Bogdan Misiek napisał/a:
Jeszcze np. od cylinderków zależy dociśnięcie i odsunięcie klocków do/od tarczy. W rocznym samochodzie taki element zazwyczaj jest sprawny (nie zdążł skorodować, zanieczyścić się itp.). Mechanik nie wymienia wszystkiego na raz, bo może pierwsza interwencja pomoże.
Przecież autko na gwarancji jest, dla czego samemu się tym zajmować.
To są jedne z prostszych napraw dla mechaników, zrobią ze skutkiem za drugim razem.

Zgodnie z Twoja rada zglosilem sie z problem ponownie do ASO Mory Warszawa, w ktorym byl wykonywany pierwszy przeglad. Robilem naprawe blacharska (malowanie peknietych mastyk w ramach gwarancji) i przy jednej wizycie chcialem zalatwic naprawe hamulcow.
ASO Mory nie widzi jednak problemu w moich hamulcach. Dla nich wszystko jest sprawne. Wydaje mi sie, ze nawet nie zajeli sie moim autem bo nie dostalem z serwisu mechanicznego zadnego dokumentu z diagnoza serwisui i podpisem mechanika wykonujacego prace, a przeciez po kazdym przegladzie czy naprawie taki dokument jest wydawany.
Gdy upieralem sie na szybkie sprawdzenie hamulcow w mojej obecnosci obslugujacy mnie Pan zgodzil sie na podniesienie samochodu na podnosniku, ale jezeli nie wykryja usterki to bede musial zaplacic 110 zl. Nie mialo dla niego znaczenia, ze to roczny samochod (okolo 7 tys. przebiegu) na gwarancji z wykupiona usługa serwisowa easy service. Ostatecznie zgodzilem sie na te 110. Panowie podniesli samochod, jeden z nich naciskal i puszczal hamulec, a ja krecilem kolem. Kolo nie zablokowalo sie podczas tej proby, wiec zaplacilem 110 zl.
Napisalem reklamacje do ASO Mory, bo uwazam ze pobranie ode mnie jakiejkolwiek oplaty za taka pseudiagnoze ukladu hamulcowego jest niezgodne z warunkami gwarancji. Nie bede przyczatal calej sytuacji, bo wynikly tam jeszcze inne rzeczy. Generalnie odpowiedzi na zlozona przeze mnie reklamacje udzielil czlowiek, ktory skasowal od mnie 110 zl i stwierdzil, ze uklad hamulcowy samochodu nie podlega gwarancji.
Nie analizowalem jeszcze szczegolowo warunkow gwarancji, ale jezeli rzeczywiście tak jest to nie ma sensu zawracac sobie glowy ASO tylko skorzystac z pierwszego lepszego warsztatu. No chyba, ze ten Pan ASO Mory klamie.
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-07-01, 18:32   

W innym samochodzie (w ramach takiej usterki) przy trzeciej wizycie mechanicy "doszli" do poziomu przewodu hamulcowego i jego wymiana pomogła.
-
Wkraczamy w niuanse formalne.
Klient ma prawo np. w trakcie przeglądu (który i tak w ryczałcie obejmuje sprawdzenie stanu hamulców) zgłosić dowolną usterkę w ramach gwarancji. Jeśli usterka nie została usunięta, to ponowne zgłoszenie jest rodzajem reklamacji, a nie zleceniem dodatkowego przeglądu.
- Przeciętne gwarancje z reguły nie obejmują części eksploatacyjnych, usuwania zabrudzeń eksploatacyjnych, likwidacji niedomagań wynikłych z powodu zużycia elementów, wysychania smarów. Czyli większości napraw hamulców.
Ale np. pęknięcie przewodu hamulcowego albo awaria modułu sterującego ABSem w prawie nowym samochodzie wynika już z wady, a nie z tego, że był używany.

- W samochodzie z przykładu mechnicy podejmowali próby usprawnienia nie dlatego, że koło w serwisie blokowało się czy piszczało, ale dlatego, że zgłaszał to kierowca (mieli też zapłacone).
- I teraz gdyby ostatecznie okazało się, że Duster miał pękniety tłoczek (a nie, że "mu smar wysechł") albo w przewodzie hamulcowym balotował jakiś złuszczony kawałek metalu, to co bedzie? Serwis odda 110 zł? Pieniądze się żąda na końcu. Można by nawet oszukać klienta i na końcu, po wymianie wszystkiego co się da, powiedzieć, że było tylko zabrudzone (a nie wada) i konserwacje hamulców są płatne i proszę płacić.

- A jak 5 x zgłosiłbyś taką usterkę to 550 zł. Przy piątej wizycie ktoś wpadnie na pomysł, by napompować równo koła albo oczyścić jakiś czujnik, czy nałożyć za dwa zł. smaru do cylinderka i "masz pan naprawione dziś gratis"!

Wniosek: cholernie mało życzliwa ta Mora, chce się pozbyć natręta.
 
     
kmg


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022
Posty: 19
Wysłany: 2022-08-30, 21:21   

adamantos, 2 miesiące później, ruszyło się coś w temacie czy dalej problem występuje?
_________________
Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
 
     
adamantos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 24
Wysłany: 2022-08-31, 08:45   

kmg napisał/a:
adamantos, 2 miesiące później, ruszyło się coś w temacie czy dalej problem występuje?

Zarowno ASO Mory jak i Renault umywaja rece. Oto oficjalne stanowisko renault:
"Spółka jako Dystrybutor pojazdów nowych Renault i Dacia na rynek Polski, nie uczestniczy w realizacji zlecenia serwisowego. Konsekwencją jest przesłanie zgłoszenia do podmiotu obsługującego.
Wobec odmiennych stanowisk Klienta oraz ASO, Spółka nie może pełnić roli arbitra i wypowiadać się na temat przebiegu zdarzeń w których nie brała udziału. "
Co ciekawe poprosilem renault o wyjasnienie kilku kwesti w zwiazku z zaistniala sytuacja. Min. zadalem pytanie czy prawdziwe jest stwierdzenie ASO Mory przekazane mi w oficjalnej odpowiedzi emailowej informacji: "układ hamulcowy nie podlega gwarancji". Otrzymałem odpowiedz: "kontynuując odpowiedź podtrzymujemy wcześniej przedstawione stanowisko." Wydaje sie Renault stoi murem za ASO i nawet gotowe jest przyznac, ze "uklad hamulcowy nie podlega gwarancji".
Wiem, ze to pewnie nic nie da, ale zeby im troche poutrudniac zycie to mysle zeby zglosic sprawe do Rzecznika Praw Konsumenta, moze tez UOKIK. Moze ktos z czytelnikkow forum ma jakis pomysl co zrobic w temacie? Czy moze odpuscic?
I jeszcze jedna sprawa z ASO Mory. Oprocz ukladu hamulcowego w samochodzie byly w ramach gwarancji robione prace lakiernicze. Mianowicie popekane byly mastyki po obydwu stronach dachu. Przyjecie samochodu, naprawa i wydanie odbyly sie szybko i wzorcowo. Jak sie jednak okazuje jakosc wykonanych prac raczej kiepska bo z jednej strony dachu mastyka znowu jest peknieta w tym samym miejscu, w ktorym byla lakierowana. To tak ku przestrodze, zeby od serwisu lakierniczego ASO Mory tez trzymac sie z daleka.
 
     
kmg


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022
Posty: 19
Wysłany: 2022-09-01, 22:27   

adamantos, moje głupawe pomysły:
1. Walcz z ASO Mory- mastykę reklamuj, niech robią jeszcze raz, wytłumacz ponownie w czym problem z hamulcami, że to nie problem części eksploatacyjnych, a układu, który powinien podlegać wg ciebie (i może wg RENAULT też, jeśli ich przyciśniesz) pod gwarancję.
2. Jedź z hamulcami do innego ASO, poproś o naprawę.
3. Napraw u mechanika zewnętrznego. Poproś o raport co było popsute, jak zostało naprawione. Z tym i może pomocą RPK / UOKiK spróbuj wywalczyć chociaż jakiś darmowy przegląd w ASO (nie wiem czy to w ogóle możliwe). Z Twojego opisu problem wygląda na w miarę tani w naprawie- dociski / cylinderki / wężyki? Nie wiem. Dobry mechanik sprawdzi i oddzwoni zanim zrobi zapytać czy koszty OK ;-)
RPK / UOKiK użyłbym jako broni ostatecznej zagłady. Co by się nie okazało, że "klientów awanturujących się ASO DACIA / RENAULT nie obsługuje".
PS: nie dziw sie dystrybutorowi- on zarabia, kiedy salony zarabiają. Musi być między nimi komitywa, to normalne. Nie oznacza to działania wbrew prawu oczywiście, ale z ich punktu widzenia, to póki co jest twoje słowo (laika) przeciw słowu ASO (profesjonalistów). Wygodniej i bezpieczniej dla nich nabrać wody w usta.
Ale w kwestii formalnej czy układ hamulcowy objęty jest gwarancją pomęczyłbym ich mejlowo do momentu otrzymania odpowiedzi typu "tak" lub "nie".
Powodzenia.
_________________
Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-09-03, 05:58   

kmg napisał/a:
adamantos, moje głupawe pomysły:
1. Walcz z ASO Mory- mastykę reklamuj, niech robią jeszcze raz, wytłumacz ponownie w czym problem z hamulcami, że to nie problem części eksploatacyjnych, a układu, który powinien podlegać wg ciebie (i może wg RENAULT też, jeśli ich przyciśniesz) pod gwarancję.
2. Jedź z hamulcami do innego ASO, poproś o naprawę.
3. Napraw u mechanika zewnętrznego. Poproś o raport co było popsute, jak zostało naprawione. Z tym i może pomocą RPK / UOKiK spróbuj wywalczyć chociaż jakiś darmowy przegląd w ASO (nie wiem czy to w ogóle możliwe). Z Twojego opisu problem wygląda na w miarę tani w naprawie- dociski / cylinderki / wężyki? Nie wiem. Dobry mechanik sprawdzi i oddzwoni zanim zrobi zapytać czy koszty OK ;-)
RPK / UOKiK użyłbym jako broni ostatecznej zagłady. Co by się nie okazało, że "klientów awanturujących się ASO DACIA / RENAULT nie obsługuje".
PS: nie dziw sie dystrybutorowi- on zarabia, kiedy salony zarabiają. Musi być między nimi komitywa, to normalne. Nie oznacza to działania wbrew prawu oczywiście, ale z ich punktu widzenia, to póki co jest twoje słowo (laika) przeciw słowu ASO (profesjonalistów). Wygodniej i bezpieczniej dla nich nabrać wody w usta.
Ale w kwestii formalnej czy układ hamulcowy objęty jest gwarancją pomęczyłbym ich mejlowo do momentu otrzymania odpowiedzi typu "tak" lub "nie".
Powodzenia.


Czytając to czuję się jak bym był na operatywce u menadzera
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11