Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomrańczowa Dacia Duster 1.0 LPG by tomkasz
Autor Wiadomość
Adrpie2306

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 13 Lis 2020
Posty: 14
Skąd: WPR
Wysłany: 2022-08-12, 20:53   

Witam, mam podobne auto do Twojego, bez 4 kamer i grzanych foteli, ale posiadam skórzaną tapicerkę. Zgłębiałem technikę tych silników, rozrząd łańcuch, dwu masy myślę, że też nie ma (tak mówili w Renault), natomiast nikt nie wie co z regulacją luzu zaworowego w tym silniku- może coś wiesz... ? Pozdrawiam
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-08-13, 20:39   

Adrpie2306, koło zamachowe dwumasowe jest obecne. Łatwo to sprawdzić przechodząc od gwałtownego przyspieszania do hamowania silnikiem i ponownego silnego przyspieszania. Ta zwłoka i wyczucie przesuwania mas - to właśnie to.
Jak chodzi o luz zaworów - prawie wszyscy używają sformułowania "szklanki", stąd wg mnie kompensacja luzu - hydrauliczna. Ale okazuje się, że te słynne szklanki to już nie potoczna nazwa ale jakiś nowy pomysł na nazwę. Materiały Renault i inne techniczne pokazują tylko odwróconą "szklankę" bez informacji o tym, czy istnieje do tego kompensacja za pomocą ciśnienia oleju. Jest więc albo "bezobsługowe" (do czasu hałasu/problemu z silnikiem) i bez kompensacji zwykłe przeniesienie z krzywki na wałku rozrządu na trzonek zaworu przez "pokrytą diamentową powłoką jak w Ferrari" pseudo szklanką albo jest ta kompensacja. Ze względu na taniość i mowę o podmianie tych "kapturków" popychaczy na inne wymiary - pewnie jest to pierwsze - mechaniczne rozwiązanie.
Tutaj jest wątek o 1.0 SCe i na razie nic więcej nie udało mi się znaleźć:
http://www.dusterklub.pl/...p?p=29624#29624
Film pokazuje mechaniczne rozwiązanie.
Wg tego filmu w turbo jest najprawdopodobniej to samo:
https://youtu.be/XNvRhWL1stQ?t=78
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-08-15, 13:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-08-14, 11:12   

Obecnie produkowany silnik 1,0 Tce nie posiada żadnego automatycznego kasowania luzu zaworowego!
Proszę też, zweryfikuj swoją wiedzę na temat układu sprzęgło-koło zamachowe.
Ostatnio zmieniony przez Lelupi 2022-08-14, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-08-14, 11:29   

Lelupi, a co takiego wg Ciebie posiada? Płytkową regulacje luzu? :mrgreen:
Jak mówisz nie, bez argumentów, to jakbyś nic nie powiedział.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 346
Wysłany: 2022-08-14, 12:35   

tomkasz napisał/a:
Jak mówisz nie, bez argumentów, to jakbyś nic nie powiedział.

To poproszę jakieś argumenty na temat Twojej teorii " bezobsługowego, automatycznego kasowania luzów zaworowych"
tomkasz napisał/a:
Bezobsługowy, automatyczny.
.
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-08-14, 13:13   

tomkasz napisał/a:
Lelupi, a co takiego wg Ciebie posiada? Płytkową regulacje luzu? :mrgreen:
Jak mówisz nie, bez argumentów, to jakbyś nic nie powiedział.

Konkrety? Bardzo proszę.
Jesteś bardzo blisko. :) Ten silnik nie posiada hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, jest regulacja mechaniczna, poprzez wymianę szklanek o różnej wysokości. Dostępne są z krokiem 0,2mm. Koszt w ASO około 80 zł za sztukę, cena usługi około 2,5 tyś zł, zakładając potrzebę wymiany wszystkich 12 szklanek.
Numer katalogowy zestawu koło-sprzęgło do 1,0 tce: 302058046R , 302106552R , 301016117R , 123114899R. Niespodzianka :) jest sztywne.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-08-15, 08:42   

Każdy wybiera czy wierzy na słowo czy poczyta i wyrobi sobie własną opinię. Ja oferuję wędkę, a łowienie pozostawiam czytelnikowi.

To dotyczy samego mechanizmu szklankowej kompensacji, niestety chyba nieobecnej w 1.0 TCe / SCe z pośrednim wtryskiem.
Jeżeli chodzi w ogóle o hydrauliczne popychacze zaworów (jednym z rodzajów jest szklankowy) to powstały właśnie po to aby wyeliminować częstą regulację luzu zaworowego. Jeżeli zamiast regulacji co 10,15,20,30 tyś. km jest ew. wymiana mechanizmu po 100 (raczej starsze rozwiązania i materiały + "żyłowanie silnika"), 200, 300 czy więcej tyś. km - to tak jest to bezobsługowe i automatyczne. A poczytać o tym można np. tu: https://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm . Założenie konstrukcyjne było m.in. takie aby wyeliminować okresowe regulacje :-) [automatyczna kompensacja = bezobsługowo].

Dwumasa w 1.0 TCe. Większość z 23 lat "powożenia" pojazdami przeprowadziłem na "sztywnych" kołach zamachowych ze sporadycznie występującymi klasycznymi automatami. Jeżdżąc chwilę pierwszym autem z "dwumasem" od razu zauważyłem różnicę. I moja opinia o moim egzemplarzu z 2021 roku przed liftingiem (f2) z sześciobiegową skrzynką biegów jest następująca: ma koło zamachowe dwumasowe. Z tego co poczytałem, to koło zamachowe w 1.0 TCe jest najprawdopodobniej "sparowane" ze skrzynią. I tak dla automatu jest jakaś blaszana wytłoczka:
https://www.eurofrance.pl...lio-5-0-km.html
dla skrzynki 5-biegowej jest pełne koło zamachowe:
https://www.eurofrance.pl...-dacia-0km.html
a dla skrzynki 6-biegowej "słynna" dwumasa:
https://www.proxyparts.pl...zesci/15427359/
https://www.eurofrance.pl...dero-3-0km.html
https://www.eurofrance.pl...enault-0km.html

PS Wyczucie czy jest dwumasa czy jej nie ma zależy od indywidualnego stylu jazdy kierowcy (wg mojej opinii głównie od częstego hamowania silnikiem). A młodsi kierowcy, którzy jeździli tylko "z dwumasą", mogą nie mieć do czego porównać.
PS2
Lelupi napisał/a:
Jesteś bardzo blisko. :) Ten silnik nie posiada hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, jest regulacja mechaniczna, poprzez wymianę szklanek o różnej wysokości.

Jeżeli zakładasz że 100-200-300 tyś. km zamiast 10-20-30 tyś. km nie trzeba nic regulować to tak masz rację ;-) . Ale ja bym to jednak nazwał "bezobsługowe" - nie wiem jak z długowiecznością. Jednak ten silnik nie był chyba projektowany na 1 000 000 km ;-) .

Otwartym pozostaje pytanie jak długo wytrzyma ten typ zaworów i ich sterowanie w tym konkretnym silniku 1.0 TCe i przy konkretnym stylu jazdy kierowcy oraz częstotliwości okresowej wymiany oleju ... ale nawet pomimo posiadania szklanej kuli ... nie śmiem nawet dywagować :mrgreen: .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-08-15, 13:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-08-15, 12:02   

Niestety łowisz ryby i to w "mętnej" wodzie.
Motoryzacja, budowa silników to nie kwestia wiary, ani własnego wyboru z informacji zasłyszanych, czy zaczytanych w sieci. Od tego są specjalistyczne katalogi oraz informacje udostępniane przez producentów pojazdów, oczywiście nie wszystko jest ogólnodostępne i nadąża za rynkiem.
A do ostatniego Twojego akapitu, hmm... pominę go całkowicie, filozofujesz, albo nie wiesz o czym piszesz. Aaaa... masz szklaną kulę.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-08-15, 13:02   

Lelupi napisał/a:
Niestety łowisz ryby i to w "mętnej" wodzie.
Motoryzacja, budowa silników to nie kwestia wiary, ani własnego wyboru z informacji zasłyszanych, czy zaczytanych w sieci. Od tego są specjalistyczne katalogi oraz informacje udostępniane przez producentów pojazdów, oczywiście nie wszystko jest ogólnodostępne i nadąża za rynkiem.
A do ostatniego Twojego akapitu, hmm... pominę go całkowicie, filozofujesz, albo nie wiesz o czym piszesz. Aaaa... masz szklaną kulę.

Trzeba by jeszcze umieć coś przekazać i wytłumaczyć oraz poprzeć argumentami. A tak wychodzi jak wychodzi. Dlatego tylko dzięki własnej dociekliwości - poprawiłem powyższe swoje wypowiedzi.
Teraz czekam na filozofie dwumasy w 1.0 TCe :-D .

PS
Lelupi napisał/a:
Obecnie produkowany silnik 1,0 Tce nie posiada żadnego automatycznego kasowania luzu zaworowego!

Obawiam się, że 1.0 TCe (ale 110 KM) ma zupełnie inny mechanizm otarcia zaworów ... a nadal to jest 1.0 TCe ;-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-08-15, 13:56   

Tak, tylko tego silnika obecnie nie ma w Dusterze, a tego auta dotyczy wątek. "Nie obawiaj się" tylko sprawdź w dokumentacji od tego motoru.
W dobrym tonie, oraz zwyczajem jest, aby nie poprawiać kilku swoich postów wstecz.
Wypacza to dyskusję i robi ją bezsensowną. Często nawet fora posiadają blokadę edycji, po określonym czasie.
Cześć.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-08-15, 18:54   

Lelupi napisał/a:
Tak, tylko tego silnika obecnie nie ma w Dusterze, a tego auta dotyczy wątek.

Watek jest w zasadzie o moim samochodzie i nie będzie tak, że Ty będziesz wymyślał o czym on (ten wątek) jest.
Chciałem przekreślić co napisałem wcześniej, ale nie ma takiej opcji, stąd zastosowany kolor.
Nadal nic Twoje posty nie wnoszą do tego wątku, więc rzeczywiście z niego zrezygnuj - zakładaj swój i tam sobie pisz co tylko chcesz :-) . Na zdrowie!
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13