Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1.0 tce szarpie gaśnic na zimnym
Autor Wiadomość
Gliwicki

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021
Posty: 7
Wysłany: 2022-01-12, 12:36   1.0 tce szarpie gaśnic na zimnym

Może ktoś z Was miał też taki problem . Duster przy mrozach po odpaleniu za zimnym silniki gaśnie przy ruszaniu szarpie dusi sie ale dosłownie 300m później wraca do normy. Serwis nic nie stwierdził macie może jakieś pomysły?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2022-01-12, 15:43   

Witej :mrgreen: . W moim może coś takiego wystąpić jak cewki dostają wilgoci , więc nie teraz .
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-01-12, 23:42   Re: 1.0 tce szarpie gaśnic na zimnym

Gliwicki napisał/a:
Może ktoś z Was miał też taki problem . Duster przy mrozach po odpaleniu za zimnym silniki gaśnie przy ruszaniu szarpie dusi sie ale dosłownie 300m później wraca do normy. Serwis nic nie stwierdził macie może jakieś pomysły?


Mam to samo

Stoi na serwisie z zamarzającym reduktorem i gaśnięciem
 
     
Gliwicki

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021
Posty: 7
Wysłany: 2022-01-13, 20:39   

Daj znać proszę czy coś pomogli na serwisie jak odbierzesz
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-01-15, 00:46   

Gliwicki napisał/a:
Daj znać proszę czy coś pomogli na serwisie jak odbierzesz


Na razie robią
 
     
Arczi1976

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Lut 2022
Posty: 2
Wysłany: 2022-03-12, 06:30   

Mam to samo, w poniedziałek oddaje auto do serwisu, zobaczymy czy cis zdiagnozują, bo ms być ciepłej i obawiam się, że przy wyższej temperaturze powietrza mogą nic nie zdiagnozować.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2022-03-12, 11:28   

Te 3 cylindry rzeczywiście tak u mnie mają, jak jest zimno. Wg mnie to jest "ficzer" a nie "bug" jak mawiają programiści. Tzn. że taki jest "urok" tej konstrukcji. Bez podniesienia obrotów czasem gaśnie przy ruszaniu, ale to jest tak przez kilka-kilkanaście sekund od rozpoczęcia jazdy "na zimnym". Poza tym to jest cały czas na benzynie - jeszcze ma za niską temp. do przełączenia. Nie wiem czy parownik może mieć coś z tym wspólnego. Na pewno te 3 cylindry bardzo szybko schodzą z obrotów i bogatej mieszanki - wyjeżdżam z garażu, zamykam bramę i już schodzi do normalnych wolnych obrotów. I wtedy przy ruszaniu naprawdę trzeba podnieść obroty i mieć wyczucie żeby nie zgasł. Ale jak się tylko trochę podgrzeje to chodzi "jak złoto". Gdzieś tu na forum lub daciaklub było, że ktoś na to dostał nowe oprogramowanie do ECU, ale nie widziałem skonkretyzowanej odp. co to za soft i czy inne osoby coś takiego potwierdziły.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-03-13, 10:26   

Tak jak piszesz

Jak odpalę i od razu jadę i ma jeszcze wysokie obroty [a mam lekko pod górkę] to idzie ostro

A wiadomo-- pasy, radio ,z obrotów zejdzie na normalne wolne to pod górkę gaz do dechy atu jak by przyczepa z gnojem z tyłu zaczepiona

(Co do gnoju akurat jest obok mnie pole i sąsiad akurat wozi i rozrzuca )Tak mnie jakoś się z kojarzyło :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
     
kontraktor

Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 1
Wysłany: 2022-11-13, 22:48   

Odgrzewam tamat bo mam tą samą przypadłość w swoim Jogger (po zapaleniu żeby ruszyć trzeba trzymać go na bardzo wysokich obrotach przy niższych temperaturach - po przejechaniu 500m problem ustępuje) - czy jest na to rozwiązanie?
 
     
Hezar

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Lis 2022
Posty: 1
Skąd: Tychy
Wysłany: 2022-11-14, 09:48   

Również podłączam się pod temat - temperatury na zewnątrz coraz niższe, więc problem szarpania to teraz norma.
W tym tygodniu oddaję auto do serwisu - czy ktoś może potwierdzić, że wgranie nowego oprogramowania cokolwiek poprawiło?
Może ktoś przerobił już temat i problem leży gdzie indziej?
Dodam, że oczywiście przy poprzedniej wizycie i podpięciu pod komputer niczego nie stwierdzono, ASO rozłożyło ręce twierdząc, że takiej usterki jak dotąd nie stwierdzili.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-11-16, 18:48   

Tak już jest
 
     
Lelupi

Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021
Posty: 32
Wysłany: 2022-11-16, 20:58   

Może producent wybrał mniejsze zło, tym sposobem zminimalizował rozcieńczanie oleju paliwem, co częste w obecnych małych uturbionych silnikach?
 
     
Gliwicki

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021
Posty: 7
Wysłany: 2022-11-19, 23:59   

Ja borykam się z tematem od tamtego roku w Aso ostatnio wymienili oprogramowanie wtryskiwaczy niestety nie pomogło w pon znowu wraca na serwis
 
     
Gliwicki

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 26 Sie 2021
Posty: 7
Wysłany: 2022-12-13, 11:05   

Stwierdzono nieszczelny reduktor lpg czekam na wymianę bo oczywiście część niedostępna
 
     
jankowski2
jankowski2

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Gru 2022
Posty: 1
Skąd: Krk
Wysłany: 2022-12-14, 14:42   

Witam,
Jestem tu nowy, ale zaglądałem do tego wątku już kilka razy.
Posiadam Dustera 1.0 TCe LPG od stycznia 2022 i do listopada było wszyatko OK, ale przyszły mrozy i zaczęło się to co u Was, czyli po odpaleniu rano na zimnym, bądź popołudniu gdy stał cały dzień pod pracą przez dosłownie kilkaset metrów (100-300m) szarpanie, dławienie, nawet potrafił zgasnąć gdy było lekko pod górkę i nie utrzymałem pedałem gazu większych obrotów.
I teraz tak: gdy w okolicach marca/kwietnia tego roku zatankowałem benzynę do pełna tak do tej pory mi wystarczyła na odpalanie i wiadomo później na gaz się przełączał, więc wpadłem na pomysł że przejadę się troszeczkę ostrzej tylko na benzynie (jakieś 30 minut jazdy) i co? I pomogło od tego czasu nie szarpie i nie dławi się na zimnym. Dolałem jeszcze świeżego paliwa i od tygodnia wszystko jest OK.
Pozdro
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10