Duster II 1.6SCe kilka pytań o akumulator |
Autor |
Wiadomość |
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2020-11-24, 16:18
|
|
|
Takie pojęcia jak ,kilka kilometrów, zima, czy też "jakiś czas" są nie precyzyjne . kilka kilometrów można jechać kilkanaście a nawet kilkadziesiąt minut.A alternator ładuje zaraz po uruchomieniu silnika. Rozrusznik bierze duży prąd ale bardzo krótko.Dzisiaj sprawdzałem Dusterka , poniżej 2 sekund pracy rozrusznika wystarcza do uruchomienia silnika. CDN |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2020-11-24, 16:26
|
|
|
Zimy też nie są takie jak kiedyś ,chodzi mi o temperaturę. I dlatego "jakiś czas" może auto stać pod chmurką. A że każdemu może się zdarzyć problem z akumulatorem to sobie poczytałem co nieco. I znalazłem wyliczenia że prąd użyty do rozruchu 3 sekundowego jest dostarczony z powrotem do akumulatora po 10 sekundach. Zaznaczam że nie jestem elektrykiem. Czytałem też wpisy np dostawców pizzy którzy uruchamiają auta bardzo często. |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2020-11-24, 16:34
|
|
|
I jeszcze S&S. Dzisiaj zrobiłem 2,9 km. auto było uruchamiane przeze mnie 4,razy S&S uruchomił silnik 5 razy. Na pierwszych światłach jeszcze świeciła się kontrolka temperatury na niebiesko a SS zadziałał. Normalnie wyłączam toto ale dzisiaj testowałem. I tak sobie myślę że gdyby ubytek prądu ze względu na ilość rozruchów był duży to w SS by nie zadziałał |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2020-11-24, 16:40
|
|
|
Kończąc moje pierdolamento życzę Wam ZERO kłopotów z autkami. |
|
|
|
Marek250518
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Access
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2019 Posty: 24
|
Wysłany: 2021-03-06, 23:00
|
|
|
Zima dobiega końca. Auto i akumulator przetrwało. Mała usterka poza akumulatorem jednak była - wymiana w ASO czujnika temperatury w układzie wydechowym. Był taki czas że przy -15C do nawet -22C jeździłem na krótkich odcinkach, z częstym uruchamianiem silnika np. "trasa" 10 km ale auto uruchamiane 5 razy w tym krótkim czasie (taka sytuacja i potrzeby). Komputer pogubił się, nie wiedział czy silnik jest już ciepły, czy jeszcze jest ciepły, czy już wystygł itp. No i padło. Komunikat "Skontroluj układ wydechowy" i kontrolka Check engine. Diagnoza w ASO i za 3 dni wymiana. |
|
|
|
Marek250518
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Access
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2019 Posty: 24
|
Wysłany: 2021-03-06, 23:14
|
|
|
Dlaczego założyłem ten temat? W sytuacji gdy auto miałoby stać pod blokiem tak 30 dni lub dłużej, lepiej akumulator odłączyć. Jest coś takiego jak pobór prądu na postoju. Zwyczajowo przyjęło się że prąd do 50 mA jest w normie. Jak masz alarm to pewnie więcej pobiera. Policzyłem tak: 50mA x 24h = 1.2 Ah na dobę ucieka z akumulatora. Więc dla mojego w pełni naładowanego 60 Ah pojemności wystarczy tylko 50 dni postoju do pełnego rozładowania. A właśnie tej zimy mój brat miał taką awarię w oplu astra g. Akumulator kwasowo ołowiowy Ca/Ca Centra 60 Ah co prawda już 3 letni i auto po 30 dniach nie wstało. Dodatkowo akumulator padł na amen. Prostownik elektroniczny nie poradził sobie nawet w trybie odratowania. Po zakupie nowego sprawdziłem pobór prądu na postoju i rzeczywiście było około 48-50 mA. |
|
|
|
LESNICZYy

Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 716 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-03-07, 09:49
|
|
|
Marek250518 napisał/a: | Akumulator kwasowo ołowiowy Ca/Ca Centra 60 Ah co prawda już 3 letni i auto po 30 dniach nie wstało. Dodatkowo akumulator padł na amen. Prostownik elektroniczny nie poradził sobie nawet w trybie odratowania. Po zakupie nowego sprawdziłem pobór prądu na postoju i rzeczywiście było około 48-50 mA. |
Akumulator potrzebuje przynajmniej raz na 14 dni wzbudzenia . Nic dziwnego że padł po takim postoju . Jaki problem przejechać kilka kilometrów dla zdrowia całego auta . |
|
|
|
Marek250518
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Access
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2019 Posty: 24
|
Wysłany: 2024-12-18, 00:32
|
|
|
Dziś tak dla testu odłączyłem wtyczkę przy minusowej klemie akumulatora. To spowodowało wyłączenie inteligentnego systemu ładowania i ustawienie napięcia ładowania na 14.6V
Mam nadal (już 6.5 roku) fabryczny akumulator Rombat EFB 60Ah 510A (etykieta jest pod tym czerwonym plastikiem przy plusowej klemie). Podczas jazdy i hamowania silnikiem napięcie już nie wzrasta i wentylator dmuchawy też nie przyspiesza. Nasuwa mi się pytanie, czy tak można dłużej pojeździć, czy są jakieś przeciwskazania. Chodzi mi o stałe napięcie ładowania około 14.4 lub więcej w niższej temperaturze.
Pierwszy objaw to komunikat Skontroluj system S&S oraz podświetlona czerwona dioda na przycisku którym zawsze standardowo wyłączam ten system. Komunikat można pominąć ustawiając inną wyświetlaną informację. To może być irytujące za każdym razem po włączeniu silnika żeby "schować" ten komunikat.
Ale mając stałe napięcie ładowania można przy zakupie nowego akumulatora rozważyć zwykły kwasowo-ołowiowy. Nie będzie on wówczas przeciążany nieaktywnym systemem inteligentnego ładowania i odzyskiwania energii. Jakie macie obserwacje i wnioski w tym temacie? |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 333 Skąd: Wielkopolska
|
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 333 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-12-18, 12:59
|
|
|
Jeszcze jedno.
Akumulatory kwasowo ołowiowe najtańsze kosztują 300 zł. Yuasa EFB 62Ah 600A najtaniej 450 zł. Czyli ile zaoszczędzisz w dziesięcioletniej perspektywie? Może wcale, jeślten tańszy krócej wytrzyma?
Natomiast jak będzie ten kwasowo-ołowiowy zamontowany i komuś pożyczysz samochód, sprzedasz albo żona będzie przypadkiem na jakimś serwisie i mechanik włączy tą wtyczkę, to nieświadomie będzie ktoś przeciążał (jak piszesz) ten nieodpowiedni akumulator.
To nie powinno tak być. |
|
|
|
LESNICZYy

Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 716 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2024-12-19, 10:51
|
|
|
Już nie robi się akumulatorów na 10 lat . Pierwszy montaż może dobije do 8 lat , kolejne raczej 5
-7 lat |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 333 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-12-21, 13:58
|
|
|
Jasne, akumulator nie musi wytrzymać 10 lat. Chodzi o ogólną zasadę, że sensowny wydatek niedużej sumy poniesiony jednorazowo na więcej lat nie należy traktować jako dotkliwy.
-----------
Na tej kanwie taka ciekawostka z mojego garażu.
W samochodzie z 06-2013 roku wymieniłem po prawie 11 latach akumulator w marcu tego roku (2024). Jak go oddawałem do utylizacji, to miał napięcie około 13 V. Jednak prawdopodobnie akumulator w ostatnich miesiącach stracił pojemność i przy rozruchu były chwilowe, głębsze spadki napięcia. Poskutkowało to okresowym wyświetleniem pomarańczowej kontrolki symbolizującej immobiliser. Nie bardzo wiedziałem wtedy o co chodzi, samochód (benzyna/LPG) odpalał i jeździł normalnie, a ja cieszyłem się, że tak wszystko działa, bo tak dbam.
Do dnia kiedy pomarańczowa ikonka z kłódeczką zapaliła się na stałe, a samochodu już nie dało się uruchomić.
- Musiałem ponieść koszt lawety do autoryzowanego serwisu i koszt diagnostyki. Przekroczyło to cenę jednego akumulatora wielokrotnie. Miejscowe warsztaty nie chciały podjąć się naprawy elektroniki. Serwis autoryzowany po wielodniowej obserwacji nie wykrył żadnej usterki, ale samochód uruchomił.
Po odebraniu auta kupiłem i zamontowałem nowy akumulator i problem się nie powtórzył.
Morał taki: rzeźbić, to można było w samochodach z ubiegłego stulecia; z elektroniką nie wygrasz; płacisz albo dostajesz po łbie (nie da się tak bez końca na wszystkim oszczędzać). |
|
|
|
krzychu7
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Sty 2025 Posty: 1
|
|
|
|
tomkasz
Jogger Hybrid 140

Marka: Dacia
Model: Jogger
Napęd: 4x2
Rocznik: 2024
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 137
|
Wysłany: 2025-01-16, 11:15
|
|
|
Start/Stop to tylko jeden z elementów. Akumulatory AGM i EFB są wymagane gdy układ ładowania wykorzystuje duże prądy ładowania przy np. hamowaniu silnikiem (ładowanie rekuperacyjne), zamiast w miarę stałego ładowania alternatorem. Poza tym jeżeli dany pojazd ma mieć AGM/EFB to zwykły akumulator podziała w nim bardzo krótko i cała zabawa jest nieopłacalna ekonomicznie. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
|