Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do dustera?
Autor Wiadomość
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 349
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-10-01, 22:45   

Wracając do pytania Viktora.
Cytat:
Ale jak w przyszłym roku napiszesz, że auto śmigało na tym 'Jaśle' bez żadnych różnic, w porównaniu do poprzedniego, 'lepszego' oleju, to pewnie tez się przerzucę na niego. Bo poco przepłacać...

Cztery miesiące temu Duster na przeglądzie dostał po raz drugi "Revline Ultraforce C3" z Jasła.
Jeździ dobrze jak jeździł.
Są jednak dotatkowe okoliczności:
1. apede stwierdził, że na forum olejowym Revline jest podejrzany;
2. mój drugi samochód w analogicznym okresie, kiedy dostał Revline, doznał zablokowania (przez nagary) pierscienia zgarniającego olej;
3. natrafiłem na filmik z testem tarcia dla oleju z Jasła i ten wypadł (w części testu z olejem podgrzanym) znacząco gorzej niż wiekszość innych olejów.

W obydwu samochodach w tym m-cu wymieniłem Revline na inny olej, w Dusterze na Orlen Platinum Maxexpert C3, w bratnim pojeździe na Specola C3. (U mnie akurat 5W/40)
Można powiedzieć, że Revline skończył jako płukanka, bo zostały płukanki zastosowane. W przypadku tego drugiego pojazdu to była konieczność, a Duster dostał płukankę przy okazji.

Oleje Specola, Orlenu, Lotosu są też w przystępnych cenach i polskie.
I znowu wszystko jest dobrze, zgodnie z aprobatami producentów pojazdów, klasyfikacją ACEA i zaleceniami apede :-D .
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2023-10-17, 12:19   

zuch :mrgreen:
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2024-02-16, 10:24   

Jakby ktoś szukał tańszych olejów i rozwazał Tedex, to na oilclubie właśnie pojawiły się analizy. Jest 5W30 C4 (czyli pod RN0720) i C3 (czyli moze byc zamiast RN17).

Ogólnie to nic ponad podstawowe oleje. Jak dla mnie, nie jest to konkurencja dla orlenu czy specola, raczej jasło, qualitium itp.

https://www.oilclub.pl/index.php?forums/tedex.276/
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2024-04-15, 09:14   

Znów zmiana oleju w połowie oficjalnego interwału. Kupiłem Lotos Aurum 5W30 C3, ale stwierdziłem że trzeba zużyć otwarte oleje.
Do silnika wleciały niecałe 2 litry specol 5W30 C3, niecały litr castrol magnatec 5W30 C2 i do pełna świeży lotos aurum 5W30 C3, ok. 2,5 litra. I troszkę shell helix ultra 5W30 C3 ECT (miałem w słoiku po próbie mrożenia).

Także koktajl :mrgreen:
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2025-02-08, 21:30   

Pierwsza wymiana w nowym Dusterze 1,2 tce po 16700 km. Tak jak z poprzednim: w służbowym wymieniam sam w połowie interwału, bo może go odkupię. A jeśli nie odkupię, to olej nie za drogi :mrgreen:

Filtr oczywiście oryginał. Co do oleju, to planowałem Orlena 0W20 DEX1, ale z ciekawości poszedłem po bandzie i jest Qualitium Power H 0W20 :mrgreen:
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2025-02-17, 12:17   

Wrażenia po kilkuset kilometrach - bardziej miękka praca silnika, czy to kwestia wyższej lepkości, czy wiadomo, świeży olej zamiast 17000 km nalotu. :)
Rozruchy przy -10 bez problemu, nie czuję żadnej różnicy do fabrycznego oleju.

Przy wymianie zalałem 4 litry, na bagnecie do połowy (wg instrukcji 4,25 l). Dokupiłem litr, wlałem 0,25 i jest kilka mm powyżej max. Czyli zakres min-max jest dużo mniejszy niż w starszych silnikach (w 1,5 dci było 2 litry).

A, zapomniałem napisać - fabryczny olej po 17000 km był ciemny prawie jak z diesla, ale brokatu nie zauważyłem.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 473
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2025-02-24, 19:16   

To tylko złudzenie że odrazu poprawa całości
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2025-02-25, 08:50   

Zawsze od razu po wymianie tak jest, świeży olej to świeży olej. :-)
 
     
rajtkezjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2025-03-04, 18:50   

Pany i ..panewki :) Olej do Dustera temat rzeka ,ale przykład ..np Castrol GTX , klasyczny udający syntetyk i dane to :destylaty ciężkie obrabiane wodorem + destylaty odparowania rozpuszczalnikowego do 5 % i inne dodatki , a olej polski Quantium RN17 i ..destylaty ciężkie rafinowane rozpuszczalnikiem aż do 85 % , te wodorem do max 50 % . Teraz pytanie do fachowców, te traktowane rozpuszczalnikiem ..co to ?Polski olej tańszy sporo ,ale ma więcej tych składników związanych z rozpuszczalnikiem niż Castrol , dużo dużo więcej . Inne oleje też mają mało tej frakcji . To jakiś tani zamiennik oleju potraktowanego wodorem ?
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2025-03-04, 19:48   

Qualitium robi oleje na regenerowanych bazach z recyklingu olejów przepracowanych. Przy czym to niekoniecznie coś bardzo złego, w tym kierunku idzie cała branża - patrz oleje Motul NGEN.

https://chemnaft.com/o-nas/projekty-br/
 
     
rajtkezjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2025-03-05, 23:18   

Ale oleje motula z serii NGEN sa droższe . Bardziej mi chodziło o to , że taki Castrol dolewa mało regenerowanego ,a Qualitium tylko taki praktycznie . Inne firmy gdy sprawdziłem to max 5 procent tego oleju w bańce , czyli coś na rzeczy musi być , bo jest tańsze , a regeneracja powoduje ..wzrost ceny oleju . Takie info od Motula gdy przybliżał ten produkt .
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2025-03-06, 07:59   

Każdy chce zarobić :mrgreen:

Tak czy siak, qualitium to bardzo budżetowa marka.
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x4
Rocznik: 2024
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 138
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2025-08-29, 07:03   

Qualitium zleciał po ok. 9000 km, w ASO wleciał Castrol GTX.
Wrażenia z Qualitium - na słuch nie zauważyłem zmiany nowy i stary olej. Nawet pod koniec interwału silnik pracował bardziej miękko niż na nowym Castrolu 0W16. Ubytek na bagnecie - z lekko ponad max na lekko poniżej max także nie ma tragedii.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10