Family Adventure 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
wedrowniczek
+Niewiadów N126e
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 20 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2014-08-05, 01:03
|
|
|
piku napisał/a: | Wędrowniczek. a jakie opony założyłeś? |
Yokohama AT-S. Zaden specjalny offroad, bo uznalem, ze MTki to bedzie juz przesada i przerost formy nad trescia. W koncu to nie UAZ, czy Niva, ale tylko Duster wiec nie ma co przesadzac z tym uterenowieniem. Napewno jechalo sie na nich lepiej, szczegolnie w grzaskim i po blocie niz na firmowych golasach niczym z F1 i tyle mi wystarczy :)
o moich oponkach |
_________________ pzdr, Grzegorz
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-08-05, 09:09
|
|
|
No, a jednak. Cenowo bardzo znośne. Warto wiedzieć.
A może byś w wolnej chwili skrobnął coś o "zadaniach" do wykonania, stopniu trudności w kontekście możliwości uszkodzenia auta. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
andrzej12345
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: okolice w-wy WZ.
|
Wysłany: 2014-08-08, 13:02 Wyjazdy 4x4 w teren.
|
|
|
Witam. Ja tez jezdze na AT Yokohama do Dustera - idealne. Przejechaliśmy w 2013r |z żoną- mój pilot\ 28 tras w polskim offroadzie.-szuter,błoto ,koleiny brody płytsze drogi leśne-opony AT zdały egzamin. Pytałez o cęnę to 470zł.\szt. MT-eki na asfalcie są bardzo śliskie i można dasterku rowalić tylny napęd. pozdrawiam |
|
|
|
wedrowniczek
+Niewiadów N126e
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 20 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2014-08-12, 00:49
|
|
|
piku napisał/a: | A może byś w wolnej chwili skrobnął coś o "zadaniach" do wykonania, stopniu trudności w kontekście możliwości uszkodzenia auta. |
Od konca - znaczne uszkodzenie auta raczej nie wchodzi w gre, bo trasa jest spr.przez organizatorow. Ale (co nam sie zdarzylo) prowadzila miedza nad kregami betonowymi malej srednicy, z ktorych zrobiony byl taki przepust melioracyjny. Poniewaz padalo od kilku dni, ziemia byla namoknieta, auta rozjezdzily i przejezdzajac walnalem spodem. Na szczescie niegroznie i nic sie nie uszkodzilo. Za to porysowanie auta - jest jak w banku. Kumpel doradzal mi oklejenie go, ale z mysla o jedym rajdzie no i patrzac na kryterium finansowe - odpuscilem. Teraz - zamiast wygladac na 3-mies.auto, z zewn. wyglada na ponad roczne Ale jakos mnie to strasznie nie boli. No niestety - przez krzaczory trzeba bylo sie przebijac, to rady nie ma - musialo sie porysowac :(
A jesli chodzi o zadania - to glownie zadzania sponsorskie. Czyli jakies przejazdzki np. Mitsubishi 4x4, bieganie (w deszczu!) po zapuszczonej lace z GPSami Garmina i szukanie slupkow z pytaniami, na ktore trzeba bylo odpowiedziec, odtworzenie jakiejs kombinacji kolorystycznej z naczyn plastikowych, slalom w pletwach, mega-puzzle, toczenie opony ciezarowej itp. Konkurencje dla starszych i mlodszych. Ale najwiecej punktow dawaly 'fotopunkty' czyli zestw 20-kilku wykadrowanych fotgrafi jakis detali z trasy przejazdy, ktory po zauwazeniu w realu, za oknem - trzeba bylo w roadbooku zaanaczyc gdzie sie to widzialo. Wiec tu liczne zespoly mialy duza przewage. Bo np. pasazerowie z tylu - mogli wylacznie szukac tych detali, a kierowca z pilotem skupiali sie na drodze, ktora w gestych lasach i na zarosnietych lakach - bardzo latwo bylo zgubic.
No, to nie ma co wiecej pisac - zapisujcie sie i sami sprawdzcie jak jest :) |
_________________ pzdr, Grzegorz
|
|
|
|
wedrowniczek
+Niewiadów N126e
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 20 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2014-08-12, 00:50 Re: Wyjazdy 4x4 w teren.
|
|
|
andrzej12345 napisał/a: | Ja tez jezdze na AT Yokohama do Dustera - idealne. Przejechaliśmy w 2013r ...szuter,błoto ,koleiny brody płytsze drogi leśne |
A z uwagi, ze producent opisal je jako M+S - jezdziles na nich w zimie, po sniegu? Bo ja sie zastanawiam, czy ich wlasnie jako zimowek nie uzywac. Z opisu producenta wynika,ze bloto i snieg to sa idealne warunki dla nich.. :) |
_________________ pzdr, Grzegorz
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-08-12, 09:24
|
|
|
wedrowniczek napisał/a: | porysowanie auta - jest jak w banku. Kumpel doradzal mi oklejenie go, ale z mysla o jedym rajdzie no i patrzac na kryterium finansowe - odpuscilem. |
No tak...Dzięki za odpowiedź. Domyślam się, ze sprawdzałeś koszty oklejania. Jakie są? Co by należało okleić? |
_________________ Piotrek |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-08-12, 09:26 Re: Wyjazdy 4x4 w teren.
|
|
|
wedrowniczek napisał/a: | producent opisal je jako M+S (...) ja sie zastanawiam, czy ich wlasnie jako zimowek nie uzywac |
M+S nie oznacza zimowek. W recenzjach amerykańskich widać, ze w zimie są problemy z jazdą tymi oponami. Także producent umieszcza je w grupie "letnie". Trzymałbym się tego opisu i na zimę kupił coś innego. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
wedrowniczek
+Niewiadów N126e
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 20 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2014-08-16, 14:12 Re: Wyjazdy 4x4 w teren.
|
|
|
piku napisał/a: | M+S nie oznacza zimowek. |
M+S = mud and snow czyli bloto i snieg, wiec chyba trudno o to w lecie? No, nie mowie o Alasce, choc to tez USA wiec moze producent ich mial na mysli ;)
Zimowki maja oznaczenie z wizerunkiem gory, sniezynka i wlasnie "M+S". A jesli chodzi o nasze rozne sklepy oponiarskie - to fakt, ze w jednych opona ta jest w kat.lenie, a w innych uniwersalne i chyba czesciej wlasnie ta. Jak popatrze na graf na stronie producenta - to powinna miec bdb wlasciwosci jezdne zima..? |
_________________ pzdr, Grzegorz
|
|
|
|
Janzet
janzet
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 52 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 196 Skąd: Gliwice/Szałsza
|
Wysłany: 2014-11-23, 21:03
|
|
|
Popieram. Bardzo dobra opona do wszystkiego (Yoko AT-S). Sam używam. Asfalt Ok, piach (pustynia siedlecka, plaże Adriatyku) kamienie (kamieniołomy i góry Albanii), lasy i pola Beskidów i Jury - te dostępne. Doskonała. A nie jest to MTek od ciągnika który w błocie jest świetny ale tak na co dzień to już nie bardzo. |
_________________ janzet
|
|
|
|
|