Nowy nabytek auto do kompletu |
Autor |
Wiadomość |
Dusterklub
Administrator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 126 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-04-23, 14:58 Nowy nabytek auto do kompletu
|
|
|
Ponieważ czas oczekiwania na dokkera w wersji van mnie przeraził a że auto potrzebne mi na gwałt padło na Fiata fiorino z silnikiem 1,3 MJ 75KM wersja elegant kolor biały:)
Jak już go odbiorę dam jakieś fotki
Może ktoś miał już styczność z tym autkiem bardziej chodzi mi o silnik bo auto podobne tylko francowate ma kolega ale tam inny silnik siedzi. |
_________________ FAS objawy |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-04-23, 15:38
|
|
|
Silnik pali nieco więcej niż podają fabryczne (pewnie zrobione w laboratorium) normy, co w Fiorino (z racji gabarytów i wagi) da się pewnie szybko zaobserwować.Jest dość elastyczny, ale potrafi zużywać olej (pilnować poziomu) i trzeba zwracać uwagę, czy nie rozciąga się łańcuch (hałasuje), bo to przypadłość tej jednostki. Warto skrócić nieco interwały wymiany oleju, co mu wyjdzie z pewnością na zdrowie i absolutnie nie katować silnika dynamiczną jazdą, bo to dramatycznie skraca żywot łańcucha i sprzęgła (nieco za słabego do tej jednostki). Nie wiem jak to wygląda w Fiorino, ale np w Pandzie delikatna miska olejowa jest bardzo nisko, co trzeba mieć na uwadze jeżdżąc po nierównościach. Obawiam się, że może być nieco słabowity w tym całkiem sporym aucie.Generalnie jednak - przynajmniej w mojej ocenie - silniki JTD to obecnie najlepsze jednostki wysokoprężne - lepsze zarówno od niemieckich jaki francuskich |
|
|
|
Dusterklub
Administrator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 126 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-04-24, 05:21
|
|
|
MJ to to samo co JTD???
Co do spalania to 4-5 litrów by mnie zadowalało, daster wciąga mi 10 litrów gazu i jeszcze do tego bene ba rozgrzanie wiec 4-5 ropy nie będzie tragedii obym sie tylko zmieścił w tym przedziale bo lubię wysokie obroty wiec może być różnie. |
_________________ FAS objawy |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-04-24, 06:49
|
|
|
Dusterklub napisał/a: | MJ to to samo co JTD??? |
miałem na myśli ogólnie wszystkie współczesne włoskie silniki wysokoprężne, MJ jest rozwinięciem starszych konstrukcji - i niestety podobnie jak w innych koncernach, mniej bezawaryjnym, delikatniejszym i bardziej wrażliwym na złe warunki eksploatacji. Najbardziej "pancerne" były stare 8-zaworowe JTD |
|
|
|
Dusterklub
Administrator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 126 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-05-13, 08:58
|
|
|
Na dziś mam zrobione 1500 km auto może być średnie spalanie 5-6 litrów co jest dla mnie akceptowalne:) |
_________________ FAS objawy |
|
|
|
|