Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
DD2 Prestige 1.6 + LPG
Autor Wiadomość
Majestrro

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-27, 14:42   

Wyjaśnij proszę, dlaczego lubryfikacja jest błędem?
Poza tym nie lobbuję BRC a założyłem ją tylko dlatego, że nikt inny nie daje ubezpieczenia silnika w fabrycznie nowym aucie na okres gwarancji
Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem. Chodzi generalnie o to, by była to dobrej klasy, precyzyjnie wystrojona instalacja.
Ponadto wybrałem zakład, który polecili mi znajomi mający FLOTY samochodowe i auta różnych marek w tym Toyoty, Hyundaie Ranault i oczywiście Dacie. W rodzinie mam chyba już naste auto zagazowane i poza normalną obsługą nie było problemów. Jasne, że nowe auta, a raczej nowe silniki są problematyczne ale w tym sensie, że wymagają nieco większej uwagi ze strony użytkownika. Uznajmy zatem, że obaj mamy rację a jeśli kupisz fabrycznie nowy samochód i założysz w nim gaz no i zaczniesz go eksploatować, to dopiero wtedy wypowiadaj się. Tak będzie lepiej :)
_________________
😀
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-05-27, 15:18   

Majestrro napisał/a:

Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem.

Lepsze polskie intalacje STAG lub LPGTECH :mrgreen:
O Landi Renzo chyba żaden forumowicz nie chce słyszeć :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez LESNICZYy 2019-05-27, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Majestrro

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-27, 15:43   

Masz na myśli STAG? Rozmawiałem z nimi i również znam ich opinię na temat omawianego silnika a teraz najciekawsze: Landi Renzo robi fabryczne LPG do Dusterów z rocznik 2019 a gdy rozmawiałem z nimi to facet twierdził że... gaz rozwali mi silnik ;) Masz jakieś teorie na ten temat? I ciekawa rzecz:) na autocentum.pl również był omawiany temat fabrycznych instalacji LPG do Dacii i nie wyczytałem żadnych pozytywnych opinii o nich, natomiast nie było żadnych negatywnych zakładanych w firmach zewnętrznych i każdy chwalił swoją, zatem dobrze zrobiona instalacja będzie działać niezależnie od tego, którą wybierzemy i oby tak pozostało :)
_________________
😀
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-05-27, 16:46   

Temat gazu nie jest taki prosty jakby się mogło wydawać. Zapraszam do rozmowy na PW jeśli jesteś zainteresowany - to było do kolegi tommylee1
Ostatnio zmieniony przez yunior81 2019-05-27, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-05-27, 16:47   

LESNICZYy, „wesprzyj mnie” bo juz nie daje rady ;)
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-05-27, 19:19   

Majestrro napisał/a:
Wyjaśnij proszę, dlaczego lubryfikacja jest błędem?


Tak za bardzo, żeby nie wchodzić w szczegóły to lubryfikacja jest potrzebna jak dzwonki na jajach zająca podczas polowania. Jeżeli ktoś myśli, że kropelka podana co jakiś okres czasu do silnika uratuje zawory i zabezpieczy silnik to życzę powodzenia. Do większości instalacji BRC monter zaleca i z reguły zakłada lubre.

Kolektor po 2 latach na lubryfikacji..jpg
Plik ściągnięto 110 raz(y) 167,18 KB

Cdn.jpg
Plik ściągnięto 113 raz(y) 228,76 KB

 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-05-27, 19:46   

Majestrro napisał/a:
Gdybym kupił używkę to oczywiście można by się zastanawiać nad Lovato, Zavoli, Landi Renzo, czy Prinsem.


W dalszym ciągu błądzisz i podajesz bardzo złe przykłady instalacji a już o LAndi Renzo nie powinieneś na tym forum wspominać ;)

Majestrro napisał/a:
Uznajmy zatem, że obaj mamy rację a jeśli kupisz fabrycznie nowy samochód i założysz w nim gaz no i zaczniesz go eksploatować, to dopiero wtedy wypowiadaj się. Tak będzie lepiej :)


No widzisz, tak się składa, że kupuje ostatnio tylko nowe samochody i zakładam do nich gaz na gwarancji.
Chyba masz jakieś kompleksy na punkcie nowych samochodów ;)

I teraz najważniejsze: twój pierwszy posta na forum i od razu chwalisz instalację BRC - skoro nie chcesz się przyznać, to napiszę za Ciebie - robisz typową reklamę i nie wmówisz mi, że jest inaczej.
Następnie piszesz o instalacji o której nie masz bladego pojęcia, nie podajesz żadnych konkretów jak np. jakie elementy instalacji zostały zamontowane, jakie węże zostały użyte, jakie opaski i oczywiście nie wklejasz zdjęcia z montażu co powinno być oczywiste , skoro chwalisz się instalacją.
Idźmy dalej, nic nie napisałeś o demontażu kolektora do wykonania nawiertów pod wkrętki i ewentualnej wymiany jego uszczelek - zdradzę ci tajemnicę: BRC na szkoleniach - NIE ZALECA DEMONTAŻU KOLEKTORA ;). Jest jeszcze sporo rzeczy o których powinieneś wspomieć a o nich nie piszesz ale nie będę ci podpowiadał, sam z biegiem czasu zostaniesz "zmuszony" przez instalację BRC do wniknięcia w temat LPG trochę bardziej.

Nie piszę tego po złości i życzę ci miliona przejechanych kilometrów bezawaryjnej jazdy z BRC. Fora są po to, żeby wymieniać się poglądami na dany temat.

A teraz napiszę ci jak mogłaby by wyglądać porządna instalacja w twoim samochodzie:
- sterownik STAG Q-box lub ALEX Idea
- wtryski bardzo dobre Barracuda (oczywiście pojedyncze, broń Boże Listwa) lub jak ktoś chce na bogato to Keihin
- butla standard w koło
- węże gazowe Faro i Parker (najczęściej są montowane Semperit :) ale wiadomo co będzie z nimi po kilku tysiącach)
- reduktor KME Tur lub ACR 02
- opaski na węzach we wszystkich miejscach mocowań i połączeń samozaciskowe lub sprężyste np. Oetiker - najczęściej są montowane skręcane :) gazownicy lubią taniość, tylko dla klienta to się póżniej żle kończy.
- kolektor demontowany do nawiertów oraz dokumentacja foto z tej czynności
- strojenie instalacji na drodze a nie w garażu na postoju po autokalibracji i to jest bardzo ważna rzecz zaraz po prawidłowym montażu, żeby nie było problemów z silnikiem czy głowicą, szczególnie ważna sprawa w silnikach z ręczną regulacją zaworów.
I najważniejsze: gazownik z prawdziwego zdarzenia, który wie co robi i wykona montaż bardzo profesjonalnie. Cena montażu za ww zestaw to ok 2400zł.
 
     
Majestrro

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-27, 20:31   

Noooo i kto tu robi reklamę? :-) Widzisz, ja wypowiadam się o instalacji jaką faktycznie posiadam w aucie i nie mówię, że BRC jest cacy a STAG jest beee czy odwrotnie. Mamy konkurencję i wolny rynek, czy nie? A klient decyduje i wybiera. Tyle w temacie
...wydaje się, że niniejsze forum jest po to, by dyskutować o ewentualnych problemach podczas eksploatacji samochodów i sposobach ich rozwiązania. Widać, pomyliłem się... Szkoda czasu
_________________
😀
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-05-28, 01:22   

Ja w swoim pierwszym poście nie zachwalam instalacji, którą akurat mam pod maska ;)
Jeśli jesteś zadowolony ze swojej instalacji to super i o to chodzi.
Ze swojej strony poproszę cię o wrzucenie kilku zdjęć z montazu instalacji. Jestem ciekaw jak to wyglada pod maska.
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2019-09-04, 07:44   

LESNICZYy napisał/a:

O Landi Renzo chyba żaden forumowicz nie chce słyszeć :mrgreen:


Witajcie! To mój pierwszy post. Czasowo dostęp do sieci mam tylko z telefonu, więc będzie krótko... Instalację LR mam fabrycznie założoną w Corsie D i tam jakoś dramatu nie ma. Czytałem wcześniej forum Dacii i Skody i mam wrażenie, że wina leży raczej po stronie softu i nieogarnięcia tego przez Dacię. Instalka LR w tej wersji stanowi jedynie przedłużenie fabrycznego ECU i korzysta z jego map przy jednoczesnym aktualizowaniu korekt. To ostatnie nie zawsze udaje się innym instalacjom nawet z uwagi na opór samego ECU. Tego ma się nie konfigurować. W fabrycznych ustawieniach czasu wtrysku też nikt zazwyczaj nie grzebie. Jak padnie wtryskiwacz benzyny to nie wszczepia się innego i grzebie w ECU, tylko wstawia oryginał albo zgodny zamiennik. Tą instalację od LR tak właśnie należy traktować. Po prostu Dacia nie ogarnęła jej nastawień.
 
     
JacekEL


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-09-25, 13:20   

witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera

Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-09-25, 15:22   

JacekEL napisał/a:
witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera

Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG

Czyli nie narzekać ?
Ja uwielbiam temat :mrgreen: .
 
     
JacekEL


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-09-25, 17:18   

Pytanie:
Jak szybko przełącza Wam się na LPG przy fabrycznej instalacji i czy to jest na etapie zimnego płynu chłodzącego (niebieska kontrolka ?
 
     
AndrewMD

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 39
Wysłany: 2019-09-25, 22:56   

JacekEL napisał/a:
witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera

Kto z kolegów posiada DD II z fabrycznym LPG.Proszę tylko nie beczeć na temat LPG


Hej, ja mam z fabrycznym lpg i przełącza się bardzo szybko.
 
     
Voxmord


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 78
Wysłany: 2019-09-26, 06:36   

JacekEL napisał/a:
Pytanie:
Jak szybko przełącza Wam się na LPG przy fabrycznej instalacji i czy to jest na etapie zimnego płynu chłodzącego (niebieska kontrolka ?


Średnio po ok. 3 minutach, czyli na zimnym silniku. Niebieska kontrolka gaśnie dopiero po pewnym czasie od przełączenia na gaz.
Ostatnio zmieniony przez Voxmord 2019-09-26, 20:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16