Napęd 4x4 czy 2x4 - parkowanie i koleiny |
Autor |
Wiadomość |
wow33
Marka: Rav4
Model: SOL
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-04, 14:34 Napęd 4x4 czy 2x4 - parkowanie i koleiny
|
|
|
Żona mnie nakręca żeby dopłacić do napędu 4x4 (do tej pory z takim jeździłem w Toyocie Rav4) ale mam co do tego wątpliwości. Moje przebiegi roczne to ok. 10 tys. km i jedyne miejsce gdzie przydaje się napęd 4x4 i wysoki prześwit to parkowanie w koleinach i wertepach gdy nie ma miejsc parkingowych. Czy Duster z napędem 2x4 też da radę zaparkować i wyjechać z nierównego terenu? Mieszkam w dużym mieście i raczej terenowych wypraw nie planuję :) Spalanie przy napędzie 4x4 zapewne będzie sporo większe? Wolałbym wydać te 6500 zł na jakieś inne dodatki do auta. Jaka jest wasza opinia? |
|
|
|
andrew
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 25
|
Wysłany: 2019-01-04, 15:13
|
|
|
O ile nie jest bardzo grząsko, to nie powinno być problemów. Jednak jadąc podczas wczorajszego ataku zimy żałowałem, że nie mam napędu 4x4 (hamowanie pozostaje bez zmian).
Jedyny minus napędu 4x4, to większe zużycie paliwa i jeszcze gorsze przyśpieszanie. W moim przypadku 1.6 i tak już ma słabe przyśpieszenie (nawet przy wyłączonej klimatyzacji) a z napędem 4x4 jest o sekundę gorsze.
Jeżeli masz zamiar użytkować auto na drogach lokalnych, to brałbym 4x4. Jednak jeżeli głównie jeździsz autostradami, to wydaje się lepiej sprawdzać napęd 4x2.
p.s. parkowanie w mieście to bajka. Polecam do tego zestaw Multicam View i naprawdę wszędzie zaparkujesz. |
|
|
|
wow33
Marka: Rav4
Model: SOL
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-04, 23:34
|
|
|
Czyli napęd 2WD i jazda bardziej ostrożna, albo dopłacić 6500 zł i można trochę bardziej poszaleć. Cóż w sumie całe życie jeździłem samochodami z 2WD za wyjątkiem ostatnich 5-ciu lat to chyba uda się przyzwyczaić na nowo. Trochę ciężko rezygnuje się z pewnych nawyków (szczególnie w okresie zimowym i przy roztopach). Niestety kieszeń nie jest tak elastyczna żeby mieć wszystko nowe i z górnej półki :( |
|
|
|
tomekptk
I like Duster
Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014 Posty: 95 Skąd: OK, DKL
|
Wysłany: 2019-01-05, 11:42
|
|
|
Jeżdżę autami 4x4 od ok. 12 lat, co wynikało z konieczności dojazdu do działki w górach, ale jeśli ten powód kiedyś zniknie, nie wyobrażam sobie kupna auta z napędem na jedną oś (o ile pozwolą fundusze). To jest jednak inny styl i poczucie bezpieczeństwa. Zresztą napęd przydał mi się też nieraz w mieście, gdzie np. jako jedyny wyjeżdżałem z mocno zaśnieżonego podwórka lub parkingu, albo przy wyjazdach na narty, gdzie zawsze z 4x4 można znaleźć miejsce do zaparkowania na zapchanym parkingu, niedostępne dla 2WD. |
_________________ I like Duster
|
|
|
|
wow33
Marka: Rav4
Model: SOL
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-05, 12:07
|
|
|
Dlatego właśnie mam dylemat bo to parkowanie gdziekolwiek czasami się przydaje. Ravka też pakowała się i w zaspy i w błoto i zawsze wyjeżdżała z uśmiechem na jej grillu :) Decyzja jedynie po stronie funduszy, Nie mogę wydać na auto więcej niż 60 tys plus ubezpieczenie i dodatkowy wykup gwarancji na 5 lat wraz z przeglądami. To i tak wychodzi już 65 tys. Wersja to by Orange z szarym metalikiem. Nie chcę brać jakiejś podstawowej wersji. I tak już muszę zrezygnować z automatycznej klimy na rzecz manualnej i to mnie boli mniej niż utrata napędu 4x4, do którego zdążyłem już się przyzwyczaić. Boję się, że z automatu wjadę w jakieś miejsce gdzie wcześniej nie było problemu i już z niego nie wyjadę :) |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-01-05, 12:44
|
|
|
Duster nawet na kilkuletnich oryginalnych oponach , czyli letnich , dobrze sobie radzi w błocie .
Nie raz już przejechałem koleiny po traktorach w lesie , auto już darło podwoziem i mimo tego wyjechałem . Wczoraj sypał cały dzień śnieg i też jakoś bardzo nie widzę powodu zakupu 4x4 .
Auto tylko na 1 i 2 biegu czasami traciło na przyśpieszeniu przez ESP , wszyscy jechali 60 km/h a jak zjawił się TIR to 50 km/h . 4x4 kupiłbym tylko w góry |
|
|
|
wow33
Marka: Rav4
Model: SOL
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-05, 13:16
|
|
|
To faktycznie chyba nie ma sensu wariować z tym 4x4 :) |
|
|
|
psz
Marka: Honda
Model: Civic VII sedan
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2019-01-05, 15:15
|
|
|
Według mnie 4x4 ma sens wtedy, jeśli masz dom lub domek na jakimś odludziu, zwłaszcza w górach. Poza tym praktyczniejszy na co dzień jest napęd 4x2 (lepsze osiągi, mniejsze spalanie, niższa cena zakupu auta).
Choć jest jeszcze taka rzecz z moich obserwacji, że ci, co gardzą Dacią (a jest ich sporo) są zwykle dużo pozytywniej nastawieni do Dustera 4x4. Jak masz taki napęd, to z większym zrozumieniem traktują taki zakup więc prestiżowo będziesz stał trochę wyżej
Sam mam trochę dylemat, czy jeśli wybrać Dustera, to z napędem 4x4 czy też 4x2 ale z nowym silnikiem 1.3 TCe. Cenowo wychodzi to podobnie. A mam domek w górach z dala od asfaltu, ale dotychczas nie dość, że radzę tam sobie bez 4x4, to jeszcze w dodatku nawet bez dużego prześwitu.
Swoją drogą pomyśl jeszcze, czy na pewno nie chcesz silnika 1.3 TCe |
|
|
|
wow33
Marka: Rav4
Model: SOL
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-05, 19:33
|
|
|
Długo myślałem nad zakupem samochodu i dzisiaj popełniłem niespodziewany zakup - jednak znowu Ravka4 :) Tylko z końcówki produkcji w terenowej budzie z kołem rok 2012 - rej. kwiecień 2013 za 45 tys zł. Jak żona zobaczyła autko to zapomniała o Dusterze - sentyment to sentyment. Może jeszcze kiedyś...
Moje nowe autko:
https://allegro.pl/ogloszenie/toyota-rav-4-2-0-vvt-i-salon-polska-navi-7746722040
Dziękuję wszystkim za informacje i cierpliwość. Z sentymentem się nie wygra i łatwiej będzie się rozstać z poprzednim autkiem. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-01-05, 22:10
|
|
|
Mam nadzieję, że będziesz zadowolony, a zdecydowanie ci tego życzę ale ta firma nie ma dobrej opinii i to czytałem na niejednym forum. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-01-05, 22:11
|
|
|
Z tego co śledziłem Drakule to AAA ma bardzo zawyżone ceny |
|
|
|
wow33
Marka: Rav4
Model: SOL
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-05, 22:21
|
|
|
Cena była super. Tak naprawdę jeden właściciel. Okazało się, że najpierw leasing i później wykup. Dodatkowo dostałem 3 lata gwarancji na mechanikę pojazdu za wyjątkiem pasków, klocków itp.
Zobaczymy - nie ufam AAA ale ufam Toyocie :) |
|
|
|
traks
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018 Posty: 158
|
Wysłany: 2019-01-06, 09:40
|
|
|
Czego naprawdę mi brakuje w Dusterze to właśnie koła na klapie, otwierania na bok, niezależnej uchylnej tylnej szyby... ale takich aut już nie produkują :( |
|
|
|
wow33
Marka: Rav4
Model: SOL
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-06, 10:32
|
|
|
Chyba, że Mitsubishi Pajero za prawie 200 tys. zł. :)
Widziałem we Wrocku dwa Dustery z kołem na klapie ale wyglądało to trochę dziwnie. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-01-06, 10:58
|
|
|
Ale jak kupisz zajechane auto od AAA to Toyota ci nic nie pomoże, a może się okazać skarbonką. |
|
|
|
|