Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to w końcu z tym przyspieszeniem? Diesel vs benzyna.
Autor Wiadomość
Godefroy_1987

Marka: Dacia
Model: Duster 150KM, 4x4
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 16
Wysłany: 2020-11-21, 21:30   Jak to w końcu z tym przyspieszeniem? Diesel vs benzyna.

Podjąłem decyzję o zakupie Dustera, wersja 4x4 z osłonami podwozia bo auto użytkowane w nieraz trudnym terenie (ale też na długich trasach żeby w ten teren dojechać oraz zimą prawie tylko w mieście).

Cały czas waham się czy brać:
- diesel 1.5 115KM
- benzyna 1.3 150KM

Znajduje sprzeczne info o przyspieszeniu. Strona Dacii podaje przyspieszenie dla benzyny do setki w 10.6s a diesla zaledwie 10.2. O benzynie piszą, że silnik żwawy, przyspiesza bardzo dobrze a o dieslu, ze raczej tak sobie, nikt nie chwali za żwawość. No to jak to w końcu jest? Znalazłem test i tam podają 0-100 dla tego diesla nie 10.2 a 12.1.

Diesel korci małym spalaniem, ale nie chce auta o gorszych osiągach niż moje Sedici 4x4. I jakoś nie wierzę, że te 115 rozpędza Dustera do setki szybciej niż 150KM. Choć z drugiej strony moment obrotowy podobny...

Wypowie się ktoś z tym dieslem?
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-11-21, 23:12   

Benzyną 150 Km nie jeździłem, ale dieslem jeżdżę.
Jechałem 1.3 130 Km, do dCi niewielkie szanse.
Dustery z reguły do wyścigów się nie nadają :mrgreen:
Mój wybór padł na diesla, jest to już sprawdzona jednostka i nie miałem wątpliwości że nie podoła moim wymaganiom (wcześniej miałem 1.5 dCi 110 Km). Jest trochę cięższy od benzyny, co dla mnie jest akurat na plus.
Fakt, spalanie mniejsze, przyspieszenie - łatwo się nie daje. :mrgreen:
Jedynie 1.3 tce 150Km powinien osiągać nieznacznie większą prędkość i przyspieszenie, jest lżejszy.
PS. kontaktowałem się z renomowaną firmą tuningową, bez żadnych uszczerbków na silniku 130Km/300Nm :shock:

Porównanie na YT. :mrgreen:
Duster 2019 1.3 TCe vs 1.5 dCi Gearbox RPM & Fuel Consumption
 
     
Kacper_Potocki


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 45
Dołączył: 13 Gru 2017
Posty: 72
Skąd: Kęty
Wysłany: 2020-11-22, 18:56   

No własnie 1.3 TCe 150 koni bez problemu na 165 powinien iść :)
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 346
Wysłany: 2020-11-22, 19:35   

Porównanie danych oficjalnych
https://www.dacia.pl/samo...techniczne.html
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-11-22, 23:18   

Ja wybrałem benzynę.
Mam o 50 koni więcej niż w poprzednim aucie i bardzo pozytywne związane z tym doznania.

Jedna uwaga do przyspieszenia 0-100. W praktyce ma to znaczenie jedynie na dojazdówkach (no chyba, że ktoś jest entuzjastą ścigania się spod świateł). W jeździe autostradowej liczy się elastyczność i chęć auta do przyspieszania powyżej 80 km.
TCe 150 żwawo przyspiesza co najmniej do 160. Więcej nigdy nie potrzebowałem. Czy i kiedy jest ten moment, że nie czujesz efektu wciśnięcia gazu ja nie wiem i raczej sprawdzać nie będę. :shock:
Stwierdzenie czy auto jest dynamiczne zawsze będzie subiektywne. Pewnie też mocno zależne od stylu jazdy i tego czym się jeździło. Moja rada: Zorganizuj sobie jazdę próbną umożliwiającą sprawdzenie Dustera na jakiejś autostradzie czy ekspresówce. Ja przed zakupem "dostałem" Dustera na trzy godziny. Zaraz po otwarciu salonu nie ma kolejek kupujących.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-24, 10:53   

Kacper_Potocki napisał/a:
No własnie 1.3 TCe 150 koni bez problemu na 165 powinien iść :)


Nie jestem tego taki pewien. Obydwa silniki 1.3 to raczej ta sama konstrukcja. Czy da się z nich wycisnąć jeszcze więcej?

Silnik 1.5 dci spokojnie daje się tuningować. Widziałem wersje nawet 140KM i 310Nm. Ale nawet 130KM to już świetny wynik. Dla porówniania. Jeździłem Outlanderem 2.0 did, który fabrycznie ma 140KM i 310Nm (przed tuningiem :-P ). Auto dużo cięższe od Dustera ale jeździło się przyjemnie.
 
     
wojtek013


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 45
Skąd: KR
Wysłany: 2020-11-24, 19:55   

Dlaczego ma "nie iść" skoro w innych markach osiąga 160 KM w serii?
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2020-11-25, 22:38   

Tce 130 ma 240 Nm, Tce 150 ma 250 Nm, dci 110KM lub 115KM mają po 260 Nm.
Czyli jak diesel ma 260 niutków to musi dobrze ciągnąć. Prędkości obrotowe przy których te silniki osiągają max. moment są bardzo zbliżone zwłaszcza w Tce 150 i dci. Moment obrotowy liczy się na trasie.
Ten, który ma najwięcej koni osiągnie pewnie największą V max. Ale powiem szczerze, że od 140 km/h nie czułem się pewnie w Dusterze i nie było stabilnie (tak jak w "przyklejonych do ziemi" osobówkach).
I jak mówi klazow - nie chodzi chyba o sprint z pod świateł. Trzeba popróbować pojeździc, który przyjemniej brzmi, który leży bardziej w charakterze kierowcy.
(A czy instalacja z mocznikiem nie przeszkadza kolegom w nowym dci? Ja kupiłem specjalnie z końca serii bez tego dodatku.)
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-26, 14:02   

Dzwoniłem ostatnio po firmach tuningowych. KreatorMocy zaproponował mi ok. 135KM i ok. 290Nm bezpiecznej modyfikacji. Podobno po tym zabiegu Dusterek na ma takiego przymulenia na wyższych obrotach, tylko równie ochoczo przyspiesza w całej skali. Mocno się zastanawiam.
 
     
steiner


Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 17
Wysłany: 2020-11-26, 19:26   

Powiem tak. Mam w domu 1.5 dci 4x4 i 1.3Tce 130 4x2. Po przesiadce z 1.6 105 w DDI na 1.5 115 w DDII wydawało mi się że on jest mega zrywny i elastyczny, do momentu kiedy żona kupiła 1.3 130 i zacząłem jej zazdrości przyśpieszenia (co prawda 4x2 i bez koła zapasowego jest dużo lżejszy) więc postanowiłem podnieść moc w swoim dci. 130KM/330Nn pozwoliło na spore odbicie się od wyników w 1.3 130. Żona na odzień jeżdżąca swoim Tce, okazyjnie wsiadając za kierownice mojego dci za każdym razem potwierdza że lepiej jeździ się jej moim autem, zarówno przyspieszenie, jak i elastyczność (na trasie) jest wyraźnie lepsza, a do tego znacznie pewniej trzyma się drogi, mniej nerwowo reaguje na ruchy kierownica i wiatr. Przyspiesza na autostradzie załadowany po dach bez żadnego wysiłku do 180 km/h - więcej nie próbowaliśmy.
Z AdBlue żadnych problemów, tylko uzupełnianie zbiornika kiedy wskaże komputer czas na to...

4EAAAgMk9eA-960.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 138,49 KB

 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-11-26, 23:22   

Hipolit napisał/a:
Kacper_Potocki napisał/a:
No własnie 1.3 TCe 150 koni bez problemu na 165 powinien iść :)


Nie jestem tego taki pewien. Obydwa silniki 1.3 to raczej ta sama konstrukcja. Czy da się z nich wycisnąć jeszcze więcej?


Coś się dać musi. w końcu w Kadjarze też jest ten silnik tyle, że w opcjach 140 lub 160 koni...
Pytanie co z żywotnością... w końcu to już jest wysilona jednostka.

Ja raczej dodawać koni nie będę. Braku nie czuję :mrgreen: A jeśli już to nie za szybko. Niech się doświadczenie zbierze (bo to wciąż nowy silnik).
Teraz jest gwarancja więc, jak dla mnie, tematu nie ma.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-27, 02:57   

steiner, gdzie robiłeś program?
 
     
steiner


Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 17
Wysłany: 2020-11-27, 07:29   

Hipolit napisał/a:
steiner, gdzie robiłeś program?

W Łodzi, na Demokratycznej.
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2020-11-27, 09:04   

Interesujące, gdzie w Poznaniu lub okolicach można dobrze zrobić program?
Nie spotkałem nikogo z moich okolic, co korzystał.
--------------------------------
Fajna możliwość do porównania, jak ktoś (steiner) ma dwa takie samochody w różnych wersjach.
Ja mam jeszcze fiata bravo benzyna/gaz 120 KM i 209 Nm Turbo-Jet - przy małych prędkościach jest żwawszy, chętnie i dłużej się kręci, ale przy wysokiej prędkości/dużym obciążeniu Duster w końcu wygrywa.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-27, 11:48   

steiner, dzięki.
Ja po wstępnej selekcji wybrałem Cinsoft na Śląsku. Mam relatywnie najlepszy dojazd, a i opinie o firmie są bardzo dobre. Niestety tuner z Rzeszowa, który robił mi Outlandera nie odbiera telefonu. Chyba zakończył działalność.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13