|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Czarnulka z chili |
Autor |
Wiadomość |
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-12-23, 16:51
|
|
|
Jeżeli za każdym razem tankujesz do pełna, dajmy na to, do pierwszego odbicia to zawsze spaliłeś tyle, ile później zalałeś. To co zostało w baku nie ma żadnego znaczenia. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-12-23, 17:55
|
|
|
No tak. To ja juz wolę się teraz nie zastanawiać czy pasuję bardziej do pierwszej czy drugiej części motta zTwojego podpisu |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-12-23, 23:13
|
|
|
Więcej optymizmu . Nie myli się tylko ten, co nic nie robi . |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-24, 07:42
|
|
|
Ciekawe zestawienie. Nie sądziłem, że różnice mogą być aż tak duże. Z ciekawości zacznę notować u siebie.
O ile jednak „historyczne” spalanie to tylko informacja, to poważniejszy problem może być z tym powiązany. O „rezerwę” mi chodzi.
Mam głęboką nadzieję, że światełko ostrzegające, że jedzie się już na „rezerwie” jest dla odmiany wiarygodne… i faktycznie od chwili gdy się zapali benzyny na minimum 50 km trasy w baku jest. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-12-24, 11:08
|
|
|
klazow napisał/a: | Mam głęboką nadzieję, że światełko ostrzegające, że jedzie się już na „rezerwie” jest dla odmiany wiarygodne… i faktycznie od chwili gdy się zapali benzyny na minimum 50 km trasy w baku jest. |
Staram się tankować w połowie baku, ale np. w Skodzie Octavii mogłem jechac aż do wskazania 10 km. Były znakomite czujniki i wskaźniki. W DD1 na pewno można było przejechać na rezerwie ok. 100 km. Mam nadzieję, że w DD2 wygląda to podobnie. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-12-24, 11:33
|
|
|
U mnie w DD1 rezerwa pika w momencie kiedy paliwa jest jeszcze na ok. 100 km. Później niestety licznik możliwych do przejechania kilometrów się resetuje i nie pokazuje już żadnej wartości, przez co pozostaje jazda na czuja i samodzielne pilnowanie przejechanego dystansu.
Dlatego zawsze staram się tankować, tak jak piku, mniej więcej od połowy do pełna i dzięki temu temat zagadkowej pojemności rezerwy omijam szerokim łukiem...no i dla auta też dużo zdrowiej |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2019-12-24, 23:18
|
|
|
piku napisał/a: | Faktycznie, koniki zeszły na dalszy plan... Nawet w tak wątłej liczbie dały radę. Powoli zaczynam poznawać auto i przyzwyczajać sie do niego. Jest sporo zmian w stosunku do poprzedniej Rumunki. |
130 to wątła liczba? A co z DD1 gdzie kończyło się na 1.6 110 KM? I bez turbo, czyli moment tak samo nikły (a przecież autka ważą tyle samo lub podobnie - ile mogła przytyć DD2?).
A co powiesz o 1.0 który teraz jest bazową wersją (swoją drogą nie wiem nawet ile to ma koni, ale ile może mieć?
- góra 115 ).
PS, ja to po cichu marzyłem o Cx5 2.2 diesel 185 koni lub Foresterze 2.0 XT 240.
Duster rządzi Zresztą, dzięki temu że to Dacia, to jadę sobie autostradą 100-110, i mogą mnie wszyscy wyprzedzać - żadnej spiny .
A swoją drogą, czy ktoś z Forumowiczów próbował galopu (typu "gaz w podłogę" i heja)? Ile mu pokazało na zegarach (dane fabryczne to jedno, a życie życiem). Tak z ciekawości pytam, ile pociągnie ten szacowny 1,3 Turbo (przyznacie, że brzmi dumnie ). |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-12-25, 02:33
|
|
|
Kapitan napisał/a: | Tak z ciekawości pytam, ile pociągnie ten szacowny 1,3 Turbo (przyznacie, że brzmi dumnie ). |
Jest w sieci nagranie gdzie 1.3 TCe dobija do 200 km/h, co prawda wersja 150 koni. Potrzebowała na to ok. 1 minutę i 15 sekund i spalanie przy 200 km/h ok. 21l/100 |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-12-25, 16:51
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | ile pociągnie ten szacowny 1,3 Turbo (przyznacie, że brzmi dumnie ). |
To można będzie zrobić gdzieś po 5 tys. km, jak się auto dotrze. Próbowałem tego w poprzednim modelu i opisałem swoje wrażenia gdzieś na tej grupie/liście dyskusyjnej. Sądzę, że w DD2 będzie lepiej, bo czuję podczas jazdy o wiele większą stabilność auta, np. w zakrętach. W zasadzie to, co oficjalnie oferuje producent (w instrukcji obsługi/danych technicznych) zupełnie mi wystarczy.
Podjęcie tej próby to będzie świetna okazja/pretekst, by pojechać do Niemiec, gdzie nie ograniczeń prędkości na autostradach. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-12-25, 16:54
|
|
|
Hiszpan_JS napisał/a: | Jeżeli za każdym razem tankujesz do pełna, |
Ja robię tak (to podobno nie jest poprawnie, więc nie polecam): tankuję do pierwszego odbicia; czekam chwilkę, żeby paliwo w baku się uspokoiło i powolutku (żeby paliwo się nie pieniło) dopełniam do drugiego odbicia (zwykle wchodzi jeszcze nieco ponad 1 l paliwa). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-12-25, 21:25
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | piku napisał/a: | Faktycznie, koniki zeszły na dalszy plan... Nawet w tak wątłej liczbie dały radę. Powoli zaczynam poznawać auto i przyzwyczajać sie do niego. Jest sporo zmian w stosunku do poprzedniej Rumunki. |
A co z DD1 gdzie kończyło się na 1.6 110 KM? |
Francuskie 105 KM lub japońskie 115 KM
ogólnie starcza na co dzień . |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2019-12-25, 22:26
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | Kapitan Shinobi napisał/a: | piku napisał/a: | Faktycznie, koniki zeszły na dalszy plan... Nawet w tak wątłej liczbie dały radę. Powoli zaczynam poznawać auto i przyzwyczajać sie do niego. Jest sporo zmian w stosunku do poprzedniej Rumunki. |
A co z DD1 gdzie kończyło się na 1.6 110 KM? |
Francuskie 105 KM lub japońskie 115 KM
ogólnie starcza na co dzień . |
No pewnie, że starcza, zwłaszcza gdy mówimy o Dacii. Ja pamiętam czasy, gdy BMW E30 1,6 i 100 koni to był wypas, ba, to było auto sportowe do ścigania . Zwłaszcza jak się wcześniej jeździło np. Fiatem Uno
Jeszcze nie testowałem full obciążenia, ale z 5 ludzi (3 dorosłych) na pokładzie "ciśnie" całkiem przyjemnie. Być może niedługo sprawdzę rodzina + bagaż, to zobaczymy (przy czym sprawdzę ile weźmie w trasie i jak przyspiesza w przepisowych zakresach prędkości, żadnych tam ścigajek nie będę uprawiał).
piku napisał/a: | Kapitan Shinobi napisał/a: | ile pociągnie ten szacowny 1,3 Turbo (przyznacie, że brzmi dumnie ). |
To można będzie zrobić gdzieś po 5 tys. km, jak się auto dotrze. Próbowałem tego w poprzednim modelu i opisałem swoje wrażenia gdzieś na tej grupie/liście dyskusyjnej. Sądzę, że w DD2 będzie lepiej, bo czuję podczas jazdy o wiele większą stabilność auta, np. w zakrętach. W zasadzie to, co oficjalnie oferuje producent (w instrukcji obsługi/danych technicznych) zupełnie mi wystarczy.
Podjęcie tej próby to będzie świetna okazja/pretekst, by pojechać do Niemiec, gdzie nie ograniczeń prędkości na autostradach. |
No jasne że po pełnym dotarciu, chyba nikt o zdrowych zmysłach by tego nie próbował, zresztą napisali, że silnik osiąga pełną sprawność dopiero po 3 tys. +/- ich błąd pomiaru, +/- zbyt optymistyczne założenie i +/- bezpieczny bufor = ok 5 tysięcy brzmi bezpiecznie.
Co do "sądzę, że będzie lepiej w DD2" - wręcz uważam, że wypadałoby i powinno być lepiej. Raz że wyższe moce silników wprowadzili (co za tym idzie powinni przestroić zawias, układ kierowniczy i ESP), dwa że nową generację dzieli od starej zwykle parę ładnych latek, a postęp w motoryzacji jest dość szybki.
Aha, i ktoś wyżej coś pisał o 200 km/h i 21l/100 km, ale przy 150 KM.
Co do v-maxa to ładnie wygląda jak na taki "klocek", co do spalania wcale mnie ta wartość nie dziwi. Słyszałem opinie, że mały wysilony silniczek robi się paliwożerny, gdy zmusi się go do pracy "ponad siły". A ponad siły w Dusterze, to pewnie już około 150 km/h się robi. Zresztą, ile pali taki dajmy na to CX5 2.0l przy swojej prędkości maksymalnej (ma chyba ze 165 koni, wyższą masę ale lepsze aero)?
PS
Jeśli 150 koni ciśnie 200 km/h, to 130 powinno dać około 175 obstawiam, ciekawe ile mu podaje fabryka. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-12-26, 15:21
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | wyższe moce silników wprowadzili (co za tym idzie powinni przestroić zawias, układ kierowniczy i ESP), dwa że nową generację dzieli od starej zwykle parę ładnych latek |
Moje wrażenia: 110 KM w DD1 1,5 dCi 4x4 i 260 Nm to było za mało; zupełnie dość w codziennych dojazdach do pracy, ale za mało w trudnym terenie i na autostradzie.
Czy obecne 130 KM i 249 Nm w benzynie wystarczy? Nie wiem. Sprawdzenie, zebranie doświadczeń zajmie pewnie ze dwa lata...Na razie wrażenia sa dobre, ale to raptem 3 tys. km i cały czas spokojna jazda, bez dużego obciążenia.
Od początku jazdy nowym autem zauważyłem, że wspomaganie kierownicy w DD2 (moje obecne auto) bardzo mocne, trochę za mocne, jak na mój gust. Lubiłem DD1 za "męskie" wspomaganie (dawało poczucie, że człowiek, że sam kręci kierownicą) i takie samo sprzęgło (niektóre panie uważały, że twarde).
Co do upływu czasu i modeli DD: DD1 była jakby stworzona na wzór samochodów sprzed dwudziestu (wówczas) lat. Bardzo mi to nie przeszkadzało, ale musiałem się jednak do tego "new timera" przyzwyczaić i trochę to zajęło. Obecny model - DD2 - wygląda jakby był o jedną generacje do tyłu w stosunku do obecnie produkowanych aut innych marek, choćby renault. To już zupełnie akceptowalne i nie wymaga przyzwyczajania (chodzi o stronę estetyczną). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2019-12-26, 22:11
|
|
|
Samo 249 Nm nie wiele mówi (poza tym, że to całkiem zacna wartość, np. benzynowe BMW 328i z przełomu wieków miało z R6 2,8l 280 Nm), liczy się głównie przy jakich obrotach jest dostępne, zarazem też ogólnie przebieg krzywej momentu. Niektóre silniki turbo mają (zapewne właśnie dzięki turbodoładowaniu) bardzo "płaską" krzywą momenu, i mimo (relatywnie) niskiej mocy, jeżdżą bardzo "przyjemnie" (w dużym uproszczeniu można powiedzieć, że autko idzie bez specjalnego żyłowania silnika).
Sam mam na razie za mało kilometrów, ale na moje oko 130 koni/250Nm wydaje się taką "minimalną"
wartością, żeby autem (tej masy, tych gabarytów i z AWD) w miarę przyjemnie się jeździło, zarazem bez specjalnego przeciążania silnika (okupionego nadmiernym zużyciem paliwa). |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-12-27, 08:32
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | 130 koni/250Nm wydaje się taką "minimalną"
wartością, żeby autem (tej masy, tych gabarytów i z AWD) w miarę przyjemnie się jeździło, zarazem bez specjalnego przeciążania silnika (okupionego nadmiernym zużyciem paliwa). |
Oczywiście! Na razie jeszcze uczę się jeździć tym wozem. Widzę już trochę, jak jeździć, by trochę oszczędzić na paliwie. Wkrótce zacznę jeździć dynamiczniej i zobaczę, co się będzie działo z paliwem, z obrotami, jakie będą odczucia z jazdy. Kiedyś miałem bardzo ciekawą lekcję jazdy/zmiany biegów w Audi A1 z automatem. Miał tryby: zwykły, eco (nie używałem) i sport. Okazuje się, że można takim autem jeździć, zgodnie z zaleceniami producenta na bardzo róznych obrotach przy tych samych prędkościach (tryb zwykły od sportowego dzieliło jakieś 500-700 obrotów przy tej samej prędkości na tym samym biegu w podobnych okolicznościach). Wskaźniki pokazywały zmianę biegów - który jest aktualnie w użyciu.
Wracam do DD2: Cicha praca silnika (przyzwoite wygłuszenie) sprawia, że łatwo dać się ponieść i wkręcić na wyższe obroty. Wskazówki co do zmiany biegów nie są najlepsze. Gdy zmieniam na wyższy bieg wg wskaźnika na zegarach (czyli przy bardzo niskich obrotach), silnik wydaje się ciężko pracować, a wskazania aktualnego zużycia paliwa idą mocno w gorę. Wydaje się, że najprzyjemniejsza, a chyba też ekonomiczniejsza jest jazda na ponad 1,5 tys., a nawet na ok. 2 tys. obrotów, a i paliwa nie ubywa za szybko. I jeszcze uwaga: oczywiście mowa o 240 Nm przy silniku 1,3 130 KM (a nie 249, czy 250 - to jest dla 150 KM). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|
|