DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
czarny rumun
Autor Wiadomość
tomekptk 
I like Duster


Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 106
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2019-12-28, 21:37   

robercik napisał/a:
Powinni ludzie pisać o takich rzeczach. Jak to powinno być w ogóle? Oglądałem zderzaki do dd2 przednie i są one sprzedawane bez tej tylnej części. Więc jest to inna część?


Naprawiałem, kiedyś urwany zderzak w ASO i zapłaciłem z częściami chyba 150 zl. Ot urok tej marki, znajomy w Audi za dużo mniejszą szkodę zapłacił chyba z 2k zł. A co do stanu samochodu po jeździe w terenie obejrzyj dokładnie moje zdjęcie Jeepa z postu http://www.dusterklub.pl/...er=asc&start=45
Zderzak w miarę cały, pomijam zwiniętą tablicę rejestracyjną, a rozerwany prawy blotnik, sam miód offroadu :-D .

Co do odgłosów nie słyszę kompletnie różnicy w jeździe w trybie 2wd, auto i lock. Oczywiście, poza normalnymi odgłosami, jak przód lub tył zaczyna "mielić" kołami w terenie. Nie radzę też eksperymentów typu włączanie lock na asfalcie i np. ostre skręty itp. bo odgłos, jaki usłyszymy będzie ostatni, jak ukręcimy dyferencjał albo wal.
_________________
I like Duster
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-12-29, 22:43   

robercik napisał/a:
Jak jest u Ciebie?


Dziś patrzyłem na przód i wygląda jak po odbiorze z salonu... tyle, że brudny :-) . Rozwarstwień brak. Ale zbyt dokładnie nie wiedziałem gdzie masz problem... Jeśli chcesz zamieść fotkę tego miejsca, to ja zrobię to samo.
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-12-29, 22:50   

tomekptk napisał/a:
Nie radzę też eksperymentów typu włączanie lock na asfalcie i np. ostre skręty itp. bo odgłos, jaki usłyszymy będzie ostatni, jak ukręcimy dyferencjał albo wal.


Święte słowa.
Teoretycznie Duster jest "idioto-odporny" i sam zawczasu przejdzie w tryb AUTO. Ale ja działania tej asekuracji sprawdzać ani myślę.
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2020-10-19, 20:44   

Zwątpiłem w swoją kobyłę. Dzisiejsza wizyta w aso nic nie wyjaśniła. Samochód buczy jak buczał, zderzaka nie zrobili, taki serwis. Troszkę ciężko pogodzić się z zakupem za 70tyś i takimi problemami. No ale mamy kapitalizm. Trzeba było iśc gdzie indziej. Myślę że za tzw komuny moje auto zyskało by miano "bubla"
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2020-10-19, 20:48   

tomekptk o jakim offroadzie mówisz? Dasterem? Chyba że mocno doinwestowałeś?
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2020-12-30, 11:11   

W życiu czarnego rumuna wizyta w ASO to normalka. Wymiana sprzęgła, wybieraka, koła zamachowego i paru innych głupot. Teraz wyjęto skrzynię biegów i wymieniają łożyska i olej. Pan z serwisu mówi że to i tak nic nie do bo ten typ tak ma. Szok i niedowierzanie. Chodzi o głośne buczenie na 5 i 6. Nie do wiary że można to uznać za normalne. Jeżeli tak jest (jest to normalne) to niech będzie w katalogu z nowymi samochodami. Niech klient wie co kupuje. Do każdego swojego samochodu po pewnym czasie się przywiązywałem. Dbałem i inwestowałem. Płakałem gdy sprzedawałem. Sprzedawałem najczęściej znajomemu lub z polecenia. Z rumunem nie wiem jak będzie
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-01-10, 18:05   

rumun spędził święta i nowy rok w ASO. Nic nie wskórali. Po miesiącu stania odgłosy ze skrzyni bez zmian. Przyznać rację trzeba fachowcom z renault. Na 6 biegu przy obrotach 2-2.2tyś maszyna ma cięzko. To i odgłosy się wydobywają a do tego dochodzi fakt że rumak z raczej taniej stajni no imamy kakofonię dźwięków. Oddali z zepsutą klamką z tyłu. Może i tak powinno być. Nie wiem.
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-02-06, 14:20   

No i mamy problem. Rumun dostał blachę akcesoryjną pod silnik. Zamontowana w ASO. Dwa dni po montażu spadł wąż od chłodnicy. Opaska nie była zaciśnięta. Motoztybt Białystok twierdzi że to nie oni. Ja nawet tam nie zaglądałem. Kontrolki w Dusterze, te czerwone błysnęły tylko na chwilę. Żadnych komunikatów na wyświetlaczu nie widziałem. Rzeczoznawca stwierdził że przy gwałtownym ubytku tak może być w tym modelu. Nie ma wskaźnika płynu chłodniczego. Remont wg ASO 12 tyś. Lipa
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-06, 20:32   

Nie wiem czy akceptujesz, że problem jest Twój, czy z ASO/Dacią dalej rozmawiać będziesz.
Jeśli to drugie, to koniecznie napisz do nich listem poleconym jakie jest Twoje stanowisko. Jeśli wszystko co się wydarzyło sprowadza się do rozmowy „przez ladę”, to są na wygranej pozycji i nawet o Tobie nie mają powodu myśleć. Wyjaśnili i są czyści.
Z tego co piszesz, to albo zacisk był fabrycznie wadliwy/wadliwie założony (wtedy wina jest po stronie Dacii) albo uszkodzili/poluzowali go przy montażu płyty (wina ASO).
Opisz krótko zdarzenie i koniecznie napisz, że nie przyjmujesz ich wyjaśnień i traktujesz je jako próbę uniknięcia odpowiedzialności.
Podkreśl, że Ty niczego przy tym wężu nie robiłeś i nie możesz ponosić odpowiedzialności za awarię.
Zażądaj oficjalnego, pisemnego stanowiska. Na koniec zaznacz, że Twoje pismo traktujesz jako próbę polubownego zakończenia sprawy.

W zależności od tego co odpowiedzą postanowisz później, czy wchodzić w spór. Gorzej jak teraz już być nie może. Zyskasz czas na ochłonięcie, sprawa będzie miała bieg więc nie ucieknie Ci żaden termin. A jeśli tak zdecydujesz to do prawnika pójdziesz z konkretem.
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-02-06, 21:19   

Bardzo dziękuję za poradę. Nie chcę się wynurzać, ale polubiłem swojego rumuńskiego rumaka. Przywiązuję się do rzeczy. Fatalny błąd mechanika, może się zdarzyć każdemu, rozumiem. Przyznać się jednak nie może. Bo będzie miał problemy. Mógłbym nawet partycypować w kosztach. Ale Motozbyt zero realnych propozycji. Dwadzieścia procent ewentualnie od astronomicznej sumy to za mało. Miałbym ze swoich 10 tyś dołożyć, co najmniej. Masz rację, muszę ochłonąć.
Taka opaska, zgodnie z tym co napisałeś nie może sama się odpiąć, chyba że od początku jest wadliwa. Motozbyt dwa razy wyciągał silnik i raz w tej okolicy montował płytę. No i trochę im zalazłem za skórę swoimi upierdliwymi reklamacjami.
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-02-10, 16:38   

Rumun stoi, robota stoi. ASO Renault milczy. Śnieg pada. A mnie cholera bierze. A miało być tak pięknie. No i na początku było. Ech, co zamiast Dacji? Co do lasu? Alternatywa dla Dustera to tylko jakaś używka?
 
     
Kapitan Shinobi 
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 433
Wysłany: 2021-02-11, 00:38   

Z nowych to chyba Vitara. 4x4 jest (mniemam nie gorsze niż w DD), prześwit mniejszy ale mimo wszystko powinien wystarczyć, no i zawsze to magiczne "made in Japan".
Teoretycznie jeszcze Jimny, ale są z nim jakieś perturbacje, że niby ciężarowy czy coś.

Nie żebym był jakimś wielkim fanem Suzuki, ale cenowo jest najbardziej zbliżone do DD. Cała reszta Japonii to już albo 0 terenu (np. CX-3), albo dużo wyższy poziom cen (RAVka, Forester, Outlander itd.).
Także gdybym się DD rozczarował, i zmuszony został do przedwczesnego rozstania, to szedłbym w tym kierunku. Niemiecka motoryzacja (czytaj VW AG czyli Skoda Seat Volkswagen) jakoś mnie nie przekonuje, Captury, Mokki i inne takie "wynalazki" to znów 0 terenu.
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-11, 19:07   

Jest jeszcze droga Lesniczego. Młody Duster od pierwszego właściciela i z możliwością sprawdzenia czy buczy…
Ale to chyba czysta teoria. Z tego co napisane powyżej wynika, że „Czarny Rumun” (kiedyś :evil: ) z serwisu wróci... więc może jeszcze swoją szansę na rehabilitację dostanie.
 
     
robercik 
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 50
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 135
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-02-11, 20:00   

Zdania są podzielone. Spotykam bardzo dużo ludzi. Mnóstwo kierowców zawodowych. Temat samochodów do lasu jest bardzo popularny. Chodzi oczywiście o samochody które wytrzymają troszkę więcej, nie tylko bujanie się po mieście. Zima, śnieg codzienna orka. Drogi są w lasach dobre ale często nie odśnieżone no i oczywiście nie tak gładkie jak asfalcik. Ciągle kurz w lato. Stare dacie są dobrze oceniane. Nowe już gorzej. Duster chyba idzie w kierunku miejskiego crossowera. (chyba tak sie pisze)
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-11, 20:47   

DD1 tylko oglądałem. Pojeździć się nie trafiło. Tak więc czy DD2 nie tylko na poziomie estetycznym się "wydelikatnił" nie wiem.
Jednak pomiędzy DD2 a typowym crossoverem jak Captur, to jest przepaść. Piszę o Capturze bo żona ma i całkiem sporo sobie pojeździłem.
Moja lepsza połowa na Dustera mówi "czołg". To chyba najlepiej oddaje różnicę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Glutamina - https://www.corvus.com.pl - Glutamina
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10