DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Smoczyca
Autor Wiadomość
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-11-25, 23:39   Smoczyca

Serdecznie witam wszystkich, którzy tu zajrzeli.
Nim przejdę do prezentacji mojej Smoczycy… parę słów o tym jak doszło do tego, że ją mam.
Do zakupu i zmiany samochodu mam dość niedzisiejsze podejście. Dla mnie to związek długoterminowy. Moim poprzednim samochodem – dzielnym Daewoo Lanosem – bezproblemowo jeździłem 19 lat. Cieszył do samego końca i z ciężkim sercem go żegnałem (TAK – Polak płakał jak sprzedawał).
W sumie to decyzję o zakupie nowego auta przyspieszyłem dzięki UE. Wyszło mi, że lepiej zdążyć przed wdrożeniem ich „światłych” eco-zmian.
W moim przypadku samochód nie ma zarabiać. Ma dawać swobodę, wygodę i radość. Nie ma jakiejś cechy auta, która by była (na dziś) dla mnie super ważna… No może nie do końca. Auta małe, ciasne i niskie już nie dla mnie są.
Nie planowałem Dustera. Faworyci byli inni. Lista tego co mogę mieć w zakładanym budżecie stopniowo ewoluowała. Duster pojawił się na niej spóźniony (i trochę „na siłę”) ale z powodów zdroworozsądkowych usadowił się na stałe. Na koniec zostały jeszcze Suzuki (Vitara lub SX4 S-CROSS ) oraz bliźniaki Kia Stonic/Hyundai Kona. Doskonale wiem, że to różne auta. Dodatkowo „wyjście” na taki sam budżet prowadzi do pogłębienia różnic poprzez konieczność innego podejścia do konfiguracji. Listę miałem jednak taką. Z mojego punktu widzenia różnice sprowadzały się do zalet i wad przy różnych zastosowaniach. Nie ograniczałem się też pytaniem „do czego samochodu używam”. Nie wolno się zamykać na możliwości, które nowy samochód daje...
Znalazłem salon samochodowy, który sprzedaje jednocześnie samochody Dacii, Suzuki i Kii. Następnie zafundowałem sobie wycieczkę i prywatną wersję „Zakupu kontrolowanego” (wyszło prawie jak w TVN Turbo :-D ). No i stało się. Duster (była to wersja 1,6 4x2) „rozwalił” konkurencję. Oczywiście to mój mega subiektywny osąd ale przecież tylko taki się liczy… gdy mowa o samochodzie dla mnie. Potem, z salonu gdzie ostatecznie podpisałem umowę, dostałem do samodzielnej jazdy Dustera 1,3 130 KM 4x2. Potestowałem. Na drodze ekspresowej też. Radę dawał.
Umowę podpisałem. Czas oczekiwania przetrwałem.
No i mam swoją Smoczycę. Wyselekcjonowaną rozumem i kupioną sercem. Czemu nie?
Co do wrażeń z pierwszych tygodni… wiele ich jeszcze się nie uzbierało. Tekstami w instrukcji o docieraniu silnika przejąłem się, więc na poszalenie dopiero przyjdzie czas.
Z plusów:
Wyjazd z garaży mamy pod górę. Autko żony (a wcześniej Lanos i inni poprzednicy) ma z tym mały problem. Jeśli z jakiegoś powodu trzeba się zatrzymać na podjeździe (np. chodnikiem kroczy pieszy), to pozostają dwie opcje. Stoczyć się na dół i zaczynać od nowa lub ruszać z wyjącym silnikiem. Ze Smoczycą inna bajka. Takiej górki to ona nie zauważa. Zachowuje się jak na płaskim. Cztery łapy i 250 niutów robią robotę.
W drodze do mojej pracy jest takie miejsce, że czasem trzeba energicznie włączyć się do ruchu. Jest tam trochę pod górkę i jakoś dziwnie z przyczepnością do asfaltu. Lanos lubił tam poboksować przednimi łapami. Smoczyca też się do tego zabiera ale zaraz załącza tył i dostaje kopa. Fajne to jest.
Minus jak dotąd jest jeden ale spodziewany i w mojej sytuacji akceptowalny. Grubas z tej Smoczycy. Nie wszędzie się wciśnie. Czasem trzeba zaparkować nieco dalej.
O spalaniu ciężko mówić po przejechaniu 400 km. Wychodzi, że apetyt jej dopisuje ale łakomczuchem nie jest (9,6 w mieście i 6,2 na drodze krajowej – tryb eco wyłączony 4x4 ustawione na automat, oczywiście dane z komputera).
Na koniec dwa słowa o skrzyni biegów. Jest tu inaczej niż we wszystkim czym jeździłem. Potrzebuję więc czasu aby przywyknąć. Temat dotyczy tylko Dusterów 4x4 i jest fajnie omówiony na „Dacia Duster 2018 TCe i dCi test PL Petryn ględzi – YouTube”… może z tą różnicą, że mam już mocniejszy silnik 1,3 i nie wiem czy na asfalcie nie zrezygnuję zupełnie z pierwszego biegu.
Jeśli ktoś ma za sobą etap „budowy relacji” z taką skrzynią to chętnie poznam jego doświadczenia i odczucia.
Tyle gadania. Teraz zdjątka:

Nasze pierwsze spotkanie. TAK trzymali ją za kratami !!!

Okup wpłacony. Na zdjęciu moment przekazania.

Smoczyca ma swój własny dom.

Przed pierwszą „wyprawą”

Dotarliśmy do celu.
 
     
Hiszpan_JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 394
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-11-26, 06:17   

Fajny opis :-) . Życzę wielu pozytywnych chwil ze "Smoczycą" :-D .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
gogol 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-11-26, 07:46   

Gratuluje :) Co do skrzyni - mam 1.5dCi z 4x4 i "jedynki" uzywam faktycznie rzadko - najczesciej jak mam wlaczona klime latem, jest pod gore i wioze kogos z tylu. Bez takich kumulacji "dwojka" starcza do calkiem dynamicznego ruszenia". U Ciebie moment obrotowy podobny, wiec pewnie roznica bedzie niewielka.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-11-26, 08:13   

Witaj.

Pisz jak najwięcej o swoich doświadczeniach ze Smoczycą :)
I uważaj na tym parkingu, bo przy tej ilości miejsca postojowego wkrótce na jej łuskach mogą pojawić się skazy :-/
Pozdrawiam
 
     
JS 
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 232
Skąd: CRY
Wysłany: 2019-11-26, 08:14   

Klazow, prezentacja jest rewelacyjna, ale mnie skojarzyło się coś nieco innego. Okazuje się, że gdzieś po świecie śmigają ludzie, którzy mają podobne preferencje co do dokonywania wyborów w pewnych zakresach, tu np. auta. Nawet kolor wybrałeś taki, jaki z żoną ostatnio bierzemy pod uwagę, czyli beż dune.

Moje dywagacje mentalne też dotyczą podobnych modeli, bo mimo że chyba zostanę przy kolejnym Dusterze (chociaż gama silnikowa mnie nie przekonuje do końca, bo jestem miłośnikiem LPG), to sprawdzam i Suzuki - właśnie Vitarę i S-crossa - i Hyundaia Konę, i Kię Stonic - i na razie nic, w głowie kocioł. Nawet zmierzam czasami w stronę diesla 1.5 dCi, chociaż i ta ścieżka jest najeżona wieloma problemami. Mam jednak jeszcze przed sobą co najmniej rok na podjęcie decyzji, więc rozglądam się.
Przyznam, że ryzykowałem nieco przekroczenie budżetu i spoglądałem na Kadjara i Scenica albo - Opla Cross- lub Grandlanda X.
Będę śledził Twoje rzeczowe wpisy o autku, a może dla świętego spokoju (mechanicznego) i ja skończę na benzynie Tce.
Ponieważ odwiedzam co jakiś czas rodzinnie Legnicę, pozdrawiam tym bardziej!
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-11-26, 09:05   

DusterFaster! napisał/a:

I uważaj na tym parkingu,


Marka Hilti zobowiązuje. Czerwony przecinak musiał się, choć trochę, wbić na sąsiednie miejsce parkingowe. Ale akurat na tym parkingu i w tym czasie o łuski Smoczycy byłem spokojny. Pojechaliśmy na taki kongres gdzie wszyscy byli mili i przyjacielscy. Po przetrzymywaniu za kratami musiałem autku zapewnić odmianę.
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-11-26, 09:34   

JS napisał/a:

Ponieważ odwiedzam co jakiś czas rodzinnie Legnicę,


Zaplanuj najbliższą wizytę tak aby mieć pół dnia na wypad do Świdnicy. Tam jest ten salon, o którym pisałem. Porównanie jak się czujesz w różnych samochodach, gdy jeździsz nimi następująco po sobie, jest dużo lepsze od porównywania ze wspomnieniami sprzed jakiegoś czasu. Jeśli będziesz mieć farta trafisz Dustera z silnikiem, o którym myślisz.

Co do terminu zakupu, który planujesz. Przeczytaj i decyduj.

https://www.auto-swiat.pl...le-jest/jqctf7z

https://www.auto-swiat.pl...ochodow/deh7px3

Ja się wystraszyłem.

Oczywiście pozostałe konkurencyjne, wymienione przez Ciebie, modele też rozważałem. Tyle, że do finału nie doszły.
Jeśli o kolor chodzi... wstyd się przyznać... wybrałem "niebrudzący"... co nie koliduje z faktem, że mi się podoba.
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
  Wysłany: 2019-11-26, 10:19   

[quote=]"gogol"jak mam wlaczona klime [/quote]

Ups. Tej zmiennej nie uwzględniłem. Winny listopad.
Ostatnio zmieniony przez klazow 2019-11-26, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-11-26, 10:22   

klazow napisał/a:

Jeśli o kolor chodzi... wstyd się przyznać... wybrałem "niebrudzący"... co nie koliduje z faktem, że mi się podoba.


Kolorek ładny. Nie chce nikogo tu obrazić, ale mi strasznie nie podobają się rude. Kolor widocznie brudzący i jak określił mój dzieciak taki dziwny wiewiórkowy :D Ale wiadomo, rzecz gustu, a o tym się nie dyskutuje...
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-11-26, 10:49   

DusterFaster! napisał/a:
mi strasznie nie podobają się rude.


Moja żona dała mi jasno do zrozumienia, że nie będzie zachwycona jak się z rudą zwiążę :evil:
To zamknęło temat. Nawet nie rozważałem.

Ale to kolor flagowy i chcemy czy nie, DD2 właśnie z nim się kojarzy.
Łatwo też mogę sobie wyobrazić kogoś, kto z czułością na swojego rudzielca spoziera.

Fajnie jest, że mimo oszczędności w Dacii, możemy wybierać KOLOR.
I przy tej okazji trochę się poprzekomarzać.


Ps.
Na blondynkę też dostałem szlaban.
 
     
Sajmon117 

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 322
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-11-26, 14:45   

gogol napisał/a:

Gratuluje :) Co do skrzyni - mam 1.5dCi z 4x4 i "jedynki" uzywam faktycznie rzadko - najczesciej jak mam wlaczona klime


Ciekawostka z tym twoim ruszaniem
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-11-26, 15:10   

Witaj Sajmonie117

Sajmon117 napisał/a:

Ciekawostka z tym twoim ruszaniem


Ty na serio, czy tylko użyty przez kolegę Gogola skrót myślowy komplementujesz?
 
     
Sajmon117 

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 322
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-11-26, 15:14   

No z 2 zawsze rusza ?
Tak też robicie ?
 
     
klazow 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 819
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-11-26, 15:46   

W 4x4 jedynka jest pomyślana do radzenia sobie w terenie. Brak reduktora nadrabia. Bawiąc się liczbami można powiedzieć, że to takie 0,6 w stosunku do 1 w 4x2. Siłą rozpędu "dwójka" też musi być przesunięta, bo różnica przełożeń była by zbyt duża. Mylę, że od "trójki" jest już tak samo (lub prawie tak samo) w 4x2 i 4x4.
Zadałem pytanie kolegom dłużej obytym z tą skrzynią, czy postawili na ruszanie z "jedynki" i wyrobienie w sobie nawyku szybkiego wywijania lewarkiem aby być na "trójce" (bo taka "prawie dwójka" potrzebna jest wtedy przez sekundę), czy też ruszają od razu z "dwójki" (przyjmijmy, że to Twoje 1,7) a potem normalnie jednym ruchem są wyżej?
Dostałem odpowiedź, że kolega "gogol" zwykle rusza z "dwójki" bo przełożenie u niego radę daje ale przy dużym dociążeniu auta (klima jest tu składową) przypomina sobie o jedynce. Też mi tak wychodzi, więc wszystko było jasne... ale wiem ten dylemat klanu 4x4 może być dla klanu 4x2 abstrakcyjny a nawet zabawny.
Ps.
Wszystkie Dustery są doskonałe.
 
     
gogol 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-11-27, 07:46   

Sajmon117 napisał/a:
No z 2 zawsze rusza ?


jak juz napisalem - ruszam z dwojki chyba ze chodzi klima, jest pod gore lekko i mam jeszcze kogos na tylnym siedzeniu to musze z jedynki. poza tym z dwojka startuje az milo.

klazow napisał/a:
ten dylemat klanu 4x4 może być dla klanu 4x2 abstrakcyjny a nawet zabawny.


co wiecej - dla mnie na poczatku tez byl mocno abstrakcyjny ;)
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
Ostatnio zmieniony przez gogol 2019-11-27, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
https://yama.dacia.pl/ kartakierowcy.waw.pl/jazda-bez-karty-kierowcy/
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12