|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Czemu Dacia, i czemu Duster to auto terenowe |
Autor |
Wiadomość |
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-12-16, 21:03
|
|
|
Off road to nie jazda przez kraweżniki , tylko jazda po bezdrożach . Przecież SUV-y stworzono do miast na krawężniki . Przypominam że Duster ma największe możliwości "terenowe" z wszystkich SUV-ów . Vitara to jakaś porażka jeżeli chodzi o prześwit ... |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-12-16, 21:21
|
|
|
klazow napisał/a: |
Ciekawe co strzeliło zarządcę terenu (trawnika znaczy) ... |
Raczej niewiele. To nie była trawa jak na polu golfowym i przejazd jednego dosyć lekkiego autka jej nie zaszkodził
LESNICZYy napisał/a: | Off road to nie jazda przez kraweżniki , tylko jazda po bezdrożach |
Nigdzie nie napisałem, że czuję się offroad'owcem
Chociaż w sumie... jak sobie teraz na szybko policzyłem to polną drogą z asfaltu do domu robię srednio w roku ponad 1000 km |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-16, 21:51
|
|
|
Hiszpan_JS napisał/a: | Pytanie: Cytat: | czemu Duster to auto terenowe | i odpowiedź: Cytat: | krótka ocena wysokiego krawężnika i spokojny wyjazd przez trawnik. | |
Czemu tu nie można dawać lajków??? |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2019-12-16, 22:59
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | klazow napisał/a: |
Co do Subaru to wierzę, że obaj trzymamy kciuki aby nigdy nie nauczyli się 4x2 robić... |
A po Wam te 4x4 ?!?
Z asfaltu nie zjeżdżacie , zim już nie ma . Grudzień mamy a za oknem jak na przedwiośniu .
4x4 ma sens w górach i tyle w temacie . Nawet w lesie mi się za bardzo nie przydaje jak silnik wisi mi nad napędem . 4x4 jest Wam potrzebne tylko żeby nim szpanować lanserzy . Jak chcecie pokazać na co Was stać to zapraszam na motocykl enduro/cross gdzie nie już wygodnego fotela , klimy i itd a liczy się kondycha fizyczna . Pozdro . |
1. Dlaczego zakładasz, że nie zjeżdżamy (równie dobrze można założyć że każdy górnik w tym kraju pije wódkę )?.
2. Dlaczego zakładasz że zim już nie ma?. Śniegu jeszcze my nie widzieli, a ja już kilka ofiar "zimy" widziałem. To jest własnie błąd logiczny, który popełnia wielu ludzi w tym kraju. To, że nie mieszkamy w Finlandii, i że nie musimy codziennie odśnieżać tony śniegu, to nie oznacza że nie bywa ślisko. Potem przez takie gadki ludzie zakładają do swoich fur (nierzadko ponad 150 koni) "łysielce" 3 milimetrowe (czasem i mniej) i sapią "zimówka na lodzie nic nie daje".
3. Nikt nie szpanuje Dusterem 4x4, bo z odległości większej niż 4 metry większość ludzi nie pozna czy masz ośkę czy AWD. Szpanować to można SL 500, albo Q7.
4. Dlaczego na siłę wpychasz nas na motory? Ja na przykład nie jeździłem nigdy i wcale mnie nie ciągnie. Od małego "urok 4 kółek", z jednym wyjątkiem - rower . To że lubię auta typu syv/terenowe, to znaczy że muszę rezygnować z wygód i coś udowadniać na jakimś crossie?. Nie, Cross/motory są dla innych ludzi. To samo dotyczy aut, równie dobrze jakiś właściciel CBR 1000 mógłby spamować na forum BMW "hej dresiarze, pokażcie co potraficie przy mojej rakiecie, 3 do setki i 3 paki, hehe".
Odpowiadając na pytanie:
Po co wam te 4x4?
- do jazdy
- do zabawy
- bo jest (w takim np Subaru w standardzie, obojętnie czy SUV czy limuzyna)
- a czemu nie?
Dobrze, że firmy motoryzacyjne nie myślą w ten sposób, bo nie wogóle powstałyby auta typu Mercedes ML, Toyota Rav4, Subaru Forester, Audi Quattro Sport, Porsche Cayenne itd.
To, że Ty nie potrzebujesz 4x4 nawet w lesie, nie oznacza, że wszyscy inni też nie potrzebują (nawet jeśli w istocie nie opuszczają asfaltu )
Co do wcześniej dyskusji segmentacyjnej. Vitara wydawała mi się naturalnym konkurentem Dustera, z racji tego że też SUV, no i cena. 70 tys. około. Crossa nie brałem w ogóle pod uwagę, bo nie podoba mi się i nie jest Suvem (jak dla mnie). Nie wiedziałem, że jest pozycjonowana segment niżej, ale co to zmienia. Duster jako większy, lepiej spełni się w roli rodzinnego kombi, a to dla mnie też kluczowe. Inny przykład, są ludzie którzy za 200 tys. wybiorą BMW 3 na pełnym wypasie, a są tacy, co wezmą podstawę w BMW 5. Będzie miał słabszy silnik, kilka bajerów mniej, ale za to 5.
PS.
Bodajże DS napisał gdzieś wyżej, w Dusterze napęd 4x4 nie działa w ogóle powyżej 85 km/h. Łatwo to sprawdzić, wezmę auto na podnośnik, rozpędzę powyżej tej prędkości i kumpel mi powie, czy kręcą się tylko koła przednie czy wszystkie. Jeśli faktycznie tylko przód, to trochę lipa, ale to znów zbliża DD do prawdziwych terenówek. Prawdziwa terenówka ma napęd na tył, z dołączanym przodem, co nadaje się tylko w teren. Po asfalcie jeździ jako 4x2. Dacia ma napęd na przód, z dołączanym tyłem, do 40 na godzinę, czyli tylko w terenie;). |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-17, 00:48
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: |
Dobrze, że firmy motoryzacyjne nie myślą w ten sposób, bo nie wogóle powstałyby auta typu Mercedes ML, Toyota Rav4, Subaru Forester, Audi Quattro Sport, Porsche Cayenne itd.
|
Dlaczego nie wymieniłeś Dustera ???
Przecież wszystkie Dustery są doskonałe !!!
Ale ja nie o tym chciałem.
Jest coś do czego się miałem odnieść na samym początku ale jakoś inne wątki odciągały. Obsługa w salonie. Napisałeś o wyższości obsługi w Dacii. Powiem Ci, że moje doświadczenia były zupełnie inne. Nie o to chodzi, że źle byłem obsłużony. Wręcz przeciwnie było ok… ale to były salony, gdzie nie tylko Dacie sprzedawali. W jednym handlowano Renault, Dacią, Suzuki i Kijankami. Przyznałem się, że pomiędzy SX4 S-Crossem i Dusterem się waham i…. o wspaniałości Suzuki już tylko słyszałem. No ale na jazdę próbną Dustera do porównania też dali. Jak świadomy klient się uprze to sprzedawca ustąpi.
W „moim” salonie, gdzie zaczynałem przymiarki i gdzie ostatecznie kupiłem było super… nawet mnie samego w ichnym Dusterze w świat puścili. Zabawnie zrobiło się dopiero gdy wyrecytowałem konfigurację w jakiej ma być Duster dla mnie. Oczywiście sprzedawca musiał spróbować. Padły kierowane do mnie słowa „A wie pan, że w tej kwocie można już mieć Kadjara?” Odpowiedziałem, że wiem i nie chcę… więc mi Dustera sprzedali. Jak świadomy klient się uprze to sprzedawca ustąpi.
Cóż różne są drogi zdobycia Dustera. Ty trafiłeś na oddanych mu sprzedających a ja musiałem walczyć. |
Ostatnio zmieniony przez klazow 2019-12-17, 13:13, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-17, 01:38
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: |
PS.
Bodajże DS napisał gdzieś wyżej, w Dusterze napęd 4x4 nie działa w ogóle powyżej 85 km/h. Łatwo to sprawdzić, wezmę auto na podnośnik, rozpędzę powyżej tej prędkości i kumpel mi powie, czy kręcą się tylko koła przednie czy wszystkie. Jeśli faktycznie tylko przód, to trochę lipa, ale to znów zbliża DD do prawdziwych terenówek. Prawdziwa terenówka ma napęd na tył, z dołączanym przodem, co nadaje się tylko w teren. Po asfalcie jeździ jako 4x2. Dacia ma napęd na przód, z dołączanym tyłem, do 40 na godzinę, czyli tylko w terenie;). |
Zgodnie z tym, co Dacia podaje, to tryb LOCK ma obowiązek dawno się się wyłączyć przy takiej prędkości. Wątpliwość może jedynie dotyczyć trybu "AUTO" bo Dacia słowem nie wspomina o jakiejkolwiek prędkości powyżej, której ten tryb nie działa. "DS" podał, że powyżej 85 km/h nie mamy co na niego liczyć ale swoje stwierdzenie warunkował występowaniem rozwiązań identycznych jak w X-Trail I. Uczciwie też przyznał, że nie ma wiedzy czy Dacia ma w 100% rozwiąznia z X-Trail I.
Obawiam się, że na podnośniku tego nie sprawdzisz, bo "AUTO" to nie tryb permanentny lecz działający tylko w tych momentach gdy samochód go potrzebuje. Na podnośniku przy swobodnie "dyndających" kołach nie ma opcji aby się załączył... |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
Wysłany: 2019-12-17, 09:06
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Łatwo to sprawdzić, wezmę auto na podnośnik, rozpędzę powyżej tej prędkości i kumpel mi powie, czy kręcą się tylko koła przednie czy wszystkie | Nie polecam takich eksperymentów. Sprzęgło dołączające tylną oś ma swoje tarcie wewnętrzne, nawet rozłączone. Jeśli tylne koła nie mają oporów (w powietrzu czy na rolkach) to i w trybie 2WD zaczną się powoli kręcić. Okupione jest to ogromną różnicą prędkości obrotowych pomiędzy tarczami, co może okazać się kosztowne...
Poza tym na kołach trzeba zmierzyć moment, a nie "zobaczyć", czy się kręcą. Mogą się kręcić, ale cóż z tego jeśli zatrzymasz je siłą jednej ręki. Jedynym sposobem jest sprawdzenie jaki prąd (i czy w ogóle) jest podawany na sprzęgło. Komputer serwisowy lub jakaś aplikacja na telefon, która to obsłuży.
klazow napisał/a: | Uczciwie też przyznał, że nie ma wiedzy czy Dacia ma w 100% rozwiąznia z X-Trail I | Pod względem software'u (choć na pewno Lock w Dusterze inaczej "startuje"). Mechanicznie to ten sam układ. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-12-17, 15:37
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | LESNICZYy napisał/a: | klazow napisał/a: |
Co do Subaru to wierzę, że obaj trzymamy kciuki aby nigdy nie nauczyli się 4x2 robić... |
A po Wam te 4x4 ?!?
Z asfaltu nie zjeżdżacie , zim już nie ma . Grudzień mamy a za oknem jak na przedwiośniu .
4x4 ma sens w górach i tyle w temacie . Nawet w lesie mi się za bardzo nie przydaje jak silnik wisi mi nad napędem . 4x4 jest Wam potrzebne tylko żeby nim szpanować lanserzy . Jak chcecie pokazać na co Was stać to zapraszam na motocykl enduro/cross gdzie nie już wygodnego fotela , klimy i itd a liczy się kondycha fizyczna . Pozdro . |
1. Dlaczego zakładasz, że nie zjeżdżamy (równie dobrze można założyć że każdy górnik w tym kraju pije wódkę )?.
2. Dlaczego zakładasz że zim już nie ma?. Śniegu jeszcze my nie widzieli, a ja już kilka ofiar "zimy" widziałem. To jest własnie błąd logiczny, który popełnia wielu ludzi w tym kraju. To, że nie mieszkamy w Finlandii, i że nie musimy codziennie odśnieżać tony śniegu, to nie oznacza że nie bywa ślisko. Potem przez takie gadki ludzie zakładają do swoich fur (nierzadko ponad 150 koni) "łysielce" 3 milimetrowe (czasem i mniej) i sapią "zimówka na lodzie nic nie daje".
3. Nikt nie szpanuje Dusterem 4x4, bo z odległości większej niż 4 metry większość ludzi nie pozna czy masz ośkę czy AWD. Szpanować to można SL 500, albo Q7.
4. Dlaczego na siłę wpychasz nas na motory? Ja na przykład nie jeździłem nigdy i wcale mnie nie ciągnie. Od małego "urok 4 kółek", z jednym wyjątkiem - rower . To że lubię auta typu syv/terenowe, to znaczy że muszę rezygnować z wygód i coś udowadniać na jakimś crossie?. Nie, Cross/motory są dla innych ludzi. To samo dotyczy aut, równie dobrze jakiś właściciel CBR 1000 mógłby spamować na forum BMW "hej dresiarze, pokażcie co potraficie przy mojej rakiecie, 3 do setki i 3 paki, hehe".
Odpowiadając na pytanie:
Po co wam te 4x4?
- do jazdy
- do zabawy
- bo jest (w takim np Subaru w standardzie, obojętnie czy SUV czy limuzyna)
- a czemu nie?
|
Statystyki mówią że ponad 90 % SUV-ów nie zjeżdża z asfaltu , dzięki temu mogę kupić zadbany egzemplarz .
Gdzie masz tą zimę ? Ofiary zimy to chyba zamarznięci alkoholicy menele w rowie . Pisałem że 4x4 do gór jak najbardziej .
Niewykorzystanie napędu 4x4 to dla mnie szpan , bo go nie potrzebujesz . Śniegu nie ma , mokry asfalt rzadko , w błoto prawie nikt nie wjeżdża i ośka ci starczy w nim . Auto 4x4 jet smniej ekologiczne i wolniejsze na suchym asfalcie .
Nikt Cie na motor nie wciska . Chcesz robić off road po swojemu to jeździj po liściach i czuj się jak macho . Nie moga ci tego zabronić .
Widziałeś jak wyglądają terenówki zmęczone już trochę terenem ? Pojedz do gór lub poszukaj fot w necie . Twój Duster też już tak wygląda |
|
|
|
tomekptk
I like Duster
Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014 Posty: 95 Skąd: OK, DKL
|
Wysłany: 2019-12-17, 18:49
|
|
|
Cytat: | Widziałeś jak wyglądają terenówki zmęczone już trochę terenem ? Pojedz do gór lub poszukaj fot w necie . Twój Duster też już tak wygląd |
Tak a'propos, mój Duster & Jeep - po wycieczce w górach.
Jeep_&_Duster mini.jpg
|
|
Plik ściągnięto 89 raz(y) 372,33 KB |
|
_________________ I like Duster
|
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-17, 18:54
|
|
|
tomekptk napisał/a: |
Tak a'propos, mój Duster & Jeep - po wycieczce w górach. |
A ja myślałem, że mam niebrudzący kolor |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-12-17, 21:34
|
|
|
tomekptk napisał/a: | Cytat: | Widziałeś jak wyglądają terenówki zmęczone już trochę terenem ? Pojedz do gór lub poszukaj fot w necie . Twój Duster też już tak wygląd |
Tak a'propos, mój Duster & Jeep - po wycieczce w górach. |
Wygląda jakbyś Dusterem dojeżdżał do Jeepa, nim w teren, a potem z powrotem Dusterem do domu |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
Wysłany: 2019-12-17, 22:38
|
|
|
klazow napisał/a: | Wątpliwość może jedynie dotyczyć trybu "AUTO" bo Dacia słowem nie wspomina o jakiejkolwiek prędkości powyżej, której ten tryb nie działa. "DS" podał, że powyżej 85 km/h nie mamy co na niego liczyć ale swoje stwierdzenie warunkował występowaniem rozwiązań identycznych jak w X-Trail I. | Poprosiłem użytkownika X-Traila II o sprawdzenie jak to wygląda w T31 - do 110 km/h napęd tylnej osi był aktywny. Niestety póki co nie miał możliwości sprawdzenia przy jeszcze większych prędkościach. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2019-12-18, 00:07
|
|
|
Klazow:
"Dlaczego nie wymieniłeś Dustera ???
Przecież wszystkie Dustery są doskonałe !!!"
No cóż, gdybym w tym miejscu wymienił Dustera, to byłby nepotyzm
Co do salonu - ja byłem w salonie Dacii, gdzie sprzedawali Dacie (fakt, że Renault i Nissany tuż obok - może 50 metrów dzieliło drzwi jedne od drugich). Nie przyznałem się też, że byłem gdzie indziej (w moim przypadku Fiat i Suzuki), po prostu za pierwszym razem oglądaliśmy, za drugim już z zamiarem kupna.
Fakt, że różne drogi prowadzą do Dustera. Moja była prosta. Mam tyle i tyle, za tyle mogę auto kupić (no, trzeba jeszcze zatankować ) Na starcie były Duster, Lodgy, Tipo, I Suzuki. Tipo się podobało, ale padło przez cenę (przy założeniu rezygnacji z Suva, Lodgy by wygrał), Suzuki padło z kilku powodów, głównie gabaryty i to że bliżej mu do Mokki niż Suva. Podejście dealera to drugorzędna kwestia, zresztą wyjaśnił to ktoś (sorry, nie pamiętam kto) parę postów wyżej, że Suzu wyprzedają się na pniu, więc w "..." mają klienta.
Co do napędu, ja też nie mam 100% wiedzy co do napędu, w salonie się dowiedziałem że jest to "napęd z Nissana". Jestem skłonny w to uwierzyć z 3 powodów:
1) sprzedawca nie miał żadnego interesu by kłamać (byłem już na etapie kupna)
2) Renault ma szereg technologii, ale akurat rozwiązania 4x4 czy AWD nie mają.
3) Nissan (podlegający R.) ma takowe.
A skoro tak, to skąd ma pochodzić AWD w Dasterze, z Nissana GTR'a???, albo Pathfindera?. No nie sądzę. Zakładając budżetowość marki, Dacia nie będzie raczej awangardą technologiczną koncernu Renault. Dacia bierze to, co im "Francuzy" dadzą, a dadzą im to, co im dostarczą "Japońce" (tak w dużym skrócie myślowym).
DS:
"Nie polecam takich eksperymentów. Sprzęgło dołączające tylną oś ma swoje tarcie wewnętrzne, nawet rozłączone. Jeśli tylne koła nie mają oporów (w powietrzu czy na rolkach) to i w trybie 2WD zaczną się powoli kręcić. Okupione jest to ogromną różnicą prędkości obrotowych pomiędzy tarczami, co może okazać się kosztowne...
Poza tym na kołach trzeba zmierzyć moment, a nie "zobaczyć", czy się kręcą. Mogą się kręcić, ale cóż z tego jeśli zatrzymasz je siłą jednej ręki. Jedynym sposobem jest sprawdzenie jaki prąd (i czy w ogóle) jest podawany na sprzęgło. Komputer serwisowy lub jakaś aplikacja na telefon, która to obsłuży."
Dzięki za cynk. Oczywiście taki eksperyment nie wchodzi w grę, szkoda auta. Pytanie czy na hamowni jest możliwość sprawdzenia działania AWD?
Mimo wszystko, można to zweryfikować "organoleptycznie". Potrzebny byłby wydzielony tor, najlepiej zaśnieżony. Auto 2WD będzie jeździło zupełnie inaczej niż AWD (i oczywiście inaczej niż RWD).
Leśniczyy
A kto Ci broni kupować zadbanego Suva? Ja tylko bronię stanowiska, że Duster to auto terenowe, z racji tego co potrafi. Z innej beczki, czy to że 90% Lamborghini nigdy "nie widziało" toru i że nie przekracza 200 km/h stanowi, że nie są to auta sportowe? Też można by właścicieli zapytać, po co im takie auta. Stać przy bulwarze w Monako może równie dobrze Golf VII 1.4 TSI. A już szczytem perwersji są auta typu Murcielago kabrio, gdzie założenie dachu to jest 20 min dla dwóch ludzi (swego czasu wyśmiali to w Top Gear )
PS ja też kupiłem zadbany egzemplarz, choć nie sprawdzałem historii serwisowej;).
Aha, no i "prawie" robi wielką różnicę.
Co do zmęczenia sprzętu (w naszym wypadku auta). Robię w branży z motoryzacją związanej, i uwierz mi, widziałem już tyle zmęczonych osobówek, nie tkniętych terenem, a jedynie "zębem" czasu i kilometrami, że niektóre patrole i Land Cruisery po lekkim remoncie (a nawet i przed) są przykładem typowego "Niemiec płakał jak sprzedawał". Tak zwane "zmęczenie" auta jest pochodną wielu czynników, w tym np. zasobności portfela właściciela (jak ma kasę, to i starego "francuza" wychucha), a jak nie to i Honda może być w stanie "panie, no, jeździ o własnych siłach".
Swoją drogą sam nadmieniałeś, że jeździsz po lesie. I co - nie boisz się przyspieszonego zużycia/zmęczenia pojazdu?. A może po prostu masz zdrowe podejście, i jak coś nawali (lub zaczyna nawalać) to trzeba naprawić/wymienić?
tomekptk
Mam dziwne wrażenie, że po dobrym umyciu, Jeep prezentowałby się tak samo jak Dacia
Apropos Jeepa, to Grand Cherokee z początku lat 90'?
PS
DS, jako "vitarzysta", co robisz na forum Dacii? (nie mam tu na myśli żadnych uszczypliwości, po prostu ciekawi mnie to). |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2019-12-18, 09:07
|
|
|
Przestańcie wypisywać bzdury o napędzie 4x4. Tryb AUTO działa przy każdej prędkości. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|