Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czemu Dacia, i czemu Duster to auto terenowe
Autor Wiadomość
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2021-02-20, 20:16   

Specjalnie takie miejsce wybraliśmy ;-) Trochę sprytu i pomyślunku,a niejednym autem dużo zrobisz :mrgreen: Ręce mi opadają jak widzę ludzi w furach za kupę kasy co nawet przeciwmgłowych z tyłu nie odpalą,bo nie wiedzą jak. Dobrymi samochodami goście do nas nieraz podjeżdżają i śmieję się w duchu widząc jak dreptają kilkaset metrów drogą przy lesie-bo do was dojechać to...
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-02-20, 20:57   

olo napisał/a:
. Dobrymi samochodami goście do nas nieraz podjeżdżają i śmieję się w duchu widząc jak dreptają kilkaset metrów drogą przy lesie-bo do was dojechać to...

Pamiętaj ruch to zdrowie :mrgreen: Nie wszyscy muszą posiadać SUVy , chociaż jo lubia siedzieć wyżej :mrgreen:
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2021-02-20, 22:57   

Niby nie muszą,ale właśnie mają :mrgreen: Dustera doceniają też kobiety. Niby duży,a w sam raz. Na taxi też są u nas dwa lub trzy. Generalnie Dacia Duster to produkt który wstrzelił się doskonale w niszę. W lipcu chyba będę zmieniał,zobaczymy co będzie w cenniku(litrówkę to na imprezie można wypić :mrgreen: ). Szkoda,że o koncepcie Bigster tak mało wiadomo.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-21, 11:12   

olo napisał/a:
(...) Szkoda,że o koncepcie Bigster tak mało wiadomo.


Wiadomo, że najwcześniej będzie w 2025. Nie jest też tajemnicą, że wtedy eco-danina apogeum osiągnie. Kto więc wie...może to będzie auto elektryczne?

Dla Dustera takiego jak mój cena od końca 2019 skoczyła o 10 tys.
Patrząc w przód należy oczekiwać jeszcze większych podwyżek. Kupuj jak zaplanowałeś a przed następnym szokiem cenowym zdążysz i za rok policzysz sobie ile Ty jesteś „do przodu”.

Chyba świadomość nieuniknionych corocznych podwyżek dotarła do wielu osób bo jak czytam ile się teraz na DD czeka, to w szoku jestem.

Fakt. Litr to mało. Topowe 1,3 też brzmi śmiesznie (dobrze choć, że ma cztery cylindry). Problem w tym, że wybór i czasy mamy jakie mamy i o kilkulitrowych silnikach to już tylko na imprezach pogadać możemy.
Ręczę, że w lipcu Dustera z trzylitrowym sześciocylindrowym wolnossącym silnikiem w cennikach nie znajdziesz.
Jest jednak szansa, że będzie gorzej niż teraz. :-/

Ale jakie to ma znaczenie? DD nawet jeśli mu silniczek TCe 25 wstawią i tak będzie dzielnym SUVem o dzielności terenowej większej niż mieć będzie produkowana w tym samym czasie konkurencja. :-D
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2021-05-07, 23:44   

W ramach pogaduszek - porównanie napędów Audi Q3 Quattro i Dacii Duster:
https://youtu.be/NQYtqukUZuA
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2021-05-09, 22:26   

olo napisał/a:
Niby nie muszą,ale właśnie mają :mrgreen: Dustera doceniają też kobiety. Niby duży,a w sam raz. Na taxi też są u nas dwa lub trzy. Generalnie Dacia Duster to produkt który wstrzelił się doskonale w niszę. W lipcu chyba będę zmieniał,zobaczymy co będzie w cenniku(litrówkę to na imprezie można wypić :mrgreen: ). Szkoda,że o koncepcie Bigster tak mało wiadomo.


Duster nie tyle wstrzelił się w niszę, co wstrzelił się w cenę. Zbliżona gabarytowo Mazda 100.000, troszkę większa - 150.000. I tak w każdej firmie. ASX-Outlander, XV-Forester, Qashqai-XTrail itd/itp. Odkąd Skoda popłynęła z cenami, DD jest niemal bezkonkurecyjny. Owszem, HRV, CHR, Kona itp są modne, ale przegrywają gabarytami, zresztą podobnie jak Vitara.

PS. Też nie trawię litrówek, a to był start w Suzuki Vitarze 4x4, w DD to już znamienite 1.3 Turbo (jak w kultowej Maździe RX-7) ;-)
 
     
marta123

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38
Dołączyła: 04 Lut 2021
Posty: 62
Skąd: ELW
Wysłany: 2021-05-17, 14:15   

olo napisał/a:
Dustera doceniają też kobiety.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Choć to ta sama płyta podłogowa to moje stare Clio miało kiepski promień skrętu, a tu względem gabarytu po prostu czad! Widoczność, duży prześwit. I bagażnik na miarę moich możliwości :mrgreen:
_________________
Another one drives the Duster!
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2021-08-04, 11:45   

Terenowy czy nie, tak "od kuchni" (czyli jazda z odczytem na żywo danych ze sterownika napędu na cztery koła) działa układ 4WD w pierwszej generacji Dustera:
https://youtu.be/YSd2i8zHxQw
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
jurasek1577

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sie 2021
Posty: 3
Skąd: DKL
Wysłany: 2021-08-07, 09:21   

To ja napiszę z perspektywy człowieka, który postanowił zmienić Dustera na .... No właśnie na co? Lubię mieć jedno auto do wszystkiego. Przebiegi 30 tysięcy rocznie, w czym 1/3 poza asfaltem. Sporo razy trasa 100 km asfaltem, następnie jazda w błocie, po łakach, dziurach i leśnych drogach - byle dotrzeć nad dziką wodę. Budżet 100k daje duży wybór nowych SUV-ów, ale bardzo ogranicza 4x4. Na początek przy opcje:
1. Lada Niva Travel Luxe Offroad (84 900)
2. Dacia Duster 4x4 (87 200)
3. Suzuki SX4 Cross lub Vitara (96 000 lub 94 000)
Przeanalizowałem wszystkie pod względem swoich potrzeb, przy jednoczesnej, ponad 10 letniej znajomości z Dusterem.
1. Niva -najlepsze właściwości terenowe, prosta, ale już przy przemieszczaniu się 100 km asfaltem by następnie zjechać w teren, jakoś mi się nie widzi. Poza tym mała, a dodatkowo przy moich przebiegach, instalacja LPG skutecznie zmniejszyłaby pojemność bagażnika.
2 Duster - na dzień dzisiejszy posiadanie napędów to luksus ;-) , gdy kupowałem pierwszego, 4x4 można było domówić nawet do bieda wersji. Dziś ma kupę dodatków, które mi nie są potrzebne, a wręcz przy zjeździe poza asfalt przeszkadzają. Za to wywalono to co kiedyś pomagało w terenie - np. metalową osłonę silnika. No i instalacja gazowa będzie słono kosztować. Poza tym ukazał się świetny materiał porównujący nasze Daćki z Nivą: https://www.youtube.com/watch?v=bLKfuNCXB7c
3. Suzuki, dzisiejsze 4x4 w świetle dawnych Vitar, to samochód według idealny dla narciarzy, z którego też wyeliminowano sporo zdolności i właściwości terenowych. No jest jeszcze co prawda dzielny Jimny, ale tu już trzeba wybierać między przestrzenią bagażową, a tylnymi fotelami. :mrgreen:
Zresztą jak obecna Vitara wypada w zestawieniu z Dusterem widać tu: https://www.youtube.com/watch?v=sqT4Z3I9GrU
Tak więc moim zdaniem Duster 4x4, jest na chwilę obecną najbardziej uniwersalnym samochodem jak dla mnie, o ile dołożę jeszcze do niego metalową osłonę silnika za 1000 PLN-ów. :mrgreen:
Z ciekawostek przy moim użytkowaniu mogę wam powiedzieć że wał napędowy naszych Daciek wytrzymuje przy częstych zjazdach w teren 120 - 150 tysięcy km (ostatnia regeneracja kosztowała mnie 1200 PLN-ów), a tak to poza rysami na lakierze, na które i tak nie zwracam uwagi, świetnie się poza drogami odnajduje.
Tak więc tak czy inaczej będzie nowy Duster 4x4, a stary? Chyba zobaczę ile jeszcze wytrzyma modyfikując go na samochód leśno-wędkarski :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2021-08-07, 16:49   

Zestawienie w "terenie" trzycylindrowej Vitary 1.0 5MT z Dusterem 1.5 DCI 6MT jest nie do końca trafne, aczkolwiek patrząc tylko na prześwit, kąty natarcia, zejścia itp. to oczywiście możliwości Dustera są tu bez porównania większe, a porównując z S-Cross to już całkiem przepaść. Natomiast sterowanie układu 4WD samo w sobie jest znacznie bardziej zaawansowane w Suzuki. Mechanicznie układy te są takie same.
Pod względem komfortu jazdy i stabilności, szczególnie w trasie, S-Cross zdecydowanie wygrywa w tej trójce.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
Ostatnio zmieniony przez DS 2021-08-07, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-08-07, 22:01   

DS napisał/a:
Zestawienie w "terenie" trzycylindrowej Vitary 1.0 5MT z Dusterem 1.5 DCI 6MT jest nie do końca trafne,(...)


Jeśli chcemy porównywać samochody o porównywalnych cenach to właśnie tak powinno być.

Gdy ja kupowałem to w moim budżecie była najwyższa wersja Dustra 4x4 z mocnym silnikiem lub Suzuki SX4 S-Cross/Vitara ze średnim poziomem wyposażenia, wyraźnie słabszym silnikiem i bez 4x4.

jurasek1577 napisał/a:
(...) No i instalacja gazowa będzie słono kosztować. (...)


Zrobiłeś rozpoznanie dla 1,3?
Podziel się.
Swego czasu było o to pytanie ale nie odezwał się nikt kto by założył instalację do tego silnika.
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2021-08-07, 22:11   

Jeżeli cena jest wyznacznikiem, to ok. Tylko wtedy porównywanie w terenie 4x4 do 4x2 etc. to już abstrakcja.
Suzuki nie oferuje już 1.0T, więc na rynku nowych samochodów temat nieaktualny.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
jurasek1577

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sie 2021
Posty: 3
Skąd: DKL
Wysłany: 2021-08-07, 22:24   

DS napisał/a:
Zestawienie w "terenie" trzycylindrowej Vitary 1.0 5MT z Dusterem 1.5 DCI 6MT jest nie do końca trafne, aczkolwiek patrząc tylko na prześwit, kąty natarcia, zejścia itp. to oczywiście możliwości Dustera są tu bez porównania większe, a porównując z S-Cross to już całkiem przepaść. Natomiast sterowanie układu 4WD samo w sobie jest znacznie bardziej zaawansowane w Suzuki. Mechanicznie układy te są takie same.


No właśnie o te prześwity i kąty chodzi. Zjeżdżając z asfaltu wolę mieć trochę więcej pewności, że nie zostawię gdzieś na dziurach zderzaka. Zresztą umieszczanie napędu 4x4 w najdroższej wersji samochodu sprawia, że jak już się ktoś na niego zdecyduje to i tak rzadko zjedzie z asfaltu bo większości będzie po prostu go szkoda. No i Duster idzie też w tym kierunku. Wodotryski w sterowaniu napędami nawet w lekkim terenie nie zastąpią używania mózgu więc na to też nie patrzę.
Ale powiem szczerze, że gdybym miał trochę mniej do emerytury niż mam, to dzisiaj kupiłbym za te pieniądze nie Dustera, ale prawdziwego klasyka prosto z fabryki - UAZ-a Buchankę. :-D Nawet żonę przekonałem, że to byłby świetny samochód na emeryckie życie. ;-) Ale podejrzewam, że UE w swoich "wspaniałomyślnych" przepisach sprawi, iż wkrótce takie samochody będziemy tylko wspominać tak jak prawdziwe mleko, gdy dziś bierzemy kartonik z roczną przydatnością do spożycia w supermarkecie. :mrgreen:
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2021-08-07, 22:32   

Zjeżdżając z asfaltu - oczywiście. Wracając na asfalt - dokładnie odwrotnie 🙂
Suzuki oferuje 4WD od wersji średniej, ale obecnie to prawie 100 000 zł. Kiedyś, podobnie jak w Dacii, można było dołożyć napęd na cztery koła nawet do wersji podstawowej.
Co do UAZ i UE to wkrótce w ogóle samochody spalinowe będą wspomnieniem...
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
jurasek1577

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sie 2021
Posty: 3
Skąd: DKL
Wysłany: 2021-08-07, 23:52   

Każdy kupuje samochód wedle bieżących potrzeb. ;-) Więc podejrzewam, że tam gdzie wjeżdżam nową Vitarę bym szybciej wykończył, a i kłótnie z żoną by były częstsze. :mrgreen: Dusterem nie raz jeździła ze mną po "dziurach" więc o nowy samochód też się nie będzie bała. :mrgreen:

klazow napisał/a:

Zrobiłeś rozpoznanie dla 1,3?
Podziel się.
Swego czasu było o to pytanie ale nie odezwał się nikt kto by założył instalację do tego silnika.


Orientowałem się wstępnie, ale we wrześniu mam zamiar wybrać się do dwóch gazowników z okolicy i wypytać o szczegóły. Landirenzo podobno startuje od 6000. Wiadomo, że zbiornik w miejscu koła i tankowanie przy wlewie paliwa to też dopłata, więc będzie na pewno ciut drożej.
Robię za dużo krótkich dystansów aby myśleć o dci i to w kolorze blue :mrgreen: , a przebiegi rzędu 30 tysięcy rocznie sprawiają, że nawet dwa razy tyle co za sekwencję szybko się zwróci. No i dopiero jak ogarnę do końca temat będę zamawiał nowy samochód. :-D Bo stary Duster jeszcze jeździ, a do nowego mi się tak nie śpieszy. Jednak coś tam się ryzykuje więc wolę to dogłębnie zbadać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12