Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster a inne opcje w okolicy 70.000 zł
Autor Wiadomość
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-06, 11:18   Duster a inne opcje w okolicy 70.000 zł

Witam wszystkich Dusterowiczów i Użytkowników aut spod znaku G-klasse (jak ktoś ostatnio napisał)!
Niebawem będę myślał o wymianie mojej Drakuli na rzecz tej nowszej 1.0 z LPG (bo niebawem ma wejść ponownie do cennika). Wstępne wyliczenia wersji Prestige z kolorem, kartą Hands Free i grzanymi fotelami + LPG około 3000 zł zamykają się w okolicy 69-70.000.

Wcześniej oglądałem Suzuki (raczej SX4 S-cross niż Vitara), Forda Ecosporta, Opla Crosslanda X, ale chyba nie stanę się ich fanem (bo wszystkie silniki z wtryskiem bezpośrednim, więc LPG odpada), chociaż autka niczego sobie.

Wczoraj jednak pooglądałem trochę nowego Captura, który jest tylko o 10 cm krótszy od Dustera i ma mieć ten sam silnik 1.0 z LPG (ale tylko za 2000 zł dopłaty, czyli mniej niż chcą w Clio i Dusterze - czego akurat nie rozumiem).
Ponieważ nie jeżdżę po wertepach i offroad mnie nie kręci, a na autostradę wjeżdżam też okazjonalnie, taki Captur byłby niezłą opcją. Cennik startuje od 66.900 + 2000 zł LPG + 2000 kolor, czyli za ok. 71.000 zł mam całkiem nieźle wyposażone piękne auto (w tej opcji bez karty Hands Free, ale można przeboleć). Autko lepiej pozycjonowane w sensie marki i moim zdaniem naprawdę ładne.
Konfigurator szczegółowy Captura ukaże się niebawem, więc będą konkrety, ale opcja jest do przemyślenia.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-01-06, 12:37   

Nie wiem czego oczekujesz. Potwierdzenia że Captur to dobry wybór, czy wprost przeciwnie, żeby mieć kartę przetargową na korzyść Dustera. To ty będziesz jeździł tym autem i to ty musisz wybrać co bardziej Ci pasuje i co bardziej Ci się podoba.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-06, 13:21   

Pewnie, że ja dokonam wyboru, ale spojrzenie i opinie kogoś z zewnątrz też mają znaczenie. Czasami mogą pomóc w ocenie i wyborze danego auta.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-01-06, 13:52   

Jasne. Jak się jeździ Dacią to już wiesz :-) . Rozumiem że teraz tylko musisz znaleźć kogoś kto jeździł Capturem/Suzuki, czy co tam Ci jeszcze wpadnie w oko :-D .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-06, 14:08   

Wiem, że Dusterem jeździ się doskonale, szczególnie na drogach w mojej okolicy. Asfalt taki, że przedwojenna berlinka wydaje się autostradą naprawdę niemieckiej solidności.
Autko płynie - przy pełnej świadomości, że to nie jest klasa premium, na którą zresztą nie choruję. Przejechałem 55.000 km i jeździ genialnie - albo się z nią zżyłem na dobre.
Fajne są te nowe systemy bezpieczeństwa i elektroniczne wodotryski, które widzę i w nowym Clio, i w Suzuki, i w nowym Capturze, ale niewiele aut na rynku pozostawia szansę wyboru LPG, a ja naprawdę mam gdzieś, co kto myśli o tym sposobie zasilania. Przy moim rocznym przebiegu zostaje mi w kieszeni co najmniej 3500 zł rocznie - w porównaniu z Pb lub ON. Wyścigów nie uprawiam, nie rwę asfaltu, nie zajeżdżam aut na autostradach. Póki mogę, szukam LPG - chociaż moich negatywnych wpisów o instalacji Landi jest tu na forum wiele.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-06, 22:47   

Nie sądzę, żeby ktokolwiek tutaj negatywnie oceniał Twój wybór co do zasilania auta LPG. To w końcu forum posiadaczy Dacii Duster, a nie jakiegoś BMW czy innego Jaguara, gdzie co drugi będzie miał podpis "gaz do kuchenek" lub coś w tym stylu ;-) . Nabywca Dacii (nawet w przypadku "wypasionej" wersji z 4x4) i tak kieruje się głównie ceną, i zwykle doskonale potrafi przeliczyć każdą potencjalnie wydaną złotówkę. A zresztą współczesne instalacje gazowe to zupełnie inna bajka niż np. 20-30 lat temu. Dla mnie osobiście gaz odpada, bo oznacza np. koszt rezygnacji z pojemności bagażnika bądź z zapasu, ale to nie znaczy, że będę potępiał wybór innych. Doskonale rozumiem, że są ludzie, którzy gaz wybiorą (bo np. robią dużo kilometrów) i nie ma dla mnie problemu. Ich auto - oni będą jeździć.

Co do samochodu, Captur czy Dacia - to jest pytanie typu Octavia czy Golf. Skoda będzie większa, ale za to Golf jest pozycjonowany wyżej. Jeszcze wyżej będzie stało A3, i teraz trzeba sobie odpowiedzieć czy bardzięj potrzebuję klasy auta kosztem gabarytów czy odwrotnie.
Ja osobiście, wybierając głównie z dwojga - Vitara VS Duster, wybrałem większy samochód, kosztem niższej klasy. Wiadomo, że co Japonia to Japonia, inny poziom czy w ogóle kultura techniczna. Na mój wybór wpływ miało też jednak parę innych czynników (choć w mniejszym stopniu), ale Ty sam musisz sobie odpowiedzieć.

Osobiście nie lubię Capturów, ale w zasadzie ja w ogóle nie lubię francuskich samochodów ;-)
Jeśli Tobie się Capturek podoba, to bierz ;-) . Dacia obstawiam będzie trochę przestronniejsza, z większym bagażnikiem (choć tu uwaga - nie siedziałem w Capturze, więc mogę się mylić), natomiast Captur, jako członek falgowy rodziny koncernu Renault, powinien stać na wyższym poziomie technicznym, klasowym, wyposażeniowym, etc.

Generalnie temat rzeka, ale np. z punktu widzenia spalania, to Captur z tym samym silnikiem powinien być oszczędniejszy. Mniejsza masa, lepsza aerodynamika, węższe koła itd. Zarazem powinien się na asfalcie lepiej prowadzić, bo bliżej mu do Clio, niż Dusterowi do Logana.
 
     
tommylee1

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019
Posty: 130
Wysłany: 2020-01-07, 01:06   

Kiedyś wypowiadałem się nt ceny Dustera. Uważam, że do 60k zł to nie ma lepszego.
Natomiast powyżej 70k zł to nikt by mnie nie przekonał do zakupu Dustera za takie pieniądze. Nawet moja wielka sympatia do mojego auta, która nie tylko wynika z tego, że bardzo mi się podoba wizualnie ale również wynikająca z wrażenia po 6 miesiącach użytkowania.

Ja mając taki dylemat jak Ty i chcąc kupić 1.0 LPG brałbym nowego Captura jeśli miałby kosztować 70k zł.
Duster to auto, którego bazą jest konstrukcja wyceniona w cenniku lekko ponad 40k zł.
Kupując Dustera droższego o 30k zł masz ten sam tani samochód doposażony o to co dziś w motoryzacji jest normą.
Dla mnie ta norma jest wystarczająca kiedy kosztuje max. 60k zł.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-07, 09:18   

Do Kapitana i Tommy: dzięki za uwagi. Jak to przyjemnie posłuchać/poczytać "normalsów"!

Zgadzam się, że Captur jest pozycjonowany wyżej, co mnie akurat mniej interesuje, ale rzeczywiście jakieś znaczenie marketingowe ma. Na pewno spalanie będzie mniejsze niż w Dusterze z takim samym silnikiem 1.0, zaś co do miejsca w środku, to też jeszcze nie siedziałem w nowym - wydłużonym do 4,23 m, bo jeszcze go nie ma w salonach ani w konfiguratorach.

W moim "targecie wiekowo-rodzinnym", kiedy jeździmy głównie we dwoje z żoną, taki Captur byłby wystarczający, chociaż fatalne okoliczne drogi kierują myśli w stronę wyższego i prostszego konstrukcyjnie Dustera. Ta prostota jest zresztą dla mnie dość istotna, bo kiedy patrzę na błotniki i zderzaki Captura i widzę mnogość czujników bezpieczeństwa, to aż mam ciarki na plecach, ile kosztowałaby naprawa w razie jakiejś stłuczki, zresztą te ukryte też mogą wygenerować jakieś wyższe koszty niż np. w Dusterze.

Miałem poprzednio Lagunę 3 2.0 z LPG i przy oryginalnym bezawaryjnym przebiegu 100.000 km padła mi pompa ABS (część nie do namierzenia jako używka - a szukano mi tego pół roku), więc moja niepewność co do "francuzów" jest niemała. Tylko dzisiaj pojęcie "francuza" stało się dość nieostre z powodu różnych fuzji i standaryzacji większości rozwiązań.

Wiem, że doposażanie Dustera powyżej Essentiala ma pewne granice - wziąłbym nawet tę wersję z paroma bajerami, ale kiedy popatrzę na ręczne lusterka, to trochę mnie estetycznie i mechanicznie odrzuca. Pewnie, że ustawiałem w swojej Drakuli lusterka tylko raz i ich elektryka nie przyda się na co dzień, ale bardziej chodzi o świadomość, że mentalnie ta opcja ręczna cofa mnie cywilizacyjnie - a mamy XXI w. i chyba niewiele aut pozostawia jeszcze takie rozwiązanie.

Wiem, że modeli podobnych cenowo do Dustera/Captura jest sporo, ale jak zaznaczyłem wcześniej: tylko Captur, Duster i Clio (ale tylko w jednej wersji) kładą jeszcze LPG (w Corsach pozostały tylko małe silniki z LPG).
Zresztą dopłata (niemała!) do podwyższonego Captura w kontekście Clio jest czymś podobnym jak dopłacanie do wyższej wersji Dustera.

Pożywiom, uwidzim - jak mawiają Rusowie. Pooglądam w salonie i pomyślę dalej. Moja Drakula ma dopiero 55.000.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-07, 09:25   

Clio też jest piękne, ale trochę małe i po doposażeniu z konfiguratora sięga 65.000 zł, więc również niemało. Jeździłem poprzednią wersją i dla mnie jest za sztywna i taczkowata. Ale LPG robi różnicę.
Zresztą zobaczymy, do jakich wersji Dustera/Captura będzie można włożyć LPG. Wstępnie zapowiadano, że miał być od Acessa po Prestige, ale kto to wie. Na słowackiej stronie Dacii rzeczywiście tak jest, ale przecież Polskę myszki z Renault pozycjonują tuż przed tzw. Trzecim Światem...
 
     
tommylee1

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019
Posty: 130
Wysłany: 2020-01-07, 11:30   

Masz praktycznie nowego Dustera.
Pośmigałbym jeszcze nim troszkę. Jednocześnie obserwując rynek.
Za chwilkę zobaczymy nowe Sandero. Myślę, że to może być hit. A jak pójdą w wersję stepwaya, to tym bardziej.
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2020-01-07, 11:58   

Mialem na kilka dni Captura jak zostawilem Dustera w ASO. Zdecydowanie mniejszy od Dustera - krotszy, nizszy, bagaznik mniejszy. Co do wykonczenia/wyposazenia to szczerze mowiac nic mi nie urwalo. Tak samo jak w Dusterze jesli o chodzi o plastiki itp. Co do wyposazenia - wiadomo na zastepcze auto raczej nie ma wyposazonego na full, wiec ciezko porownac. Generalnie Captur odpadal w przedbiegach ze wzgledu na brak napedu.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 346
Wysłany: 2020-01-07, 15:18   

Jeżeli nie potrzebny jest napęd 4x4 to można Captura brać pod uwagę jak najbardziej, zwłaszcza że nowa wersja a o tej chyba mowa jednak ciut urosła czego niektórzy nie dostrzegają chyba.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-07, 18:15   

Oczywiście mówimy o tym nowszym Capturze, bo pierwsza wersja też nas nie porwała: dealer chciał nas zachęcić do Captura zamiast Dustera, ale byliśmy rozczarowani. Może teraz będzie inaczej.

W ogóle oglądam jeszcze 1.5 Blue dci 115 KM. Wiem, że to trochę nie trendy, bo raptem wszyscy odwrócili się od diesli jak na komendę (chyba podaną przez Japońców promujących na siłę elektryki), ale gdzieś budzi się we mnie przekora. Silnik sprawdzony, upierdliwość podobna jak w nowych niekoniecznie sprawdzonych benzynkach (też zresztą z FAP) - lub z niepewną trwałością (jak 1.0 TCe), a jeśli podniosą ceny aut z Pb i obniżą z kolei te z ON (takie były gadki na forum i gdzieś w salonach), to opcja dci może być do rozważenia.
Mimo mojej nieufności co do elektryków, a mają takie być niebawem i w Dacii, nie zamykam się i na tę opcję, ale na razie to tzw. ostatni wybór. Drogie toto jak diabli, a co do eko - nie wypowiadam się, bo wiem za mało.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-08, 00:20   

JS napisał/a:
Oczywiście mówimy o tym nowszym Capturze, bo pierwsza wersja też nas nie porwała: dealer chciał nas zachęcić do Captura zamiast Dustera, ale byliśmy rozczarowani. Może teraz będzie inaczej.

W ogóle oglądam jeszcze 1.5 Blue dci 115 KM. Wiem, że to trochę nie trendy, bo raptem wszyscy odwrócili się od diesli jak na komendę (chyba podaną przez Japońców promujących na siłę elektryki), ale gdzieś budzi się we mnie przekora. Silnik sprawdzony, upierdliwość podobna jak w nowych niekoniecznie sprawdzonych benzynkach (też zresztą z FAP) - lub z niepewną trwałością (jak 1.0 TCe), a jeśli podniosą ceny aut z Pb i obniżą z kolei te z ON (takie były gadki na forum i gdzieś w salonach), to opcja dci może być do rozważenia.
Mimo mojej nieufności co do elektryków, a mają takie być niebawem i w Dacii, nie zamykam się i na tę opcję, ale na razie to tzw. ostatni wybór. Drogie toto jak diabli, a co do eko - nie wypowiadam się, bo wiem za mało.


Ad 1.
"Wszyscy odwrócili się od diesli".
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Z wyjątkiem Europy, reszta świata nigdy "fanem" wysokoprężnych nie była. W takich Stanach czy Japonii diesle stanowią promil sprzedaży. Dość wspomnieć, że Jankesi nawet w czołgach nie stosują diesli. Sherman miał benzynę lotniczą a Abrams ma turbinę gazową ;-)

Dlaczego teraz nawet w Eu diesle są w odwrocie? Bo przez rozwój technologii straciły większość swoich zalet. Mnóstwo wrażliwego (i drogiego w naprawach) osprzętu, coraz większy stopień wysilenia (E30 przy 2,4 l miało 84 konie, 2,4 turbo coś koło 124 - teraz są dieselki typu 1,2 ponad 100 koni itd).
Dołóżmy do tego tak zwaną aferę "diesel gate" czyli w największym skrócie myślowym: diesel, żeby dobrze jeździł, nie będzie eko, trzeba mu zaprogramować inne tryby na jazdę a inne na badania.
Ponadto, odczuwalnie wzrosły ceny ropy na przestrzeni ostatnich lat, a ludzie kalkulują. Benzyna daje większy komfort, a przy założeniu "normalnego" przebiegu zanim diesel (zwykle znacznie droższy w zakupie) się zwróci, to zdąży się popsuć, a oszczędności "biorą w łeb".

Ad 2.
"elekryki"
Tu się zgadzam, wszech obecne, nachalne promowanie elektryków przynosi spodziewane efekty.
I tu czai się pułapka, w sumie prosta. Gdzieś wyczytałem opracowanie (może nawet w Auto Świecie, nie pamiętam), z którego wynikało, że "elektryki" mają sens tylko w krajach, które mają sporą część energii ze źródeł odnawialnych. W krajach typu Polska, gdzie 99% energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla, o żadnej ekologii (związanej z motoryzacją elektryczną) nie ma mowy. To po prostu nie działa tak, jak większość myśli.
Dla mnie - moda i nic więcej. A póki są one absurdalnie drogie, to zostają na placu boju ryzykowny diesel oraz benzyna (względnie benzyna+LPG). A że ta benzyna dzisiaj jest też ryzykowna, to inna bajka i temat na osobną rozprawkę.

PS.
Jak szykowałem się do Dacii, to wybrałem sobie 1.6 - wiadomo, prosty silnik, domyślnie wytrzymały i łatwy w naprawach. Ale akurat trafiłem na zmianę "pokoleniową", czyli przejście na nowe turbinki 1,3.
Diesel u mnie odpadał w przedbiegach, z racji ceny i potencjalnych kłopotów. No i były dwa wyjścia - albo brać to co akurat dealer ma (jeszcze) na placu z 1,6, albo skonfigurować DD od zera, z tym dokładnie co chcę i jaką chcę (ale z 1.3 turbo). Wybrałem wiadomo, to znaczy podjąłem rękawicę, no i zobaczymy jak na przestrzeni wielu lat (bo ja się przywiązuję do samochodów) będzie się sprawować ten "dałnsajzingowy", francuski wynalazek ;-)
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2020-01-08, 08:05   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Bo przez rozwój technologii straciły większość swoich zalet. Mnóstwo wrażliwego (i drogiego w naprawach) osprzętu, coraz większy stopień wysilenia (E30 przy 2,4 l miało 84 konie, 2,4 turbo coś koło 124 - teraz są dieselki typu 1,2 ponad 100 koni itd).


Kapitan Shinobi napisał/a:
Jak szykowałem się do Dacii, to wybrałem sobie 1.6 - wiadomo, prosty silnik, domyślnie wytrzymały i łatwy w naprawach. Ale akurat trafiłem na zmianę "pokoleniową", czyli przejście na nowe turbinki 1,3. [...] Wybrałem wiadomo, to znaczy podjąłem rękawicę, no i zobaczymy jak na przestrzeni wielu lat (bo ja się przywiązuję do samochodów) będzie się sprawować ten "dałnsajzingowy", francuski wynalazek ;-)


jak dla mnie to sam sobie troche zaprzeczasz - z jednej strony silniki wysilone zle, ale 1.3 turbo wziales ;) na dzien dzisiejszy to juz zadna roznica czy diesel czy benzyna z turbo - ten sam stopien skomplikowania - DPF, filtry i inne tego typu pierdoly. porownywanie bmw e30 z przelomu 80 i 90 lat troche bez sensu - takie wspominanie "kiedys to bylo". bylo i juz nie wroci. warszawa tez miala silnik nieco ponad 2 litry i 50 km ;)

a co do silnikow w dacii - ja stalem przed wyborem czy 1.5 dCi 110 km czy 1.2 tce 125 km - wybralem diesla, bo mimo wszystko bardziej sprawdzona konstrukcja od renault.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Przegląd instalacji gazowych - http://darek-hydraulik.pl/instalacje-gazowe/
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11