Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster a inne opcje w okolicy 70.000 zł
Autor Wiadomość
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-10, 20:15   

Kapitan Shinobi napisał/a:

Co do pozycjonowania, to Dacia pełni w koncernie Renault-Nissan taką samą funkcję, jaką pełni Skoda w VW AG. Stąd takie, a nie inne konfiguracje, ceny, oferta modelowa itd.


Co do pozycjonowania zgoda.
Zauważyć (trochę na marginesie) muszę, że Dacia na bazie tych samych rozwiązań, technologii a nawet części potrafi stworzyć własne auto ... mające swój niepowtarzalny styl :-P .
Skoda produkuje trochę inaczej wyglądające "to samo" :-(
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 347
Wysłany: 2020-01-10, 21:09   

klazow napisał/a:
Skoda produkuje trochę inaczej wyglądające "to samo"

Musi udawać VW żeby nabywcy mogli myśleć że mają prawie VW a Dacia nie musi nic udawać :-P
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-01-10, 21:17   

klazow napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
... ale Ty napisałeś " rozwiązania i technologie " co sugeruje pojedyncze rozwiązania a one nie kosztują miliardy...


Dacia składa swoje auta z cudzych klocków (nazwałem je „rozwiązania i technologie”) Renault/Nissan „daje” silniki, zawieszenia, elektrykę, informatykę, multimedia, skrzynie biegów itd. itd.
Wszystko to razem z metodami wytwarzania kosztuje. Bez miliardów sami by nie stworzyli.
MQB do naszego (nie "klasyka" lecz) SUVa o dużych zdolnościach terenowych nie porównuję. Podpiąłem link bo fajnie poziom kasy jaką branża obraca pokazuje.
Choć z drugiej strony… kto wie jaką płytę podłogową i za jaką kasę stworzoną będzie miała DDIII gdy już era DDII przeminie? To może być drogi klocuszek :mrgreen: .

Wiem jak jest zrobione moje auto , jestem zapoznany z mechaniką . Świadomie wybrałem używkę z francuskim silnikiem żeby jeździć na LPG a nie zastanawiać się kiedy nówka z Sce padnie na gazie .
Weź pod uwagę że jak ktoś wydał kasę na technologię i klepną miliony sztuk w produkcji to ta technologia jest już spłacona i można ją przekazać biednej kuzynce . Więc już to kosztuje grosze .
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-10, 21:23   

miela napisał/a:
A co z jeepem renegade? Podstawowa wersja (...) całkiem sporo ma -->

Jednak wyraźnie mniej niż w DD2 za 70 tys. W tej cenie to Prestige musi być. Silnik też mniejszy i słabszy. Pytanie do kupującego czy gotów jest poświęcić osiągi i „bajery” na rzecz tego, że będzie mieć Jeepa? A jeszcze znajdą się tacy co powiedzą, że ma przebranego Fiata…

To zresztą typowy dylemat przy kupnie każdego Dustera w każdej cenie, w której jest jakiś konkurent. Brać to coś z otwieraczem na masce czy biedniejszy lub mniejszy produkt wyżej pozycjonowanej marki… No chyba, że „miękkie plastiki” konkurenta przekonają kupującego, że biedny to jednak Duster jest.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-10, 21:47   

LESNICZYy napisał/a:

Weź pod uwagę że jak ktoś wydał kasę na technologię i klepną miliony sztuk w produkcji to ta technologia jest już spłacona i można ją przekazać biednej kuzynce . Więc już to kosztuje grosze .


Dokładnie tak to działa
Tylko, że dla tej bidulki kuzynki to być albo nie być.
Dzięki temu istnieje i jeszcze może być atrakcyjna i tania.

A, że w imię bezinteresownej miłości i ze stratą dla siebie Renault/Nissan tego nie robi to się rozumie samo przez się.
Dacia jest ich więc i zyski Dacii są ich.
Może te zyski już finansują przyszłe "klocuszki", z których coś niczym z pańskiego stołu do przyszłych Dacii skapnie.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-10, 22:52   

W temacie Jeepa. Możemy sobie rozważać tak zwane podstawy, ale DD 4x4 już jest jakoś w teren przygotowana. Renegat, żeby był czymś więcej niż podwyższoną "pięćsetką" to wymaga wersji <chyba> Trailhawk, czy jakoś tak, a ta już jest sporo droższa od podstawki. No i trezba się pogodzić z fiatowskim silniczkiem. Jakoś Dacia z silnikiem od Renault mniej mnie kłuje w oczy ;-)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-11, 11:58   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Renegat, żeby był czymś więcej niż podwyższoną "pięćsetką" to wymaga wersji <chyba> Trailhawk, czy jakoś tak, a ta już jest sporo droższa od podstawki.


Zajrzałem. Jeśli 4x4 jest priorytetem to mamy przepaść cenową. Nawet do najtańszej benzynowej wersji 4x4 Renegada (tego co ma 17,5 cm prześwitu).

O tym jak silniki fiata w Renegadach sobie radzą większego pojęcia nie mam i zgłębiać nie będę. Przy okazji rozmowy o nich jednym spostrzeżeniem mnie dotyczącym się podzielę.
Otóż gdy słyszę:
"Duster z silnikiem 1,0", to czuję ciekawość. Jak taki silniczek sobie radzi chcę wiedzieć.
Co innego gdy słyszę:
"Renegade z silnikiem 1,0" No wtedy czuję niesmak. Dla mnie to czysta herezja jest.

Wiem, wiem nasiąknąłem dawnym stereotypem Jeepa i racjonalny nie jestem. Cóż raczej mi tak zostanie :-(
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2020-01-11, 18:50   Re: Duster a inne opcje w okolicy 70.000 zł

JS napisał/a:

Ponieważ nie jeżdżę po wertepach i offroad mnie nie kręci, a na autostradę wjeżdżam też okazjonalnie, taki Captur byłby niezłą opcją. Cennik startuje od 66.900 + 2000 zł LPG + 2000 kolor, czyli za ok. 71.000 zł mam całkiem nieźle wyposażone piękne auto (w tej opcji bez karty Hands Free, ale można przeboleć). Autko lepiej pozycjonowane w sensie marki i moim zdaniem naprawdę ładne.
Konfigurator szczegółowy Captura ukaże się niebawem, więc będą konkrety, ale opcja jest do przemyślenia.


Dorzucę opcję do przemyślenia, bo temat gorący, a inne spojrzenie na sprawę może być przydatne.

Jeździsz głównie sam lub z żoną, nie ujeżdżasz w terenie, auto w gazie, myślałeś o Sandero?
Jakąś serię limitowaną z LPG wyniesie Cię ten biznes z 15k mniej, dodatkowo w wersji Stepway podniesiony zawias więc też w razie czego dziur się nie wystraszy...

Cenniki obecnie zmieniają się z dnia na dzień, no i nowy Sanders ma być niebawem. Może warto zaczekać? Wiesz, 15 tysi to super wakacje we dwoje na jakiejś wymarzonej wyspie... a to tylko auto, którym masz się przemieścić z punktu A do punktu B.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-11, 20:16   

Dzięki mistakos, tę opcję też po cichu rozważałem, bo z daleka czasem mylę przód Dustera z Sandero Stepway. Zobaczymy, co koncern wykombinuje w kwestii cen i wyposażenia, bo przydałaby się odrobina odświeżenia kabiny, zegarów itp.
Dzisiaj siedzieliśmy w nowym Capturze, ponownie w nowych Clio, no i oczywiście w Dusterach (akurat mieli końcówki Techroad). Clio piękne, ale wkurzająco niskie do wsiadania i z małym prześwitem, Duster wiadomo, a co do Captura - zobaczymy po jazdach próbnych. Szkoda tylko, że w żaden sposób nie mogę w nim sensownie ustawić podłokietnika.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-12, 00:03   

klazow napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
Renegat, żeby był czymś więcej niż podwyższoną "pięćsetką" to wymaga wersji <chyba> Trailhawk, czy jakoś tak, a ta już jest sporo droższa od podstawki.


Zajrzałem. Jeśli 4x4 jest priorytetem to mamy przepaść cenową. Nawet do najtańszej benzynowej wersji 4x4 Renegada (tego co ma 17,5 cm prześwitu).

O tym jak silniki fiata w Renegadach sobie radzą większego pojęcia nie mam i zgłębiać nie będę. Przy okazji rozmowy o nich jednym spostrzeżeniem mnie dotyczącym się podzielę.
Otóż gdy słyszę:
"Duster z silnikiem 1,0", to czuję ciekawość. Jak taki silniczek sobie radzi chcę wiedzieć.
Co innego gdy słyszę:
"Renegade z silnikiem 1,0" No wtedy czuję niesmak. Dla mnie to czysta herezja jest.

Wiem, wiem nasiąknąłem dawnym stereotypem Jeepa i racjonalny nie jestem. Cóż raczej mi tak zostanie :-(


Wiesz, zgadzam się z Tobą w 100%. Jeep 1.0 to czysta aberracja, Dacia 1.0 - no cóż, jest, to jest. W budżetowej marce to normalne, taki silniczek w podstawie.
Renegat będzie z resztą też mniejszy jak sądzę, zarówno pod kątem bagażnika jak i wnętrza (choć nie sprawdzałem parametrów, ani też w nim nie siedziałem).
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-12, 00:55   

Kapitan Shinobi napisał/a:

Renegat będzie z resztą też mniejszy jak sądzę, zarówno pod kątem bagażnika jak i wnętrza (choć nie sprawdzałem parametrów, ani też w nim nie siedziałem).


Na mój casting się załapał. Szybko odpadł. Drogi. Szczególnie jak zaczniesz w konfiguratorze cokolwiek dodawać. Z dwójki Renegade Fiat 500x to już dla mnie lepszy Fiat. (Wiem 4x2 to dla Ciebie... ale dla mnie tylko jeden z argumentów).

Tak czy inaczej pooglądałem. Rozmiar ok. Bagażnik większy niż się spodziewałem... na moje potrzeby w pełni wystarczający (wersja 4x4 pewnie ma mniejszy). Na minus wrażenie przeładowania. Wszędzie powklejana grafika z Willys-em... jakoś tak cukierkowo mi w nim było.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-12, 01:25   

JS napisał/a:
Dzięki mistakos, tę opcję też po cichu rozważałem, bo z daleka czasem mylę przód Dustera z Sandero Stepway. Zobaczymy, co koncern wykombinuje w kwestii cen i wyposażenia, bo przydałaby się odrobina odświeżenia kabiny, zegarów itp.
Dzisiaj siedzieliśmy w nowym Capturze, ponownie w nowych Clio, no i oczywiście w Dusterach (akurat mieli końcówki Techroad). Clio piękne, ale wkurzająco niskie do wsiadania i z małym prześwitem, Duster wiadomo, a co do Captura - zobaczymy po jazdach próbnych. Szkoda tylko, że w żaden sposób nie mogę w nim sensownie ustawić podłokietnika.


Jeśli ceny dalej będą galopować a słowa prezesa Dacii o "gazyfikacji" (z wywiadu, który na "strony www" podwiesiłem) obejmą Polskę... to może "mistakos" trafił w dziesiątkę. Tym bardziej, że to nowe Sandero fajnie wygląda. Pewnie już widziałeś ale podwieszę (w końcu inni też tu zaglądają)

https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-2020-kiedy-ja-zobaczymy/

Tylko, czy możesz tyle czekać?

Co do jazdy próbnej. Zadbaj aby to nie było 10 minut "dilerskim szlakiem". Ja dostałem Dustera na trzy godziny i bez niańki w osobie sprzedającego. Zaraz po otwarciu salonu samochody testowe są wolne. Mocno rozważasz mniejsze auta... na spokojnie odczucia z tym związane w czasie jazdy "przetestuj".
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-01-12, 11:49   

Ale też gdzieś na plecach mam to cytowane przez Ciebie stwierdzenie, że nawet odrobinę mniejsze auto od posiadanego może rodzić poczucie jakiejś utraty. Gdzieś mi to w głowie siedzi.
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-01-12, 23:27   

JS napisał/a:
Ale też gdzieś na plecach mam to cytowane przez Ciebie stwierdzenie, że nawet odrobinę mniejsze auto od posiadanego może rodzić poczucie jakiejś utraty. Gdzieś mi to w głowie siedzi.


Słowo klucz to 'może'. Ja przez kilka lat jeździłem oplem vectrą, z którego przesiadłem się do skody fabii i takiej utraty nie czułem. Może dlatego, że z auta 20-letniego przeszedłem do połowę młodzszego... A może też, że dlatego, że myślę, że nie jest kluczem z jakiego do jakiego auta się przesiadasz, a jakie potrzebujesz - tak użytkowo. To powinien być klucz przy wyborze samochodu z lekką nutką 'co mi się podoba?'.

Gdybym miał wybierać co mi się podoba to jeździłbym fabią pewnie. Ale, że z mojej długotrwałej analizy wyszedł mi duster, to jeżdzę nim i jestem zadowolony. Nie miałbym natomiast problemu przesiaść się do mniejszego auta jeśli takie by mi wystarczało na codzień.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 11