Jakie wyposażenie do Dustera? |
Autor |
Wiadomość |
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-16, 19:37
|
|
|
A jeśli wybierzesz Captura? |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2020-01-16, 20:08
|
|
|
W Capturze podłokietnik jest szeroki ze schowkiem, przesuwny, ale naprawdę trudno znaleźć dobrą pozycję za kółkiem, żeby czuć sens tego podłokietnika - jakiś taki za krótki, mimo że wysunąłem go na maksa. Mam 170 wzrostu, więc nie jestem "nienormatywny", ale o tym już pisaliśmy, że ani Kadjar, ani chyba Megane nie zapewniają tego "czegoś" z podłokietnikami.
A pokrowce do Captura pewnie też zakupię, ale ze zwyczajnej półki cenowej, absolutnie bez czegokolwiek, co pachnie skórą (lub tworem skóropodobnym). Teraz mam łączone z alcantarą i latem jest dramat - taka gospodarka wodna organizmu.
Na razie jednak przoduje Duster - czekam intensywnie na cenę LPG - oraz szczegóły cenowe Captura. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-16, 21:01
|
|
|
U żony w Capturku INTENS tapicerka ma zamki błyskawiczne i można ją zdjąć i do pralki wrzucić... Zastanawiam się czy w takim wypadku pokrowce mają sens...
Ciekawe czy w nowym Capturze też tak będzie.
O Capturowym podłokietniku nic nie napiszę. Moja lepsza połowa nie ma go. |
|
|
|
pankracy
Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 70
|
Wysłany: 2020-01-16, 21:26
|
|
|
Ale Captur jest mniejszy niż Duster. Bagażnik jakiś mały patrząc na Dustera. W dodatku D. to raczej SUV, a C. to taki CROSS.
Co do pokrowców. To ile to wyprać środek raz na jakiś czas i cieszyć się urokiem prawdziwych siedzeń. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-16, 23:17
|
|
|
pankracy napisał/a: | Ale Captur jest mniejszy niż Duster. Bagażnik jakiś mały patrząc na Dustera. W dodatku D. to raczej SUV, a C. to taki CROSS.
|
Dokładnie też tak to widzę, a nawet "wylewnie" opisałem:
http://www.dusterklub.pl/...der=asc&start=0
(strona druga, trzeci mój wpis)
tylko, że wcześniej z JS znaleźliśmy cechę wspólną w obszarze "preferencji co do dokonywania wyborów". Nie określamy na wstępie cechy rozstrzygającej typu wielkość, napęd, moc. Wszystko się liczy i ma wpływ. A i tak najważniejszy całokształt
Dopiero ostatnio pojawił się problem, czy przesiadka z większego do mniejszego auta nie zaboli... ale to temat otwarty
A tu przywołałem Captura jedynie w związku z oryginalną tapicerką... jakoś mi to przy wcześniejszym porównaniu się zapomniało
. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-19, 23:27
|
|
|
pankracy napisał/a: | Predkosci autostradowe jakie mnie interesują to 100-120km/h. Czasem i tylko w wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne 140km/h.
Auto nie będzie przeznaczone do jazd z prędkościami 140+ nawet na niemieckich autostradach.
Czy takie prędkości są optymalne i normalne dla Dustera II?
Jakie obroty są przy 100,120,140km/h pamięta ktoś.(1.3-130KM)
Gazu nie będe zakładać. Tylko benzyna. Muszę chyba bardziej pobawić się tym konfiguratorem.
Jak jest z dokładkami plasikowymi na drzwiach i nadkolach? Występują tylko w najdroższych wersjach czy można je dokupić i założyć do tańszych wersji? |
Byłem akurat na przejażdżce, i sytuacja klaruje się następująco (dodam, że chodzi o 1,3 130 KM AWD):
100 km/h - ok 2100 obr/min na 6 biegu
120 km/h - ok 2500 obr/min na 6 biegu
140 km/h - tego nie sprawdzałem, nie była to odpowiednia droga, poza tym - złe warunki pogodowe (zimno i leje), także nie chciałem ryzykować (tym bardziej, że de facto dopiero poznaję auto). A zresztą, jakie by te obroty i spalanie nie było, przy 140 km/h, jeśli założymy tylko i wyłącznie okazjonalne/wyjątkowe użycie tej prędkości, to przecież nie zrujnuje domowego budżetu.
PS. Zapomniałem zerknąć na spalanie przy danej prędkości, jednakowoż i tak wiem już, że komp pokładowy nieco przekłamuje. Programowany przez niepoprawnych optymistów .
Aha - no i jechałem w trybie Auto, swoją drogą, ciekawe jakie byłyby różnice przy 2WD. |
|
|
|
Ogor
Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 20
|
Wysłany: 2020-01-20, 11:34
|
|
|
Czy tylko w moim serwisie mają opłatę za zamontowanie akcesoriów przed zakupem samochodu? Zamówiłem Dustera, dostałem jakiś gratis i teraz sprzedawca stwierdził, że nie mogę dostać dodatkowego rabatu na zainstalowanie akcesoriów i za sam montaż muszę normalnie zapłacić. W innych ASO niby zakładają akcesoria przed odbiorem samochodu za darmo.?! |
|
|
|
pankracy
Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 70
|
Wysłany: 2020-01-20, 21:04
|
|
|
Kapitan dzieki.- może ktoś sprawdzi przy 2WD. Byłoby super porównanie.
Ogor- zamów tam gdzie zainstalują Ci to za darmo. Wielu forumowiczów o tym mówiło. |
|
|
|
Ogor
Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 20
|
Wysłany: 2020-01-21, 07:22
|
|
|
pankracy napisał/a: |
Ogor- zamów tam gdzie zainstalują Ci to za darmo. Wielu forumowiczów o tym mówiło. |
Niestety już zamówiłem |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-22, 00:07
|
|
|
pankracy napisał/a: | Kapitan dzieki.- może ktoś sprawdzi przy 2WD. Byłoby super porównanie.
Ogor- zamów tam gdzie zainstalują Ci to za darmo. Wielu forumowiczów o tym mówiło. |
Jak będę miał okazję, to sprawdzę przy trybie 2WD. Ale podobno to i tak nie to samo, co Duster 2WD. Koła tylne i tak dostają jakiś napęd (śladowy, ale jednak) bo nie są mechanicznie rozłączone. Było o tym w jakimś wątku na tym forum (nie pamiętam jaki, mniejsza o to). Wszakże, jeśli nawet śladowy opór jest, to trzeba go pokonać. Trzeba by porównać tryby Auto z 2WD wg wskaźnika chwilowego zużycia paliwa (różnice prędkości obrotowej mogą być na tyle minimalne, że nie dostrzegalne gołym okiem).
No i fajnie by było, gdyby ktoś z 2WD Dacią się przejechał, i wynotował jak to u niego się kształtuje. Będziemy mieli porównanie niemal jak w laboratorium. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-22, 00:21
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Będziemy mieli porównanie niemal jak w laboratorium. |
Inny wiatr, inne ukształtowanie drogi, więcej cegieł w bagażniku... i wynik będzie inny. Niewiele ale jednak... dlatego wcześniej napisałem: "Pytałeś też o obroty. Są niskie (poniżej 3 tys.) przy każdej prędkości jeśli jedziesz jednostajnie. (sprawdzałem do 130km/h)" |
|
|
|
pet44
Marka: Skoda Duster
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Delsey
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 50
|
Wysłany: 2020-01-24, 11:45
|
|
|
Jeżeli auto jest salonowe, gdy sprzedawcy bardzo zależy na tym, aby dane auto sprzedać, to są w stanie dodać naprawdę dużo różnego rodzaju gadżetów, elementów wyposażenia. Zwłaszcza, gdy do zrobienia planu, za który otrzyma sowitą zapłatę tak niewiele brakuje. Warto to wyczuć i postawić kilka warunków, które jeżeli zostaną spełnione, to bez problemu mogą zostać spełnione.
Zachęcam do sprawdzenia jeszcze pod niniejszym linkiem: https://www.sklepopon.com...tus-prime2-k115 |
|
|
|
|