Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka Pytań świeżaka
Autor Wiadomość
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-02-08, 21:49   

Jak na autostradową jazdę i świeży silnik, to spalanie bardzo spoko.
Ja mam co prawda 1.6 SCe i mii na autostradzie pali te 8-9, a średnio 7,5 l / 100 km. Może z czasem będzie ci palić mniej, ale skoro piszesz, że jazda dynamiczna, to raczej nie ;)

Co do parujących reflektorów - raz zauważyłem i chyba w instrukcji albo w jakiś warunkach Easy Service było napisane, że to jest normalna sprawa. Choć nie kojarzę tego z wcześniejszych samochodów.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-08, 22:04   

klazow napisał/a:
Ja podpowiedzi w sprawie zmiany biegów ignoruję.Wrzucam tak jak czuję, że powinno być. Za karę komputer max dwie gwiazdki mi daje (bywa, że mam jedną :oops: ). Pozostałe kategorie zwykle zaliczam na 4 ale i 5 się pojawia :mrgreen:


Robię dokładnie tak jak Ty, i też mam 1-2 gwiazdki za zmianę biegów. Ale to ustalał jakiś nawiedzony "ekonom", bo u mnie komp każe zmieniać już grubo poniżej 2 tysięcy, a to oznacza, że obroty spadają za nisko i auto nie ma momentu obr. żeby "uciągnąć". Nawet jak jadę sam i na w miarę równym terenie. Próbowałem, i wyraźnie męczy się ten silniczek. Nie wiem, może można tak jeździć jak się ma amerykański, nisko obrotowy V8 5,7l, albo coś w ten deseń, albo diesla, ale wiadomo, że diesel ma zupełnie inną charakterystykę. Auto wyraźnie lepiej idzie, jak "przeciągnę" ponad 2 tys., a najlepiej pod 3 tys. 1750 obr/min i następny bieg to nie dla mnie jazda ;-)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 701
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-08, 22:09   

U mnie też za szybko pokazuje zmianę biegu . Nie zwracam uwagi na to . Każdą benzynę kręci się do 3 tys obrotów , zmieniasz i na kolejnym biegu masz 2 tys . Jak silnik jest cieplejszy to można wyżej w razie wyprzedzania :mrgreen: .
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-08, 22:13   

Kellwart napisał/a:
O jakich gwiazdkach mówicie?


Tych opisanych w instrukcji Media-NAV na stronie PL.51.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-08, 22:22   

Kapitan Shinobi napisał/a:
... i wyraźnie męczy się ten silniczek.


No właśnie. Te słowa oddają co i ja czuję. Nie mam serca aby auto gnębić. Jechać jedzie. Gasnąć nie gaśnie. Ale przecież cierpi...
Próbowałem kiedyś tych podpowiedzi słuchać... ale zwyczajnie nie potrafię być dla Dustera tak okrutny.
 
     
Ipok

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Dołączył: 07 Lut 2020
Posty: 17
Wysłany: 2020-02-09, 07:02   

LESNICZYy napisał/a:
U mnie też za szybko pokazuje zmianę biegu . Nie zwracam uwagi na to . Każdą benzynę kręci się do 3 tys obrotów , zmieniasz i na kolejnym biegu masz 2 tys . Jak silnik jest cieplejszy to można wyżej w razie wyprzedzania :mrgreen: .


To też zależy od silnika, ten Tce 130km już od ok 1700obrotów ciągnie nieźle i można się pokusić o wbicie 4 biegu już przy 50km/h, zresztą komputer tak pokazuje.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 701
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-09, 09:36   

Ipok napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
U mnie też za szybko pokazuje zmianę biegu . Nie zwracam uwagi na to . Każdą benzynę kręci się do 3 tys obrotów , zmieniasz i na kolejnym biegu masz 2 tys . Jak silnik jest cieplejszy to można wyżej w razie wyprzedzania :mrgreen: .


To też zależy od silnika, ten Tce 130km już od ok 1700obrotów ciągnie nieźle i można się pokusić o wbicie 4 biegu już przy 50km/h, zresztą komputer tak pokazuje.

Mój klasyk przyśpieszy od 1500 obrotów ale nie wolno go tak męczyć , szczególnie od 3 biegu wzwyż . Niskie obroty są szkodliwe dla układu korbowego i skrzyni biegów .
 
     
Ipok

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Dołączył: 07 Lut 2020
Posty: 17
Wysłany: 2020-02-09, 20:27   

Dzisiaj zresetowałem średnie spalanie i po całodniowej jeździe(ok 60km) po niezbyt zatłoczonym mieście i rozsądnym traktowaniu gazu wyszło mi 7,4 spalanie więc chyba nie jest źle ;)
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-09, 22:56   

LESNICZYy napisał/a:
Ipok napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
U mnie też za szybko pokazuje zmianę biegu . Nie zwracam uwagi na to . Każdą benzynę kręci się do 3 tys obrotów , zmieniasz i na kolejnym biegu masz 2 tys . Jak silnik jest cieplejszy to można wyżej w razie wyprzedzania :mrgreen: .


To też zależy od silnika, ten Tce 130km już od ok 1700obrotów ciągnie nieźle i można się pokusić o wbicie 4 biegu już przy 50km/h, zresztą komputer tak pokazuje.

Mój klasyk przyśpieszy od 1500 obrotów ale nie wolno go tak męczyć , szczególnie od 3 biegu wzwyż . Niskie obroty są szkodliwe dla układu korbowego i skrzyni biegów .


Słyszałem od doświadczonego (w sensie motoryzacyjnym) znajomego, że za niskie obroty są bardziej szkodliwe dla silnika niż za wysokie, i tego się trzymam.
PS.
Dzisiaj miałem małą wycieczkę, i stwierdzam, że przyspieszanie na 6 biegu od prędkości ok 100 na tempomacie trwa dość długo. Wygląda jakby auto się najpierw zastanawiało, a dopiero po chwili łapało, że "do przodu". Czy to tylko moje subiektywne wrażenia, wina tempomatu, czy też przy tej prędkości trzeba redukować do piątki?
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-02-10, 10:45   

Kapitan Shinobi, powyżej 100 km/h rzeczywiście wolno przyspiesza na 6. biegu.

Możesz coś wiecej napisać, o niskich obrotach? Ja z kolei zawsze starałem się utrzymać jak najniższe, ale zachowując płynną pracę silnika. W fabii bywa, że jadę 60 km/h i na 5. biegu. To chyba ma jakoś powyżej 1,5k obrotów. Jeśli jadę po równym to silnik pracuje równo. A im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie, czy źle kojarzę?

W dusterze podobnie, przy 60 km/h mam już zwykle 6. bieg. Nie, że zawsze, ale jak jadę po równej drodze, spokojnie itd. Choć do podpowiedzi kiedy przełączać bieg podchodzę ostrożnie, bo wg mnie za szybko karze zwiększać. Jak robię wg wskazań, to obroty są za niskie mam wrażenie, że silnik się męczy.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-02-10, 11:21   

Jeśli chodzi o "zmianę biegów "( dałem cudzysłów bo nie tylko o to się rozchodzi) to należy to rozpatrywać osobno dla wszystkich silników, skrzyń biegów i napędów osobno. !.6 16v, 1.6 SCe, 1.5 dCi. i TCe oraz napędu 4x4. Dlatego że każdy z tych silników ma inną charakterystykę ( wykresy moc, moment/obroty) i inne przełożenia skrzyni. Do tego dochodzi zróżnicowanie mocy w danych silnikach i napęd 4x4. Do tego dochodzi różna masa.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 701
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-10, 15:20   

miela napisał/a:


Możesz coś wiecej napisać, o niskich obrotach? Ja z kolei zawsze starałem się utrzymać jak najniższe, ale zachowując płynną pracę silnika. W fabii bywa, że jadę 60 km/h i na 5. biegu. To chyba ma jakoś powyżej 1,5k obrotów. Jeśli jadę po równym to silnik pracuje równo. A im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie, czy źle kojarzę?

W dusterze podobnie, przy 60 km/h mam już zwykle 6. bieg. ]

Twoje auto i piniądze więc możesz tak jeździć ale robisz dużą szkodę autu jeżdżąc na tak niskich obrotach . Spalanie nie jest niższe a silnik tylko się męczy i jest niedogrzany .
 
     
panmiroslawh


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Rocznik: 2020
Dołączył: 29 Sty 2020
Posty: 40
Wysłany: 2020-02-10, 16:10   

Haha dobrze to obrazuje apka Renaurl R&Go gdzie Eco jest zaznaczone w przedziale 2-3 tys. Obrotów, czyli lekko powyżej turbo.

Screenshot_20200210-160835.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 152,3 KB

 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-02-10, 16:14   

LESNICZYy, czyli jakie są optymalne obroty? 2000?

Jaką szkodę wyrządzam?
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 701
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-10, 16:51   

miela napisał/a:
LESNICZYy, czyli jakie są optymalne obroty? 2000?

Jaką szkodę wyrządzam?

To co powyżej i do tego układ tłokowo-korbowy ma za niskie obroty , panewki cierpią . W skrzyni biegów wgniatają się koła zębate itp . Nie wiedziałeś o tym ?
2000 obr :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12