Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 1.3 TCe 150 KM
Autor Wiadomość
Dominik11

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-02-12, 11:24   Duster 1.3 TCe 150 KM

Cześć Wszystkim,

od niedawana jestem szczęśliwym posiadaczem Dustera z silnikiem TCe 150. Z racji faktu, iż w internetach próżno szukać szczegółowych informacji na temat tego silnika, postanowiłem podzielić się z Wami i przyszłymi posiadaczami Dusterek moimi SKROMNYMI spostrzeżeniami odnośnie tego motoru. W trakcie dalszego użytkowania samochodu postaram się dzielić wszystkimi danymi/informacjami/spostrzeżeniami, a przede wszystkim moim uczuciami :-) .

Od dwóch tygodni dzielę swoje życie z Dacią i szczerze jest nam ze sobą dobrze (przynajmniej z mojej stron) :-) Po tym jakże krótkim współżyciu przejechaliśmy razem troszkę ponad 500 km i to co mogę powiedzieć (napisać) na wstępie to na pewno to że jest bardzo cicha. Nawet mój przyszły teściu, który był bardzo sceptycznie nastawiony do mojej Daćki stwierdził, że nie spodziewał się faktu, iż będzie Ona aż tak cicha. Nie wiem, czy jest to zasługa wyciszenia kabiny, czy też samego silnika, ale w środku nic nie słychać. Obecnie się docieramy, a więc użytkuję ją zgodnie z załączoną instrukcją tzn. staram się nie przekraczać 130 km/h do przebiegu 1000 km. W cyklu mieszanym wyszło, że potrzebuje 7,5 l na setkę, natomiast na trasie potrzebowała jedynie 7 l - bardzo spokojna jazda. Sprzęgło niestety szarpie (czytałem, że tak jest przy wszystkich silnikach), natomiast mam nadzieję, że jest to jedynie brak mojego wyczucia i z czasem będę dla niej bardziej delikatny. Skrzynia biegów wg. mnie jest dobrze spasowana i biegi wchodzą płynnie."Biego-niańka" każe zmieniać biegi już przy 1500 obrotach/min, natomiast ja zmieniam biegi przy 2000 bądź 2500 obrotach. Moja Dusterka wyposażona jest w system start&stop, natomiast ja go zawsze wyłączam (mamusia mi kiedyś powtarzała żeby nie bawić się światłem (włączanie/wyłączanie) bo się żarówka spali) dlatego też uważam, że dla silnika nie jest to dobre rozwiązanie. Przy najbliższym wyjeździe pojadę w trybie Ecco i dam wam znać jak wygląda praca silnika oraz poziom spalania. Kończę na dzisiaj swoje wypociny :-)

Zapraszam Wszystkich do dyskusji oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami, co byśmy mogli pomóc innym w decyzji zakupu Dusterek oraz pokazaniu różnic w silnikach.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-12, 22:08   

Witamy.
W temacie "biego-niańki" - mam tak samo, też jej nie słucham (auto, jakby to powiedzieć, "nie jedzie" przy zalecanych zmianach biegów, a wręcz wyraźnie się męczy). Zresztą gdzieś już był ten temat poruszany, i większość się tu zgadza.
W temacie start-stop (w skrócie S&S) - tu też ogół forumowe wypracowało pewien kompromis (na drodze ożywionej dyskusji), wg którego sztuczne zwiększanie rozruchów jest szkodliwe (w długim okresie czasu) dla silnika. Spora część Dusterowców, w tym niżej podpisany, po prostu wyłącza to "ustrojstwo" i cieszy się jazdą. Ktoś zresztą pisał w stosownym wątku, że sprawdził tą samą trasę z tym i bez tego, a oszczędności wyszły w granicach błędu statystycznego.
W temacie trybu ECO - też był taki wątek poruszany, większość skarżyła się na zamulenie auta, bez żadnych widocznych/odczuwalnych oszczędności na paliwie. Ja osobiście nie używałem tego w ogóle, i nie zamierzam, Dacia 130 koni rakietą nie jest, a spalanie jest i tak (biorąc pod uwagę gabaryt, masę i <w moim przypadku> napęd AWD pojazdu) nie jest tragiczne.
Właśnie, apropo spalania - masz bardzo dobre wyniki, zważywszy tym bardziej, że 150 koni.
Aha - i w temacie głośności. No wg mnie Dacia jest głośna, ale tego się spodziewałem. Nie mam też porównania, bo nie jechałem żadną inną Dusterką, ale głośność (w szczególności wrażenia odczuwalne) to też cecha osobnicza. Moja rodzina się nie skarży, autostradą jedzie się normalnie.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-13, 00:11   

Dominik11 napisał/a:
...Od dwóch tygodni dzielę swoje życie z Dacią...


Bardzo podoba mi się, ze tak to ująłeś.... :mrgreen:
Też mam podmiotowy stosunek do mojego Dustera.

Co do "biego-niańki" i S&S, to robię dokładnie tak jak Ty. Trybu eco nawet mi się nie chciało testować. Głosność? W sumie nie zastanawiałem się. A skoro nie zwróciłem uwagi, to chyba ok?

Czekam na dalsze wrażenia... szczególnie te po przemęczeniu pierwszego tysiąca.
Mało tu "meldunków" z pokładu TCe150... niemal samotny się czułem :lol:
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-13, 22:33   

Mam wrażenie, że to forum skupia ludzi bardzo podobnie myślących ;-)
Start Stop - większość wyłącza/olewa/ignoruje z troski o silnik, ktoś tam sprawdzał i wyszło, że daje znikome oszczędności na paliwie
Tryb Eco - większość ignoruje, ktoś tam sprawdzał i wyszło że "muli" auto strasznie, a efektów oszczędnościowych nie widać
Zmiana biegów przy 1500 wg niańki - ogół forumowiczów też ignoruje, jak to mówią, silnik musi mieć czym ciągnąć.
Co do "terenowości" DD też się zgadzamy, choć akurat ten podpunkt dotyczy posiadaczy AWD.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-02-14, 03:43   

To konkretny model auta przyciąga podobnie myślących ludzi. Tak mi się zdaje.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Dominik11

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-02-14, 14:29   

Kupując Dusterke z silnikiem 150 KM trochę zaryzykowałem (głównie finansowo), ponieważ nie mogłem znaleźć szczegółowych różnic pomiędzy 130 KM, a 150 KM tzn. nie ma za dużo artykułów/opinii odnośnie tych silników (brak filmów na youtube).
Zakładając ten temat chciałem pomóc "nowym" nabywcom w podjęciu decyzji o zakupie Daćki z tym bądź innym silnikiem. Nie jestem wielkim specjalistom, ale podając nawet mało szczegółowe informacje będzie już ktoś mieć jakiś punkt odniesienia.
W kwestii użytkowania już ktoś dostanie informacje, czy jest to taki silnik, czy inny to i tak każdy użytkuje samochód w podobny sposób.

Pozdrawiam
 
     
Dominik11

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-02-14, 16:42   

Specjalistą a nie specjalistom :-) przepraszam za błąd.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-14, 21:53   

Specjalistom możemy wybaczyć, natomiast nie bardzo wiem co masz na myśli, pisząc "W kwestii użytkowania już ktoś dostanie informacje, czy jest to taki silnik, czy inny to i tak każdy użytkuje samochód w podobny sposób."
Albo nie łapię sensu, albo się po prostu nie zgadzamy - wg mnie każdy użytkuje auto nieco inaczej.
Jedni robią trasy typu 50 km do roboty i na zad dziennie w zmiennych warunkach
Inni jeżdżą tylko po mieście (przy czym niektórzy tylko krótkie trasy, inni dłuższe za to więcej stoją w korkach itp)
Jeszcze inni okazjonalnie użytkują auto w lekkim terenie (albo czysto rekreacyjnie, albo i zawodowo - i takie przypadki są na forum).

Ja bym to tak spuentował:
jeśli ktoś chce jeździć tylko po mieście, 130 koni wystarczy w zupełności
jeśli ktoś robi też trasy typu autostradowego, to zawsze lepiej mieć te 20 koni pod stopą więcej, różnice w spalaniu będą minimalne (to nadal ten sam silnik), choć oczywiście dochodzi też kwestia ceny wyjściowej i jaki ktoś ma budżet na dany model. Mnie osobiście starczyło na 130 koni ;-) i tyle będzie musiało wystarczyć.
Jeżeli ktoś rozważa jakieś wycieczki krajoznawcze, jakieś góry czy sporty zimowe, to tylko AWD!
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-15, 21:16   

Co do wyboru 130 czy 150, to i ja po omacku działałem. Żywiąc podejrzenie, że cała różnica na oprogramowaniu polega, założyłem nawet temat:
http://www.dusterklub.pl/...der=asc&start=0
Liczyłem, że albo ktoś dotarł do publikacji mi nieznanych albo dzięki biegłemu poruszaniu się po katalogach części zamiennych potwierdzi kub rozwieje moje podejrzenia.
Cóż, temat rozwinął się ciekawie, ale nie rozstrzygnął moich wątpliwości :-/

TCe 130 4x2 jeździłem przed zakupem. Po trzech godzinach stwierdziłem, ze ten silnik w pełni mi wystarczy. Dynamika była powyżej tego czego oczekiwałem.
TCe150 zamówiłem z dwóch powodów:
1. Napęd 4x4 przekłada się na to, że auto jest cięższe. 10 niutów i 20 klaczy miało zadbać abym w swoim Dusterze nie poczuł różnicy "na minus" w stosunku do jazdy testowej.
2. Jakiej by mocy nie było, to i tak muszą się trafiać chwile, w których potrzeba jej więcej. Znam siebie. Po czymś takim był bym zły, ze przyoszczędziłem choć mocniejszy silnik mieścił się w budżecie. A to nie jest fajne, tak na siebie samego się boczyć :-( .

Kapitan Shinobi napisał/a:

jeśli ktoś chce jeździć tylko po mieście, 130 koni wystarczy w zupełności

Myślę, że tym stwierdzeniem krzywdzisz swojego Dustera. Jakoś nie wierzę abyś miał problem z dynamiczną zmianą pasa na zatłoczonej autostradzie. A jak wyprzedzasz TIRa, to korek za Tobą też pewnie się nie tworzy. Gdybyś był miłośnikiem ścigania się spod świateł, to pewnie zakupu 150 a nie 130 byś potrzebował… Być może nigdy jeszcze nie „wyżyłowałeś” ze swojego silnika max. tego co w nim „siedzi”, o potrzebie sięgania po więcej nie wspominając.
Moim zdaniem, to wszystkim Dusterom do jazdy po mieście dynamiki nie brakuje a i te z najmniejszą mocą na większości tras bezproblemowo radę dają.

Dominik11,
I ja przed zakupem (jako gość-podglądacz), na tym Forum bywałem. Wiadomo, że opinie tu są subiektywne. Są jednak cenne. Forum, to idealna przeciwwaga dla często zmanierowanych „ekspertów”, którzy w różnej prasie i na komercyjnych stronach za wyrocznie chcą robić. A może piszą jak sponsor kazał?.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-15, 22:00   

klazow napisał/a:

Kapitan Shinobi napisał/a:

jeśli ktoś chce jeździć tylko po mieście, 130 koni wystarczy w zupełności

Myślę, że tym stwierdzeniem krzywdzisz swojego Dustera. Jakoś nie wierzę abyś miał problem z dynamiczną zmianą pasa na zatłoczonej autostradzie. A jak wyprzedzasz TIRa, to korek za Tobą też pewnie się nie tworzy. Gdybyś był miłośnikiem ścigania się spod świateł, to pewnie zakupu 150 a nie 130 byś potrzebował… Być może nigdy jeszcze nie „wyżyłowałeś” ze swojego silnika max. tego co w nim „siedzi”, o potrzebie sięgania po więcej nie wspominając.
Moim zdaniem, to wszystkim Dusterom do jazdy po mieście dynamiki nie brakuje a i te z najmniejszą mocą na większości tras bezproblemowo radę dają.


Chciałem z tego miejsca serdecznie przeprosić moją Dusterkę za krzywdzącą opinę, jakoby 130 koni wystarczało do jazdy po mieście ;-)
Co do jazd autostradowych to kilka już za mną, nie było jak dotąd potrzeby "żyłowania" silnika. Choć fakt, że pojazdy przeze mnie wyprzedzane, to głównie TIRy, staram się natomiast docisnąć na tyle, by manewr był w miarę szybki (co za tym idzie bezpieczny - wyprzedzanie to jeden z najniebezpieczniejszych manewrów w ogóle, i im krócej trwa, tym lepiej).
Ze 100 na 120 odczuwam lekki niedosyt elastyczności, aczkolwiek sam manewr trwa na tyle krótko, że nie powoduje "blokady" pasa, jak to ma często miejsce, gdy wyprzedzają się dwa TIRY, z których jeden jedzie 95 km/h, a drugi np. 102. Aha i dodam, że powyższe zdanie dotyczy 6 biegu, nie próbowałem jak dotąd redukować do piątki.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-16, 23:13   

Tak jak każdy skuter ma ogranicznik do 50 km/h. Tak, ma, dopóki właściciel sobie nie zdejmie.
Dałbym sobie rękę uciąć, że widywałem na autostradach wyprzedzające się nawzajem TIRY powyżej prędkości 90. Przy czym to powyżej, nie oznacza 120 km/h, tylko przedział 91-100.

Mam wrażenie, że brakuje tu postu. Jestem pewien, że nie pisałem posta pod swoim postem, zresztą powyższe zdania nie mają obecnie punktu odniesienia. Jest możliwe skasowanie posta czy to jakiś inny "błąd w Matrixie"?
Ostatnio zmieniony przez Kapitan Shinobi 2020-02-17, 22:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Dominik11

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-02-17, 12:00   

Pisząc o użytkowaniu miałem na myśli korzystanie z funkcji Eco, czy też stosowanie się do „biego-niańki”. Wiadomo, że każdy użytkuje samochód w innych warunkach, jedni głównie w miejski, drudzy w terenie, a inni pokonują jedynie długie trasy. Ja pokonuję głównie długie trasy i dlatego zdecydowałem się na zakup 150 KM. Przy zakupie jednak nie wiedziałem, czy jest znacząca różnica pomiędzy 130 KM a 150 KM. Osoby, które zamierzają zakupić Daćkę, z którymś ze wskazanych silników nie dowiedzą się niczego specjalnego ani w salonie, ani w Internecie. Dla mnie istotniejszą informacją jest opinia kierowców niż suche dane w tabelce. Zakładając temat myślałem raczej o nowych szczęśliwych posiadaczach Dustera, a nie o sobie. Dla niektórych różnica 3000-4000 zł w cenie samochodu jest znacząca i mają dylemat, czy może zakupić samochód z większą ilością KM. Gdzieś wyczytałem, że różnica pomiędzy 130 a 150 jest jedynie w oprogramowaniu tzn. po gwarancji wgrywasz nowe oprogramowani i masz 150 KM (czy tak jest tego nie wiem). Jestem motoryzacyjnym laikiem i takich jak ja jest pewnie wielu dlatego doświadczenia „starszych” właścicieli Dustera jest tak istotne :-)
 
     
Dominik11

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-03-04, 13:47   

Hej Wszystkim,

Dobiłem w końcu do 1000 km i chciałbym się z wami podzielić moją obserwacją z jazdy. W trybie miejskim spalanie wyniosło 7,8 l natomiast na trasie średnie 7,1 l przy średniej prędkości 125 km/h. Za niedługo przekonam się jak będzie wyglądać spalanie przy prędkościach autostradowych – mam nadzieję, że nie zbankrutuje.
Odnośnie pracy silnika jedyną zastanawiającą rzeczą jaką zauważyłem to słyszalny świst silnika przy prędkości powyżej 120 km. W kabinie cały czas było słychać silnik, jestem niemal 100 % pewny, że nie był to wiatr. Nie wiem z czego to wynika, ponieważ na samym początku silnik chodził cicho. Może jest to efekt docierania albo może tak ma być. Jak wiecie dlaczego się tak dzieje to podzielcie się swoją wiedzą  Mimo powyższego uważam, że silnik jest bardzo cichy, po zatrzymaniu samochodu zdarzyło mi się dwa razy go nie zgasić bo myślałem, że już nie pracuje – bez ściemy.
Jeżeli zaś chodzi o przyspieszenie to jak na takie gabaryty i bryłę samochodu to muszę Wam przyznać, że Daćka ma niezłe „kopnięcie”, ruszając na światłach wystarczy lekko wcisnąć pedał gazu i wszyscy podziwiają jej tył  Nie spodziewałem się tak dobrego przyspieszenia. Jest to wielka zaleta, ponieważ nie mam żadnych obaw przy wyprzedzaniu.

Udało mi się nauczyć i wyczuć skrzynię biegów, przy zmianie nie szarpię już samochodem jakbym zdał dopiero co prawo jazdy. Choć nie powiem zmiana biegów jest irytująca, a w szczególności „biego-niańka”, na którą się jeszcze łapię. Jakbym miał użytkować Dustera w mieście to bym się chyba pochlastał, dwójkę to chyba na siłę włożyli. Jazda w trasie to zupełnie inna bajka, wrzuca człowiek szóstkę i można przejechać cały kraj.
Jedyne czego mi brakuje to zapamiętywania w ustawieniach wyłączenia funkcji stop and go i niestety na światłach mi gaśnie – dopiero wtedy przypominam sobie o wyłączeniu tego gó…

Szerokości i do następnego mojego wywodu 
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-04, 17:09   

Dominik11 napisał/a:
Udało mi się nauczyć i wyczuć skrzynię biegów,


I tak masz promocję, ta w 4x4 jest bardziej "zakręcona" :mrgreen:

Jednak we własnym samochodzie, jaka by nie była, po pewnym czasie nie stanowi problemu... no chyba, że do stylu jazdy tylko kłowa pasuje :-/
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2020-03-04, 21:14   

Myślałem, że spalanie będzie niższe, a jest takie jak u mnie w SCe.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
https://www.liftonpolska.pl/index.php/nowosci-i-promocje/
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11