Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycie skrzyni - czy wszyscy to mają?

Czy słyszysz hałas "prawdopodobnie wycie skrzyni" w swoim duster
Tce 1.3 130 4x2-tak słychać halas
7%
 7%  [ 5 ]
Tce 1.3 130 4x2-nie słychać halasu
5%
 5%  [ 4 ]
Tce 1.3 150 4x2-tak słychać halas
2%
 2%  [ 2 ]
Tce 1.3 150 4x2-nie słychać halasu
0%
 0%  [ 0 ]
Tce 1.3 4x4-tak słychać halas
4%
 4%  [ 3 ]
Tce 1.3 4x4-nie słychać halasu
5%
 5%  [ 4 ]
1.6 4x2 - tak słychać halas
12%
 12%  [ 9 ]
1.6 4x2 - nie słychać halasu
7%
 7%  [ 5 ]
dCi 115 4x2 - tak słychać halas
4%
 4%  [ 3 ]
dCi 115 4x2 - nie słychać halasu
1%
 1%  [ 1 ]
dCi 115 4x4 - tak słychać halas
7%
 7%  [ 5 ]
dCi 115 4x4 - nie słychać halasu
5%
 5%  [ 4 ]
dCi 95 4x2 - tak słychać halas
0%
 0%  [ 0 ]
dCi 95 4x2 - nie słychać halasu
0%
 0%  [ 0 ]
Tce 1.0 100km - tak słychać halas
8%
 8%  [ 6 ]
Tce 1.0 100km - nie słychać halasu
11%
 11%  [ 8 ]
Inny benzynowy- tak słychać halas
5%
 5%  [ 4 ]
Inny benzynowy- nie słychać halasu
7%
 7%  [ 5 ]
Inny olej nap. - tak słychać halas
2%
 2%  [ 2 ]
Inny olej nap. - nie słychać halasu
1%
 1%  [ 1 ]
Głosowań: 71
Wszystkich Głosów: 71

Autor Wiadomość
Tur

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 67
Wysłany: 2021-06-06, 17:04   

PeterGreen napisał/a:
PASO, producent (gwarant), diler (rękojmia), zgodnie powtarzali, że wycie nie jest wadą, więc sprzedałem pełnowartościowy samochód, pomimo tego że mam w tej kwestii inne zdanie.

Ciekawe, czy kupujący dołączy do tego forum i tego wątku. Może jeszcze doaradzisz mu sprzedaż. :D To by dopiero było. Może 34 właściciel w przeciągu 3 lat wygrałby w którymś ASO wymianę skrzyni. ;-)

Kto tu w komentarzach napisał, że niezależny mechanik mu powiedział co to się w tej skrzyni dzieje. A czy komuś (po gwarancji zapewne) udało się usunąć usterkę u niezależnego mechanika?
 
     
kakalud

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2021
Posty: 37
Skąd: PCH
Wysłany: 2021-06-06, 18:50   

Czy wycie jest od nowości, czy pojawia się po pewnym przebiegu?
_________________
 
     
marta123

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38
Dołączyła: 04 Lut 2021
Posty: 62
Skąd: ELW
Wysłany: 2021-06-07, 15:01   

maugu napisał/a:
klazow napisał/a:
... to brak powtarzalności jeśli chodzi o cechy produktu należy uznać za wadę.
...

I tu jest pies pogrzebany. Prawdopodobnie w procesie produkcyjnym fabryka nie potrafi uzyskać powtarzalnych parametrów jakościowych (dokładności montażu) i ma pewien procent wyjących skrzyń. Prawdopodobnie wie o tym producent i być może ze względów technologicznych taniej dla niego jest wymienić jedną skrzynię na na 100 czy 1000 niż modernizować park maszynowy. Dawniej takie towary/produkty sprzedawano jako gatunek II z upustem i kupujący miał wybór w momencie zakupu czy kupuje gatunek I i płaci pełną cenę czy może weźmie gatunek II, który spełnia wszelkie inne waloru użytkowe i zapłaci mniej. Niestety widząc pewną „świecką tradycję” naszych importerów w innych branżach możemy się domyślać, że gdyby nawet producent zrekompensował importerowi cenowo pewien procent „gwarancyjnych” usterek to rodzimy biznes i tak będzie starał się skonsumować ewentualny zysk, a usterki wbić w ryzyko klienta. Widzimy ten proceder w wielu branżach gdzie identyczne usterki w innych krajach są kwalifikowane do wymiany, a u nas klienta odsyła się z kwitkiem argumentując TTTM. Niestety w przypadku Dusterowych problemów nie można wykluczyć – sądząc po nadreprezentacji ilości wpisów na naszych krajowych forach w stosunku do ościennych krajów, że większość zdiagnozowanych już na etapie produkcyjnym „pazagatunkowych” skrzyń trafia właśnie do nas – czy za zgodą importera, czy też bez jego wiedzy tego niestety możemy się tylko domyślać. Trzeba jednak pamiętać, że ceny identycznych modeli są jednak u nas trochę niższe niż np. za zachodnią granicą. Czy jest to związane z polityka gwarancyjną - no nie wiem.
Ciekawe jak jest z tym problemem na Węgrzech (na ichniejszych forach) bo oni chyba mają niższe ceny sprzedaży niż my.



Był taki reportaż Richarda Hammonda o fabryce Volkswagena. Proponuję poszukać bo na pewno jest to gdzieś do obejrzenia, a potem obejrzeć filmik z linii montażowej Dacii, a później sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego 1 na ileś tam jest np. źle spasowany. Wiem, że każdy chciałby aby jego egzemplarz był jak najbardziej super hiper extra spasowany, wygłuszony etc. Myślę, że winowajcą niedoróbek w Dacii jest mało nowoczesna linia montażowa (porównując do wspomnianego VW) a co za tym idzie - najsłabsze ogniwo czyli czynnik ludzki. Człowiek to nie robot, nie zrobi tak samo idealnie jak maszyna, choćby mu żyłka pękła ;-)
Zrobotyzowana linia produkcyjna to koszty, koszty, koszty a Dacia ma być tania, więc gdzieś trzeba te oszczędności uzyskać.
_________________
Another one drives the Duster!
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-06-07, 16:02   

Słyszałem, że w PRLu przy odbiorze samochodu warto było zadać sobie trud (i ponieść koszt) aby z Polmozbytu wyjechać autem poskładanym w środku tygodnia. Najlepiej z czwartku. Za nic z poniedziałku.
Ponoć data produkcji była do odszyfrowania z numeru seryjnego... a statystyczny odsetek wad i usterek drastycznie różnił się dla różnych dni tygodnia.

Tak na 100%nie wiem prawda to czy mit :-/
Jednak w powyższą zależność szczerze wierzę. :mrgreen:
 
     
Tur

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 67
Wysłany: 2021-06-07, 19:03   

Czytałem kiedyś wypowiedź kogoś z FSO, że części które przyjeżdżały z Włoch były świetnie spasowane, a te robione u nas często wymagały młotka do montażu. Także coś jest z ta nowoczesnością linii produkcyjnej.

Jednak dalej uważam, że producent powinien za swoje niedoróbki brać odpowiedzialność, a nie "ło panie, to tak ma być". Czasami się spotykałem z czymś takim przy zgłaszaniu sprzętu IT na gwarancję, czasami musiałem próbować kilka razy, żeby na innego konsultanta trafić. Jeden twierdził, że to normalne, gdy laptop się wyłącza w trakcie pracy, bo nie służy do pracy w wymagających programach, tylko do przeglądania internetu i to normalne, że się wyłącza, tak ma być.
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-06-07, 21:55   

Tur napisał/a:
Czytałem kiedyś wypowiedź kogoś z FSO, że części które przyjeżdżały z Włoch były świetnie spasowane, a te robione u nas często wymagały młotka do montażu. .....


Też swego czasu słyszałam (trochę anegdotycznie brzmiącą relację) o próbach podbicia zachodnich rynków motoryzacyjnych przez FSO . Konkretnie chodziło chyba o GB i otwarci tam sieci dilerskiej z naszym ówczesnym sztandarowym produktem tzn. F125p (rekordy świata itp). Firma która miała na miejscu być głównym importerem poprosiła o dostarczenie kilkunastu egzemplarzy samochodów wraz z ekipą serwisową do testowania i oceny kosztów serwisów. W fabryce wyprodukowano specjalne modele - ekstremalnie wypieszczone, a do wyjazdu wybrano najbardziej ogarniętych serwisantów. Samochody wypolerowano i pilnowano montaży każdego detalu. Na miejscu zadowolona z siebie ekipa FSO zaprezentowała całą gamę wymuskanych samochodów. Potencjalny importer na początku prezentacji zadał jedno krótkie pytanie :

Czy to jest produkt seryjny?
No jak to ? Ależ oczywiście, najnowsza włoska linia produkcyjna, wielomiesięcznie szkolona załoga, tu mamy plany, normy, homologacje - wszystko idealnie spasowane – najwyższa dokładność .

Ale czy to jest produkt seryjny – standaryzowany tzn. powtarzalny ?
No oczywiście – jakże by inaczej, przecież to widać!!!

To poproszę wyjąć drzwi z pierwszego egzemplarza i zamontować do drugiego, te z drugiego do trzeciego itd. podobnie klapy bagażnika i pokrywy silników.

Niestety serwisanci nie zabrali ze sobą gumowych młotków i po tych przekładkach samochody wyglądały rozpaczliwie. ….
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-06-08, 20:23   

Nieźle się niektórzy tutaj bawią. Mi się d...pa marszczyła. Spać nocy nie mogłem i na koniec gdy padły słowa takie jak gwarancja i rękojmia to dostałem "złoty strzał" czyli sam sobie zepsułem samochód wg ASO. A to wszystko na wcale nieźle pomyślanym samochodzie. Ktoś tu opisał sytuację i chyba zrobił to trafiając w samo sedno. Dacii nie zależy na produkcji samochodu bez wad. Liczą sie z usterkami na początku jeszcze serwis jakoś to ogarniał dzisiaj już tylko magia ceny. Cena , cena , cena i tyle. Sporo sie dostaje za te pieniądze. Skutecznie wycisza kwota wydana za ten samochód. Mój znajomy kupił dustera w tym samym miejscu co ja i ma dokładnie te same problemy :shock: Serwis go olewa. Ludzie zawsze wiedzą swoje. Interes się kręci. Mało komu chce się latami dochodzić swoich praw.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2021-06-11, 22:51   

LESNICZYy napisał/a:
PeterGreen napisał/a:
Sprzedać.
Polecam to rozwiązanie.
Naprawdę poczujesz ulgę.
Z ASO się nie dogadasz. Uparcie będą powtarzać Ci, że wszystko jest w porządku. I to z uśmiechem na ustach....

Po katolicku kolega doradza , życze kupna takiej miny :lol: :mrgreen:


Gdzieś w necie czytałem o przypadku bodajże Kanadyjczyka, który kupił nową S klasę. Auto miało jakiś feler w układzie kierowniczym. Chyba nawet potrafił się zblokować w czasie jazdy. Mimo wielu prób, serwis nie umiał naprawić usterki, ani nawet jej wykryć (oczywiście o wymianie pojazdu na nowy nie ma mowy). W skrócie (Bareja w stanie czystym):

- nie umiemy naprawić pańskiego auta i co pan nam zrobi?
- to co mam zrobić?
- jeździć tak jak jest
- ale to zagraża mojemu bezpieczeństwu!
- to sprzedaj pan to w p...du
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-06-13, 10:12   

No więc we wtorek jadę odstawić auto do ASO. Wyć zaczęło po przejechaniu około 2000 km. Wcześniej była cisza jak należy. Podrzucę im też nagranie - bo to czasem wyje mniej a czasem bardziej. Będę starał się uzyskać pozytywny efekt, tj. naprawienie auta. Dam oczywiście znać co się zadziało.

Na forach jest sporo tematów. Pojawiają się też użytkownicy którzy piszą że udało im się i ASO zdecydowało się na wymianę skrzyni biegów. Niestety później wszystko się urywa i nie ma opisanego finału sprawy. Podejrzewam że naprawa została wykonana a zadowolony klient znika z internetu. Trochę szkoda - dobrze by było wiedzieć jaką drogę taki ktoś przeszedł, jakich argumentów używał... no i czy wymiana skrzyni rozwiązała problem nadmiernego wycia w kabinie.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-06-13, 14:46   

babol, jak poszukasz na zagranicznych forach, np. niemieckich to znajdziesz wpisy takich, co wywalczyli wymianę. W wielu przypadkach problem po jakimś czasie wraca. Ja odpuściłem. Szkoda mi zdrowia i nerwów, bo aż tak mi to nie przeszkadza. W poniedziałek kończy mi się gwarancja. Miałem jeszcze jechać na poprawienie uszczelek w tylnych drzwiach, bo trochę wyłażą, ale zrobiłem to samodzielnie. Pewnie nowe lepiej by załatwiły sprawę, ale szkoda mi czasu na jeżdżenie do ASO. W tygodniu umawiam się do zaprzyjaźnionego warsztatu na wymianę oleju w skrzyni biegów. Auto ma już 50 tys km i ciężkich przyczep ciągnęło. Wymiana nie zaszkodzi. Do oleju mają mi dodać preparat z dwusiarczkiem moibdenu. Czytałem w necie, że czasami pomaga i wycisza głośne skrzynie i mam okazję przetestować na swojej, czy trochę ucichnie. A jak nic nie da to nie będę płakał. Bez względu na skrzynię lubię Dusterka za jego toporność. :mrgreen:


Ps. U mnie skrzynia trochę przycichła po zrobieniu chipa. Ale nie wiem, czy to tylko przypadek, czy rzeczywiście może mieć wpływ.
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-06-14, 11:42   

Jak kupiłem Sandero III i na pewno nie ze względu na jego toporność. ;-)

Samochód nie wył a teraz zaczął wyć jak by w środku był załączony odkurzacz. Mam prawo wymagać żeby w nowym samochodzie takich atrakcji nie było. To nie jest polonez czy autobus Ikarus. Zacznijmy się szanować, swoją pracę i nasze uczciwie ciężko zarobione pieniądze.

Komuś nie przeszkadza wycie - spoko. Mi przeszkadza i jest to dla mnie nieakceptowalne... Ten dźwięk zwyczajnie irytuje i cała ta sytuacja popsuła radość z posiadania pierwszego w życiu nowego samochodu.
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-06-14, 12:51   

babol napisał/a:
...
Komuś nie przeszkadza wycie - spoko. Mi przeszkadza i jest to dla mnie nieakceptowalne...

Myślę, że wszyscy Ci kibicujemy w pozytywnym zakończeniu tej sprawy. Cisza w tym temacie wśród forumowiczów, którzy się z tym problemem borykali niekoniecznie musi wynikać z tego, że stracili oni nadzieję na możliwości pozytywnej reakcji ASO, ale może być wręcz przeciwnie - ASO poszło na wymianę, ale z sugestią by się o tym nie rozpisywać. Jeżeli usterka trafiła na klienta"nie awanturującego się" lub usterka jest (subiektywnie) mniej dolegliwa - mają mniejsze koszty.
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-06-16, 18:12   

babol napisał/a:
No więc we wtorek jadę odstawić auto do ASO......

Ale napiszesz co i jak?
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-06-18, 11:14   

maugu napisał/a:
babol napisał/a:
No więc we wtorek jadę odstawić auto do ASO......

Ale napiszesz co i jak?


Wizyta w ASO jest przełożona na przyszły tydzień. Jak tylko coś się wyjaśni to od razu napiszę "co i jak". :)

Jak wyło tak wyje. Czasem ciszej, czasem tak jak by jakiś odkurzacz w środku działał ;/
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-06-23, 15:19   

No cóż - mimo dostarczenia nagrań na pendrive ASO właśnie zadzwoniło że auto jest do odbioru. Usterki nie stwierdzili i obstają przy tym że w innych samochodach też tak jest.

Będę myślał co dalej zrobić. Najpewniej pożegnam się z marką Renault/Dacia. Skoro auto jest sprawne i tak ma być to je sprzedam komuś kto zaakceptuje taką cechę produktu jaką te samochody posiadają.

Żałuję że zrezygnowałem z Kia Rio i po przygodach z Loganem II dałem drugą szansę samochodowi spod logo Dacii.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12