Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie oleju silnikowego
Autor Wiadomość
wojtek013


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 45
Skąd: KR
Wysłany: 2020-10-03, 21:11   

Bogdan Misiek napisał/a:
4 Litry z plusem to normalna objętość wymiany. 5,7 L to pojemność tzw. "suchego silnika".


No nie całkiem. Do Blue dCi podczas wymiany lejemy niestety 5,7 litra, a nie 4,5 jak w pozostałych dCi.
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-01-07, 20:38   

Zwiększenie pojemności miało jeden cel - wydłużenie interwału wymian. Zwiększono ilość oleju o 1/3, a interwał o 1/2, ale jak się wymieni po 20kkm, to olej będzie tak "przerobiony" jak w starym dCi po 15kkm. Do tego RN17 ma chyba więcej popiołów.
Z tym zużyciem oleju pies może być pogrzebany jeszcze w jednym miejscu - gęstość!!! Teoretycznie RN17 to zazwyczaj 5W30 ale jak zagłębicie się w kartę danych technicznych, to temu olejowi niewiele brakuje do "5W20" (gęstość gorącego oleju nie powala). To może być przyczyną szybszego ubytku. W starych samochodach zazwyczaj używało się 5W40. To właśnie ten drugi parametr mówi o lepkości ("gęstości") oleju w wysokiej temperaturze. Rozrzedzanie olejów ma na celu obniżenie oporów pracy silnika a w konsekwencji obniżenie spalania. Ma to sens przy jeździe na krótkich dystansach, ale w trasie, szczególnie na autostradzie taki olej szybciej idzie z dymem i gorzej chroni silnik. W mojej ocenie złotym środkiem były oleje 0W40, ale czegoś takiego nie znajdzie się z normą RN17... może z RN720.

Wracając do samej normy RN17, szukałem w wyszukiwarkach producentów olejów dla Mercedesa Citan produkowanego od 2019r (chyba też powinien mieć AdBlue?) i niektórzy producenci olejów dają tam starą normę RN720, a nie nową RN17 (na opakowaniu jest podana norma Merca i Renówki). To wygląda tak, jakby Merc do silników z nową normą kazał lać olej ze starą... ale!!! znalazłem też olej 0W20!!!
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10